Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокаж на въздух?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Блокаж на въздух?

    Здравейте,
    някой правил ли е блокаж на въздух на ТК82 , искам да видя снимки как трябва да изглежда и какви точно части са необходими. Знам ,че се ползва някакъв чарк от комбайн Нива (казвали са ми ,че подобно нещо можело да се вземе и от Ифа) и кран за пускане и спиране на въздуха.

  • #2
    От: Блокаж на въздух?

    При нас едни познати бяха направили такова управление на блокажа и го включваха ръчно с кран който при работно положение пропуска въздуха към мембраната на блокажа,а при изключено в атмосферата.При такъв начин на работа трябва много да се внимава кога се включва.По принцип включването на блокажа става автоматично от хидравличната колона за управление при изменение посоката на движение чрез подаване на масло към мембраната на блокажа,но по ред причини много бързо се скапва уплътнителния пръстен в корпуса на спирачния барабан и протича от там и загуба на масло.За това на почти всички ТК тази маслена магистрала след кратка експлоатация се изолирана.
    И на мен ще ми е интересно да разбера каква е тази част от комбайн Нива или Ифа която да се пригоди защото тя трябва да се задейства от маслото на колоната и да пропуска въздух за управление на блокажа.

    Коментар


    • #3
      От: Блокаж на въздух?

      При мен колоната я няма и управлението е с дозатор.Това ,което знам е ,че се свързва маркуч към бутилката за въздух(блокажа работи само при включен компресор),маркуча за въздуха минава през кран в кабината ,от който се пуска и спира налягането и съответно се вкл и изкл блокажа, и от там отива към самия механизъм .Там трябва да се приспособи съответната част, която не я знам каква е.

      Коментар


      • #4
        От: Блокаж на въздух?

        Това , което ти описваш е супер просто да се направи. Идеята е да се направи такъв блокаж на въздух , който все пак да работи свързан към хидравликата за завиване , в противен случай малко се обезмисля. Все пак оригинално е направено така , че при завой да се изключва блокажът , а да е включен само при ход напред (автоматичен режим). При теб , ако го направиш така както ти казваш , ще е пак полезен , но не трябва да го забравяш включен , особено по асфалт.
        Toyota Avensis 1ad-ftv 2007
        Toyota Rav4 2ad-ftv 2014 awd

        Коментар


        • #5
          От: Блокаж на въздух?

          Той бързо ще усети че е включен, не е там въпросът. И аз се бях засилил за нашият, като си мислях просто вместо масло да подам на мембраната въздух, проблема е обаче че маслото е с налягане около 100 атм., а въздухът около 10. съмнявам се че тази мембрана че ги усети тези 10 атм. Не претендирам стойностите да са верни, важен е порядъка, а той е в пъти различен!
          Кольо Динев

          Коментар


          • #6
            От: Блокаж на въздух?

            Мембраната ги усеща и сработва блокажа защото налягането в тази част на хидравличната система не е равно на това на управлението/80бара/,а по-ниско.Само погледни връзването и ще разбереш,че е така.Има един клапан казва се редукционен и той прави тази работа.Ето и схемата на управлението.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000339.jpg
Прегледи:1
Размер:162.7 КБ
ID:5578771 Ето какво представлява и самата касета на блокажа.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000539.jpg
Прегледи:1
Размер:185.1 КБ
ID:5578772Налягането е от порядъка на 8-12бара.
            Още ми е интересно какви са тези части от комбайна и ИФА.Комбайн не съм имал,но Ифа имах,но така не се и сещам за нещо подобно по нея.
            Както писа по-горе колегата идеята е хем да работи на въздух хем да се управлява автоматично. Иначе наистина всичко е просто,но при едно не внимание доста бели може да станат.
            Последно редактирано от Stefan55; 10-04-14, 22:54.

            Коментар


            • #7
              От: Блокаж на въздух?

              Първоначално публикуван от Stefan55 Преглед на мнение
              Мембраната ги усеща и сработва блокажа защото налягането в тази част на хидравличната система не е равно на това на управлението/80бара/,а по-ниско. Иначе наистина всичко е просто,но при едно не внимание доста бели може да станат.
              Като беля,освен да изкърти сателитите,може и крайна предавка да смеле,но пък ще си има блокаж!
              Не се занимавай със глупости,ще си докараш сериозни проблеми.Ако чак толкова ти е притрябвал блокаж,възстанови оригиналната система.
              Втори вариянт,ако искаш да е на въздух,вземи спирачен кран(примерно еднокамерен от ЗИЛ) и го свържи последователно от бутилката за въздуха към блокажа.Изведи със лостова система педал на пода на кабината(като на юмз),при натискане ще се задейства блокажа,не забравяй,че трябва да се използва при ниски скорости до 6-8км/ч и волана трябва да е прав.

              P.S. От 20г имам две МТЗ-80-та и досега блокаж не ми е дотрябвал,но за сметка на това са със изправни спирачки,които при правилна употреба вършат почти същата работа.
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • #8
                От: Блокаж на въздух?

                На ЮМЗ си имаше блокаж, елементарен и страшно надежден, но никога не ми се е налагало наистина да го ползвам, само 1-2 за пробата, спирачките са много по-удобни.
                Кольо Динев

                Коментар


                • #9
                  От: Блокаж на въздух?

                  А бе то при МТЗ и ТК всичко е направено на принципа:-Защо да бъде просто и надежно,когато може да е сложно и проблемно!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Блокаж на въздух?

                    Търсиш стара оборудвана задница(от мтз 50-тези кадето са каналокопател).Те са със механичен блокаж.Той(педалчето) се захваща там където се захваща плочката на цилиндъра и готово.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X