Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Настройка на плуг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Настройка на плуг


    Здравейте колеги

    Неволята ме накара да се оборудван и аз с тракторче ,купих си плуг 2-ка и започнах да го разучавам.
    Изгледах доста клипчета в нета и го закарах до един приятел тракторист да ми го настройва.

    Това което научих до тук е следното и ви моля да споделите вашето мнение къде бъркам:
    - плуга се настройва като левите гуми са повдигнати на трупчета високи колкото е дълбочината на оранта в моя случай 25 см. пробвах го трактора зае доста странна позиция. Човека дето го настройва си го прави без да качваме трактора.
    - при тази позиция на трактора и пуснат навес корпусите трябва пътно да опират на земята, а трябва ли плуга да е нивелиран или трябва да е извъртян
    - плуга който взех може да се мести наляво-надясно , още като го вземах ми го предложиха като опция понеже обработвам и лозе и казаха че мога да го приближавам максимално към корените. Човека който го настройва /а и не само той/ казва че трябва плуга да върви до вътрешният ръб на дясната гума.
    - на каква скорост би трябвало да се оре , трактора е 18 коня 4х4 и има достатъчно сила да дърпа плуга и на 2 дори на 3-та бърза. Чета различни мнения едни казват че трябва да се кара на бавните други твърдят че е добре да се кара на бързите. Не търся бързина нито икономия на гориво обработвам си моите градини , трактора го взех защото ми омръзна да се моля и разправям с други селяни като мен
    088455338две
    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
    Джамбазов 2010г..

  • #2
    Плугът във работно състояние трябва да е нивелиран.Работна скорост 6-8км/ч,в зависимост от състоянието на почвата.
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

    Коментар


    • #3
      Наблюдавам от няколко години един такъв агрегат. Тракторчето има сила, но често пъти не му достига тежест, че даже и тежест на плугчето- това зависи от почвата. Може да мислиш за баласт, коментирали сме в няколко теми.
      На лозето защо му е такава дълбока оран? Освен ако не се прилага някакво органично торене...Е хората вече и зачимени ги гледат.
      Последно редактирано от jordanov sv; 28-10-19, 12:45.

      Коментар


      • #4
        Живко, ще сеопитам да обясня възможно най разбрано, но може и да не се получи. Затова-ако нещо не ти е ясно-не се притеснявай да питаш.

        Значи... Настройването на плуга е лесна работа, но трябва да си го правил, да си осъзнал кое защо се прави, и да знаеш какво ще се промени, ако промениш един или друг параметър, в една или друга посока.
        Всеки един плуг, независимо от марка, вид и предназначение трябва да е нивелиран спрямо земята в надлъжно и напречно положение. Демек-рамата да е успоредна на земята, и напрчената и част-също. Това когато плуга е забит и работи. Когато е извън браздата-ако ще и кълбета да прави.
        Понеже при орането десните гуми на трактора вървят в браздата-съответно трактора е наклонен надясно. А плуга както казахме-трябва да е нивелиран. За да се получи това-когато тряктора е на равно-дясната страна на плуга трябва да е по-високо от лявата. Така като паднат гумите в браздата, и тряктора се килне надясно-плуга ще стане хоризонтален. Тази настройка може да се направи на бордюра, с трупчета, с тухли, обаче опитния тракторист си я прави на око. Защото това е само първоначална настройка, всичко се донастройва на нивата, в процеса на работа.
        За хоризонтиране в надлъжната посока се използва централния винт.. Посредством него се повдига и спуска задницата на плуга, така, че първото и последното тяло да вървят на еднаква дълбочина. Когато развиваш винта-задното тяло "пропада", и обратното.
        Посредством колелото регулираш колко да се забиват телата. Т.е. дълбочината. Посредством навсната система вдигаш и пускаш първото тяло. Целия плуг де, ама първото тяло изцяло зависи от навеса, докато последното и от винта. Трите елемента-навесната система, централния винт и колелото за дълбочината работят в комплекс. Едното без другото не става...
        Относно наляво и надясно-по науката е задния край на лемежа да е наравно с вътрешния ръб на гумата. Това за да не остава неизорана ивица пръст. На практика-някъде там е. Регулира се така, че отхвърлената от първото тяло пръст изцяло да запълва браздата отворена от последното тяло при предишния ход.
        ВАЖНО: При добре регулирания плуг не би трябвало да може да се преброят колко пъти е минавал плуга. Изораната повърхност трябва да е равна, или ако е на бразди или буци-да не си личи коя бразда от кое минаване е.
        Трябва така да правиш настройките, че да се стремиш да изпълниш това правило.

        Поддържам Йорданов, че 25 сма за лозе са много. Лозата пуска много хоризонтални корени, които са на плитко, и се разпостраняват в междуредието, при дълбока оран-корените се прекъсват и лозата страда За лозе не повече от 12-15 см дълбочина. Няма особена нужда от повече.

