Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

    Всичко надолу е ориентировъчно, подлежащо на промяна във всеки момент и ГАРАНТИРАНО няма да се случи тази година- в момента етапът е "Общо проучване и подготовка- най-вече психическа". Разбира се и финансов ориентир се търси- бюджета е най-грубо казано около 15 бона за машина, основен инвентар, регистрация, обслужване...

    Идеята за трактор е- обработка на лични дворни места (мое + на няколко съседа), грубо около 15-18-20дка + евентуално някоя нива извън селото. Понеже говорим за дворно място има такива в които има овошки, някой навес/барака, мяркат се висящи жици и подобни препятствия + разбира се странни форми на дворовете. Което пък кара тракториста с ЮМЗ-то да псува здраво още като ни види

    Гледах, четох теми и не видях това дето ми трябва- ако някъде е обсъждано из форума ще съм благодарен на линк... Въпросите са няколко и простички:

    1: Книжката за трактор... Че си трябва категория е ясно- интересува ме дали има някакви простотии като при С категорията където ми трябват 20 кила бумаги преди да седна зад волана на личната си машина
    2: Прегледи, застраховки, минетки и подобни- какво е нужно за да може трактора да се движи законно по пътната мрежа
    3: Ако съм разбрал правилно машини до 10кВт не е нужно да се регистрират- такава може ли да се движи по пътищата изобщо

    Дотук беше с документалните въпроси. Няма проблем да си плащам (стига минетката да не е К1), но ако умишлено ми усложняват живота всичко ще е нелегално- при 3 стъпвания на асфалт месечно ще ми е по-изгодно да уредя селския полицай да не ме забелязва...


    Сега по въпросите относно модела машина.
    Моите размисли ме навеждат на идеята за нещо по-дребно като размер тип MITSUBISHI D1300, KUBOTA B5000 ​и подобните или 1 идея по-голям (че има модели и по 30+ коня) - хем дребно да се навира на гадни места, хем инвентара е подобаващ като размер (дребен), хем няма да седи на открито, хем разхода на гориво ще е по-малък (евентуално), а и това 4х4 ще е от полза. Става да си го ползваш и за превоз до селския магазин. Разбира се имат и минуси тоя тип машинки, то няма как всичко да е готино...

    Въпросите са:

    1: Устройва ли ме този тип машини за лична употреба или да се ориентирам към нормален размер машина Земеделието в случая е по-скоро хоби- не се разчита на добиви за приходи и печалби. Не се разчита и с трактора да вадим пари като работим чужди ниви- не са приоритет. Занимаваме се колкото да има продукция за нас и да не стоят нашите терени празни. Пък и не гоним норматив да изорем 50дка днес, че утре да ги засеем.
    2: Има ли нужният инвентар за тези дребни машини То ясно, че всичко се прави и нагажда ама...
    3: Има версии дето са с челен товарач- има ли смисъл от него при такава малка машина Не че съм привърженик на изпълненията "17в1" ама ако върши работа що да няма...
    4: Има ли части за тоя род машини Ако ще поръчвам части от Япония става гадно...
    5: Възможно ли е такава въшка да ползва за снегорин Самото гребло е лесна задача, интересно ми е дали ще има нужната сила и скорост да разбута 15-на см. сняг. Не че няма големи трактори с гребло да почистят, ама друго е сам да си свършиш работата...

  • #2
    От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

    Първоначално публикуван от mstef Преглед на мнение
    Въпросите са:

    1: Устройва ли ме този тип машини за лична употреба или да се ориентирам към нормален размер машина Земеделието в случая е по-скоро хоби- не се разчита на добиви за приходи и печалби. Не се разчита и с трактора да вадим пари като работим чужди ниви- не са приоритет. Занимаваме се колкото да има продукция за нас и да не стоят нашите терени празни. Пък и не гоним норматив да изорем 50дка днес, че утре да ги засеем.
    2: Има ли нужният инвентар за тези дребни машини То ясно, че всичко се прави и нагажда ама...
    3: Има версии дето са с челен товарач- има ли смисъл от него при такава малка машина Не че съм привърженик на изпълненията "17в1" ама ако върши работа що да няма...
    4: Има ли части за тоя род машини Ако ще поръчвам части от Япония става гадно...
    5: Възможно ли е такава въшка да ползва за снегорин Самото гребло е лесна задача, интересно ми е дали ще има нужната сила и скорост да разбута 15-на см. сняг. Не че няма големи трактори с гребло да почистят, ама друго е сам да си свършиш работата...
    1:Да.
    2:Да.
    3:По-твоя преценка.
    4:Има.
    5:Да възможно е.

    Един приятел си взе за подобни нужди като твоите,ей такова:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:29042014819.jpg
Прегледи:1
Размер:141.0 КБ
ID:5585235

    Единственият му недостатък според него е,че не може вдига повече от 15-км.
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • #3
      От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

      http://www.lamborghini-tractors.com/en-EU/mini/285-r1
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1601181_10152234438241350_789886898_n.jpg
Прегледи:1
Размер:64.1 КБ
ID:5585237
      http://www.fendt.com/int/6734.asp
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:200VarioVFP_Komfort_de_rdax_80.jpg
Прегледи:1
Размер:105.8 КБ
ID:5585240

      http://www.kubota.com/product/MX4800/MX4800.aspx
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1798000_10152234436226350_1743331227_n.jpg
Прегледи:1
Размер:154.3 КБ
ID:5585243
      Глупости вършат умните хора, за останалите това е ежедневие.

      Пияният е винаги по-щедър от трезвеният... питайте катаджиите...

