Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

    На всеки който се е возил на малолитражка,му се е искало да има в плюс някое и друго конче.Има много изписано на тая тема,има разни калкулатори за изпускателни колектори,за всмукатели и т.н.Съществуват тунинг фирми,които срещу "скромна" сума в евро,могат почти да удвоят мощността на мотора,като същият,остава с приличен ресурс(примерно един сезон).Атмосферният тунинг е много неблагодарен,изисква куп усилия за покачване на мощността,и в повечето случаи се стига до разочароване от резултатите(малко коне за много пари).За да живне,на мотора му трябва преработка,като основно се набляга на главата,имам повод да опиша как го правя аз за машината от аватара,не твърдя,че е по най-правилният начин,но за това е темата,ако някой има нещо да допълва.Моторът е 1,6,16V на VW,(1,6 е защото е такова ограничението в класа в който се състезавам),като главата е от KR-версията на 1,8-136кс.Основно по главата се извършват няколко процедури,като рендосването с цел сгъстяване,не е от тях,няма да споменавам за миенето и демонтажа на всички подвижни елементи.Започваме с избиването на водачите на клапаните,следва разпиляване на всмукателният и изпускателният порт до достигане на вътрешният размер на леглата за клапаните,райбероване(разширяване с конусен райбер)на леглата,матиране на портовете,полиране на клапаните и тяхното припасване към леглата.Процедурата е бавна,тегава и отнема много време...
    Преди да започнем всмукателният порт,трябва да поставим фланец,на който в последствие ще монтирам дросели,идеята е да няма прагове.Част от обработката.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141209_120735.jpg
Прегледи:1
Размер:136.9 КБ
ID:6076429
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141209_120725.jpg
Прегледи:1
Размер:108.7 КБ
ID:6076430
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141209_120751.jpg
Прегледи:1
Размер:144.3 КБ
ID:6076432
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141209_120808.jpg
Прегледи:1
Размер:169.5 КБ
ID:6076431
    Последно редактирано от petroffbg; 28-12-14, 17:02.
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

  • #2
    От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

    Интересна тема с оглед на това ,че преди време и аз се захванах с тази така неблагодарна цел ,но с още две условности...Ежедневна употреба +нормален разход на градско каране(в диапазона 20) ,но първата ми цел беше да увелича оборотите и мощността на двигателя при въпросните обороти...От там естествено заложих на по-голям вал около 295 градуса ,но само с вала не става защото компресия друг път...Мисля ,че се нарича динамично разреждане...От там намаляне на главата за повишаване на степента...Е така вече постигнах компресия над 14 и мотор ходещ до 7000 обората с удоволствие...резултат в ниските същата ,в високите по-добра ,а разхода кошмарен Ще следя темата с интерес ,но аз определено минавам на надув...или много кубици...
    Стандартна Витара c20ne с уазов мост...Изпълнение за България

    Коментар


    • #3
      От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

      Нормален разход и тунинг,са две несъвместими понятия.За газоразпределението и сгъстяването,ще стане дума малко по-натам...
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • #4
        От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

        Чакам с нетърпение продължението.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

          Интересна тема , аз съм съм фен на атмосверните мотори и ще следя с интерес развитието. Истината в действителност е , че са наистина неблагодарни .
          Наливането на пари не винаги води до реални резултати . На диностенда при мен са минали много атмосверки за мерене и за настройки и почти 90% от
          собствениците им си тръгват с увиснал нос. Резултатите от допълнителните настройки са повишаване мощноста с не повече от 5-6%.
          За да има реални резултати трябва да се изпълнят доста условия, като например : висока компресия /ковани бутала и биели/, по-големи клапани и портове, "боен" вал поне 300 градуса,
          тромпети с правилната дължина, големи дюзи , изпускателна система добре сметната и още много чудеса. Целта е 100+кс. на литър. Всичко това струва едни пари , но кеф цена няма.
          Успех с начинанието.
          Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
          Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

          Коментар


          • #6
            От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

            Резултат от портването на главата има доста , ако се сметне правилно после колко гориво допалнително да се вкара , обикновено се сменя бензиновия регулатор за налягане с такав дето е +0.5 до 1 бар над оригиналния . Добре е ако полираш портовете да направиш канали на смукателните клапани за по-добро смесване на горивото с въздуха
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #7
              От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

              Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
              Интересна тема , аз съм съм фен на атмосверните мотори и ще следя с интерес развитието. Истината в действителност е , че са наистина неблагодарни .
              Наливането на пари не винаги води до реални резултати . На диностенда при мен са минали много атмосверки за мерене и за настройки и почти 90% от
              собствениците им си тръгват с увиснал нос. Резултатите от допълнителните настройки са повишаване мощноста с не повече от 5-6%.
              За да има реални резултати трябва да се изпълнят доста условия, като например : висока компресия /ковани бутала и биели/, по-големи клапани и портове, "боен" вал поне 300 градуса,
              тромпети с правилната дължина, големи дюзи , изпускателна система добре сметната и още много чудеса. Целта е 100+кс. на литър. Всичко това струва едни пари , но кеф цена няма.
              Успех с начинанието.
              Всичко това е направено на моя Брабус който от 3200 е направен 3800 кубика .....но счупи ли се нещо няма да имам финансов ресурс да го поправя.....☺
              driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

              Коментар


              • #8
                От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

                Следва наваряване на отворите за инжекторите.След грубото рендосване и проверка на портовете с шаблон,следва изглаждане и матиране на портовете.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141209_133659.jpg
Прегледи:1
Размер:141.3 КБ
ID:5632057
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141210_131235.jpg
Прегледи:1
Размер:101.3 КБ
ID:5632058
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141210_131431.jpg
Прегледи:1
Размер:130.0 КБ
ID:5632059
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141211_124655.jpg
Прегледи:1
Размер:79.0 КБ
ID:5632060
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141210_131347.jpg
Прегледи:1
Размер:126.4 КБ
ID:5632061
                Прикачени файлове
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #9
                  От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

                  Супер тема колега, ще следя с интерес. Не съм сигурен ама някъде бях чел из чуждите сайтове за обратното налягане във всмукателния колектор, че се увеличава, когато изравниш прехода между всмукателя и главата.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

                    Това са инструментите,със които обработвам повърхностите:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141230_103155.jpg
Прегледи:1
Размер:151.3 КБ
ID:5632858
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141230_103318.jpg
Прегледи:1
Размер:134.6 КБ
ID:5632860
                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

                      Следват клапаните,след почистването от нагар,следва полиране.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_135528.jpg
Прегледи:1
Размер:124.9 КБ
ID:5637456
                      Леглата на клапаните се преработват с райбер с малък ъгъл,за да може да се намали работната повърхност на клапана,която е 1,5мм.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_131739.jpg
Прегледи:1
Размер:121.8 КБ
ID:5637458
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_131834.jpg
Прегледи:1
Размер:134.5 КБ
ID:5637459
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_135349.jpg
Прегледи:1
Размер:136.6 КБ
ID:5637460
                      Следва шлайфане на работната повърхност на клапаните,на стандартният 45гр ъгъл.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_155353.jpg
Прегледи:1
Размер:127.9 КБ
ID:5637465
                      И пасване
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_164718.jpg
Прегледи:1
Размер:115.3 КБ
ID:5637467
                      Проверка на уплътняването
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_170228.jpg
Прегледи:1
Размер:130.5 КБ
ID:5637468
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_172008.jpg
Прегледи:1
Размер:126.2 КБ
ID:5637469
                      По леглото има неотрит фулмастер,нужно е повторно притриване.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_175346.jpg
Прегледи:1
Размер:152.0 КБ
ID:5637472
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_180426.jpg
Прегледи:1
Размер:149.9 КБ
ID:5637476
                      В готов вид,закопчаването на пружините ще изчака,докато направя
                      всмукателният колектор и дросели,преди монтажа,ще пусна и една контролна стружка на главата.Ей тези красавци им предстои монтаж.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_181813.jpg
Прегледи:1
Размер:109.8 КБ
ID:5637474
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150126_181837.jpg
Прегледи:1
Размер:113.9 КБ
ID:5637475
                      Последно редактирано от petroffbg; 26-01-15, 19:41.
                      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

                        Мераклийска работа
                        0осем9осем7шест0осем7едно
                        Миро

                        Коментар


                        • #13
                          От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

                          Защо матираш портовете ,а не полиране ?Каква е идеята?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

                            Мисля, че не се полират перфектно, за да може да се "разпрашава" по-добре горивото.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Атмосферен тунинг,или как да събудим мъртвеца

                              Първоначално публикуван от монио Преглед на мнение
                              Защо матираш портовете ,а не полиране ?Каква е идеята?
                              За да не кондензира гориво по стените,във режим на високи обороти колектора изстива малко или много,в зависимост от горивото което се използва.Има версии при които,целият порт е на малки ямички(подобни на топка за голф).
                              Последно редактирано от petroffbg; 27-01-15, 07:46.
                              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X