Здравейте. Моля да ме посъветвате дали плуг 3x30 e подходящ за трактор ЮМЗ 6КМ. Досега сме работили с правен плуг 3x25, който е със силно изкривени плужни тела, заради което не може да оре. Тъй като 3x25 плуг по-рядко се продава, а 30 размер има избор, моля да ме посъветвате. Земята за оран е кафява, наместа е много степна и твърда, може да се каже доста лоши условия за оран. Идеята ми е дали трактора ще може да тегли с лекота 3х30 плуг на нормална скоротст на теглене.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Съвет за избор на плуг за ЮМЗ 6КМ
Свий
X
-
С моето ЮМЗ орях с 3х25, и му идваше малко тежко.
Пробвал съм и с 3х35, оригинален руски-и с него оре, и пак му е трудно.
Та с 3х30 би трябвало да оре, без съществена разлика от 3х25.
Но се учудвам, че не можеш да намериш плуг 3х25. В Трактор.бг е пълно с такива плугове. Вярно-повечето са 4х25, но нищо не пречи да свалиш последното тяло.
Аз си мисля да купя една четворка, и да и донадя една греда на която да сложа още две тела. Така ще стане 6х25. Със 110 коня трактор би трябвало да може да оре плитко-на 15-18 см, за да заравя шумата от царевицата, че искам да сея пшеница на такива места, а ако само дискувам трябва да го мина 4-5 пъти.
Изобщо-българските плугове*25 са си добри за трактори от класа на ЮМЗ и МТЗ.
Не могат да орат много дълбоко, но за това си има други плугове и други трактори.
Но просто потърси в тракторския сайт-там има поне 50 плуга *25.Има ли желание-има и начин!
-
Благодаря за изключително бързият коментар. В трактор.бг съм проучил нещата, всички читави плугове 3x25 са продадени, звунял съм на продавачите, въпреки това обявите им продължават да стоят. Разни изпокривени и видимо изживяли живота си плугове - не искам отново да се занимавам. Плуга с който разполагаме е копие на руския плуг,с оригинални стълбци, дъски, трупки. Иска ми се пробвам със съвременните дизайни, ALPLER, турските модели. Като сметнем 3x25 3x30, разликата в ширината на обработване е 20%. Е, да разбирам ли, че тези 20% не са до такава степен от значение спрямо мощността на трактора 60 kW.
Коментар
-
Вярно е слаб. Но то си зависи колко работа търсиш от него.
За 100-200 декара няма смисъл от по-мощна машина.
То си има де, но си има и икономическата страна, а тя е много сериозна. До степен да е почти единственото с което се съобразява човек.
За турската земеделска техника имам особено мнение, не много добро.
Последно се затвърди тези дни когато ползвам турски торови кутии за торовнасяне с култиватора. Отначало се радвах, че най-накрая имам апарати оригинално мислени точно за това, а последните дни само псувам на мама им рязана...
Иначе долу-горе работят турските машини, ама е като с руските-имаш ли възможност-задължитело ги избягвай.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
За толкова години не си ли разбрал, че каквото и да вземеш, рано или късно ще го псуваш?Аз имам известен опит с турските мембранни помпи за пръскачки, само хубави неща мога да кажа, в сравнение с нашите "перли" просто не бива да се прави сравнение
В сравнение с италианските комет, от които масово са копирали, ами без проблем се мерят с тях,а цените са /3 и /4
-
нашите перли, не са ли с бутални помпи?
-
-
-
То няма разговор за броя тела.
Може разбира се да махне едното тяло, но да ореш с две тела си е жив мазохизъм. Цял ден обикаляш нивата, а вечерта имаш изорани две педи. Мани, бегай.
Та телата ще са три. За четири не му стигат конете.
И от там-за да се получава желания резултат-или по-плитко(да хвърля декари за деня), или по-бавно-за да има дълбочина.
Като тежест ЮМЗто си е достатъчно тежко за три тела, и стига да има добри гуми-оре си сравнително добре.
Като за 60 коня де...Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнениеТракторът е слаб. Навремето като са орали масово с ЮМЗ-та, за пускали в блока 5-6 едновременно, за да компенсират ниската производителност на единичната машина. Това никой не може да си го позволи вече.
Впрочем, навсякъде по руския Нет плуговете 3х35 ги дават за трактор теглителен клас1.4. В скоби, обаче винаги посочват МТЗ-80/82 - не знам - дали щото за тях това е еталонът или щото ги правят на 5-6 места в Русия.
