Колеги,започвам нещо между бъги и лотос 7 .Правя машина за не много хард терен,а повече за разходка.Нещо като болид от Ф1,със заден двигател,но за офф роуд.Разполагам с кола донор-ситроен ZX 1,4 75 к.с.За от пред главини от лада или москвич,но с други носачи.Дайте идеи.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Започва се новата машина
Свий
X
-
До: Започва се новата машина
Този ситроен предполагам е с предно предаване? Съветвам те да си направиш добри носачи за задницата, а не да използваш готовите главини, които да "спънеш" за да не завиват, а да вървят направо. На моето е направено така, и не е много удачно, въпреки, че става по-лесно.
И като определяш височината на двигателя спрямо земята, задължително гледай каретата на полуоските-да не преминаваш максималният ъгъл на който могат да работят. Иначе-авария.
За предницата намери готови макферсъни от задницата на кола с предно. Не знам как е ситроена, може и да имаш късмет, и да ползваш неговите макферсъни. А регулирането на твърдостта на окачването става с промяна на наклона на амортисьора. Колкото е по-наклонен, по-мека е предницата. Но обикновено идеалният ъгъл се пада така, че железата на рамката пречат. Имай го предвид като започнеш строежа. За рамката-моето е от квадратен профил, но е по-правилно да е от безшевни тръби. И моето е по-леко от това на Данчо, а неговото е от тръби. Досега ня съм забелязал да има усукване, или поддаване на рамката.
Прочети темите за направата на бъгита, има доста информация. А може и да измислиш нещо ново, няма ограничения.
Успех, и ако се затрудняваш питай.Има ли желание-има и начин!
-
До: Започва се новата машина
Благодаря,Кольо.Задницата за сега ще е като при теб.Имам няколко други въпроси.Какви втулки и тампони ползвате за носачите?Каква е широчината,междуосието и клиренса?И ако може малко снимки на привода от скоростния лост до кутията.
Коментар
-
До: Започва се новата машина
Първо за задницата-Недей, бе човек, слушай патилите. Така не може да се регулира добре, или може, но е трудно. А така бъгито става нестабилно при по-висока скорост-60-70 км/ч. То, не, че тази скорост е препоръчителна за такива самоделки като нашите, но понякога чивиите избиват...Ако в края на краищата решиш все пак да е като моето, гледай щангите които отиват от рамката към накрайниците да са прави. Моите ги изкривих, и сега съм ограничен откъм регулировка на задните колела.
За тампонитеи втулките-не знам за кои носачи питаш-предни или задни, но принципа е "колкото може по-твърди". За задните използвах оригиналните носачи на ескорта, те са с втулките. Ако си прочел темата за моето бъги(а май не си... щом питаш за привода на скоростите) си разбрал, че сега променям предницата, щото предишната беше много твърда. За новите носачи използвам селенови втулки за жигули-по 1 лв бройката. Ако ще слагаш твои, самоделни носачи на задницата, слагай тампони от лада нива. Мисля, че долните бяха по-яки. Ниваджиите да кажат. И там трябва точките на захващане на носача към рамката да са максимално раздалечени един от друг. Иначе носача се усуква, и задницата почва да танцува.
Широчина, база, клиренс. Широчината отзад е колкото е на колата-донор. Това при положение, че използваш оригиналните полуоси и носачи. Но те съветвам да си намериш още една от дългите полуоси за модела. Предполагам, че и при ситроена полуосите са къса и дълга. И именно късата ограничава клиренса. Т.е. ако вдигнеш по-нависоко двигателя (клиренса се определя от картера), ъгъла под който работи карето става по-голям отколкото карето може да понесе. А ако сложиш дълга полуос на мястото на късата получаваш възможност да вдигнеш двигателя, респективно клиренса доста нагоре.
Базата е добре да бъде колкото е базата на колата от която си взел главините. Но може и да избягаш малко, не е фатално. Принципа е-дълга база-по-стабилна при по-висока скорост, но по-малка геометрична проходимост, и обратното...
Привода на скоростите-прочети темата за моето бъги, там се опитах да обясня кое как. А не ми се пише отново... Пък и като не мога да обясня с ръце ми е доста трудно
Ако има още въпроси(а ще има, и още как...) питай, може и по-знаещи от мен да дадат акъл.
Пък нащракай малко снимки на двигател, предно задно окачване, и каквото сметнеш за нужно и интересно и ги пусни тук, може и да излезе някоя идея.
Поздрави и успех.Последно редактирано от Кольо; 24-06-09, 22:09.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
До: Започва се новата машина
За втулките най-добре Унибали. А Лотос супер 7 нали е с преден мотор и задно предаване.
Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
-----------------------------------------------
Питието определя съзнанието....
-----------------------------------------------
0887770735
Коментар
-
До: Започва се новата машина
Първоначално публикуван от fi4o900f Преглед на мнениеБлагодаря,Кольо.Задницата за сега ще е като при теб.Имам няколко други въпроси.Какви втулки и тампони ползвате за носачите?Каква е широчината,междуосието и клиренса?И ако може малко снимки на привода от скоростния лост до кутията.
Понеже при тебе разстояниято от лоста до кутията може да стане по-голямо, замисли се за използуване на жила от ручна спирачка на някое японче, че са отделни и са дълги и яки колкото си искаш.О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар