Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети за изработка на тракторна тежест от бетон

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвети за изработка на тракторна тежест от бетон

    Колеги , трябва да изработя тракторна тежест от бетон между 500 и 900 кг ,така или иначе не мога точно да изчисля плътноста и крайните килограми тоест колкото се получи . Размери около 1,2 метра широчина x 0,6 метра височина x 0,6 метра дължина. Въпроса е или въпросите са:

    - Някои изработвал ли е такава и как го е направил и какви са резултатите?
    - Бетона обикновен B30-35 ли е или е нещо по-специално ,малкото тежести ,които съм виждал са на вид като от бетон ,но е нещо изключително здраво и гладко на външен вид.
    - Дали да направя дървена форма/кофраж където да отлея бетона или метален кожух ,в който да се отлее бетона.
    - Дали трябва да има арматура вътре ?
    - И най-важното - дали си заслужава или да взимам готови метални тежести от по 2 лв/кг ,което хич не ми се иска

    Тежеста ще се монтира отпред на рамата на Т150 ,каято на задния мост поставени 800 кг и ще бъдат поставени още 800.

    Снимката по-долу е на бетонна тежест (поне до колкото успях да прочета немското описание) по мое мнение отлята вътре в метален кожух.
    Идеята е да се получи нещо подобно.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6462a2368cb116b288b680e99721d68f_800x600.jpg
Прегледи:1269
Размер:87.8 КБ
ID:6536164

  • #2
    https://bg.blog-oremonte.ru/stroitel...-tekhnite.html

    Коментар


    • #3
      Тези руски сайтове излизат при търсене в гугъл. Спокойно съм прегледал първите 3-4 страници. За съжаление не съм уверен в написаното там, по простата причина ,че се разминава навсякъде написаното. В някои сайтове B30 / марка 400 го дават 2800 кг/куб.м метър в други 2600 в трети 3000 .Като цяло не е от значиение - 0,6x0,6,1,2 е 1 тон ако се смята спец.тегло 2800 кг/куб метър ,което мисля ,че ми е много. Но и се съмнявам силно в тези стойности.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от htz180 Преглед на мнение
        Колеги , трябва да изработя тракторна тежест от бетон между 500 и 900 кг ,така или иначе не мога точно да изчисля плътноста и крайните килограми тоест колкото се получи . Размери около 1,2 метра широчина x 0,6 метра височина x 0,6 метра дължина. Въпроса е или въпросите са:

        - Някои изработвал ли е такава и как го е направил и какви са резултатите?
        - Бетона обикновен B30-35 ли е или е нещо по-специално ,малкото тежести ,които съм виждал са на вид като от бетон ,но е нещо изключително здраво и гладко на външен вид.
        - Дали да направя дървена форма/кофраж където да отлея бетона или метален кожух ,в който да се отлее бетона.
        - Дали трябва да има арматура вътре ?
        - И най-важното - дали си заслужава или да взимам готови метални тежести от по 2 лв/кг ,което хич не ми се иска

        Тежеста ще се монтира отпред на рамата на Т150 ,каято на задния мост поставени 800 кг и ще бъдат поставени още 800.

        Снимката по-долу е на бетонна тежест (поне до колкото успях да прочета немското описание) по мое мнение отлята вътре в метален кожух.
        Идеята е да се получи нещо подобно.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6462a2368cb116b288b680e99721d68f_800x600.jpg
Прегледи:1269
Размер:87.8 КБ
ID:6536164
        Метален кожух, добре е да го армираш с каквото имаш под ръка, все пак не е плоча.Най-обикновен бетон, все пак не лееш бордюри, добре е да помислиш за уши за вдигане, солидно закрепени към кожуха, а и някоя кутийка за инструменти или каквото ти е необходимо.
        Аз използвах 60 литрова холандска газова бутилка, сърце не ми даваше да я описюря с бетон, но така или иначе няма нищо общо с нашия стандарт за АГУ.Но при мен трактора е ТК80 и задачата е доста по лесна.Бутилката стана и прекрасна силова броня, която да пази цилиндъра, заварих и ухо за теглене, оставих и сгодно място за кутия с инструменти и механична лебедка някога в светлото бъдеще.