П.п. Да, Виждал съм колона от ЮМЗ-та с плугове. На една голяма снимка пред кабинета в гимназията, съзерцавал съм я многократно. Бяха МТЗ-5 и с по едно голямо У отзад на кабината - обяснява всичко.
Коментар
-
Абе напълно възможно си е.
По времената когато са навлизали първите трактори от този клас-те са били "големите трактори". Наистина големи тогава и да е имало са били малко, и не навсякъде ги е имало.
Та трактор 60 коня са си го ползвали за оране, и колкото трактора има-всички на нивата!
Говоря за 50-60те години, първите години на масовото механизиране на българското земеделие. Благодарение на братския Съветски съюз.
-
Ясно, преразказ по картинка.
Та - ЮМЗ е в България от 72-3 година, почти едновременно с К-700 и малко след него Т-150К. Ако някой, в ония години си беше позволил да го изкара с плуг на големия блок, ммм, можеше да си изпроси партиен трибунал. При положение че новите Кировци излизаха с 8-10 лемежа.Точно по времето за оран имаше безкрайно много работа за ЮМЗ-та, Беларуси и новите колесни Булгари, с какъв ли не прикачен инвентар и мноого транспортна работа, с хилядите там тонове домати грозде и какво ли не. Иначе преди това, пък и след това - да - орано е и с трактори с по-малко коне. Споменатият от мен ДТ е само с 54 коня, горкия.
50-60 те години са били достатъчно да има няколко верижни трактора в селото, хората са се оправяли с тях за тежката работа. Колесните са били за друго. първоначално и за това всичко е било концентрирано в МТС, после в 50 и някоя година че чак до 60-те техниката започва да преминава в ТКЗС по места.
Но да се върнем в темата. Айде кажете на колегата сега с двойка или тройка да оре.
-
Баща ми разправяше, че се е учил да кара трактор на ДТ-20. Оряли денонощно на две смени, няма тинтири-минтири-три смени по 8 часа с физиологични почивки.Та оряли предсеитбено за пшеница. Ама е бил или ученик, или веднага след казармата. Значи-1962-63та , или след 1965та.
Та не е било необичайно явление.
По темата-вече казах-три тела, ако иска все пак да си изоре тази година.
Може и с две, така ще забива надълбоко, ама ще оре до сеитбата...
-
-
Здравейте. Благодаря за съветите. Опитах се да изчисля по дадените от вас формули работната ширина, но не се получава адекватен резултат от смятането. Може би не разбирам точното значение на коефициентите, които приложени във формулата да се получи адекватно число. В крайна сметка от коментарите ви си мисля, че 3х30 не е невъзможен плуг за наличния трактор, но като че ли 2х25 ще бъде доста по-удачен вариант.
Коментар
-
Заеби коефициенти и формули. Те са си важни и верни, ама за теоретиците.
За практиците:
Закачай трите тела, макар и турски(щом казваш, че нямало български в продажба), и пълна газ. Ама пълна. При нея се получава максималната мощност.
Има една много по-елементарна формула-за да ореш долу-горе добре, и на добра дълбочина-смяташ поне по 35 коня на тяло. Ако искаш сериозна оран-стига и до 45 коня, ама е малко пресилено.
Та едни 40 коня на тяло са си средна хубост.
Това за сериозна оран де, и да има що-годе производителност.
ЮМЗто с неговите 60 коня смятай колко сила има, ама все пак прави някаква оран.
Но давай пълна газ, не го жали. Вярно, че нафтата заминава по-бързо, ама и оранта си е най-тежкйата работа.
Ако пестиш нафта-само ще дращиш отгоре, това не е оране.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Здравейте, първото е коефициент 0,75-0,95 по теглителния клас на трактора, тои определя колко запас от мощност ще оставиш. 0,3 до 0,9 е колко килограма на см2 съпротивление оказва почвата на работния орган, сам ще си прецениш колко килограма да си сложиш. Като си дялах плугчето за Болгарчето ТЛ30 теглителен клас 1,6 тона на теглича 3/30 плуг му идва на границата на възможностите. Ако има газено с тежка техника( за някои колеги "нормални трактори") Болгарчето си буксува на пълно основание. Тракторите произвеждани по него време са смятани да заровят няколко поколения трактористи. Успех, и се похвали като му дойде времето.
Коментар
-
Ключовия израз е "да заровят няколко поколения трактористи"
С това се справят перфектно.
Но такива са били времената-такива трактори са правили по цял свят.
Лошото е, че онези-от света отдавна са претопени, и тракторите дето са направенби от техните железа и те са претпопени, че може би и още веднъж.
А ние тук ги имаме за баси якия трактор...
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар