Така да започна от далече , закупих този Звяр готов ,размених го за скутер преди 5-6години, от тогава ми се иска да се захвана с него но все време или пари не достигат . Сега обаче съм решен да го постегна и доискусуря че ми е на сърцето някак си (има си чар ) . за тези годинки макар и на закрито ръждата го е погнала ,макар и повърхностна . Идеите ми са следните :1. цялостно разглобяване , почистване , боя ,лак ..... 2. монтиране на обтегач на веригата ,че задира в корпуса 3. ново акомулаторче от скутер, защото сегашното е от кола и си тежи на мястото ...(машината е направена на 12 волта с динамо от кола ) .4. 4броя 5.00/13цола тракторна шарка вида гуми . 5...6...7...Н. каквото излезе ... Ще се постарая да поствам повечко снимки Надявам се да бъде интересно и забавно .
Колеги ще ми е интересно да прочета мнението ви за това багерче
п.п. Довечера или утре снимките ,че са се загубили
Последно редактирано от Марио Чалъков; 29-08-14, 20:06.
Причина: малко снимки :)
Колеги искам да попитам , двигателя ИЖ-350 може ли да бъде заменен с подобен но по мощен , държа да е въздухарка ,за предпочитане 4т
самоделката вече е разглобена ,двигател ,калници , ел.инсталация . Нямам възможност за снимки в момента за което се извинявам . скоро ще трябва боя да му мисля , но смятам да го подготвя аз и да го дам на бояджия . Поздрави.
На мен също ми допада тази машина.Руснаците са скалъпили много подобни.Дай си зор, че зимата идва а адреналина на сняг е много забавно да дрифтиш с АТВ то. Само бензин да имаш достатъчно
Работата продължала , както каза колегата marin.sm ''Зимата идва '' .Ето и малко папарашки снимки < сърцето на ИЖака . Искам да попитам ако и дали е възможно да изрежа клингиритови гарнитури за изпускателните кривки (дето влизат в цилиндрите) , за да намаля шума , че са малко преправяни и не лягат плътно . доколкото знам окачването е от Застава с ладов алтернатор и тетека .. Хубавец ми е < Спирачки пак лада ако не се лъжа Това е преди да остане без кабелите този юнак .... Следва Продължение
Както опита е показал едноцилиндровия е почти неубиваем.Аз ми че му трябват по тънки гуми ще върви доста по-леко малко преправянки по калниците направи ги като на трактор примерно да са над гумата а ако искаш все пак да изпълняват дейност на калници де...
Иначе в този си вид имах един познат дето си го използваше като традпортно средство с ремаркенце.
:lol
И поздравления за мерака
Благодаря за бързите отговори и наистина не се бях замисля ,но повечето 350 кубикови за продажба са с два цилиндъра . Ще се постарая да намеря планета 3. Това малко ще позабави освежаването , но щом е нужно . Се пак бих се радвал да изброите плюсове за планета 3 ( освен ,че е по лесна центровката за което аз се сещам , а и по-нисък разход на гориво) .
п.п. Тази седмица не е пипано тракторчето ,че отоплителния сезон чука на вратата и трябваше да се заредим с подпалки .
Доста се позабрави темата ... но се наложи да вдъхвам живот на едно VW Поло 1.9д , и ремонти и тракторчето тъне в прах и забрава , но май пак ще ми се отдаде възможност да се позанимавам с него ... за двигател , колеги не намерих .... само 1 видях да се продава , но му искаха 500 лв. което за мен е несериозно при положение ,че цял мотор ИЖ без документи е около 400 ... та двигатела остава , позачистил съм го с меглио и четка за зъби , пак ще му мъча центровката . Намерих обаче едно доста добро сайтче за части за ИЖака , защото до сега пазарувах в един магазин в София около Мол София и съм меко казано разочарован от цените и наличностите . Купих му сирателен кран за бензина и комплект жила , но определено жилата на бъгито не са от ИЖ , нямат нищо общо ... та как да си направя точните жила>!?
И Продължавам с въпросите .
1. Жилата за газта и смукача .. от какво да ги взема защото не са от ИЖ а и са скъсани и рязани и нямам точен размер , може ли примерно да си взема 2 метра жило и някакси да се постават пъпки намясто>?
2. Как заБога се разглабят гърнетата на ИЖ , мн са омаслени . А има ли смисъл да ги чистя
п.п. Щях да забравя направих си пълна ревизия на карбуратора с гарнитури и игли ( от москвич )
обаче продължава да си пропуска бензин или май така трябва ми казаха ! ?
Имах навремето фабрично такова животно с двуцилиндров двигател от ИЖ 350-ЗИМ 350-добре че го продадох.Беше с принудително въздушно охлаждане с пластмасова перка,и когато се счупи-никъде нямаше части...На "дълъг" път-разход 7,5/100 с около 50-55 км/ч.Друсаше много-отзад нямаше амортисьори
Жила може да си направиш ако са ти здрави кожусите и не са протрити отвътре, отиваш в близката железария и си купуваш стоманено въже 2мм или 1.5мм (намират се ) купуваш си пъпки за жило или приплескваш гайки като доброто старо време и в рамките на 5-6 лв. си готов, ако искаш обаче да е профи изпълнението тогава се обръщаш към фирми за жила, има такива но ако напиша името ще се сметне за реклама (а нали форумите са уж да си помагаме ) звънкаш им, казваш размер на кожуха, дебелина на жилото и въжето и дължина, размер на пъпката и форма, хората ти го изработват и си готов.
Коментар