Здравей те! Имам следния проблем,мой приятел има ето такъв трактор
но не му работи оригиналния генератор.Сега мислим да му слагаме генератор от опел но ме затруднява свързването му към малкото остана ел.иинсталация на антиката.Ако някой има принципна схема на свързване на генератор ще съм му благодарен ако я сподели.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Помощ за верижен трактор
Свий
X
-
От: Помощ за верижен трактор
Общо взето няма какво да го мислиш. Ако генераторът има вграден регулатор, просто му свързваш дебелия кабел + към акумулатора, а тънкия за възбуждане - през една 3 вата лампа към контактния ключ (ако изобщо има такъв, иначе - ще трябва повече да разказваш)
-
От: Помощ за верижен трактор
А най-правилно е да сложиш щатния генератор. Иди в някой магазин за тракторски части, обясни какъв ти е проблема, там имат каталози, все ще изровят нещо.
А може би опелския генератор е без пари, затова налиташ на него... В такъв случай и аз бих направил така. Но пък ще има заигравка със стойката-трябва да се направи така, че шайбата да е в една равнина с другата(те). Не,ч е не става де, ама си е играчка.
За моето ЮМЗ има едни безчеткови генератори, освен един кабел свързан с плюса на акумулатора(през амперметъра разбира се) не иска никакви други възбуждания и прочее. Но е с вграден регулатор. Другия вариант е с външен регулатор. Жигулските вършат работа, но е по-добре електронен. Под 10 лева са.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Помощ за верижен трактор
Благодаря ви първо за отговорите!Трактора е с четири цилиндъра и пали от раз но ще му слагаме фарове и затова умувам над генератора.Неговия е май динамо понеже няма четки и му излизат само два кабела от него,единия е свързан към контактния ключ а другия си виси без да е вързан никъде.А пък на динамото има две клеми с по три извода като само на два извода има кабели.Като запаля трактора и замервам с пробната лампа между изводите никъде не дава напрежение и затова реших че не работи.А взех генератор от опел понеже ми казаха че има вградено реле в него,а стойката някак си ще я нагодя.И понеже ще правя нова инсталация амперметъра между генератора и акумулатора ли да го свържа?
Коментар
-
От: Помощ за верижен трактор
Това е ТЛ 45 много хубави тракторчета са аз започнах с ТЛ 30 поклон на инжинера който ги е проектирал . Динамото дето питаш за него си е просто динамо ако искаш да провериш дали работи свали го и му подай 12В от акумулатор ако се завърти като електромотор значи си е наред ,обаче релерегулатор от тия с трите намотки и 3 извода незнам от къде ще му търсиш че вече такива релета няма . Моя преди му бях сложил динамо и реле от жигули и си работеше само някой майстор трябва да ти настрои релето понеже оборотите на двигателя той беше 4Д4Т ако не се лъжа са 1000 / 1100 номиналните и зарежда по бавно и на фарове акумулатора му пада . Мой съвет отивай до някоя авто морга вземи едно динамо и го приспособи на стойката .
Коментар
-
От: Помощ за верижен трактор
Да се мъчи човек с динамо в днешни дни не си е работа, еле па с релето за обратен ток - то е мъка и половина, а и отдавна са измислени диодите. Пък и на човека не му трябва да е оригиналдъ, а да работи. Алтернатор си трябва, хем и по-лесно ще се свърже, хем и няма да прави врътки.
Вграден регулатор имат всички алтернатори от 81-82г насам, в частност при руските - от Лада 2105 нататък. Опелския, ако го снимаш откъм гърба, ще ти кажем има ли регулатор или няма (ама сигурно има) и къде кое се свързва. Амперметъра го изхвърли по-далече, да си имаш един яд по-малко.
Коментар
-
От: Помощ за верижен трактор
На тази машина по добре намери някой алтернатор от дизелов бус или камион . Предполагам че го палиш с 160 амперов акумолатор и стандартен 40 амперов автомобилен алтернатор ще му е въз слабичък . На нащо МТЗ преди десетина години качих един БОШ от някъкво камионче Мерцедес и до сега проблеми няма поддържа си 160 ампера акумолатор + светлините и другите ел. консуматори .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Помощ за верижен трактор
Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение160 амперов акумолатор и стандартен 40 амперов автомобилен алтернатор ще му е въз слабичък
Коментар
-
От: Помощ за верижен трактор
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеНищо му няма на 40-амперовия. Динамото сигурно е било даже не 40, ами 20. Генераторът се оразмерява според консуматорите, а не според акумулатора. А в трактора я светят двата фара (за които е целия напън), я не.Последно редактирано от sek.1; 19-09-11, 05:52.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Помощ за верижен трактор
Този трактор трябва да има декомпресор . Паленето им ако всичко е наред става с акумулатор от бус 90/95 Ah пали го маховика не стартера . Ел инсталацията им е много проста ако колегата слага алтернатор да пише,ще отида да погледна как беше правена и ще пиша тук .И грешка тракторите обикновенно имат и фарове и отзаде така че бройте минимум 3 фара .
Коментар
-
От: Помощ за верижен трактор
Колегата Жеко е прав.Двигателя е с декомпресор и при правилна центровка на газоразпределението, ГНП-то и регулирани дюзи-пали от раз.Не си заслужава да се поставя динамо.Инсталацията не е толкова проблем колкото реле регулатора-много е капризен.Според мен всеки един генератор ще свърши работа независимо какъв му е зарядния ток стига да има възможност за монтаж защото страничния предпазен капак ограничава доста пространството.Доколкото съм виждал сегашните генератори са с мощност доста над 500 вата.Оригиналното динамо е под тази мощност.Фаровете са оригинално 3бр.
На моя ТЛ-30 съм поставил генератор от ЗИЛ с реле от жигула /имам динамо и реле-регулатор оригинал/и вече 26 години работи без проблем.Акумулатора е 180 ампера/пали и с много по-малък/.
За предпочитане е да има ампермер защото машината работи при много лоши условия/прах,вода и др.подобни/ и се вижда кога работи и колко зарежда-контрола е по-лесен.
Колкото до честото палене проблеми няма.
За мотокара на колегата може да кажа само това,ако е с двигател "Перкинск" четири цилиндров и с роторна ГНП ще има да бере много ядове там има други проблеми.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар