Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми и подобрения при сеялка Червона Зирка Алфа 4 / Elvorti Allfa 4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Просто е написал, че ще взима плуг 3+1, а тези плугове не могат да се ползват като 3+1+1,т.е. трябва да вземе 4ка с опция за добавяне на едно тяло. Другото е, че без позиционен контрол на навесната система, не можеш да ореш добре с такъв плуг. Най-малкото, при всяка промяна на дълбочината от опорното колело, трябва да се промени дълбочината на забиване на първото тяло,това как да стане? Може да се оре с трета точка на фиксирания отвор, но тогава пък не копира терена. Т-то си е за прикачен плуг, там му е силата. Мен също си ме радва моето как върви с 14 тонно ремарке, просто има инвентари, които са несъвместими с този трактор заради архаичната му навесна система.
    Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
    Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Отпред се слага още едно колело-то определя дълбочината на първото тяло, а задното колело задава на последното.
      Колко години сме орали с К-701 с техните си плугове с две колела, и няма проблем.

      Малко е заигравка да се направи на обръщалник, ама няма невъзможни неща.

  • #17
    Новото т-150, което е хтз-242, има трета обтяжка, когато регулира най-долното положение на навесната система, т.е. си натягаш колкото искаш да пада.
    Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
    Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

    Коментар


    • #18
      Трактор ако се взима нов (което ще е след 3-4 години живот и здраве) ще е John Deere 8100. Идеята на плуга 3+1 e ,че когато стане авария с големия трактор било то Т-то което ще го запазя или JD-то махаш четвъртия корпус и ореш с малкия трактора New Holland-а. дали ще мъча трактора с 5x35 или с 4x45 за мен е по-удачно второто ,защото чисти браздата. Реве ми се като видя някой да оре както и в селото ми има един с 230 коня холанд ,задни гуми 65 санта широки ,а плуга отворен на 35. Просто няма как да стане оран по този начин. Един плуг 3+1 е универсален защото при 3x30 ще е в горната граница на Холанда ,при 4x45 ще е идеален и за Т-то и за един дърт джон диър ,който ще е я на 15 000 моточаса и не бих го натоварил с голям плуг.Разликата между 3+1 лемкен европал и 5-ца полуприкачен е около 30 000 лв Аз съм пас..

      Коментар


      • #19
        New Holland-a няма да помръдне с 3 корпусен juwel, дори няма да го вдигне във въздуха. И аз много пъти съм си мислел как Т-то ще ми е резервен вариант, ако големият ми трактор се счупи. Затова и си оставих 5 корпусния турски плуг, защото вариант да оре с обръщателен навесен, няма. Да не говорим за липсата на реверс и безкрайните маневри, които трябва да се правят.
        Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
        Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

        Коментар


        • #20
          Аз съм сигурен ,че ще оре без проблем холанда и то с N100 корпус Eвропал - Джувел изобщо 3 корпусни май нямаше, виждал съм го как оре с , в момента на навеса слагам допълнителните цилиндри. Окопната украинска сеялка е 1900 кг празна и я вдига без тях като натегнах с четвърт оборот предпазния клапан.Не виждам кой знае каква разлика при 4 корпусен и 5 корпусен плуг при маневрите.Никага и сега не са ми били проблем маневрите с Т-то. И пак казвам разликата в двата варианте е точно 30 000 лв или всъщност започва от 30 000 лв. Тия пари бих ги дал за друго , ора 500 дка с Т-то и 50-60 с холанда. Едно е да дадеш 27 000 лв за плуг ,друго е 57 000 лв без ДДС ,което е направо в сферата на фантазиите при моите декари. Иначе е чудестно и аз бих се радвал да ора с 8400R и Juwel 8-ца и StarFire 6000 ,ама като погледенш банковата сметка и реалноста удря стабилен шамар
          Последно редактирано от htz180; 29-12-20, 11:42.

          Коментар


          • #21
            Аз ора с МТЗ 1025.3-110 коня, с тройка плуг Фогел и Ноот отворен на максимум. Ора на 30 см дълбочина с 6-6,5 км/ч.
            Не знам какви коне е Ню Холанда, ама ако е нещо над 100-не би трябвало да му е проблем.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #22
              Ззахвата на плуга дали да е 35 или 40 оказва влияние на качеството на оранта...
              При мен почвите са тежки типичен чернозем на захват 3/40 такива големи буци кърти ...особено първото тяло че както няма и зима и сняг така си остават до пролетта
              докато 4/30 на един колега прави чудна оран...
              Вероятно за по леки почви разликата няма да е толкова забележима.

