Здравейте,на село имам такава машина и не я исползвам много много паля карам и така без да пипам нищо понея но в един слънчев летен ден както си карах кормилото отказа слазох разгледах и видях че и е свършило хидравличното масло та вапросат ми е какво масло трябва да и сипа че от масла грам не разбирам чакам идеи!!! мерси предварително
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Свий
X
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Става с най-обикновенното двигателно масло. Може и горено да е. Не е претенциозно от към масло. Моето шаси е без хидравлика на волана, но за хидравликата на коша се ползва маслото от курмилната кутия. Там сипвам горяло масло, понеже имам доста загоби в системата и за година отиват по 10-тина литра.
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнениеСтава с най-обикновенното двигателно масло. Може и горено да е. Не е претенциозно от към масло. .
За последните 20 години съм отварял няколко хидравлични помпи, карани с ГОРЕНО масло. Отвътре са така шлайфани и изядени, че отиват директно в боклука. Опитай да тръкнеш между пръстите горяло масло. Чувстваш ли твърдите частици? Е, те еб...т майката на всичко по системата на хиддравликата- помпи, цилиндри, разпределители. И после- работа за мен и колегите... И накрая, ама що ремонта ми излезе толкова солен...
Запомнете, може да се ползва двигателно масло(даже багерите DH113 са заводски така). Но винаги се слага ново, чисто масло.
Иначе хидравлично масло МХЛ32, МХЛ46 или специално за хидравлици и автоматични скоростни кутии ATF.
Това с гореното масло(от криворазбрана икономия) е от Втората световна война когато маслата са били олио, дървено масло и масло за двигатели, ама пак свежо масло, а не смесено с нагар, бензин, нафта и други отпадни продукти от горенето на мотора.Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”
Коментар
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Прав си колега за гореното масло, но така караме старите таралясници. Не съм имал проблеми с хидравличната система на шасито. Има си филтър така че колкото и боклуци да има се улавят от него. Имаме Газ 53 самосвал и до сега не сме правили никакви ремонти по хидравликата, а си кара с горяло масло. Веднъж сме сменяли маркуча от казанчето до помпата. За повече от 20 години при нас само с горяло масло и си вдига самосвала. Шасито е същата история. За шасито имам резервни помпи разпределител и 2 чисто нови цилиндъра. Не ме мисли мене.
Ако трябва да карам нещо по-скъпо за подръжка и без загуби на масло ще сложа хубаво масло, но при положение че в годината наливам около и над 10л понеже семерингите на цилиндрите пускат, но до сега не са ме оставили. Като сложа новите ще сипя чисто масло, но му закачам ремарке с хидравлика и от постоянното закачане откачане губи и от там много масло.
П.П. Не ме слушайте какво дрънкам, карайте си както бели хора, без горяло масло.
Коментар
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Две МТЗ-ета,Т-150,хидравликите от 95г насам с горено прецедено масло,ядове няма.Хидравликата на воланите М-10.Новите таралясници с АТF-UTTO,7,50лв литъра без ДДС,вкарват ме в голям масраф,но там ск,диф и хидравлика са в един корпус и експериментите не са желателни.Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
И аз на Т25,на хидравликата на навесната система все съм наливал горяло масло и нямах проблеми,а наскоро смених само уплътненията и налях ново маслоFiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec
Коментар
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Пак казвам- намерете книжки, прочетете...
Пък ако не вярвате на тях, елате да ви покажа помпа, вървяла с горяло масло. Все едно, че с пясък е карана.
И то не всичкото, а на 150л резервоар доляли 20 кила горяло, че не им се ходело на 3 км до бензиностанцията.
А филтъра е 10 микрона и резултата- виж по-нагоре...
Като е така, що не си карате двигателите на техниката само с едно масло, без смяна, а?
Ама те машините са си вашите.. Имате право да си правите всякакви експерименти, естественно за сметка на собственните си джобове.
Нито съм даскал да ви уча, нито има закони срещу техническата простота, по които да ви наказват...
Както казва народът: "Скъпи на триците, ефтини на брашното" !Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”
Коментар
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Желателно е да се сипва масло посочено от завода производител,но на руски дарак върви всякакво,помпи и разпределители не съм сменял,продължават да си работят,и да се скапе нещо всичко е на символични цени,качеството също.Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Филтъра е след помпата.Реда е следния резервоар,помпа,разпределител,цилиндри,филтър и пак резервоар.Така,че след наливането на масло в резервоара то минава без да е филтрирано като се разчита на това,че е чисто,а се филтрира след разпределителя защото се предполага,че може да има замърсяване от работните органи/цилиндри или нещо друго което се задвижва от маслото/. За да се отстранят твърдите частици от отработените масла може да се центрофугират,но не са само те които могат да нанесат вреди.
Както и да си приказваме няма по-добро от новите масла,но поради икономически причини доста хора прибягват до отработени масла.
В конкретния случай всяко едно хидравлично или двигателно масло ще свърши работа за през лятото,но за зимния период най-добре си е с хидравлично по разбираеми причини.Това си е мое мнение и не е задължително да се съобразявате с него.
Коментар
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Имам познат кара скрападжииски камион. До сега е скъсал много маркучи по щипката за товарене. Резервоара събирал 50л масло. Кара го само с горяло масло, както зиме така и лете. Най-важното е че кара този камион от 7-8 години и не е правил ремонт по помпата. Но пък само 5 пъти ако налее ново масло по 4лв/л за си цифра 1000лв. Камиона е скания и не я жали никак.
Коментар
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Първоначално публикуван от dradonov Преглед на мнениетази помпа принципно може ли да се приспособи към т-25 и да имам хидравлика на волана ?
По принцип може да се направи хидравлично управление на Т-25 и да бъде заимсвано с това на Т-16М,но на практика ще иска доста работа за да се приспособи към кормилната уредба на Т-25.
С маслата на хидравликата за управлението не трябва да се прави компромис.Разпределителите на силовите хидравлични уредби и тези за управлението са коренно различни и дори има промени в конструкцията на някои от помпите/вместо да са зъбни са лопаткови/ и работното налягане е доста по-ниско в системите/ 60-90 бара/ дори и начина на действие е различен. При отказ на захранващата хидр. помпа за да продължи нормално да се управлява машината има вградена/при някои разпределители/ маслена помпа в самия разпределител която при завъртане на волана създава налягане достатъчно за да се движи буталото на хидравличния цилиндър.Управлението е по-трудно,но достатъчно добро за да се придвижи превозното средство до местото за домуване или за ремонт.
Коментар
-
От: Самоходно шаси т-16 М Хидравлично масло
Аз на нашия Т-25 смених кормилната кутия с газкова от ГАЗ 53.От двете направих една с малко рязане на прътите и си работи перфектно.
Кормилната уредба трябва да е с хубаво масло че да не ни изненада с някой блокаж баш у завой
А у самосвала ГАЗ 53-- 20години сипвам горело по 10 литра на месецЗимата дига за 10 минути
К мирной жизни не пригоден.
Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар