Обява

Свий
Няма добавени обяви.

теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

    Момчета,продължавате с менторския самовлюбен тон вие да водите темата, Ако няма какво да ми кажете по темата, просто не се вкл. във форума. Ако искате да вземете отношение по въпроса,а нещо неправилно съм задал, не коректно, може да зададете уточняваш въпрос, а не.... аз завърших при еди кои си.... просто не познавате човека стоящ отсреща.
    ЯСЕНЕ, приятно ми е ,че ме вписа в категорията на учениците , но аз малко съм позабрави тези хубави годинки.Да завършил съм много отдавна и малко трудно се справям с векторите.Ако ви призная , че съм завършил през далечната '83, шансовете за отговор ще нарастнат ли?

    Коментар


    • #17
      От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

      Ами- не!Ще трябва първо да се впишеш във форума.
      Последно редактирано от petroffbg; 11-11-13, 19:19.
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • #18
        От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

        Добре де..
        Това не е ли достатъчно?
        Мв е произведението на сила по рамо.
        Като променяш рамото - радиуса на различните гуми, при един и същи момент, какво става със силата?
        Сложно....

        Коментар


        • #19
          От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

          Да, това е точно така.И в нашето село така сме го учили,но това май е валидно при условие,че силата на теглена и силата на съпротивление са в една равнина.с нарастване на диаметъра на двигателните колела, силата на теглене се отдалечава от ранината на съпротивителната сила.
          По друг начин зададен въпроса:Каква би била разликата на теглителната сила на Антонио-карраро (80 к.с) и МТЗ80.При единия тази сила е на 10-15 см от повърхноста на почвата, а при другия е на 40 см.

          Коментар


          • #20
            От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

            Вени, изв ме приятелю, но ако темата ти изглежда буткава... просто ми кажи.

            Коментар


            • #21
              От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

              Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
              Ами- не!Ще трябва първо да се впишеш във форума.
              Здр приятел. За да съм задал този въпрос май съм бил вписан във форума.

              Коментар


              • #22
                От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

                С малко повече думи но още по-просто:
                Колкото по голям радиус толкова по-малко сила има возилото, но по-голямо сцепление (при еднаква широчина) и обратното. За практически пример-спомни си колко лесно се въртят педалите на балканче с 14 цолови гуми (или там колко бяха) и сравни със голям балкан 26 цола (имат приблизително еднакви предавателни числа на верижното предаване). Това важи ако съм разбрал правилно въпроса.
                Кольо Динев

                Коментар


                • #23
                  От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

                  Ясене, приятелю, защо имам чувството , че не се публикуват всички мои постове.Нима ги намирате като застрашителни за националната сигурност или звучат прекалено ксенофобски?

                  Коментар


                  • #24
                    От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

                    Модератора вероятно обядва от вчера.. Простете за безпокойството, но трябваше да"предам домашното си"

                    Коментар


                    • #25
                      От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

                      При тракторите теглителната сила зависи от буксуването, когато работят в нивата. За колесните трактори е 15-20% буксуването при което се получава максималната теглителна сила. Диаметъра на колелата не оказва никакво влияние. Теглителната сила може да бъде ограничена от терена. За реализирането на по-голяма сила има значение грайфера на гумата. Рибята кост е една от най-добрите шарки и колкото е по-висок грайфера, толкова по-голяма теглителна сила реализира. Другото което е важно е сцепното тегло. В зависимост от положението на теглича, се реализира различна теглителна характериастика. Аз уча ТТТ и миналата година в автомобилна нехника ги учихме тези неща.
                      Размера на гумите е важен единствено за предавателното число на трансмисията. С по-малки гуми е необходимо и по-малко предавателно число на трансмисията. Ско се приеме че трансмисията е една и съща, при по-малки гуми се реализира по-голяма теглителна сила.

                      Коментар


                      • #26
                        От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

                        Димич, напълно ли си убеден в думите си? Как така силата да не зависи от размера на колелото. Вярно че уча за строителен инженер, но според малкото динамика която разбирам и простото ЖП което уча, и страшно малкото строителни машини, откъдето и да го погледна си зависи. Представи си го така:
                        След скоростната кутия и деиференциала (които са си своеобразни редуктори, колелетата са ти още един редуктор на въртящият момент... така че как да няма влияние на теглителната сила?
                        Кольо Динев

                        Коментар


                        • #27
                          От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

                          Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
                          Димич, напълно ли си убеден в думите си? Как така силата да не зависи от размера на колелото. Вярно че уча за строителен инженер, но според малкото динамика която разбирам и простото ЖП което уча, и страшно малкото строителни машини, откъдето и да го погледна си зависи. Представи си го така:
                          След скоростната кутия и деиференциала (които са си своеобразни редуктори, колелетата са ти още един редуктор на въртящият момент... така че как да няма влияние на теглителната сила?
                          До колкото разбрах от постовете на колегата, става въпрос за тракто, а не за автомобил. Трансмисията се изчислява в зависимост от размера на колелата. Така че би трябвало да са в еднакви условия, като теглителна сила, без значение от размера на колелата. Ако е автомобил управляван по твърда нстилка, то тогава при еднакви сметнати трансмисии с различен размер гуми, тогава по-големия размер гуми има по-малко съпротивление от предвижване.

                          Коментар


                          • #28
                            От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

                            М нещо не говорим на един и същи език теб. Аз до колкото разбирам колегата иска да промени размера на колелата на вече готова машина. Следователно трансмисията си остава същата. Значи когато намали размера ще има повече теглителна сила, когато го увеличи по-малко. И това зависи за всякакви настилки, при положение че площта на контактното петно остава непроменена, то ест при намаляване на радиуса трябва да се увеличи ширината на гумата и обратно Това го правя за да елиминирам и сцеплениеот от уравнението (дефакто да имаме само една променлива и тя да е радиусът на задвижващото колело).
                            Кольо Динев

                            Коментар


                            • #29
                              От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

                              Таа, да си дойдем на думата...къде трябваше да уча...? Дайте вашите препоръки-( бъзици).В "М.И.Калинин"- Пловдивили в УАСГ.аЗ ПРИЗНАВАМ ИМАМ БЕЛИ ПОЛЕТА В ТАЗИ МАТЕРИЯ... МАГАРЕТО НАВРЕМЕТО МИ ИЗЯДЕ БУКВАРА, И СЪМ СЛАБ В ТАЗИ МАТЕРИЯ. С НЕТЪРПЕНИЕ ОЧАКВАМ ВАШИТЕ КОМПЕТЕНТНИ ОТГОВОРИ

                              Коментар


                              • #30
                                От: теглителни усилия при ППС с различнипо размер гуми.

                                Не твърдя че отговора ми е компетентен, но съм се опитал да дам такъв. Ако да си искаш 100% сигурен питай, преподавател от технически университет ххаха. Квото не си разбрал, питай ще отговаряме.
                                Кольо Динев

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X