        Коментар


        • #5
          Т-то буксува ли много на оран без тежести? Аз досега не съм усетил липса на сцепление, защото с полунавесното ремарке няма такива проблеми.
          Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
          Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

          Коментар


          • #6
            В момента съм с 600 кг метална тежест над задния мост. Боксува когато е по-влажно и 5-ца плуг вижда трудности не от към двигател и коне ,а от към сцепление. Предвидил съм да се монтира ЯМЗ 238-ца и тогава със сигурност ще ми трябват килограми.Но дори и в момента както съм сега 8900 кг обща маса пак боксува когато е влажно.Иначе преди седмица две когато още не бе такава кал продълбочавах и влагата бе перфектна и трактора ще угасне ,не не превъртя гума. В браздата обаче като всяко Т започва да става капризно. Предвидил съм да го докарам до 10500 кг обща маса. Познавам колеги ,които монтираха 235 к.с. двигатели и проблемите им са именно в това ,че не променят теглото ,а това е абсолютна грешка за мен.

            Това е идеята за отпред.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:73528732_2486707248215570_1234368236456247296_n1.jpg
Прегледи:1101
Размер:170.5 КБ
ID:6536249
            Последно редактирано от htz180; 14-12-19, 20:03.

            Коментар


            • #7
              Да, така е. Аз имах подобни проблеми с моето, когато го ползвах за оране, но тогава и декарите бяха по-малко и можех да дебна времето. Ако имаше блокажи на диференциалите, щеше да върви по-добре на оран. Кутията мислиш ли, че ще издържи на ЯМЗ-238? Все ми се струва, че тя е най-нежното нещо в целия трактор.
              Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
              Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

              Коментар


              • #8
                Едновремешните метрови бордюри са по 140 кила. В твойте размери ще можеш да вкараш около 6 броя. Вибропресован бетон, вкъщи трудно ще го направиш. Иначе на старите портални кранове /говоря за машини в експлоатация над 50 години/ баластът е бетон в железен сандък - именно заради армировката и ушите отгоре.
                Не си ли мислил за вода/течност в гумите? Има един руски влогър, може и да си го гледал - той работи с К-701 и за тежката работа пълни яко.
                Последно редактирано от jordanov sv; 15-12-19, 19:35.

                Коментар


                • #9
                  С бетон става много обемисто. ВЯсе пак бетона е около 4 пъти по-лек от чугуна.
                  Според мен-напъни се малко финансово, и си купи чугунени тежести.
                  Или както Йорданов каза-с вода в гумите, ама и то не е много като тежест. От чугуна по-добро решение няма.

                  А ако все пак решиш да е от бетоний-аз бих го направол в метален сандък(кофраж )който не се маха, и отвърте е укрепен с разпънки за да не се издуе ламарината от бетона докато още е течен.
                  Но си трябва да се подготвиш за закачането към трактора-ако искаш да може да се вдига-кука по-дълбочко в бетона, и с шантава форма, за да не се изскубне.
                  За закачането към трактора си трябват яки захвати, че се случва друсане, и ако се разчита само на бетона-може да се напука.
                  "Калъпа" според мен би трябвало да представлява яка рамкас формата на куб, или каквато там ти хареса, способна да издържи тежестта на бетона приложена към захватите. И това облечено в ламарина, с интегрирани куки за теглене и вдигане, и каквото там още измислиш.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #10
                    Tеглото на бетона е 2.5 т на кубик. Ако ще отливаш да е на няколко тела от по 20см дебелина, така ще минеш само с ръчно вибриране. Бетон поне С30/37 от бетонов възел, не си и помисляй да го бъркаш на ръка. Разпределителна армировка против съсъхване и пълзене и куки от АI

                    Коментар


                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Кое налага бетона да е задължително от бетонов възел, и да не си помисля да го бърка на ръка?
                      Ако направи тъпа кутия, и да я насипе с чакъл-няма ли да върши същата работа?
                      Ако бетона ще е без "кофража"-да, трябва да е як, и тези изисквания са си на място.
                      Но не виждам смисъл да правиш калъп, после да извадиш бетона от него, и калъпа да го ползваш за???