              Коментар


              • #23
                Да, това също е така. Миналата година орах на 4х44,а тази на 4х38. Въпреки сушата, буците не са чак толкова страшни, дори вече са и стопени, след декемврийските дъждове.
                Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
                Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

                Коментар


                • #24
                  За съжаление всичко опира до пари. Съгласен съм със всичко написано за 5-цата.То и Juwel имат проблеми със захвата към рамата спрямо европал и със сигурност и като натоварване на всеки корпус е по-удачно да се кара на 30 вместо на 50 захват. За съжаление търсим нещо средно и трябва да се правят компромиси. Другия вариант да държа турския 5-ца плуг не ми се иска защото оранта не трува. Всичката слама е на 6 до 15 см ,това нещо бута настрани ,а не обръща.Ходих на гости при един приятел с два лемкена 4 турски като моя и един раломекс. Ами в едно поле при едни условия ораха всички трактори ,разликата е просто.... Единия обръща сламата ъглоснима и отметателната я хвърля на 20-25 см дълбочина ,при турския на 6-15см. Тази година чернозема от сушата се нацепи може би най-силно за всимки години досега.Освен цепнатините надолу във вертикала ясно се виджаха цепнатини и на 6-10 санта странично.Един ден бащата спука гума на ремаркето останах без транспорт и копах от скука 3 часа до комбайна.Та на слоя 10-15 макс см беше положене всичката слама от турския плуг - корена на слънчогледа беше стигнал до този пласт и започнал странично да върви.Тук там пробил през плста.Самата слама но като хванеш пръста в ръката без много сила се отделя като два различни слоя точно през сламата.Според мен се явява като граница ,която със сигурност пречи и на дишането на растенията и на почвната както и на водопропускливоста. тази година беше идеална влагата и турски плуг ореше с цялата си дъска ,малко по-добре беше но пак сламата е на 15 санта.Да зарита е ,не е отгоре ,но не е и където трябва.Затова един плуг сега ми е по-необходим от трактор.Защото от загуби от некачествена оран ще си избия поне някакви пари за трактор заместител на Т-то. След нова година ще започна и по едната и по другата сеялка работа и ще снимам тук. На житната трябва само да се заварят останалите рамки за иглите ,които игли са по същия начин на Хорш сеялките забелязах. По окопната чакам от лазера дискове за row cleaner секции ,от америка ще дойдат и алуминиеви residue depth wheels ,които служат за ограничаване на дълбочина на основния диск чистещ бразата. Окопната ми сеялка е модел 2019 като на модел 2020 има разлика в джантата на колелото държащо дълбочина на изсяващия диск - поръчал съм и там фланци и ще се промени като на модел 2020. При модел 2019 е с цяла джанта и когато се сее във влага набива калта от чистача на изсяващия диск към джантата от вътршената страна до домент , който спира да се върти джантата и колелото държащо дълбочината. При много западни сеялик джантите са цели - дори при JD сеялките джантата с отвори е опция за по-тежки почви. модел 2020 при украинците са го отстранили този проблем ,а на модел 2018 и 2019 украинците им режат фланци и пробиват джантите. Идеята е чистача да изхпвърля калта през отворите в джантата. Там се явява друг проблем ,че при цяла джата няма опасност да се навият корени и плевели около главината на изсяващия диск ,докато при отворените джанти това става. Но пълно щастие няма ,една конструкция е добра за едно лоша за друго. Американците казват ,че трябва да имаш два комплекта колела и джанти - с отворените да сееш в чернозем ,а със затворените когато имаш плевели или слама или ръж - тоест при директна сеитба. Твърде голям лукс за нашите условия да имам два комплекта джанти Смятам и по двете сеялки промените и проблемите в една тема да ги пускам тук за да не разводняваме форума.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изображение_2020-12-30_132818.png
Прегледи:694
Размер:633.9 КБ
ID:6689596

                  Коментар


                  • #25
                    Това е така за турския плуг, затова и първия по-хубав инвентар, който закупих, беше точно плугът. След него вече и полетата са изравнени и дисковата брана и култиваторът за слята повърхност работят по-добре. В нашия край гледам практукуват и друго. С Т-тата орат с прикачни плугове, а след тях друг трактор окрайчва. Това също е вариант, за да се губи по-малко време.
                    Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
                    Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

