Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Окомбайних се

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Окомбайних се

    Отдавна имам мерак за собствен комбайн, даже вече имах един несполучлив опит, но тази година след като ми се налагаше да чакам много дни докато някой благоволи да дойде да ми ожъне нивичките, в яда си се заклех, че догодина ще жъна със собствена машина.
    След известно търсене в нета и обикаляне из България, най накрая се спрях на един стар, стар Клаас. в Ямбол. Моделът е "Меркатор"70, и е "бащата" на най-произвеждания в световен мащаб зърнокомбайн-"Доминатор".
    Произведен е през 1973 година, може би в края на производството на модела. По ламарините има доста ръжда, но те не са калници на гъзарска алфа... По-важното е, че корпуса е без ръжда, двигателя мърка като "бъхляв котак", а като завъртяхме вършачния механизъм-всичко се върти мазно, тихо и без никакви странични шумове или стържения.
    То това беше и причината да се навия да го купя де.
    Ето малко снимки, а след малко ще проължа с проблемите които видях и как ги решавам.
    Все пак е машина на 44 години, и не може да няма проблемчета.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lenovo_A1000_IMG_20171106_115631 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:185.7 КБ
ID:6139272Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lenovo_A1000_IMG_20171106_115649 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:206.4 КБ
ID:6139273Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lenovo_A1000_IMG_20171106_115721 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:163.9 КБ
ID:6139274Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lenovo_A1000_IMG_20171106_115736 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:193.0 КБ
ID:6139275Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Lenovo_A1000_IMG_20171106_115824 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:177.9 КБ
ID:6139276
    Има ли желание-има и начин!

  • #2
    От: Окомбайних се

    Е...честито ...и да ти върши работа
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • #3
      От: Окомбайних се

      Е браво Коле ,
      Това с мъркането на бъйляв котак ме накефи .
      Машинката си е читава - гледай лагерчетата да са в ред , стържене железо у железо да няма !
      Ако харчи литър на ден масло - всичко е наред .
      Машина на 44 ще си е млада булка при теб .
      Честито.
      Запазвам си правото да те викам на помощ.

      Коментар


      • #4
        От: Окомбайних се

        Ако се чудиш какво да правиш,намери време и обърни транспортьора на наклонената камера.Сложен е на обратно и при този монтаж има навика да плюе и да не "поема" кът ората.
        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

        Коментар


        • #5
          От: Окомбайних се

          Честита и много безаварийни декари. А с какви приспособления е. Само това от снимката или и за царевица.
          0878 847 325 Наско

          Коментар


          • #6
            От: Окомбайних се

            А за какво е тая кофпомпа отгоре?

            Коментар


            • #7
              От: Окомбайних се

              Честито Коле и много безаварийни декари!
              0осем9осем7шест0осем7едно
              Миро

              Коментар


              • #8
                От: Окомбайних се

                Честитутка!
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #9
                  От: Окомбайних се

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  А за какво е тая кофпомпа отгоре?
                  Това не е за теб - по изискване е - пожаробезопасност.
                  И да работи и да не работи все тая - трябва да е там .
                  Друг е въпроса "ако се запалим как ще стигнем до кофпомпата ".
                  Пък тя е колкото ти да се окъпеш и да се измъкнеш от нивата , да не станеш зян.
                  Дай боже да не разберем.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Окомбайних се

                    Ще я бъде , Коле!Дерзай
                    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Окомбайних се

                      Със здраве да жънеш..
                      Сузуки Джимни 1.3, 99г.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Окомбайних се

                        Засега само с житения хедер.
                        Преди да видя тази машина ходихме с Тихича(някои го помнят) до Мездра да гледаме един друг меркатор, кто там имаше и 4 редово приспособление за жаревица.
                        Искат му 4000 лева, макар според мен и 1000 да са му много.
                        Но до царевична жътва има време, все ще намеря някое евтино(за мен това е най-важния показател), и ще го пригодя за тази машина.

                        Да карам според обещаното:
                        С докарването от Ямбол беше малка трагедия.
                        Мислех си, че няма да има проблеми да се докара с камион платформа. Не е специализиран за извънгабаритни товари, но си е със специален режим. Всичко добре, но се оказа,ч е надвишаваме с 50 см разрешената височина-станахме 4, 50, та остъргахме с тавана на мкомбаина моста на с. Зимница.
                        Това как да е, ще оправя ламарините, нищо страшно.
                        Но като влязохме в Сунгурларе събрахме 100-200 метра оптичен кабел. Оставихме градчето без интернет. Прекарахме час-два в РПУ, писаха каквото писаха, но се оказа,ч е собственика на кабела не искал да се занимава с нас, разправиите му били повече, та щял да си го оправи сам.
                        Разгеле...
                        По тъмно разтоварихме в бившия стопански двор, и на другия ден подкарах към моя си двор.
                        Добре, ама ремъка на вариатора буксува, на трета не иска да върви на малък вариатор, а бързия е много бърз за движение из селото. Още повече, че не съм я карал тази машина, а спираките са леле-мале. Дясната кове, та чак комбаина подскача, а лявата е на 0%. Не е сериозен проблем де, не ми е сефте да карам машина без спираки, а и това е само по равното...
                        Когато започнах да правя спирачките-оказа се, че барабана не може да мръдне по вала. 44 годишната ръжда не отпуска. Нямам резак или яка горелка за да го зачервя, та се наложи да сваля целия бордови редуктор заедно с полуоската и барабана.
                        Оказа се, че механизнма за регулиране е клеясал, и не пуска накладките да си охлабят до нормалното положение. Вече всичко в дясната спирачка е наред. Гумичките в цилиндърчето са като от магазина...

                        Нямаше и добър съединител. Педала натиснат до долу, а скоростите хъркат яко... Отворих съединителя(не е като на кола или камион, много по-лесно е), и се оказа, че аксиалния лагер(коксов) е силно износен.
                        В Интер карс има такъв лагер, с доставка за другя ден, но цената не е добра, та реших да го подобря-ще сложа истински аксиален лагер, със съответните доработки за да не се разпадне когато не работи, и с възможност за гресиране.
                        Сега чакам стругаря да изработи каквото там измислих, и следва монтаж.
                        Ще сменя и ремъка, че както е сега е доста по-лесно за смяна. Оригиналния ремък е с размер 3900 по La, а този на машината се е разтегнал до над 4000. Няма как да не буксува. Този всъщност е оригинален Клаас, пише си го, има си каталожен номер, но е доста стар и разтеглен, та отива за резерва.

                        Когато си отида на село да работя по машината-ще снимам още.
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Окомбайних се

                          Коле,вариаторен ремък не се "разтегля",инак няма да е вариаторен а ластик.Просто се е изпилил странично с годините,примерно от 50мм е станал 45мм и е вече хлабав.По Нивите има 3950х 25х 50мм,търси на "зебра",че е истински.
                          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Окомбайних се

                            Честито Коле!И взаимно да се слушате с комбайната!
                            ГАЗ69,Fiat Dukato maxi бордово 3,40м.Omai4x4 тристранен самосвал и Витара в проект!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Окомбайних се

                              Честит !
                              По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X