Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво е мултигоривен танк?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво е мултигоривен танк?

    Добре но имам едно питане за Т-72. Нали водят двигателя му за "мултигоривен" поне по тези думи съдя че и портокалов сок да му сипеш ще се движи. Така ли е наистина (изключваме сока )
    УАЗ - Where I go there are no roads!!!

  • #2
    Първоначално публикуван от Alexander
    Добре но имам едно питане за Т-72. Нали водят двигателя му за "мултигоривен" поне по тези думи съдя че и портокалов сок да му сипеш ще се движи. Така ли е наистина (изключваме сока )
    всъщност е многогоривен.ако му сипеш сок никога няма да запалиш.многогоривен двигател значи че може да му сипеш дизел,бензин и др. и ще си го караш

    Коментар


    • #3
      Да де това ми е ясно но как се постига тази способност
      УАЗ - Where I go there are no roads!!!

      Коментар


      • #4
        Режимите на управление на помпата за високо налягане. На леки горива нялягането става нестабилно.

        Коментар


        • #5
          Освен режимите на помпата - основната разлика е смесообразуването - в случая се изпалзва т.н. слоесто смесообразуване - основната част от горивото се впръсква покрай стената на горивната камера, а малка част в центъра ... този метод не се използва за бързоходови двигатели ...

          Диапазона на горивата е от бензини до леки масла ... и техните смеси ...
          Път без препятствия обикновено не води до никъде.

          Коментар


          • #6
            ако не се лъжа-В-46 конструиран с ГНП с 3 режима на работа и най-обикновенни дюзи-работи на бензин,дизел и керосин(и електрическа помпа преди гнп-то)
            Сузуки Самурай-старт от скрапа
            0885192667

            Коментар


            • #7
              Всичките горят и спирт. Не помня кои, но някои от съветските работят и на суров петрол. Нямам идея как ...

              Коментар


              • #8
                абе и този е съветски но за спирт не съм чел,може руснака да го е "изтървал" с цел боеспособност на танковия екипаж
                Сузуки Самурай-старт от скрапа
                0885192667

                Коментар


                • #9
                  Неее)) Сапьорите имат някви ракиени казани, в тях варят сено и го сипват в резервоарите. Веднъж съм виждал такъв взвод, всичко беше увито с брезенти, бяха на марш. Силно подозирам че машинарията беше същото квото и полевата баня, там нали има душегубки.
                  А ако руските танкове щатно вървяха на спирт, според някои автори изобщо нямаше да имат нужда от броня. Обаче те имат, значи спирта е или резервно гориво или метанол)
                  А, сетих се. Нали преди време стана дума за течността за чистачките. Вчера в Москва за 25% метанол, не за всичкото, качулките в новините обезкостиха цял цех за такова менте. Тояги и кубинки - ум да ти зайде, нали не може да се стреля в химическа лаборатория, Холивуд е за девици младша възраст. Понеже Народа тровите, а буклуци шибани? А тука - нормално ... Сезирайте се нещо малко бе г-н Филчев, айде стига политика!

                  Коментар


                  • #10
                    Доколкото знам...

                    В различни монографии посветени на руските танкове от 50-те години до сега се оказва едно и също нещо - многоторивните (многотопливные) двигатели могат да използват всички сортове дизел, леко корабно гориво, керосин и съвсем кратковременно нискооктанови сортове бензин, не повече от А-76 (като се замисля те май още го ползват в армията) Така че тази многогоривност си остава чисто хипотетическа...
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #11
                      Тази многогоривност вобще не е химера, а си е чиста реалност. Та ти сам изброяваш трите основни горива в армията: бензин, дизел и керосин. Двигателите работят и с произволни смеси между тези горива, като превключвателя на ГНП-то се поставя на най-тежкото гориво. Старшини в казармата разказваха, че за известно време ( някде в края на 70-те ) са карали със спирт от Куба.
                      И това ако не е многогоривност!!!!
                      Сравни го с натовските газотурбинни танкове ...
                      Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                      Коментар


                      • #12
                        Защо само с НАТО-вските? Т-80 си остава най-добрия, най-многобройния и още сто такива неща газотурбинен танк. Още е на въоръжение и дълго ще бъде, а модификацията Барс по руски източници е по-добра от последната на Т-90 Владимир. А и газовата турбина поне на теория по-лесно може да работи на различни видове гориво. Пример е "летящият танк" Су-25 който добре си лети и с нафта
                        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                        Коментар


                        • #13
                          Лично мое мнение:
                          Руснаците започнаха да забравят какво е тотална война, война на живот и смърт, война със силен и мотивиран враг. От тук идва и загубата на традиционните качества на руската техника: евтина, лесна за производство, унифицирана, здрава, лесна за обслужване, "дуракоустойчива".
                          Аз мисля, че те се подвеждат по западния( империалистическия) тип армия: малка, скъпа, действаща далече от границите, и можеща да се омете винаги, когато стане напечено. Идеята на такава армия( конкретно визирам американската) е да харчи колкото се може повече пари на данъкоплатеца за скъпа и прескъпа техника, за поддръжка, за снабдяване( логистика). От това печелят само фирмите от военнопромишленият комлекс. Тази идеология роди недомислици като "Хънви", "Брадли"и 3,40м.високи танкове( Абрамс ), които само сляп мерач няма да улучи.
                          Ама иначе вътре имат всичко, дори и кафемашина
                          Да ги питам, ако закъсат без снабдяване какво ще правят!
                          Пък ако им свърши и кафето- незнам....

                          P.S. За сравнение Т-72 е висок 2,14м.
                          Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                          Коментар


                          • #14
                            Е що си мислиш че Т-80 е по-висок? Непросветения наблюдател няма да открие и разлика ако ги види един до друг
                            Ако искаш, има филма за Т-90 и за Т-80, може да видиш за какво става дума.
                            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                            Коментар


                            • #15
                              Кой Т-80?
                              Предмети с такива имена твърдят че правят и Русия и Украйна. Между трите адаша няма много общо. Газотурбинният никога не е ходил на война, няма и да отиде. Като Т-64. Проблемите на такъв двигател са неимоверни. Никоя армия не се нуждае от танк с 200 км пробег между зарежданията. И с 20 между ремонтите. Саудитска Арабия и Льо Клерк не са в сметката, те също никога няма да воюват, това е бутафория.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X