                    Коментар


                    • #26
                      Добър ден.
                      Следя коментарите Ви в земделските теми тук. При цялото ми уважение към вас и хубавите дискусии! Не е ли отживелица оранта, не е ли вредна дори....?
                      Не съм земеделец, от любопитсто питам. Попадам няколко пъти на клипове(презентации) на но тилл системата и там се обяснява, как тази технология решава всчки проблеми, едва ли не. В интернет има статий, но повечето са, като че ли преекспонирани и реклама.
                      Аз съм от югозападна България и тук на малкото семейна земя, която даваме под аренда, или се правят опити за тази технология или се мината с едни големи култиватори. Поинтересувах се при един от арендаторите и той каза, че вече само култивирал, почти не орал. Загледах се в един от блоковете, почвата стоеше като орана, но бе мината, пак с култиватор и всички растителни остатъци бяха заровени.
                      Поздрави и успешна нова година, бъдете здрави и успех в начинанията Ви !

                      Коментар


                      • htz180
                        htz180 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Най-вероятно е продълбочено. Ако не ореш ,не означава ,че работиш по но-тилл технология. Има strip till, vertical till, inrow till.На много места се минава с чизел плугове- подобни на продълбочители ,но завъртят част от почвата и част от растителния остатък. Някои имоти аз от 2-3 години не ги ора - минавам ги именно с чизел плуг на 40 см.

                      • Кольо
                        Кольо коментира
                        Редактиране на коментар
                        Гледам един украинец в тубата, доста смислени клипове има, вкарва Джон Диъри от САЩ в Украйна, та той каза, че в Америка вече почти не орат с плугове.
                        Което обаче не означава, че са Но-тил. Там продълбочават, което баш си е обработка. Нищо, че не обръщат пръстта.

                    • #27
                      Но-тил е технология за мързеливи земеделци.
                      Сравнително ново нещо е, има си своите приложения-например наместа където има опасност от ветрова ерозия и не е добре да се разбива горния слой на почвата.
                      Има и други приложения, ама са доста ограничен брой.

