Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jet vs. Outboard

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jet vs. Outboard

    Здравейте колеги. От няма и година съм собственик на една малка RIB лодка Zodiac Pro Jet 420 с джетов двигател Yamaha 83 к.с. След като се удоволствах с нея през лятото, дойде време да си направя изводите и започвам да клоня към желанието да си взема по-голяма. Причините са няколко, но основната е, че ако излязат по-големи вълни, големината на лодката има значение. Като отидем на почивката с приятели и децата, става страшно, ако някое остане на брега, защото няма място, и т.н.
    Не мисля да се хвърлям и на много по-голяма лодка, заради транспортирането, съхранението и др. Оглеждам се за лодка с дължина около 5 м.
    Тук идва и моя въпрос. При еднаква лодка, кой двигател е по-бърз? Вътрешния джетов или обикновенния външен двигател? Ако сега максималната ми скорост е 30-34 м/ч в зависимост от времето, каква би била тя при същата, но по-дълга лодка, с извънбордови двигател от 80-90 к.с.?

  • #2
    От: Jet vs. Outboard

    Извънбордовия при правилна настройка чисто теоретично макар и малко, е по-бърз (по-малко загуби) от водомета ...
    Обаче пък водометния движител е много по-удобен за разходки, защото няма как да му удариш винта, можеш да 'сядаш' на плажа, по-малка е вероятността да закачиш въже или друг боклук и т.н...
    Докато извънбордовия ще трябва да го 'коткаш' - да внимаваш повече да не го удариш... Да го вдигаш/смъкваш, закрепваш/заключваш към лодката и т.н. и т.н.

    П.С. надявам се, че все пак се движи по-бързо от 30-34м/ч, щото иначе плувците ще те изпреварват
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #3
      От: Jet vs. Outboard

      Да, не съм написал правилно мерната единица, а тя е морска миля в час или възел, демек да се чете 30-34 възела .
      Благодаря колега за отговора . Наистина е голямо удобство липсата на винт и това ме кара да се оглеждам за такъв вид лодка. От друга страна, ремонтопригодността на извънбордовия не е за подценяване.

      Коментар


      • #4
        От: Jet vs. Outboard

        Аааа, ясно (kn) - и аз не се замислих, че може да е м.миля/час...
        Относно ремонтопригодността - едва ли ти се е налагало да ремонтираш..
        Особено 'на пътя'...
        Пък и извънбордовия е по-незащитен откъм природните въздействия (вкъщи имам един такъв дизелак, който бе глътнал вода и ремонта му излезе доста скъп)...
        Не знам - ако имах възможност (и голям мерак разбира се) - навярно въобще нямаше да разглеждам извънбордов двигател като избор...
        Бордовия си е друга класа, а в комплект с водомет - идеалния вариант за любителски разходки в непознати води...
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • #5
          От: Jet vs. Outboard

          Наистина ми се иска да продължа с водометите, но при размера към който съм тръгнал, около 5м., цените "учудващо" се променят драстично. При извънбордовия вариант на RIB лодките цената все още е поносима.
          Ремонт наистина не ми се е налагало да правя, но мисля и за майстора, когато се наложи.

          Коментар


          • #6
            От: Jet vs. Outboard

            джет лодките се представят много по-слабо в морето от РИБ с ИБ мотор... Ако пък ти харесват бордовите - заповядай при мен да ти покажа една лодка с 205кс бордови мотор и с кожен салон за 8 човека. Цената й барабар с колесара е 1/2 от цената на ИБ мотор 80-90кс
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #7
              От: Jet vs. Outboard

              Хване ли време, аз искам да имам винт.
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #8
                От: Jet vs. Outboard

                Не споря за лошо време - там колкото по-дълбоко винта толкова по-добре... Но доколкото разбирам колегата търси лодка за удоволствие и едва ли има намерение да се завира в котела...
                И така джета си има доста предимства...
                Да, джета ще почне да смуче въздух доста по-рано при лошо време, но от това ще пострада единствено скоростта му ... Но при лошо време високоскоростно мятане по вълните не е приятно и при извънбордовия
                Извънбордовия дизелак бе удавен на работна лодка точно при лошо време
                И хората преминаха на норвежки и китайски RHIB с водомети (е, с 300к.с. дизелаци)... Това са лодки, които ги спускат по всяко метеорологично време за работа (имат и СО2 балони за изправяне ако се обърне)..
                Така, че зависи какви точно са приоритетите на колегата
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #9
                  От: Jet vs. Outboard

                  Водомета при ниска скорост е много малко управляем. А с количеството боклуци които плават из нашето море......Някой да е чистил найлон от тръбата на водомет - отврат е.
                  I get High by going Down

