Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми и подобрения при сеялка Червона Зирка Алфа 4 / Elvorti Allfa 4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Дай кажи нещо и за Т-то с осмака и двойките.

    Коментар


    • #32
      Да му направя и капаците и тогава
      Тук има кратко видео: https://www.youtube.com/watch?v=_-_B5mEOJsE

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Без име45454.png Прегледи:0 Размер:805.3 КБ ID:6722296
      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Без име3434343423.png Прегледи:0 Размер:981.8 КБ ID:6722298
      Прикачени файлове

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Ти кажи каква е разликата със спарките. Защо ги сложи-заради утъпкването ли, или да не буксува с по-коравия мотор?

      • htz180
        htz180 коментира
        Редактиране на коментар
        Разликата е огромна. Досега с холанда особено ако култивираме трябва да забия поне на 10-15 см култиватора за да си покрие следите , второто култивиране и с Т-то пак иска поне 10 санта за да покрие следите. За мен е грешно. Онзи ден карах на 4-5 см с компактора без да има проблеми с двойните гуми стъпва отгоре отгоре и почти не потъва. За боксуването - то го има само при оран ,там така или иначе ще се свалят гумите.Но и дисковане и култивиране ,а и по-нататък ако се сее директно с друго по-голяма сеялка ще става с този трактор с тази конфигурация ,то тогава оранта изобщо ще отпадне ,но това тепърва ще видим как ще се получи и как ще се развият нещата. На другия ден след клипа един колега потъна с беларус 1523 доста стабилно, с двойната гума направо в калта влезнах и го изкарах. Ако не беше сдвоен изобщо нямаше и Т-то да излезе от там. Самото уплътняване на почвата при нас става все по-голям проблем като всяка година се виждат ясно следите на тракторите и обработките по различни ъгли в слънчогледите и при другите колеги с малко декари и при големия арендатор. При житните се получи същото тази година при всички ,освен при сеитбата с моята сеялка ,защото принудително набива семето с хидравликата на 5 см където е твърдо и е във влагата. Идеята с пролетното култивиране е същата - плитка втора обработка със сдвоените гуми и твърдо легло на слоя 4-5-6 см.

    • #33
      Браво! Капаците не се съмнявам че ще ги докараш на заводски вид иначе и така е ясно! Печелиш тяга и щадиш почвата - все едно си минал на вериги. Все се чудя защо хора които имат възможност и капацитет не използват двойни гуми, а трябва. Проблема с утъпкването на почвата съм го чул още от дядо, втората половина на 70-те когато вече масово почна да се работи с К-700 и почнаха да отпадат ДТ-тата.
      П.п. предполагам - вече отпадна и въпросът с допълнителния баласт?

      Коментар


      • #34
        За Т-то и уплътняването на почвата са две неща поне според мен. Първо на леките почви пробема е чисто в неравната обработка ,там опасност от приблъскване чак такава няма ,но само когато е пясък без глина. Има ли глина или е някаквъ червенак става като при чернозема ,където под гумата става слой сбита почва ,пречеща на развитието на корена. Втория момент е ,че когато трактора прави големи следи и работиш на голяма далбочина за да ги заличиш свесваш пръст от 15 санта с тази отгоре и има голяама опасност да направиш шарена влага. По-миналата година едно поле 90 дка го минах точно преди сеитба и един път го сплесках чернозема в дълбочина ,втори път направиш шарена влага - айде заваля слънчогледа нареди се що годе равномерно след дъжда ,но ясно се виждаха гумите на трактора по диагонал на редовете с по 15-20 см растенията по-ниски. Закъсняват с развитие ,от там и добива гарантирано ще е по-малък макар да няма как да го засечеш това по този начин на диагонал ,но се вижда ,че питите и растенията са по-слаби. За въпроса с тежестите - май няма нужда вече. Така или иначе ми е достатъчно разбит кръста на Т-то ,за да му помагам още Сцепление има много ,мощност много ,двигателя е пъти по-тих от МаЗ-а , пакетите са ми за ремонт ,но Т-то се кара на майтап през последните 11 години и все ще е другата година ремонта на скоростите. КраЗ-а предполагам ще помогне ,така или иначе тая зима трябва да сменя пакетите и да се ремонтира кръста ако ще работя с тоя трактор ,щото 11 години се кара без да е барано нищо. За сдвояването на гумите съм напълно - За ,просто като видят ,че са сдвоени на Т150 и почва да им става лошо на половината. Ако е на John Deere видеш ли било правилон ,на Т-то нямало смисъл... Много колеги почнаха да сдвояват вече и това е бъдещето особено ако ще се минава на минимални обработки където основния проблем воден от технологията e уплътняването на почвата и този проблем се решава с междинни култури образуващи кореноплоди на 30-50 см. Тоест не е много логично да караш с тесни гуми или единични и да тъпчеш двойно повече за да си усложняваш така или иначе не лесната задача. Догодина ще сдвоя и холанда за култувиране ,сеитба и валиране. Всичко без пръскане и окопаване. Ринга на оригиналната джанта е идентичен с джантата от МТЗ задна и руснаците и украинците масово сдвояват тия ТД- серия холанди с гуми и джанти от МТЗ. Културна работа и евтина Снимката долу е на един украинец с точно такъв комплект от МТЗ. Трактора е като моя.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Без име43545454.png
Прегледи:371
Размер:829.0 КБ
ID:6722416