                      Оранта е технология от много векове, и се е доказала като най-ефективния метод за сравнително сигурна и сравнително добра реколта.
                      Сегашните напъни и писъци на модата са в правото си да се пробват и доказват, но в скоро време нищо не може да замени добрата стара обработка на почвата.
                      През всичките тези векове хората също са били мързеливи и тарикати не по-малко от нас сега, и няма начин да не са пробвали разни неща без обработка. Но някак си не им се е получила, през вековете орането се е доказало като единственото сигурно нещо.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #28
                        Ще се опитам максимално възпитано да обясня само и единствено заради първите 7 както се казва ,но е хубаво не да се лекуваме от фейсбук ,а да ходим на лекар. По същия начин е хубаво да не гледаме видеа и да съдим земеделците кой каква технология прави.Че нещо почна да се вменява вина.В последната една година доста усилено разни лобита и псевдо-лобита са доста активни на тази тема и вече от много ама много места виждам хора да пишат по същия начин. Едва ли не земеделците ,които орат са виновни за глобалното затопляне за ветровата ерозия и прочие. Големия взрив в галактиката е предизвикан от лемкен забит на 40 см с 12.9 предпазен болт е една моя теория ,на която много но-тилл фенове сигурно биха си подмокрили гащите.Онзи ден в едната от фейсбук групите бяха публикувани две снимик - едната с емисиите CO2 в асмосферата преди въвеждането на конвенционалното земеделие преди 1920-та и втората след въвеждане на конвенционалното земеделие. Всичко чудесно ,само ,че първата снимка бе направена от клип на Наса от телескопа Orbiting Carbon Observatory-2 ,който по стечение на обстоятелствата излита в орбита има няма 95 години след въпросната снимка. Снимката всъщност беше от месец Декември когато CO2 емисиите са най-малко ,втората беше от същия клип от месец Август - напълно нормален и ежегоден процес и клипа на НАСА това показваше. Някой от но-тилл феновете си ги беше направил ,качил ,няма да назовавам фирмата - да на търговски представител беше на но-тилл техника. За такова ниво на неграмотност ,тъпотия и жалки опити за печелене на клиенти говорим. Няколко коментара по-късно човека си изтри снимките и коментарите как тракторите и плуговете били причината за всички проблеми с климата на планетата. Така де , Китай и САЩ - най-големите икономики и индустриални замърсители не са причината , тракотрите и пърдящите крави са Някаква истерия подкрепена стабилно финансово е в момента. В САЩ в огромна част от полетата й но-тилл не се практикува ,защото не дава резултати.Там все още орат било то вертикално с чизел-плугове или конвенционално.Millenial Farmer е може би най-известният американски фермер и ютюбър и има клипове точно на тази тема и казва как при неговите тежки черноземни почви но-тил-а не работи. Всякаква прилика с нашите тежки черноземи не е случайна.Прибавете и финансирането от ЕС през новия програмен период за но-тилл практики и се получава едно такова сериозно лоби ,че е много трудно да се разбере кое от твърденията е истина и кое не за ползите от но-тилл-а. Естествено въпросните хора за негативната страна на но-тилл не искат да говорят. Нямало проблеми.Прекрасна работа. Дватама най-активни човека в момента в България занимаващи се с това да рекламират технологията не се занимавам със земеделие. Е единият гледа 30 дка овощни дървета и обяснява на земеделци с 50 000 дка какви междинни култури да сеят и ония вярват.Абе идилия. Не са ми фенове определeно ,защото доста пъти съм ги питал конкретно за проблеми с технологията. В България в момента масово за нея говорят хора с финансов интерес било то продаващи сеялки ,смески ,хедери и др. но-тилл машини. Обективноста по темата е сведена малко под нула и стремглаво върви надолу към Китай. Моето лично мнение е ,че като теория технологията има много ползи видни и от въвеждането и в Украйна например ,но е технология за индустриелно земеделие каквото именно се случва в откраднатия от 2-3 феодални фирми северозападнал край.Технология ,която тепърво трябва да се изпробва на нашите почви и условия и да се правят изводи.Ако но-тил-а е чудесен някъде където имат 2000 л дъжд годишно ,то в Южна България не е така.Ако в софия на 700 м. надморска височина валежите са едни ,то в Каварна са други.И когато някой ти обяснява ,че оранта унищожава почвата и но-тил-а е бъдещето е смешно и обидно към всички преподаватели и професори в България ,които до 80-те са водили някакви изследвания правили са опити и сортове имало е и институти и в един момент идват двама човека с единствения интерес да си продават американските хедери и ти казват - не вие не сте прави. Ок ..... Ще минат години докато се види дали и как ще се наложи технологията на българска земя.Но-тил-а е технология ПРЯКО свързана с увеличаване на ПРЗ и основно глифозат. Ок в САЩ глифозата и хлорперифост-а са разрешени ,а в България какво правим.Какво правим когато полето е в плевели ,а ЕС забранява глифозата - ще ти кажат но-тилл инфлуенсърите ,че има междинни култири. Ок има - ама струват 15 лв на дка. А ако не поникнат. А какво правим със стъблопробивачите и мухите в царевичната шума. Мълчание. Така ,че докато хора ,които не се занимават със земеделие ,нямат си ни най-малка представа какви разходи влизат и за какво опитват да наложат една технология просто поради невежест или фифансови причини ,а често и двете няма кака да се получат нещата. Същото е както да опитваш да повярваш на хората ,които до онзи ден разправяха ,че един хотел не е хотел ,а е подпорна стена.

                        п.п. Интересувам се от технологията и смятам да я прилагам.От тази година ще правя първите проби. Но смятам да го правя на база научни факти и реални опити ,а не на база описаното горе.
                        Последно редактирано от htz180; 11-01-21, 21:01.

                        Коментар


                        • #29
                          Вчера поставиш на първите колела фланците изрязани на лазер за да отворя джантата. Ще видим като здравина ще кара ли или трябва да се поръчат от Украйна оригиналните джанти със спици. Предстои да направя всички днес и да ги боядиша малко по-културно. Чистача на изсяващия диск ,който се вижда рамото му точно между двете спици на снимката по-долу вече има къде да изхвърли влажната пръст. По сеялката предстои да се промени капака за регулиране на потока на семената ,защото украинците масово се оплакват от него тъй като е пластмасов и се огъва и бута семена хаотично. Турбо дисковете за момента са свалени и ще се качат обикновени ралници. Култерите са изрязани на лазер , алуминиевите колела дойдоха от америка и остава да се направят главини ,но ще остане за лятото.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:547.7 КБ
ID:6720626Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:636.9 КБ
ID:6720627
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:395.2 КБ
ID:6720628
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:580.3 КБ
ID:6720629

                          Коментар


                          • #30
                            Монтирах всички джанти с отвори и свалих турбо дисковете / колтери и сложих ралника за бучки за сеитбата в култувирано. За роу клийнърите ще се огъва шина и ще се монтират на главини от СЗУ заедно с алуминиевите ограничители ressidue trash managers и ще са на общо окачване с турбо диска/колтер.


