Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Yanmar F165

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Yanmar F165

    Здравейте. Имам няколко въпроса относно експлоатацията и поддържката на тази машинка тъй като нямам никаква ама никаква подготовка. Само знам ,че преди да я ползвам искам да сменя всичко необходимо( масла, ремък, филтри)

    -Във фрезата какво масло са слага? Вътре верига ли е?
    -в двигателя масло с какъв визкозитет се слага?
    -маслен,въздушен,хидравличен филтър читави в българия(софия за предпочитане) могат ли да се закупят?
    -ремъка е страшно зле, нацепен и не знам как още не е скъсан. В София има ли магазин за ремъци където като го занеса могат да ми дадат такъв?



  • #2
    https://yanmar-bg.com/kontakti/

    Коментар


    • #3
      19-ка, на колко моточаса е таз машина? От някой вносител ли я взе или...? Фрезата май е с лехообразувател, маслата не ги знам какви са, но ако ги има вътре може и да са в добра експлоатационна годност.

      Коментар


      • #4
        jordanov мисля че беше около 1500мото часа, но пак ще проверя. Какво значи лехообразувател? Знам със сигурност ,че трябва да я пусна да се върти и плавно да се пусне да фрезова.

        Иначе за маслата - ще си сменя на 100%.

        Още един въпрос: чизел ще ми свърши ли работа вместо плуг?

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от 19R Преглед на мнение
          Здравейте. Имам няколко въпроса относно експлоатацията и поддържката на тази машинка тъй като нямам никаква ама никаква подготовка. Само знам ,че преди да я ползвам искам да сменя всичко необходимо( масла, ремък, филтри)

          -Във фрезата какво масло са слага? Вътре верига ли е?
          -в двигателя масло с какъв визкозитет се слага?
          -маслен,въздушен,хидравличен филтър читави в българия(софия за предпочитане) могат ли да се закупят?
          -ремъка е страшно зле, нацепен и не знам как още не е скъсан. В София има ли магазин за ремъци където като го занеса могат да ми дадат такъв?

          А честита придобивка.
          Трансмисионно, или какво да е, по-важното е да има някакво. Най-вероятно е с двуредна верига.
          15/40 да си спокоен, не слагай разните боклуци по три лева литъра.

          Там е винаги сложно с тия филтри.
          Обикновено не излиза нищо по-номерата им. Хубаво е да свалиш масления филтър без да го повредиш(щото може да се наложи да завиеш пак него...) и с него на място да сверява по резба и размер.
          Въздушния на подобно янмарче с кръгла смукателна кутия уйдиса Filtron ar219.
          Хидравличния, ако не тече и вдига нормално навесчето не виждам причина да го сменяш.
          Той едва ли е хартиен елемент по-скоро пореста бронзова цедка с фина метална мрежа. Измий го и го продухай, ако е метален.
          Ремъка, също трябва да има номер на гърба си, ако няма пак е най-добре с него в магазина.
          Вземи поне Контитеч или нещо по-добро не руски боклук да не останеш по поляните без водна помпа.
          : )

          Коментар


          • #6
            Значи, вчера един апапин ми изора дворчето на село с Янмар 14-ка 4х2. Купил го е преди 4 години от Васил Несторов Силистра и квито консумативи му трябват си ги поръчва при него. Казва че има всичко, последно трите филтъра му ги е пратил за 40 лева. Гумите оригинал са били с големите грайфери /твойте като гледам са добре сега/ и много тръскало така, затова си взел две чешки по 150 кинта от Медината май че каза. Отпред е сложил руски за по 30 кинта. Масло двигателно каза че хубаво камионско слага, диферинцяла и хидравликата е общо и там слагал хубаво. Забравих да го питам за фрезата ама като дойде след две три седмици да фрезова тогаз ще го питам, неговата е метър и двайсе.
            За лозето плуг не ти трябва. Пролетно време фреза и после3-4-5 минавания с култиватор. Там целта е да се разруши почвената кора и да се подрежат плевелите /това ако не го гледаш на зачимена повърхност/. Плугчето, евентуално за работа в двора, някоя градинка - става, но не чакай чудеса.
            Моят селски е много доволен всъщност от машината. Той е механик, баща му беше цял живот механизатор, ЮМЗ са имали от десетилетия пред къщата или вътре в двора, и сега имат, така че ги разбира нещата.