        Темата беше пусната за житната сеялка ,ама малко се разводни с другото ,но предпочитам така да е ,от колкото да спамя форума с няколко теми ,които хората ,на които не им е интересно да пропускат.
        На житната сеялка в Украйна масово се слагат 15.3 гуми селскостопански ,но естествено в България нашите хубавци са ги поръчали сеялките с бусови гуми 15 цола ,щото много е важно да спестим на едни 30 000 лв - 200 лв .
        Поръчах си нови гуми с товароносимост 1400 кг на гума ,старите са с 700 ,но видимо като напълня сеялката нещата приключват .Дори с 300 кила останали в бункера не мога да я транспортирам ,защото ще гръмнат.
        На снимката долу е новата сравнена със старата гума. Главините са еднакви за 15.3 джанта 9x15.3
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210211_125503.jpg
Прегледи:395
Размер:599.3 КБ
ID:6722406
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210211_143146.jpg
Прегледи:373
Размер:460.6 КБ
ID:6722407

        Поради дъждовното време се върнах на окопната сеялка - култеурите и назъбените колела V-образни бях предвидил да монтирам чрез АгриХъб главини. Там обаче работата излезан дебела .Първо главините са 130 лв, има и по евтини по 60-80 лв ,китайски с надпис ,че са
        произведени в Япония. Познава се ,че са китайски по луфта от 6-8 мм в оста ,който имат ,но бяха поръчал само 2 така или иначе. Имам и на SKF такива ,там луфт изобщо няма ,но идва доста скъпо при положение ,че ми трябват 24-28 главини.Преминахме на вариант с главина от СЗУ струваща сглобена със всички чаркове 28 лв без ДДС...

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210320_153503.jpg
Прегледи:370
Размер:332.2 КБ
ID:6722408Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210320_153529.jpg
Прегледи:377
Размер:344.2 КБ
ID:6722412
        Оригиналните колела притъпкващи са за ос 17 мм ,а тези на СЗУ-то са за ос 18 мм ,но външния диаметъра е 40 мм и при двете ,просто ще сменя лагерите с такива с външен диаметър 40 и вътрешен 17.
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210320_153018.jpg
Прегледи:438
Размер:568.1 КБ
ID:6722409

        Така трябва да изглежда монтирано ,като съм го качил на обратно по грешка. Скосената част трябва да е на обратно ,за да не изхъврял нагоре пръст и семе когато излиза от почвата.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210320_141636 (1).jpg
Прегледи:383
Размер:559.9 КБ
ID:6722410Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210320_141632.jpg
Прегледи:383
Размер:572.4 КБ
ID:6722411

        Остава за по-нататък споменатите алуминиеви колела на Yetter да бъдат монтирани към роу клийнърите и монтирани заедно към турбо диска.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210320_153749.jpg
Прегледи:375
Размер:591.4 КБ
ID:6722415
        Прикачени файлове

        Коментар


        • #35
          То голяма заигравка...
          Аз не бих имал нерви и излишни пари за толкова доработки.
          А уж купуваш нова машина, и би трябвало всичко да е тип-топ.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • jordanov sv
            jordanov sv коментира
            Редактиране на коментар
            Е тука значи цената е тип-топ.

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            No-Till е глупост според мен, но пробвай, човек докато не направи сам грешките си-не може да се научи.

            Относно сеялките наДжон диър-един познат по-миналата година даде безумни пари за тилърска сеялка. Ама той си е надскочил доста над масрафа, няма наследници, и си дава парите за железа с които да си чеше мерака.
            Вече не поддържам връзка с него за да го питам как са добивите, но не вярвам да са нещо различно.

          • htz180
            htz180 коментира
            Редактиране на коментар
            E глупост или не ,в новия програмен период субсидии ще се дават само при практики опазващи почвата и климата ,а поне според ЕК на ЕС това са безоранни практики. За добро или зло времето ще покаже ,но ако искаш да си конкурентноспособен ще трябва всеки да премине към но-тилл или поне стрип тилл. Отделно стои въпроса какви ще са добивите и дали се прави с цел опазване на почвата и климата или с други търговски цели ,в което вярвам аз.Бразилия с всяка година увеличава с 5% земеделските си площи изсичайки амазонската джунгла за да сеят соя на нейно място и да отглеждат животни ,но Европа ,която е една малка точка на картата на света ,ще спасява климата Всичко е политика ,реално технологията е успешна в щатите ,но не навсякъде и не във всякакви почви. В Украйна ,която е най-близка до нас като почва също се получават нещата ,но там от както беше 2014-та войната има много силно американско лоби и налагане на американски технологии и модели ,както и огромно вече присъствие на американски и канадски производители в тази област като повечето украински производители започнаха да ползват изсяващи апарати на Precision Planting.Честно казано не мисля ,че е за лошо ,защото гледам как с всяка година нивото на земеделието в Украйна скача изключително много ,докато по руските клипове ,всичко си е заспало във времето и мизерията от преди 20-25-30 години.За технологията у нас времето ще покаже.Като цяло в идеята за стрип тилл-а има много повече логика особено на нашите черноземи ,защото работиш в дълбочина тези тежки почви ,но междуредието ти остава с покривна култура и растителни остатъци ,които дейстиветлно затоплят на пролет и зимата почвата ,а лятото я държат студена.

