Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разлики в МТЗ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разлики в МТЗ

    Такаааа...
    Изобщо не харесванм руската техника, но съм принуден да работя с нея. Иска ми се нещо западно, но разума ми говори да взема нещо с евтини части и което да мога да си го ремонтирам сам. Нямам излишни пари за фирмени сервизи, които даже в някои случаи не могат да се справят с проблема, но фактурите им за труд са четирицифрени...
    Та на въпроса:
    Имам възможност да взема едно МТЗ 1221, на доста добри условия-разсрочено плащане за две или три години, според добиви, приходи и т.н.
    Малко са ми малко 130те му коня, но пък вози трактор донякъде покрива като възможности по-малкия трактор. Ето, тази пролет като строших диференциала на малкия-с този 1221 си дозасях. Леко е широк за сеитба, но става.
    Та като габарити ще ми дойде супер, а като коне-малко.
    Следващия модел от семейството е 1523. 155 или 160 коня, според модификацията, а има и 163-с двигател Дойц.
    Като механика след маховика-двата трактора са еднакви, даже карантиите им са с еднакви каталожни номера. Което значи, че трансмисията си държи на тези 30 коня в повече.
    Двигателя същщо е почти идентичен-Д260, 6 цилиндъра, 7,12 литра. Като с този обем има и двигател с 212 коня-това е следващия модел от семейството-2022.

    Конкретно ме интересува-дали тези 25-30 коня се докарват само с подходящи регулировки на ГНП? Дали има и нещо друго?
    Защото ако го взема този трактор-задължително ще свалям помпата и ще я нося на майстор, че има проблемчета, та ако става само с настройки-да поискам да "и пусне малко повече нафта".
    Има ли желание-има и начин!

  • #2
    Помпата чисто механично управление ли е?! Турбото еднакво ли е?!
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      За турбото не знам, мисля, че е еднакво. Без да съм сигурен де, но съдейки по досегашния си опит с руски машини-нямат навик да променят нещо което върши работа.

      Помпата е с чисто механично управление, с "пневмокоректор". Т.е. ако няма налягане в колектора-не разрешава да се увеличи нафтата-за да не пуши черно.

      Според мен само от "набъзикване" на помпата може да се докарат тези 25-30 коня, то са си 20%, не е кой знае колко разлика.

      Помпите също са в един корпус, различават се главно по периферията. Доколкото съм разбрал де. То ако знаех отговорите на тези въпроси нямаше да питам
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #4
        Има ли интеркулер?
        https://mtz.ru/novosti/13-rukovodstv...o-modifikatsii

        ПП: Мда, попрочетох набързо, нямаш интеркулер, но това не е проблем, и 155 и 210 коня са без кулер. И да, разликата е основно в помпите, така че би трябвало да стане. Даже стойностите на цикловите порции за настройка на помпата ги има в линка. Даже сигурно до 210 коня може да се настрои, но там разликата в горивото е доста значителна, и не се знае дали ще стане с щатното ГНП.
        Последно редактирано от cecoa1; 11-05-20, 12:54.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          може да има разлика в дюзите и разпръзквачите, и налягането на помпата. Ако е механика, по принцип не е проблем ако трябва да се смени и цялата помпа, с периферията около нея. Движока като желязо често пъти е 1:1 като бутала, КВ, РВ, маховик и тн...

      • #5
        По-слабия модел-1221 няма интеркулер. Този конкретния дето ми идва по лентата. По-големия има, но не знам дали за всички модификации. То и по-малките, след определена дата всички започват да излизат с кулер. Но той не допринася с много, нещо като 3-5%,
        По принцип мога да му добавя, ще купя един кулер, колектор и връзките, но не мисля, че ми трябва кой знае колко много.

        На линка дето го даде гледам, че има доста различни циклови порции, за различните видове двигатели.
        Би трябвало да може да се докара тази мощност само от помпата.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          Кольо, а тьи руссский понимаеш? Оти не четкаш по руските или беларуските форумИ?

      • #6
        Ето ти още един линк с pdf. Той е за друго и включва и Д 245, но има някои данни за помпите, и кои мотори са без кулер, твоя до 210 коня го дават без. Твоя е Д-260.2, със 155к.с е Д-260.1, а с 210 е Д-260.4. В линка мощността е в киловати.
        https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1589192572374
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          Чааак до 210 лошадей не го засилвай, че може да почнат неочаквани проблеми, до 150-160 бива.