        И за последно-един клип от моето оране днес. При добре настроен плуг-трактора не дърпа наляво или надясно, а си върви сам в браздата. Забележи, че стълбците на телата които са във въздуха са строго вертикални. Надлъжната регулировка не се вижда добре, но рамата на плуга си е успоредна на земята.

        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          Брат,клипа на опаки бе...
          Нищо не мога,и нищо не знам...

          Коментар


          • #6
            Вече трябва да е на лице.
            Ама нали ме знаеш какъв хакер съм, майко мила...
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              Благодаря ви колеги

              В момента плуга е настроен обаче аз искам да разбера всякакви подробност, немога всеки път когато сменям фрезата да занимавам хората.
              Трактора ми няма километраж само оборотомер , а и градините дето обработвам са къси разстояния дори в повечето случаи ще се оре напред-назад ако ме разбирате. Затова питам за скоростта на мен ми се струва че като мина на бързите става по-добре , трактора си следва браздата и почвата става равна.
              За лозето самите редове са широки и досега го минаваме само в средата а по редовете пръскам за трева , не обичам като режа, пръскам и бера да се чувствам като в ‘жунгла , даже някой комшии се шегуват че лозето ми било като летище

              Коле специални благодарности обеснвваш като на прос чоловек , иначе перфектна работа тва трактора през телефона ли го управляваш хи хи хи

              088455338две
              "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
              Джамбазов 2010г..

              Коментар


              • #8
                Скоростта ще си я определиш опитно. По принцип всяка земеделска техника работи по-добре с по-висока скорост. С каква точно трябва да караш-ами според резултата, и според това до каква ти е комфортно. Щом казваш, че на бързите е опо-добре-карай на тях, така и производителността се повишава. Макар, че за дребни площи не е от голямо значение.
                Няма как да знаем как са предавките на твоя трактор(или фреза ли беше), та да ти кажем-на втора бърза или четвърта бавна. Ще си го определиш сам. Ако почувстваш, че двигателя се товари-значи му е бърао, сваляй една скорост надолу.

                Двигателя не трябва да се кара дълго време претоварен. За малко може, колкото да преодолее някой сух участък, или някакво баирче.
                Как се определя далли двигателя е претоварен-ако реагира на подаването на газ-супер си. Ако не реагира-значие претоварен, сваляй предавка.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  Кольо ти се построил комунизма Трактора сам оре

                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #10
                    Да бе, построил...
                    Ако беше така-и нафтата щеше да е само срещу подпис
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      Да бе, построил...
                      Ако беше така-и нафтата щеше да е само срещу подпис
                      Навремето не се и подписвах

                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Jivko Преглед на мнение
                        Благодаря ви колеги

                        В момента плуга е настроен обаче аз искам да разбера всякакви подробност, немога всеки път когато сменям фрезата да занимавам хората.
                        Трактора ми няма километраж само оборотомер , а и градините дето обработвам са къси разстояния дори в повечето случаи ще се оре напред-назад ако ме разбирате. Затова питам за скоростта на мен ми се струва че като мина на бързите става по-добре , трактора си следва браздата и почвата става равна.
                        За лозето самите редове са широки и досега го минаваме само в средата а по редовете пръскам за трева , не обичам като режа, пръскам и бера да се чувствам като в ‘жунгла , даже някой комшии се шегуват че лозето ми било като летище

                        Коле специални благодарности обеснвваш като на прос чоловек , иначе перфектна работа тва трактора през телефона ли го управляваш хи хи хи
                        При това положение - широки редове и най-вероятно висока конструкция - 25 санта оран в средата не само че е излишна, /освен ако не вкарваш органика/ ами направо в някои случаи си става и противопоказна. За "джунгли" не говорим, иначе за такива лозя като твоето преди десетилетия се създадоха и още се произвеждат едни машини УНЛМ /универсална навесна лозарска машина/ дето и се обръщат лемежите навътре-навън, оре плитко когато трябва, през останалото време само култивира, пък и може торовнасяне да прави.
                        Нашите частни лозя на село ги правехме за обработка с жива тяга и ги загребвахме по принцип - тогава се заорават главините есенно време и пролетно се оре наобратно.Оре се плитко, с конски плуг, колкото да е разработена почвата. Орали сме по-дълбоко един-два пъти, когато сме разнасяли оборски тор. Където са широки редовете се оре само близо до реда. През лятото само се култивира - подрязва тревата и разрохква повърхността на почвата. Вътре в реда, разбира се - малко с мотиката, ама то и няма много трева при ниската формировка.
                        Колега имам, гледа няколко десетки декара лозя - минава ги с ЮМЗ с навесна дискова брана. Друг гледа десетина декара - той пък само ги коси. Берат доволно и все за стари ТКЗС лозя става въпрос.

