Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на скорости ТК80

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на скорости ТК80

    След края на сезона ми предстои сериозен ремонт по скоростната кутия,машината ще се разхвърля нацяло,за сега при свалени капаци само с лагерите видях проблем,но след разглобяването със сигурност ще излезе още нещо.Проблемите се заключават в това,че валовете мърдат доста,дори и с ръка,конусния лагер зад зъбното колело за 9та скорост се разхожда свободно напред назад,гривната стои плътно,но това което трябва да осигурява вала откъм аксиален луфт явно хич го няма.Скоростите включват трудно,предполагам поради мърдането на валовете,при отнемане на газта по надолнище има сериозно виене,а главното предаване е ремонтирано преди 2 години,предполагам,че може да е от лагерите в кутията,най-странното е,че при натискане на дясната спирачка се чува хъркане,все едно се мъчиш да включиш на скорост без съединител,а спирачката работи перфектно и феродото е ново.Зъбните колела изглеждат добре,поне тези,които се виждат отгоре.Питането ми е откъде да взема части(зъбни колела,гарнитури,феродо,подложни шайби,други дреболии),като няма да се пести от качеството.Половината от лагерите ги имам ВМЗ и ГПЗ от стари резерви,другите ще ги купувам от магазин за лагери,най вероятно SKF или FAG,от качеството на лагерите по магазините за селскостопанска техника съм потресен.Така и така ще се отваря,искам да поправя спирачката на валовете в скоростната кутия,която се задейства от амбреажа и спирачните ленти на силоотводния вал,споделете ако има някакви тънкости.Кутията по същество си е от МТЗ80 от най-старите модели,трактора е малко мелез.Като скорости работят абосолютно всички и редуктора на първичния вал,не изключват под товар,което ме озадачава,валовете мърдат наистина много.Виенето е най-силно на 9та скорост,особено при върната газ,на 8ма почти не се чува.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:35788275_1776261742412586_5591282906623377408_n.jpg
Прегледи:1
Размер:92.0 КБ
ID:6148574Натиснете снимката за да я уголемите

Име:35847150_1776261782412582_7140273101127811072_n.jpg
Прегледи:1
Размер:103.9 КБ
ID:6148575Натиснете снимката за да я уголемите

Име:35886272_1776261525745941_5576470762715348992_n.jpg
Прегледи:1
Размер:108.4 КБ
ID:6148576Натиснете снимката за да я уголемите

Име:35925259_1776261775745916_1142046089067626496_n.jpg
Прегледи:1
Размер:104.9 КБ
ID:6148577Натиснете снимката за да я уголемите

Име:36064462_1776261599079267_4408295844965515264_n.jpg
Прегледи:1
Размер:127.9 КБ
ID:6148578

  • #2
    От: Ремонт на скорости ТК80

    На първо време отвори задният капак и затегни гайката на пиньона.Най-вероятно се е развила или е проскубала резбата и се намира в дъното на коритото.
    Качествени карантии за кутията май няма от къде да купиш,всичко е китайски ментак,включително и вноса от украйна.
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

    Коментар


    • #3
      От: Ремонт на скорости ТК80

      Лагерите SKF отдавна не са това което бяха, KOYO или TIMKEN ще ти свършат много по добра работа.

      Коментар


      • #4
        От: Ремонт на скорости ТК80

        Мисля си за разбиени болтове на короната, от там и виенето.

        Коментар


        • #5
          От: Ремонт на скорости ТК80

          Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
          Мисля си за разбиени болтове на короната, от там и виенето.
          Тцъ,вторичният му вал ходи от нас до у вас,а на короната гайките със сигурност са наранени от хлопащият пиньон.
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • #6
            От: Ремонт на скорости ТК80

            Кажете поне една добра дума за зъбчатките де,ако трябва да сменям повечето от тях и всичко в магазина е менте,по-добре да търся някой бракуван за части и да си ги вадя от него,виждал съм доста по-добри от моя бракувани поради липса на работа,сцепени кожуси,блокирали двигатели и т.н.До колкото знам ремонт на прословутата гайка е правен преди 2 години,понеже "майсотра" който го прави ме накара да му направя шплента от парче пружинна стомана.Хич не ми се вярва с тоя "шплент" и с лепило за резби да се е развила за толкова кратко време,трактора работи много малко.Мисля че за да се стигне до задния капак се сваляше кабина и цилиндър.Ако наистина е така ще се кара до края на септември пък каквото сабя покаже.Ако се сещате за други неща на които да обърна внимание при ремонта споделяйте,не се срамувайте.До тук мазалото ми е ясно,само едно не мога да разбера,защо не изключва от скорост при положение че има такъв огромен луфт във валовете,на фиксаторите не съм подлагал,смених съчмите с такива от хубав лагер,пружините са заводските.


            Колкото до лагерите SKF аз съм доволен от качеството,но ги взимам от вносител,дето им е вносител от над 20 години,от Коуо и Тимкен също съм много доволен,но нашите поне по мои наблюдения по нищо не им отстъпват,правил съм си експеримент на моята кола от едната страна да сложа лагер на главината скф от другата вмз,разликата в пробега докато започнат да вият беше пренебрежимо малка.

            Коментар


            • #7
              От: Ремонт на скорости ТК80

              Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
              Тцъ,вторичният му вал ходи от нас до у вас,а на короната гайките със сигурност са наранени от хлопащият пиньон.
              Прав си! Бях го забравил, този малък пакостник!

              Коментар


              • #8
                От: Ремонт на скорости ТК80

                Не се смъква кабината на ТК-то,махаш седалката и ламарината под нея.След това хидроцилиндъра и лапата на която се захваща,след което смъкваш капака на коритото и се наслаждаваш на гледката.

                P.S.Лагери използвам от години само на SKF,пазаря ги от Сириус Г.Оряховица и съм доволен.
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #9
                  От: Ремонт на скорости ТК80

                  Така между другото, SKF се произвежда по нашенско, по конкретно в Благоевград. Наблюдавъл съм производственият им процес и се справят добре

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ремонт на скорости ТК80

                    Понеже яйцето приближава все повече,да попитам за спирачката,която се задейства от съединителя,някой възстановявал ли я е?Какво се сменя по нея?Не ми се ще есенната оран да я правя с такава кочина в кутията,не че няма да изкара,но е издевателство към техниката.В момента спирачката работи,когато двигателя е на най-ниските устойчиви обороти,вдигна ли ги малко почва леко да прохърква при включване на място.
                    Това открих като най-нагледно по въпроса с луфта на вторичния вал https://www.youtube.com/watch?v=6KSk...dex=49&list=WL

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ремонт на скорости ТК80

                      Спирачката е диск от плетено феродо около 100мм,няма навика да се износва,или поне аз не съм сменял.Иска си обаче правилна регулировка първо на съединителя и после на спирачката.
                      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X