            П.п. А, че и друго се сетих. При тебе предницата не е ча толкова лека, ама на селския машинката е 600 кила и в началото докат й свикне два пъти се е обръщал. При фрезоване на оран след ЮМЗ-то и накрая в дълбоката бразда направил полукълбо назад... После пак в идентична ситуация и странично, там па направо скочил... Тежести му е сложил отпред на муцунката и в задните джанти. Веднъж е късал и плугчето през средата - някакъв лек корен го е изненадал ,хаха, сега е заварено душмански. По принцип казва, че имало някаква защита - машинката като усети рязка съпротива и сама спирала
            Последно редактирано от jordanov sv; 27-02-21, 17:25.

            Коментар


            • #7
              Здрасти колега честита придобивка

              Аз моя го взех от скайтрак - Карлово , имат голяма база и много резервни част и консумативи. Обади им се мисля че могат да ти пратят каквото ти трябва. Най-добре или си ги смени сам или много доверен сервиз. Аз първото обслужване го направих при тях иии... сбе да кажем че не бяха “догледали” някой неща , уж всички консумативи са сменени а маслото в фрезата беше “пресечено” , сменен горивния филтър само до мотора и т.н.

              “Още един въпрос: чизел ще ми свърши ли работа вместо плуг?“

              зависи за какво , както казва колегата за лозето е перфектен /аз готово решение за тези машинки неможах да намеря/. За градината си трябва плуг макар и “конски” 17 см.
              Пак в Карлово има друга фирма продават едни турски плъгчета препоръчвам много кадърно направени. Според мен за теб 2х17 или най-много 2х20 зависи от почвата

              Айде и му давай газ времето и почвата са идеални в момента
              088455338две
              "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
              Джамбазов 2010г..

              Коментар


              • #8
                Благодаря, благодаря... Jivko с какво масло си в двигателя и във фрезата? Не разбирам от култиваторчетата ,нo гледам ,че има 2 вида ;
                - с пружини https://www.olx.bg/ad/kultivator-120...0-ID7Kyq4.html
                - без пружини https://www.olx.bg/ad/prodavam-chize...tml#9fb773d625

                Приложил съм линкове и снимки. Култиватора ми трябва да лозенцето , няма да се ползва в градина, т.е. явно култиватора ще ми свърши работа, а не плуга.

                Коментар


                • #9
                  На двигателя има ли някаква табелка?
                  Би трябвало да е ниско до въздушния филтър и да пише примерно: 3TN75....
                  3- три цилиндров двигател
                  Т- дизел (V- бензин)
                  75- диаметър на цилиндъра в mm
                  Следващите букви са за типа на впръскването на горивото (директно, индиректно), предназначение- селско-стопанско, морско, стационарен двигател и т.н.
                  Тези двигатели се използват на много места. John Deere ги използват за малките си трактори. Има ги с променена охладителна с-ма на яхти и лодки и много други.
                  Двигателите на Yanmar се ползват с много добра репутация- сигурни и непретенциозни. Чарковете не са евтини, но пълно щастие няма...
                  There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                  No wahalla.

                  Коментар


                  • 19R
                    19R коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ще проверя ,но е на 450км и ше ходя сед месец. Да и аз съм чувал добри отзиви, не знаех до преди няколко месеца ,че се ползват доста и в лодки,яхти и т.н. Иначе се чудя дали да сменя и антифриза в радиатора. Ама няма какво да се чудя най-добре да го сменя. Някакъв син е на цвят.

