На всеки който се е возил на малолитражка,му се е искало да има в плюс някое и друго конче.Има много изписано на тая тема,има разни калкулатори за изпускателни колектори,за всмукатели и т.н.Съществуват тунинг фирми,които срещу "скромна" сума в евро,могат почти да удвоят мощността на мотора,като същият,остава с приличен ресурс(примерно един сезон).Атмосферният тунинг е много неблагодарен,изисква куп усилия за покачване на мощността,и в повечето случаи се стига до разочароване от резултатите(малко коне за много пари).За да живне,на мотора му трябва преработка,като основно се набляга на главата,имам повод да опиша как го правя аз за машината от аватара,не твърдя,че е по най-правилният начин,но за това е темата,ако някой има нещо да допълва.Моторът е 1,6,16V на VW,(1,6 е защото е такова ограничението в класа в който се състезавам),като главата е от KR-версията на 1,8-136кс.Основно по главата се извършват няколко процедури,като рендосването с цел сгъстяване,не е от тях,няма да споменавам за миенето и демонтажа на всички подвижни елементи.Започваме с избиването на водачите на клапаните,следва разпиляване на всмукателният и изпускателният порт до достигане на вътрешният размер на леглата за клапаните,райбероване(разширяване с конусен райбер)на леглата,матиране на портовете,полиране на клапаните и тяхното припасване към леглата.Процедурата е бавна,тегава и отнема много време...
Преди да започнем всмукателният порт,трябва да поставим фланец,на който в последствие ще монтирам дросели,идеята е да няма прагове.Част от обработката.
Преди да започнем всмукателният порт,трябва да поставим фланец,на който в последствие ще монтирам дросели,идеята е да няма прагове.Част от обработката.
Коментар