Едно от интересните неща в тази машина е че блока на двигателя се изработва от монолитен къс метал чрез пробиване, фрезоване, шлайфане и т.н., в него няма "отделни" детайли...
Който познава системата им за контрол на качеството, зае че това е лидера на този вид машини. Единствено Комацу ги конкурира, най вече в продажните цени, но практиката показа че частите им са многократно по-скъпи от американските, а за експлоатацията това е много важно.
Поздрави
Имаме 2 булдозера D9H.Единият скъса колянов вал и само за частите искат 70 хил.лв-колянов вал,лагери и гарнитури и сега стои като паметник.
А колкото до качеството в момента е под всякаква критика.Преди две години купихме две колесни багерчета 432.След три месеца едната предна гума започна да изпуска по борда.Подмениха я защото беше в гаранция.И се оказа,че гумите са произведени в Румъния и на тях си пише Caterpillar.За 1500 м/ч се разбиха и всички втулки по стрелата въпреки,че редовно се гресират.
Ау, не знаех че вече има и ментета на Катърпилър. Ама то и не може да е друго яче след като се произвежда в Румъния. Все пак мнението ми беше за машините които се произвеждат в САЩ. Там ако не си на ниво за по-малко от 2г фирмата си заминава при ужасната конкуренция там. А тук вс е възможно. То и Киров продава италиански Ингерсол ранд, който като вс макаронаджийско има общо само в името на фирмата с американския INGERSOL RAND. Тук все пак е Абсурдистан.
А бре как така ще скъсате колянов вал на тоя двигател. Я кажи какво е сечението в местото на скъсване, та да стане ясно на вс за кво става въпрос.Тва да не се опитвал някой да бута някоя планина със запъната ходова част. Ама да не би и тоя да е румънски. Тогава съм съгласен. а за цените съветвам да потърсите в нета. Видях доста "on line" фирми които продават директно части и вероятно цените са с пъти по-добри от БГ доколкото познавам родната икономика
С качеството на старите 20 годишни машини наистина няма.Не мога да кажа какво е сечението,но не е малко,защото само отворихме люка на блока на 6-ти цилиндър /там се чуваше чукането/ и констатирахме скъсана основна шийка.Машината беше на ремонт в наша база в София.След като я взехме се чуваше някакво слабо чукане около 5-6 цилинддри.Викахме "специалистите" извършили ремонта-вдигат рамене .И накарах моите монтьори да отворят едната глава.Видя се,че 6-ти цилиндър не е работил както трябва.Клапаните са добре.Отворихме ГНП-то и се оказа,че елемента е зацепен с един зъб напред и подава горивото не когато трябва.Оправихме го,но след месец се скъса вала.Пък и машиниста с цел икономия го караше на минимални обороти.
Питайте Fanatic къде работех преди и ще ви каже че това което ще разкажа е идтина - на един Катерпилар на около 100 часа работа му се откъсна отпред стрелата на предната кофа от втулката
Погледнахме скъсаното и се видя че всичко е ръждиво а само малка част от скъсването е прясно откъртена, сиреч заварката не е държала от самото начало и всичко се е крепяло на 2 точки... Егати контрола на качеството
Чакайте с това не свършват нещата - след това се купиха два чисто нови булдозера от там и единия смля преден диференциал докато излезе от Елтрак до бул. България, някъде около 300 метра
Това би рекорда на всички руски коли, не можа да излезе от магазина на практика...
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
А аз цяла година се чудя що Израел е наложил ембарго на износа на бронирани булдозери за Щатите ... Катерпилар прочее. Отказали са им даже технологията за брониране, имаше такъв микроскопичен скандал.
Ебати света. Къде продават Зелени карти? За Марс.
Дааа, явно нищо не е както беше едно време. Учудващо е след като знам че в монтажната им фабрика в САЩ всеки заварен възел минава на ултразвук. Посоченото от Quadra е достойно за трудово обучение в у-ще.
Бог да прости света!
Имаме 2 булдозера D9H.Единият скъса колянов вал и само за частите искат 70 хил.лв-колянов вал,лагери и гарнитури и сега стои като паметник.
А колкото до качеството в момента е под всякаква критика.Преди две години купихме две колесни багерчета 432.След три месеца едната предна гума започна да изпуска по борда.Подмениха я защото беше в гаранция.И се оказа,че гумите са произведени в Румъния и на тях си пише Caterpillar.За 1500 м/ч се разбиха и всички втулки по стрелата въпреки,че редовно се гресират.
И аз работя на 432 модел и забелязвам че почват да се разбиват фтулките на въртенето на стрелата едва на 800мч
На 1000мч колегата смени фтулките на вартенето на стрелата и при мене почват да се разбиват а е едва на 850мч ,най лесно се разбира при транспорт тогава стрелата почва да играе на ляво на дясно ,явно че първо те се разбиват макар редовно гресиране
Ако има нещо друго свързано с модела питай от година и половина работя с 432е
Интересува ме гаранционното сервизното обслужване какво обхваща. Хидравликата и електорниката по нея създават ли проблеми и възможно ли е обслужване извън специализиран сервиз?
Коментар