        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Не дават нищо различно освен помпите. Даже и дюзите и налягането от турбото са еднакви.

        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          И трансмисията ли е същата при 210 коня?

      • #7
        Трябва да погледна, но наМТЗ 2022(дето е над 200 коня) май трансмисията вече е различна. Може да има и разлика в бутала, биели, колянов вал. Та чак до толкова да не се изсилвам, 150 коня ме устройват.

        В този последния линк пише, че базовия модел е Д260.1, който е 155 коня.
        Не разбирам защо следващия в редичката-Д260.2 са го дефорсирали на 130 коня.
        Но според тези данни би трябвало да може без проблем да се докарат тези още 25-30 коня, при по-слабия двигател.

        Кинг-по руски форуми не искам да се вра, щото и там е пълно с безхаберници, чувал съм и съм виждал откровени глупости. Та не знам на какъв ще попадна, и дали може да му се вярва. Докато тук знам кой кой е и мога да си преценя.
        Последно редактирано от Кольо; 11-05-20, 17:04.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Турбото все пак е различно за над 200 коня, те тука още един документ за тоя мотор, може да ти е полезен - https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1589210955722
          Последно редактирано от cecoa1; 11-05-20, 17:35.

        • KingofROAD
          KingofROAD коментира
          Редактиране на коментар
          Убууу Кольо, ти си шефЪт.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Аааа, къв шеф бе, аз съм си обикновен тракторист с напукани длани и черно под ноктите.
          Просто се мъча да таковам дявола.

      • #8
        Като ти омалее тоз двигател => https://www.youtube.com/watch?v=5pc6R8UPIRo

        6 цилиндровият в тази версия е доста сполучлив като за сделано. Разлика между 130 и 150к.с, аз поне не знам да има.
        Евентуално скоростната кутия я прегледайте за луфтове, ама като гледам каква ти е схемата, взимай и карай.

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          Няма смисъл, тоя OM366 е по-малък, без турбо е, и с около 100Nm по-слаб. Това от стандартния 130 коня Д-260. Даже и версиите с турбо на 366 са по-слаби от нормалния Д-260 със 155 коня. А разправията да смениш мотор, спрямо да "врътнеш" малко ГНП, е несравнима.

      • #9
        Едните са NM от Мерцедес, другите от сделано. Аз бих заложил на Мерцедеса. Предният ми пост беше в кръга на шегата.

        Коментар


        • #10
          То е ясно, че няма да се заигравам със смяна на двигател, въпреки, че Мерцедес си е Мерцедес, изобщо няма смисъл от дискусия.
          Обаче от сегашния двигател на сегашния трактор нямам никакви оплаквания, работи си перфектно. Проблемите идват най-вече от трансмисията, и отчасти от хидравликата. Двигателя е чук,
          Та и 6 цилиндровия би трябвало да е така-все пак са първи братовчеди, ако не и братя.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #11
            При този 130к.с ще е същото положение. Здрав двигател, слаба трансмисия. Ползата ще дойде в малко по-големият инвентар.
            АЗ какво бих направил в този случай. Оставам с впечатление, че си се насочил към машина 180-200 к.с някой ден, и този 130к.с ще е преходен.
            Вземи си едно Т-150, и си оборудвай инвентар като за трактор 180-200к.с. След което, просто си вземи желаната западна машина.

            С този 130к,с ще трябва да вземеш така или иначе инвентар и за него. Дори и минимален.



            Коментар


            • #12
              Не би трябвало да е така. При 6 цилиндровите мотори вече и трансмисията става друга.
              Скоростната кутия май не е много променена спрамо моя, но то там не е толкова натоварено. Зора идва след диференциала-има предавка някъде 8-10:1, а на 6 цилиндровите-след тази предавка има още един планетарен редуктор. Та смнятам, че заради усилването би трябвало да държи на по-серуиозния напън.