                  • #11
                    Бетона в противотежестите се прави модулен за да се качват и свалят по-лесно, за това трябва да е здрав, за това от бетонов възел. Това в случай, че искаш да стане прилично. Иначе може да сковеш един сандък и да го напълниш с гюбре, пак ще върши някаква работа.

                    Коментар


                    • #12
                      Той колегата сигурно знае за модулните противотежести, но там задачата му се усложнява до толкова, че по- добре да си купи нещо готово от скрапа или да търси заводски.Иначе при наличието на друга селскостопанска техника наоколо свалянето и качването на тежестта не е проблем.

                      Коментар


                      • #13
                        Благодаря на всички за отговорите и съветите. Модулни тежести не ми трябват.За задната тежест ,която по каталог трябва да е 1500 кг съм решил да е цял блок. Между калниците има достатъчно празно място и отвори в рамата ,където да поставя една голяма тежест от 900 кг върху вече поставените там 600 кг метални тежести. Щесе прикрепи с болтове за рамата ,като точно по тази причина е идеята бетона да бъде облечен в метален кожух. Калъпна наистине е тъпа идея и ще се направи метална кутия от долната страна имаща столчета с отвори за болтовете ,а след като се напълни бетона ще се завари и капак ,като вътре ще я кръстосам на някълко пъти за армировка и против както колегата каза издуване от самия бетон. Ще поставя и 4 куки ,с които с фадромата мога лесно и бързо да сваля тежеста ,което няма да стане никога веднъж кача ли я Предната тежест ще я направя наполовина тежест напаловина сандък за инструменти ,тъй като и без това отпред не ми трябва кое знае какво тегло и ЯМЗ-238 е доста по-тежък от 236-цата. За модулни бетонни парчета по 20 см честно казано не ми се заминава макар да е по-удобно не смятам да качвам и свалям на ръка тежести. Чугунени отливки не ми се коментират поради факта ,че струват колкото половината трактор.

                        Коментар


                        • #14
                          Моето мнение, е че чак такава тежест не ти трябва на предницата (500, че и повече килограма). Конструкцията на трактора е такава, че по-голямата част от теглото на машината е на предния мост, а ти искаш да му туриш още! Имай предвид, че от пред е на ресьори, и ако го натовариш още, плюс по-тежкия мотор, който ще му слагаш, има голяма вероятност моста и шасито да почнат да се ,,целуват,, по дупките. Моето Т е с 238 мотор и с чугунена тежест на задницата, теглил съм го и е към 9400кг. Ти искаш 10500, според мен, сложи му още тежест на задницата (както си замислил) и му напълни четирите гуми с вода, и може и да дойде до 10500. Имай предвид, че в калното пак ще буксува, може да е по-малко ама ще буксува.

                          Коментар


                          • #15
                            9400 е малко за Т-то , по данни от завода излиза 8600 кг без тежест - тоест още 1500 кг тежест става 10 100 + механизатора ,два пожарогасителя и 60 кг инстументи + гориво отива 10 500.Така или иначе от украйна ще внасям 26 цоловите джанти за 23.1R26 гуми. На за предната тежест наистина съм съгласен ,и не мисля да я правя 500 кг ,а по-малко като разчертая отделението за инструменти ще я сметна ,но ще е не повече от 200 кг тежест + инструментите ,които при мен са около 50-60 кг защото винаги нося резервни пълзици ,лемежи ,култиваторни лапи и причие освен ключовете. Интересното е ,че всички К-та ,които се ползват в Германия както и новите К-та и новите Върсатайл ,които са руска собственост вече също имат по 800 кг предни тежести макар при тях също теглото да е основно на предния мост. Това ,което в клиповете ми съм видял както и на други клипове е ,че по време на оран Т-то изправя предницата доста нагоре и същата пропада отново надолу едва когато отпуснеш газта и спреш оранта.Но по време на оран винаги предницата е наддигната. Затова и на К-тата в Германия слагат предни тежести ,тъй като резултата от ниска точка на теглене каквато е при плуга е изправяне на предницата. Боксуването ще го реша и една част с по-широките и високи гуми (надявам се) ,макар при Т-то да си е нещо щормално това ,но тази година орах в доста кална почва и при гуми на 0,8 атмосфери ,правеше идеална стъпка в почвата без почти никакво боксуване.Там където земята е по-уплътнена обаче....

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X