                            Един приятел ми каза ,че купува украински бързи връзки когато му трябвали тапи да заварява. Помислих ,че се шегума. От общо 10 хидравлични бързи връзки по двете сеялки течат точно... 10. Невероятни ментета.Не знам ,несериозно е ,дали украинците са им дали китайски връзки ,дали те са ги поръчали ,дали са украинско производство ама е несериозно.Ще си купя 10 италиански бързи връзки и това е....


                            На този канал не му схващам идеята. Лапите и при западните и при руските трактори имат канали за плаващо.Защо ти е да правииш и на сеялката. Оригинално щифта беше с едно синджирче за папагали и 2 мм фиба. Разпробих го на 11 мм и сложих шайба ,която ако не се сложи ми е много интересно какво се случва с фибата от 2 мм. Синджира е ясен ,той с поглед се скъса като го опънах да го свалям.


                            В украинските клипове много се оплакват от късане на пружините на V-образните колела.Свалих една секция за да взема размери и да дам в Кран да ми изработят пружини резервни.Фабрично има оставен някакъв овор ,който ми е идеален за да поставя една стойка за синджир.
                            Стоиките за синджири и въобще синджирите се поставят масово в щатите има ги и като опция от JD и целта е когато сееш директно да се влачат по сламата/пръста и да влачат пръст в отвора ,тъй като при директна сетиба успеха или провала е точно в момента дали ще затвориш удачно отворената от диска V-образна бразда и дали ще има пръст и то уплътнена около семето.


                            От едни излишни лазерно изрязани планки направихме стойки набързо ,макар да не пасват точно поне на вид. На двата крайни отвора на допълнителните планки ще е синджира.


                            На двата вътрешни отвора към гумата ще се сложи чистач на колелото ,който сега се реже на лазера от неръждавейка. Чистачите ще са подобни на тези по-долу снимани на сеялка СИВА НОВА
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:изображение_2021-03-19_190027.png
Прегледи:382
Размер:1.13 МБ
ID:6722121

                            Стойките са монтирани ,синджирите засега няма да се слагат ,защото са несъвместими със сеитба на обработена почва , чистачите ще се монтират понеделник.


                            На един от клиповете от Украйна ,снимащия спомена за фабричен проблем с клапата определяща колко семена да падат. При турските сеялки тя е от метална ламарина ,тук е от пластмаса и според клипа при натиск от по-тежки семена като сорго и царевица се огъва навътре и започва да бута семена от изсяващия диск. По принцип когато сея царевица я махах напълно при турската. Не виждам логика да държиш клапата затворена и семето да я огъва ,защото то изобщо няма да пада при царевицата. При соргото има повече логика.



                            Решението на украинския клип бе от Ф5 мм огънато ,но предпочетох да го направя от неръждаема ламарина 2.5мм



                            За предстоящата сеитба това ще е всичко. Остава да я пробваме дали сее Ще видим и компютъра как ще е. От житната сеялка съм много много доволен ,дано и тази излезе читава. Предстои лятото да сея с нея слънчоглед и сорго директно като до тогавата трябва да се направят зариващите синджири и да направя главини и да монтирам назъбените притъпкващи V-образни колела.Както и култерите към турбо диска. По-долу са показани синджирите при Кинзи /Иетер и при John Deere сеялка. Американците из форумите пишат ,че синджира е спиациален някакъв индустриален и видимо е различен от китайските боклуци продаващи се по родните железарии.

                            Синджира при JD сеялка с отворени джанти и роу клийнъри.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3029-1574372146.jpg
Прегледи:389
Размер:367.1 КБ
ID:6722122

                            Сеитба с роуклийнъри и Yetter гумени назъбени колела (отрязал съм идентични ,но от стомана ,ще видим ефекта) без синджир
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3295-1606146833.jpg
Прегледи:372
Размер:672.8 КБ
ID:6722124

                            Оригинално окачване на синджира при JD.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3296-1606146835233.jpg
Прегледи:454
Размер:643.2 КБ
ID:6722125
                            Ето както тук трябва да са монтирани пред изсяващия диск роу клийнърите и алуминиевите траш колела точно пред турбо диска.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:129117961_2421167774856919_5809386900295716594_n.jpg
Прегледи:411
Размер:81.2 КБ
ID:6722123

                            Засега толкова ,като почне сеитбата повече.
                            Прикачени файлове

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X