              За инвентара-точно за да не купувам друг инвентар(засега) искам да взема този трактор. Първата година може да го карам и с оригиналната си мощност. И плуга и браната и култиватора са му по мярка. А ако са му малки-просто ще карам по-бързо, това си е плюс. А тяговото усилие ще си е малко-от по-малките инвентари. От там и натоварването на трансмисията няма да е толкова сериозно.

              Да, мисля си(по скоро мечтая) за 200 коня трактор, но това ще е като си стъпя сериозно на краката. Щото освен трактораще трябват още толкова и за инвентар към него. Засега поне е невъзможно да отделя толкова пари. Та с наличния инвентар, със 130 коня ще си върша работата. А след като му набъзикам помпата-още едно тяло на плуга(не е като да купуваш цял плуг), и една брана с независими дискове, а култиватора ще си го направя сам, то е проста машина.
              Та с този трактор мога да поработя доста години, стига да е що-годе здрав(малко съмнително, с оглед страната на произход), 150-160 коня биха ме задоволили напълно.
              Щом две години се справих само с един 110 коня...
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • FiveFinger
                FiveFinger коментира
                Редактиране на коментар
                Друга, ама сделана. Дано е що годе читав екземпляр, и да не го пипаш 2-3г. Така или иначе сегашният ще го ползваш и него.

            • #13
              Абе този конкретния си е бая огрухан, но аз съм свикнал на такова, не се плаша.
              А сегашния ще се ползва, то е ясно, но идеята е той да остане за по-леките работи, а обработките да са за по-коравия. И ако той се счупи-малкия може да го покрива докато е в ремонт. Както и обратното де. Точно това ме кара да избера точно този модел.
              Иначе Т 150 си е разумен избор, но с него идват и разходите за по-сериозен инвентар, но вече казах за това.
              Имам възможност да взема и К-701, доста стегнат, с нови гуми, абе доста добра машина. Обаче и там въпроса с инвентара си стои.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #14
                Ако беше с моите нужди смело щях да ти кажа вземай МТЗ 80 и му тури една читава кабина.Догава щеше да споменаваш руснаците с добро и да казваш колко неубиваемо животно е Д240.
                Понеже не си с моите нужди през идната седмица ще се консултирам със собственик на няколко нови беларуса(хич не им оправям моделите) и ще ти споделя опит от първа ръка от грамотен човек.
                Ако се колебаеш с кулер или без - задължително със, теб турбо лаг и пад на налягането не те бърка, а за трактора лятото колкото по-хладно, толкова по-добре.По каталожни данни може да дава 2-3 коня разлика, но в 40 градусова жега и двигател под натоварване определено няма да са 3-4 коня и ще усетиш разликата.Дано са подобрили кутията, че на първите нови беларуси които внесоха, си бяха досуш същите корпусни детайлни като на старото МТЗ натоварени до безобразие, съответно и резултатите не закъсняваха.

                Коментар


                • #15
                  Благодаря за съдействието, предварително.

                  За температурите-този трактор не би трябвало да се кара много през жегите, това по замисъл. Оранта си я правя есента и зимата, култивирането е в ранна пролет, само дискуването се случва понякога да е в жега, но пък то не е чак толкова тежка операция като орането.
                  Обаче-конкретния екземпляр няма кулер, а ми се струва заигравка да му слагам, така, че най-вероятно няма да има. Не, че ако е много важно не може да се направи, но не виждам особен смисъл.
                  Кутиите(коритото) както му казваме са си все старите(то голям зор да промениш формите в които се лее чугуна), може би с минимални разлики. В старото корито редят новите валове и зъбчатки, и това е. То с коритото няма проблем, карантиите на сегашния не издържат на напъна като ора. А аз забивам плуга, няма лабаво, като ще ора-ора, не само да дращя отгоре.

                  Пак казвам-на 6 цилиндровите модели-1221-130 коня, 1523-155 или 163 коня след бордовите зъбчатки има още един редуктор, това според мен доста спомага за повишаване на здравината на най-натоварената част от трансмисията. Иначе на по-слабите мощности-повечето неща са същите като на старите МТЗ 80, руснака въпреки, че вижда проблемните неща в конструкцията след доста години експлоатация-не се заема да промени каквото там е нужно. Нека на старите модели да си остане както е било, но на новите да направят по-добра конструкция... Ама не, совершенство не требует изменения...

                  Мамка им пияна
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X