                  Коментар


                  • #10
                    От: Jet vs. Outboard

                    Определено ползвам лодката за забавление и леки разходки от сушата до някой остров (има ги доста из Гръцките морета) и при лошо време нямам никаква работа сред вълните. Когато има вълнение, лодката виси през по-голямата част от пътуването във въздуха, отколкото във водата. Естествено намалявам скоростта и всичко си идва на място, но сега за това ми се иска малко по-дълга да взема.
                    Теди, ориентирал съм се само към RIB, по-стабилни са, а и по-леки за транспортиране. Просто чуденката ми беше дали с извънбордови двигател ще мога да постигна по-високи скорости при подобен по мощност двигател и малко по-дълга лодка.
                    Намерих в нета едни 5.05 метрови с дизелов джет двигател, но от цените ми става малко нагорно и може би ще отпаднат (Wiliams). Ако знаете някакви марки и модели, ще бъда благодарен да споделите. Аз знам само Zodiac, Avon и Wiliams.
                    За лайноните по морето съм съгласен, но за това я карам само из Гръцко. Там поне си пазят природата.
                    Последно редактирано от Бай Гуджан; 22-09-13, 00:25.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Jet vs. Outboard

                      Външен,нормален,извьнбордов е една идея под вградения дизел,другото го няма в класацията.

                      Тия запетайки са си баш там
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #12
                        От: Jet vs. Outboard

                        Точно за Гръцко си вземаи с Винт и по голямо Deep-Ve- минимум15градуса.Ако е за непостоянно ползване гледаи за двутактов двигател .Разгледаи Car.gr.има много за продан!С в,,вграден'' двигател имаш загуба на място и по трудна поддръжка и доста по скъпа.Бил си в Гръцко и си видял какво карат Гърците
                        Последно редактирано от tanosliven; 22-09-13, 06:36.
                        Grand Vitra ddis 2008
                        SEAT Althea XL tsi 2010
                        Mitsubishi Canter

                        Коментар


                        • #13
                          От: Jet vs. Outboard

                          А нещо такова
                          За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                          0878 79 20 61 Борис

                          Коментар


                          • #14
                            От: Jet vs. Outboard

                            Това става за реки,за море -ВИНТ! Тук има едно положение ,,анамамало'' морето е като блендер и ти в него ....къси вълни , силен променлив вятър и джетовете отиват за старо железо
                            Последно редактирано от tanosliven; 22-09-13, 08:18.
                            Grand Vitra ddis 2008
                            SEAT Althea XL tsi 2010
                            Mitsubishi Canter

                            Коментар


                            • #15
                              От: Jet vs. Outboard

                              Първоначално публикуван от tanosliven Преглед на мнение
                              Точно за Гръцко си вземаи с Винт и по голямо Deep-Ve- минимум15градуса.Ако е за непостоянно ползване гледаи за двутактов двигател .Разгледаи Car.gr.има много за продан!С в,,вграден'' двигател имаш загуба на място и по трудна поддръжка и доста по скъпа.Бил си в Гръцко и си видял какво карат Гърците
                              Благодаря за сайта, наистина има много лодки и точно такива, каквито ме интересуват. Остава въпроса ми, при дължина на RIB-а около 5-5.50м., какъв трябва да е двигателя, за да е по-бърза лодката от сегашното ми положение? Знам, че колкото повече, толкова повече, но и самите лодки си имат предписания и ако на табелката пише 90к.с. мах, а е по бавна от сегашната, то тази лодка я прескачам.
                              Там където ходя на море, винаги водата е като тепсия. Разбира се, ако изляза извън залива, нещата се променят, но не драстично. Точно за това ми се искаше малко по-дълга лодка. Като гледам обаче, раздялата със сегашната ще бъде трудна, а определено нямам нужда от две.
                              Сега обаче ми хрумва и друга идея. Да сменя двутактовия мотор с 4-тактов. В началото на темата описах настоящия мотор: Ямаха, 2-тактов, 83к. с. Някой има ли идея къде бих могъл да проверя за възможен суап на двигателя? При търсене из нета не успях да открия нищо за този двигател, камо ли за някакви размери и др. спецификации. Предполагам, че се е монтирал на най-обикновените джетове през годините 2002-2005. Ако някой има информация за такъв двигател, моля да помогне, че аз до никъде не стигам. Това, което знам е, че през 2008 г. този двигател е заменен с Weber 4-тактов и мощността нараства на 98к.с. Дали обаче има и какви са промените, никой не казва.
                              Последно редактирано от Бай Гуджан; 22-09-13, 18:43.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X