        • #36
          Срам, несрам ще задам един лаишки въпрос :
          Каква е ролята на назъбеното колело? Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_913634.jpg
Прегледи:412
Размер:559.8 КБ
ID:6722655

          Коментар


          • #37
            При сеитба с дискова сеялка най-големия недостатък на конструкцията е ,че двата диска режат и плътняват странично почвата ,а колелата ,страничните ,които държат дълбочината допълнително уплътняват отгоре. Двете действащи едното отгоре ,другото странично създават два проблема - първия е V- образният разрен на почвата не успява да бъде затворен от притискващите колела отзад или при почви с глина ги затваря ,но вътре остава въздушен джоб и когато почвата бъде напечена от слънце , V-то отново се отваря и семето остава открито. Дори да не се отвори процепа има опасност да остане въздушен джоб над семето и има проблеми с покълването ,а ако покълне и поникне е възможно да се развият странични корени хоризонтални на реда през въздушните джобове - американците ги наричат - moonwalk корени.


            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:изображение_2021-03-21_092306.png Прегледи:0 Размер:804.3 КБ ID:6722671

            Ако реда остане отворен или се отвори след сеитба изглежда така:
            Снимката е много лоша ,но пак се вижда ,че където е отворен няма царевица поникнала.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:closing wheel3434.png Прегледи:0 Размер:65.9 КБ ID:6722672

            Идеята на назъбените колела е да пробият по-лесон почвата и да разрушат страничната стена образувана от сеялката. Има много видове и модели. Този ,който съм отрязал е най-агресивния.На снимката е качен по грешна на обратно ,трябва скосението да е на другата страна за да може при излизане от почвата да го прави по-плавно без да вади нагоре пръст или семена. Най-универсалните колела затварящи са на Yetter Twister ,като тях ще трябва да ги купувам макар цената да е около 350 лв на брой Засега ще пробвам с лазерно рязани подобин на Twister-а долу ,които още не съм изрязал ,но ще направя.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2990-1568231704.jpg Прегледи:0 Размер:82.3 КБ ID:6722675
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #38
              Каква торачка купи?
              Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
              Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

              Коментар


              • htz180
                htz180 коментира
                Редактиране на коментар
                Amazone ZA-M 1501

            • #39
              Уф, човек колкото повече научава, толкова повече разбира, че нищо не знае
              Да се чуди и мае как се е изхранвало човечеството векове назад...това на шега де😉
              Все пак тези колелетата само при пролетните сеялки ли намират приложение или си струва да се слагат и на тези за есенници?
              Освен това подобни неща само при но-тила ли се използват или и при конвенционалните технологии?
              Питам защото ми се намира лазер под ръка, а помежду другото обработвам стотина декара .
              Последно редактирано от g_n_l; 21-03-21, 09:53.

              Коментар


              • #40
                При конвенционалната обработка са достатъчно тези колела ,с които фабрично дейде сеялка 50 мм гума широка.Там почвата е обработена рохкава и няма как да остане въздушен джоб както и самото упътняване на браздата не е толкова голямо и V-профила се срутва много лесно. При есенните сеялки има няколко вида изсяващи апарани ,на скъпите марки изсяващия апарат е много сходен с този на пролетните ,но е само едно опорно колело странично и само едно притъпкващо ,разреза е V-образен пак ,но завъртян на една страна. Иначе самите притъпкващи колела при но-тилл са същите и като размер и като видове.

                Това е най-масовата в щатите сеялка, изсяващия апарат е като при окопната ,но еднодисков ,едни вид разрязан през средата. Ако е оборудвана с precission planting апарати може да сее и слънчоглед гравитачно. Другия тип с с конвенционалните двудискови секции както е моята украинската и грейт плейнс ,но там трябва да има култери отпред ,докато тук хидравлично се регулира натиска от компютъра и стига до 360 кг.Има сензори на притъпкващото колело и ако трябва например зад гумите на трактора увеличава натиска за да поддържа дълбочината. Цените са умопомрачитени.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:86388c50836330cd826858e32ddc5718151d29c68f0f3c0601.jpg
Прегледи:362
Размер:162.5 КБ
ID:6722722
                Последно редактирано от htz180; 21-03-21, 11:14.

                Коментар


                • #41
                  Значи няма да правя подобни "рошави" колелетата за СЗУ-то😁

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X