                        Коментар


                        • #13
                          Да точно стари лозя са правени от ТКЗС широки редове , високи телове.
                          Незнам какво да е противопоказно освен да се закачат корените което досега несъм усетил , но и досега са ми го орали други хора но пак с трактор с тройка плуг , може и аз да съм в грешка и да не са забивали толкова плуга. Мотика не употребявам , оран в средата пръскане по реда - юнак вино пие ахмак лозе копае
                          Днес докато си бъбрихме с един колега и се хвалех с “придобивката” той ми каза че лемежите ми са ковани. Незнам това добре ли е и как се заточват след изтапяване. На фрезата работните органи знам че се съмозаточват при работа как е при плуговете.

                          Днес направих няколко теста плуга беше настроен добре от моя приятел , въпреки че невела показа лек водоравен наклон по напречната страна , кофтито е че прикачната ми система по това направление е с от едната страна твърда връзка а от другата с хидро цилиндър които се управлява от копче и се чудя дали да го сменя с фитил за регулиране

                          Благодаря ви за интереса и отговорите аз съм новобранец в тази област.
                          Последно редактирано от Jivko; 30-10-19, 20:05.
                          088455338две
                          "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
                          Джамбазов 2010г..

                          Коментар


                          • #14
                            Лемежите се заточват чрез коване. Като поработят ръба им се закръгля, съответно стават тъпи. И се носят на ковач да ги изтъни, трябва ръба да не е по-дебел от 1-2 мм..Няма нужда да бръсне. Щом са ковани-може би колегата ти е видял, че вече са изковавани зада се заточат. Няма лошо, те лемежите се произвеждат с мисъл, чче ще бъдат ковани впоследствие.
                            Това старитя лемежи. Новите направо се сменят.
                            Обаче колегата ти може да е имал предвид, че лемежите са произведени чрез метода коване. Там-червена шина се слага в щанцата,.пресата удря, и излиза лемеж.

                            За нивела-. Много си се втелил. Няма нужда чак толкова, то да не е колянов вал или ракета... Всичко тук е "долу-горе на око" Ако се получава добра угар-всичко е точно.
                            А цилиндъра е сложен за да не си играеш да слизаш и да въртиш винта за да регулираш плуга. Караш си, и с ръчката регулираш колко да е дълга "тягата", така руснаците казват на този детайл който повдига рамото на навесната система. И като си караш-може в движение да си регулираш много лесно положението на плуга, без да спираш, просто гледаш как работи, и какво се получава зад него. Благинка си е, стига да държи на каквото положение си го оставил, да не изпуска.
                            Ама трябва да държи мамка му, това да не е руски цилиндър...
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #15
                              jordanov sv

                              УНЛМ-то наистина е правилното решение, но масовите, които бяха по ТКЗСтата и са удачни за лозя с 2.50-3м междуредие са предвидени за МТЗ и ЮМЗ, а тракторче 18кс дори не може да отлепи такъв туч от земята.

                              @Jivko
                              Това за хоризонталните корени си го пусни покрай ушите, старите лози пускат корени на няколко метра дълбочина в земята и с никакъв трактор способен да се намърда в междуредието не можеш да ги засегнеш.По-скоро внимавай като се стараеш да оставяш по малък кавал покрай редовете да не замине и някой чукан(рано или късно неизбежно се случва).За дълбочината съм съгласен, 25 сантиметра дълбочина една на ръка, че граничи с невъзможното с такова тракторче, второ че е само разхищение на време и нафта.УНЛМ-тата макар че позволяват по-голяма дълбочина рядко се ползват за повече от 15см, стандартната подредба (в моя край) е 6 плужни тела +2-3 лястовички и на трактора му идва в повече, това при канелена горска почва, която се води по-лека.Това с заораването е много печеливша тактика, можеш да намалиш пръскането на хербециди до минимум.С УНЛМ-то изтървеш ли тревата да тръгне и си прецакан при трева до коляно на всеки 20 метра се задръства, тогава спасението ти е малка дискова брана.Ако ще ореш с плугче подходящо за този трактор ще ти се наложи да минаваш по 2 или 3 пъти в един ред, в зависимост от това дали те бърка тревата в средата.За регулировката се придържай стриктно към съветите на колегата Кольо, само не прави като него и не слизай от трактора докато работи в реда, че после няма да остане за вино.

                              Моя съвет е или да си намериш малко унлм подходящо за твоя трактор и да го позлваш два пъти в годината веднъж есента след като окапят листата и веднъж пролетта след като изкараш пръчките, или да вършиш същата работа с плуга. През останалото време си намери дискова брана и действай с нея, вярно че само коси тревата, но после хем лесно се пръска и не подскача пръскачката, хем берачите ще те благославят.Скоростта на обработката е несравнима, това което с плуга ще го правиш 4 дена с УНЛМ-то ще го направиш за 2, с браната за един.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X