Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

    Имам технически въпрос.
    Като се сложи друг двигател на Т150, как се решава въпросът с променените размери? Ясно, че се слага фланец за удължаване, или нова кутия на съединителя с по-голяма дължина. Но колко трябва да е тя и кое се гледа?

    Като разгледах схемите, виждам, че валът на съединителя стои свободно върху едни доста къси шлици към скоростната кутия и от другата страна е подпряна през лагер в маховика. Мисля, че тя е критерий колко да се коригира дължината - трябва да се остави хлабина за топлинно разширение, примерно 1 мм.
    В магазина видях фланци и кутии за удължаване с различни дебелини - има 26, 28, 32, 36, 38 и 40 мм. Как се избира - прав ли съм за споментия вал?

    Замислил съм нещо, затова питам Благодаря за отговорите, ако се намери някой знаещ.
    Ето схема на кутията на съединителя http://www.avtoall.ru/acat/index1.ph...l=180&group=73 дето се удължава чрез замяна със специална или фланец
    Ето и схема с оста, която според мен определя размера (номер 7 е) http://www.avtoall.ru/acat/index1.ph...l=180&group=73

  • #2
    От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

    за смяна на двигателя се търси с подобни параметри,има някакъв процент на презапасяване в детайлите,но за някои може да е фатален,а и Т-тата не славят с добри скоростни кутии.


    Поздрави

    Коментар


    • #3
      От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

      Скоростната кутия ми изглежда отлична, но не беше това въпроса.
      Исках да знам как се процедира с разминаващите се размери около фланец на колянов вал, маховик, вал съединител, упорен лагер и първичен вал на кутията.
      Дорук изчетох, че
      1.се оставя минимална аксиална хлабина на вала на съединителя и се следи шлицовите съединения на феродовите дискове и на първичния вал да се сглобяват правилно - най-правилен метод
      2.слага се по-дълъг от нужното фланец - още не знам защо. Има версия, че иначе не може да се нагласи хлабината между упора на притискателния диск и упорния лагер - лостовата система е проблем, или просто не остава място. Това е тъп вариант, защото има неправилно сглобяване на шлиците и неправилно износване. Много разпространен в Бг
      2а.като се сложи по-дълъг от нужното фланец (32-40 мм) се слага и една шайба на фланеца на коляновия вал... за да се компенсират 5 - 12 мм от онези в скобите. При това маховикът се центрова и закрепва доста неправилно. Ще работи, ама... Много разпространено в Бг
      3.Пак много дълъг фланец 9може пък да има причина?!!), но вече културно се слага вал на съединителя с удължени шлици в предния край (върху които ляга главината на феродовия диск, вече правилно за разлика от 2. и донякъде 2а.). Тези валове се търсят... някъде. Появявали са се по магазините.
      4.Всъщност има много варианти - маховик и притискател може да са оригинални, или два вида от ЯМЗ, или еднодисков съединител на LUK. Има многогодишни монтьори из Бг, които обаче продължават да не знаят защо и колко се променя и как да измерят. Така са направили по 10-20-50 трактора. Върви, но шлиците заминават малко по-бързо. Зависи колко измествания има и колко е намалена работната им дължина.

      Остана да си изясня въпроса с лостовата система и наличието на достатъчно разстояние покрай упорния лагер.

      Коментар


      • #4
        От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

        Още малко уточнения.
        Особеност на ЯМЗ236/8.
        Споменатият от мене вариант 2а. по-горе е нежелан и направо недопустим. Маховикът е с точно определено изместване на центъра на тежестта и този изместен баланс работи в комплект с коляновия вал. Ако маховикът се измести назад от двигателя, се получават непредвидени в конструкцията сили и съответно нежелани въбрации.
        Също замяната на маховика с друг модел не трябва да се прави. На ЯМЗ 236 се слага маховик 236, за 238 си е 238.
        Изискванията към маховика са от инструкциите на производителя на ЯМЗ

        Намерих и тема за тези неща (ЯМЗ варианта) във фермер.ру http://www.fermer.ru/forum/selskokho...a/67672?page=1
        Последно редактирано от lodkar; 02-02-11, 19:57. Причина: добавка

        Коментар


        • #5
          От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

          Намерих информация от завода на ЯМЗ. Важното е написано с удебелени букви.
          ЯМЗ-236НЕ (база)
          Шкив к.в. , к.в., установка маховика, масляный картер глубокой частью назад, указатель уровня масла, генератор 4055.3771-49, крышка головки цилиндров с сапуном.
          Без ЭФУ, муфты выключения вентилятора и кожуха вентилятора
          Искам да кажа и защо го пиша това всичкото. Един опитен "майстор", с десетки и стотици ремонтирани трактори, ми направи скандал как аз "много съм се обаждал". Въпросът беше как да се провери зацепването на един двигател и дали има нужда собственикът му да се изръси към 500 лв или може да мине с 50. Разбира се, разучаването на въпроса и проверката на размерите и на възможните конструкции се оказаха верния начин, а не дългогодишният опит с некачествен ремонт на машините за чужда сметка. Дърт глупак... направи и този трактор грешно.

          Коментар


          • #6
            От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

            колега виждам че имаш опит и знания,ако не ти е проблем ги сподели с нас.
            Благодаря.


            Поздарви

            Коментар


            • #7
              От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

              По-горе писах за неясните моменти при трактор със сменен двигател. Ако някой има конкретно питане, да каже - може да съм се занимавал точно с това тези дни. Нямам опит, просто проверих дали "майсторът" не ме засилва някъде към извън правия път и се оказах прав.
              Ходих да си поиграя с един трактор Т150. С двигатели ЯМЗ става доста добра и практична машина. Нямам опит с нови и модерни машини, но простотата и ефективността на Т150К не е за пренебрегване. И специфичният разход на гориво на тези двигатели е добът - около 165 г.
              Сега опрях до инструкция за ремонт на ЯМЗ236/238 - никъде не намерих. Някой ако знае автор и заглавие, ще е полезно. Ще може да се провери по библиотеките.

              Коментар


              • #8
                От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

                Описание на двигатели ЯМЗ 236 / 238 Двигатели ЯМЗ-236, ЯМЗ-238.
                Книга за ремонт
                Книга: Ремонт двигателей ЯМЗ
                Автор: Чернышев Г.Д., Аршинов В.Д. и др.
                Издательство: Транспорт
                ето тук http://www.kodges.ru/51159-remont-dvigatelej-yamz.html
                При сглобяване на трактора трябва да се провери дали остава възможност за луфт между аксиалният лагер и упорният пръстен на притискателният диск, като този упорен пръстен си има контролен размер. Нещо като 67 мм от работната повърхност на притискателния диск. За трактор този упорен пръстен се преработва или заменя със специален по-дебел и с по-голям диаметър от оригиналната конструкция. Проследването на горния размер и луфта към аксиалният лагер (около 3,5 мм) е задължително!

                Заглавие на книга за ремонт на ЯМЗ "издательством «Транспорт» выпущена книга авторов В.З.Пасова, В.С.Вальковича «Ремонт двигателей ЯМЗ-236 и ЯМЗ-238», в которой изложена методика ремонта"
                Последно редактирано от lodkar; 11-02-11, 10:39. Причина: дописване

                Коментар


                • #9
                  От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

                  Колега,единия вариант е ямз 236/8 ,но 238а е доста тежък и силен, често скива предния мост или скоростите.Скоро една кооперация частна ,докараха 2 Т150 единия с 6так мерцедес ,а другия с легендарния ОМ403 /V10/ ,с първия мотор е перфектен,много по лек от ЯМЗ236,с 10тона/2х5тона ремъркета/ лети.Втория мотор е доста мощен над 300коня, и не му дават много зор ,но и той е доста добре.Един приятел на неговото Т е с ямз238 и мисли да купува мотор и кутия/автомат/ от 1844 актрос,но е над 400коня , и предполагам няма да издържат мостовете.А и доста скъп ,подръжка,резервни части и др.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

                    Въпросът, който ми беше интересен е какво се мери при замяната на двигателя. Вече го разбрах - пълна дължина на вала, разположение на шлиците за съединителя, и относително разположение на аксиален лагер и упор на притискателен диск.

                    А за твоя приятел, който щял да купува двигател и кутия от някаква машина - оригиналната кутия с хидравличното превключване е гениално проста и здрава, а разходът от под 165 г за к.с. на ЯМЗ238 е повече от перфектен. Мостовете ще издуржат - ако видят зор, преди това ще са пребуксували гумите. Ако са в ред - но това зависи от монтьорите, не от произхода на машината.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

                      Добре де кой двигател е най подходящ за Т-150,руснаците и тогава са имали по-големи и мощни двигатели,но са сложили именно с таква мощност?


                      Поздрави

                      Коментар


                      • #12
                        От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

                        Те тракторите са на класове и мощността се определя от това.В сметката влиза сцепното тегло, предназначението и такива подробности.Голяма мощност при малко сцепно тегло не може да се оползотворява оптимално.Цялата трансмисия на трактора(и автомобила) се изчислява по максимална теглителна сила, при номинално сцепление и максимално сцепно тегло.Демек, както е казано по-горе–не се троши нищо, а тракторът боксува.
                        Какво му трябва на двигателя за да е добър за трактора?!Трябва да е икономичен, с подходяща мощност,опростен и с възможно най-голям моторесурс.Икономичността се оценява най-целесъобразно по параметъра специфичен разход на гориво(какво количество гориво изразходва мотора, за получаване на 1кW мощност в продължение на един час).
                        Този показател на практика е пряк измерител на действителния КПД и теоретично е винаги по-добър при дизеловите двигатели с принудително пълнене.От друга страна двигателите с принудително пълнене са малко усложнени спрямо атмосферните, а и ресурсът им при еднаква технология на производство е леко намален(това се преодолява с мерки при проектирането и на практика проблемът не съществува).
                        Следователно ако се сравняват атмосферни мотори с приблизително еднакъв КПД, то предимство ще има този с по-голям моторесурс.В случая, старите двигатели на Мерцедес са доказани в това отношение.Но пък сложността при присаждане на двигателя и разликите в цените на резервните части поставят под въпрос рентабилността на такова начинание.Действителна оценка може да се даде от хора, които са направили замяната на практика и могат да оценят обективно ползите и недостатъците.

                        Двигателите на MB Actros са с много електроника(система помпа-дюза).Автоматичната кутия за модела също се управлява от компютъра.Такава комплектация е доволно рядка за Actros, а цената и за закупуване сигурно превишава цената на трактора.За възможността за вграждане в трактора да не говорим.
                        По-подходящи са OM 422/ OМ 442(може и други от серията, с по-малка мощност), които са с принудително пълнене и са наследници на атмосферните от серията OM 400.
                        Последно редактирано от cecoa1; 12-02-11, 20:36.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #13
                          От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

                          Напълно съм съгласен,но руснаците също имат много добри двигатели,и с елементарна потдръжка карат доста.Пример е Д 245 ли беше или Д 243,не си спомням,където го слагат на Болгар и МТЗ,от порядъка на 60-105 к.с.Много надежден,опростен и икономичен.Имаме Беларус 952,от 2000 година на близо 2500 м/ч,повече от 1,200л не е качвал на декар оран,като плуга или е бил 3х35 или 4х25.При спокоино каране 5 декара си ги оре на час.Култивира до 30 декара на час.
                          И въпроса ми е за тези Т-150,защо всичко и сменява двигателите а не се ремонтират съществуващите?

                          поздрави

                          Коментар


                          • #14
                            От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

                            Слагането на стар мецедес или ЯМЗ няма някакви големи разлики. За мерцедесът ще трябва да се намисли и съединител, това при ЯМЗ е почти напълно спестено. Може би няма готови части от рода на ръкава към скоростната кутия или фланец и т.н.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Монтаж на по-добър двигател на Т-150К - ЯМЗ 236/8, мерцедеси, скании и др.

                              Първоначално публикуван от kograman Преглед на мнение
                              Напълно съм съгласен,но руснаците също имат много добри двигатели,и с елементарна потдръжка карат доста.Пример е Д 245 ли беше или Д 243,не си спомням,където го слагат на Болгар и МТЗ,от порядъка на 60-105 к.с.Много надежден,опростен и икономичен.Имаме Беларус 952,от 2000 година на близо 2500 м/ч,повече от 1,200л не е качвал на декар оран,като плуга или е бил 3х35 или 4х25.При спокоино каране 5 декара си ги оре на час.Култивира до 30 декара на час.
                              И въпроса ми е за тези Т-150,защо всичко и сменява двигателите а не се ремонтират съществуващите?

                              поздрави
                              Колега, БЕЛАРУСА него хвали токова защото и аз имам един на 2250 м/ч. но до сега съм му правил само смяна на съеденител, междиннен вал на скоросната кутия съм сменил, сменях му и средната упора на кардана за предното + 2 скъсани кардана и утре ще му отварям двигатела за който казжаш че е много добър и много надежден, но да не се отклонявам от темата.
                              Когато си смених първият двигател на ТЕТКАТА със МАЗОВ (свален от камион на МО бз да го отварям) стигнах до извда колко съм се намъчил и що нафта съм изгорил на хаос, че то разликата като да се качиш от краставо магаре на расов кон. А за надежноста на ямза попитайте някой които е карал МАЗ. А самото присаъдане нее някаква сложнотия

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X