                • #10
                  Не само смени антифриза, но и промии добре охладителната система. Прочетох, че тези трактори са произвеждани 1983-1987г. Хубави години бяха, но беше преди доста време. Блока и главата са чугунени и ръждата не им е чужда. Намери от сигурно място обикновен, син антифриз концентрат и го разреди с дейонизирана вода до желаната концентрация. Може да звучи пресилено, но всъщност е просто добра грижа за двигателя.
                  Препоръчваните масла са от вече спряните от производство класове API CE или API CD. Може да използваш масло от експлоатационен клас CF-4 с вискозитетен индекс 15W40 (камионски масла по народному).
                  Аз бих промил резервоара и подменил горивните шлангове, дори да изглеждат здрави. Причината е, че вече в дизеловото гориво има добавен биодизел (екология?). В дългите периоди, когато двигателя не се използва, влагата от въздуха (и водата в горивото) кондензира и на дъното се образуват капчици вода.
                  Точно на границата между горивото с биодизел и водата започва бурно размножаване на бактерии (по-точно гъбички), които запушват филтри, блокират ГНП, горивопроводи и залепят сегменти. Това е все по-често възникващ проблем при рядко работещи двигатели и дълго престояване на горивото в резрвоара. За бактерийте това е еквивалента на юношеската ми мечта да ми изтърват с 3 плеймейтки в тава с пържоли за дълго време. Сега вече пораснах и мечтите ми се промениха- поне едната плеймейтка трябва да е рехабилитатор, другата да е масажистка. Така разбирам аз multitasking !

                  Има евтин лек за изтребление на микрогадовете, причиняващи макрозлини- биоцид за гориво на цена 15лв. Номера е да започнеш на време и на чисто.
                  Bardahl - DAB-Добавка против бактерии - BAR-1066


                  ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ:

                  BARDAHL Дизел Анти Бактерия е биоцид подходящ за двигатели работещи с дизелово гориво, газьол за извънпътна техника,газьол за промишлени и комунално-битови цели (селскостопанска, горска, пътностроителна техника, тежкотоварни автомобили, морски транспорт и др.). Съвместим с всички поколения нови и стари двигатели.

                  BARDAHL Дизел Анти Бактерия има широк и балансиран спектър на ефективност в борбата с микроорганизми развиващи се в дизеловото гориво като: бактерии-Ешерехия коли, Протеус пеннери, Клебсиела; Едноклетъчни гъби (дрожди/плесени) - Сахаромицес, Аспергилос и др. Продукта изгражда взаимодействаща си субстанция вода/гориво, непозволяваща образуването на неразтворими утайки, които да причинят запушване на горивната система. Неутрализира киселини образувани от микроорганизмите, като по този начин предпазва частите от корозия. Съвместим с добавки използвани в дизеловите горива.

                  По лодките и яхтите двигателите са най-често индустриални или автомобилни с променено охлаждане- радиатора е заменен с водно-воден топлообменник и променен изпускателен колектор. Рядко се проектират двигатели от нулата за тях- просто е много скъпо, а пазара е малък. Пълно е с преименувани двигатели- примерно Volvo Penta D1-30 си е индустриален Perkins 403-D11, ползващият се с добро име, стар Volvo Penta MD-21 е всъщност дизеловият двигател на Peugeot 504.
                  Закачaм един файл- техническо ръководство на John Deere (на английски) с всички подробности за моделните редове на Yanmar 3TN и Yanmar 4TN
                  Ако твоят двигател го няма там, ще му намерим тех. ръководството. До тази вечер не бях чувал за тези трактори :-)
                  В духа на добрата традиция на форума се надявам това да е от полза и на други.
                  Прикачени файлове
                  There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                  No wahalla.

                  Коментар


                  • #11
                    Всичко това е много хубаво и е дет се вика в азбуката при купуване на нова стара машина/автомобил. Лошото че обектът е на далеко и предполагам там времето все няма да стига. Лозето ако не е рязано не може да чака, после веднага требе да се мине и почвена обработка някаква и т.н. ит.н. и то колелото се завъртя... А аз затова и попитах още в началото от човек ли е взето или от търговец, че да се прецени какво да се прави на първо място и да се кара по приоритети.
                    Иначе Янмар като двигател е голяма работа безспорно, като трактори в онези години - също. Тука на работа имаме мотокар китайше от нов с двигател Янмар, 2000 часа му беше гаранцията и с нашата работа вероятно ще ни надживее всичките..
                    Култиваторче за лозето - според мен - не ти трябва с пружиниращи работни органи. Ама предполагам че по въпроса ще се включат и други колеги които имат наблюдения по механизираните лозарски обработки. По-интересно е как ще нагласиш работната ширина по твоите редове - дали ще успяваш да минаваш по един път или ще го играеш совалка.

                    Коментар


                    • #12
                      По скоро ше съм совалка, тъй като редовете са с едновремешна ширина, все пак лозето е садено преди повече от 40г, по време на ТКЗС и са имали големи машинки. А иначе продавача е частно лице ,внасящо тракторчета от Япония, не е от големите вносители. Иначе лозите ги изрязах преди 3 седмици,но не посмях да минавам с фрезата защото не съм мъ сменил консумативи.

                      Дам, тия с култиваторчета с пружините не знам дали ще са подходящи. ..

                      Jivko , имаш ли култиватор или плуг? Или само с фрезата действаш на лозето?

                      Коментар


                      • #13
                        Аа, щом е изрязано - добре, може да си спокоен.
                        Живко ще се включи, предполагам, но аз доколкото си спомням от лозарската тема, той беше вземал някакъв култиватор чизел като тоя горе на снимките и после щеше да си прави нещо подобно...
                        Твоето и неговото лозе са широкоредови, да, но на мен ми е любопитно все пак дали не може да се работи на едно минаване. Зависи от почвата, разбира се и ако е добре поддържана и с подходящ инвентар, машината мисля че ще има достатъчно тяга. И пак евентуално, от фрезоване даже може и да няма нужда... Бе то ще си покаже.

                        Коментар


                        • #14
                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:72402E1B-E4A9-4E5A-B1B2-09FDD80B069C.jpeg Прегледи:0 Размер:989.6 КБ ID:6718043Натиснете снимката за да я уголемите  Име:151C6B5C-4FB8-492E-B649-E9C5E43E2D2D.jpeg Прегледи:0 Размер:713.4 КБ ID:6718041Натиснете снимката за да я уголемите  Име:51351518-B901-473A-BBA2-427FEEC070B6.png Прегледи:0 Размер:212.9 КБ ID:6718042 Ами да ти кажа плуг си имам, разкарах двойката и взех ей тоя - 3х 25 .

                          Култиватор ползвам от един човек казва че си го е сглобявал , обаче неще да ми го продаде , вика закачай го да си вършиш работата.

                          А какво ще и обслужваш на фрезата - има едно масло което най много да е пресечено ако е стояла много навън, сменяй или ако няма налей и газ , оборотите на фрезата са ниски така че не а страшно га има бра’шно

                          Тая седмица времето и почвата бяха перфектни и сътворих това по нивите. На бабите много им хареса Кольо да каже


                          088455338две
                          "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
                          Джамбазов 2010г..

                          Коментар


                          • #15
                            Еми ето - вижда се ясно ,че култиватора (даже и грапа има зад него) не е с пружини. Ама ти си показал нивичка а не лозе. На лозето как действаш?

                            А на снимката в каква последдователност с какво е обработено? Първо плуг и след тва фреза или ...

                            Слагаш ли добавка против бактерии в дизелам както е посочил Tramp по-горе?

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X