      Коментар


      • #4
        От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

        Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
        .....
        То и аз така си мисля ама държа да чуя и други мнения щото инвестицията не е 500лв... Единственото което ми обясниха поне 3-ма човека е, че за моите нужди голяма машина е ненужна- натоварването е никакво. Но пък никой не знае дали малките ще се справят с задачите- и те като мен само са ги виждали...

        Първоначално публикуван от Сианга Преглед на мнение
        ....
        Нещо не схванах идеята на включването Ви в темата- конкретни модели ли предлагате като подходящи, тип машини ли... Да не говорим, че само наличието на надписи "Ламборгини" и "Фендт" почти сигурно изкарват съответната машина извън рамките на бюджета.

        Коментар


        • #5
          От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

          Абе де да знам тея малките орът на теория, ама при нашите почви, май обръщането е по-качествена обработка от тяхната оран. Челният товарач може да товари каруца, тракторно ремарке му е малко трудно. Единатвеното нещо за което са добри са фрезите и то пак със няколко условности.
          Иначе документацията не е много голяма. Регистрира са в КТИ. Това е сигурно единствената държавна институция в която хората са отзивчиви. Всяка година си минават на прегледи през селата. Годишните такси са символични, гражданската е по-ниска от тази на кола. За да го караш по главни пътища искат регистрация в КАТ, но там вече не съм запознат.
          П.П. Къде на шега къде наистина, малките тракторчета за мене са си скъпи мотоблокове... е орът определено по-добре от мотоблок.
          Кольо Динев

          Коментар


          • #6
            От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

            Нещо не схванах идеята на включването Ви в темата- конкретни модели ли предлагате като подходящи, тип машини ли... Да не говорим, че само наличието на надписи "Ламборгини" и "Фендт" почти сигурно изкарват съответната машина извън рамките на бюджета.[/QUOTE]

            Като типове и илюстрации, но не и като реклама за купуване.
            Глупости вършат умните хора, за останалите това е ежедневие.

            Пияният е винаги по-щедър от трезвеният... питайте катаджиите...

            Коментар


            • #7
              От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

              Регистрира се във КТИ,(над 10к/w),управлява се със категория "ТВК" издадена от същата институция след провеждане на курс и положен успешен изпит,това за да можеш да работиш със машината.По републиканксата пътна мрежа се движиш със регистрацията от КТИ,преглед и застраховка са задължителни,но трябва да имаш свидетелство за правоуправление със категория "Т" издадено от КАТ,не се изисква винетка за земеделска и горска техника.

              P.S. Трябва да имаш двете категории,и на КАТ и на КТИ глобите са солени!
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • #8
                От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

                Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
                Абе де да знам тея малките орът на теория, ама при нашите почви, май обръщането е по-качествена обработка от тяхната оран. Челният товарач може да товари каруца, тракторно ремарке му е малко трудно. Единатвеното нещо за което са добри са фрезите и то пак със няколко условности.
                Иначе документацията не е много голяма. Регистрира са в КТИ. Това е сигурно единствената държавна институция в която хората са отзивчиви. Всяка година си минават на прегледи през селата. Годишните такси са символични, гражданската е по-ниска от тази на кола. За да го караш по главни пътища искат регистрация в КАТ, но там вече не съм запознат.
                П.П. Къде на шега къде наистина, малките тракторчета за мене са си скъпи мотоблокове... е орът определено по-добре от мотоблок.
                Челният товарач е просто вариант щото има модели с такъв да се продават. За товарене на тракторно ремарке не говорим, но все има за какво да се ползва- макар и да е 3 пъти годишно все ще е от полза ако е наличен.
                Те и на мен ми изглеждат като голям мотоблок, но все си мисля, че ще вършат доста повече работа. Мотоблока става за някое малко дворче или да го вкараш в редовете на лозето (за което и ползвам 1), но и до момента няма луд който да се хване да ми обработи двора от 4дка с такова нещо- странно що
                Рег. в КТИ е ясна ама тая схема с прегледите не схващам- идването на място е ОК, но какъв аджеба е тоя преглед на място В смисъл- прегледа е редовен и както се полага или е фиктивен и идеална база за корупция


                Първоначално публикуван от Сианга Преглед на мнение
                Като типове и илюстрации, но не и като реклама за купуване.
                Все си мисля, че тоя тип машини са ми над нуждите- бюджета го зарязваме, той е разтегливо понятие и цифрите ще варират. С удоволствие ще изслушам и обмисля аргументирано мнение защо да вложа пари в среден модел трактор. Може би единственото важно условие за момента е машината да е без кабина заради наличните овошки с цел да се вре отдолу.

                Коментар


                • #9
                  От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

                  Няма нищо фиктивно, няма и корупция. Идват си хората, проверят документи номера, течове на масла, светлини и др.
                  Кольо Динев

                  Коментар


                  • #10
                    От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

                    Стига бе- има държавни служители дето си вършат работа съвестно ли

                    Коментар


                    • #11
                      От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

                      Първоначално публикуван от mstef Преглед на мнение
                      Стига бе- има държавни служители дето си вършат работа съвестно ли
                      Във повечето случаи всичко е само документално,дай тия пари,печат във талона,стикер за годината,евентуално разписка...
                      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Питане за документи, категории, тип трактор и т.н....

                        При нас по принцип ходят на място, но ако няма много време става направо при тях документално. Когато регистрирах, дойдоха на място за да сверят номерата, за светлините изобщо не са ме питали и гледали, боя нямаше. Казах му че докато не направя боята нямада го карам, без дори да ме е питал и си тръгнахме към офиса. След 3 дена вземах номерата.
                        Може да се кара по пътната мрежа, ако няма дублиращ черен път. От КТИ ми казаха че нямало никъде дублиращи пътища и да си карам спокойно.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X