Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Преден мост,начини за правилен монтаж.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Преден мост,начини за правилен монтаж.

    Ще се опитам накратко да обясня какво трябва да се спази,при произвеждането на една предница на бъги(и не само)за да няма аномалии(изменения на ъгли)при крайни ходове на колелата.При изграждането на основните тръби за предницата закрепени на ролкейджа,трябва да се спази атакуващ ъгъл от порядъка на 5 до 8 гр.Това се прави със цел за да не заорава муцуната при рязко спиране,трябва да изглежда като на рис.1,разстоянието Н,се определя от междуцентровото разстояние на сверите на шарнирите,закрепени на главините.

    Изглед от горе,рис.2,разстоянието L се определя от дължината на рейката,като накрайниците,не трябва да излизат(допустимо е да са наравно или да са по къси,мерено от линията на спунктира,но не повече от 5см на страна) от двата спунктира,на които се закрепват носачите.При монтажа трябва да се спазят и препоръчителни ъгли,вертикален рис.3 от порядъка на 3-5мм за 13" джанта,прави се със цел при агресивно влизане във завой гумата да не заканти(следва преобръщане),а да се хлъзга.Страничен рис.4,мерено по осите на шарнирите 5-8мм,от него зависи дали ще държи пътя,и дали ще си "изправя"волана след завой.Не трябва да се прекалява със зададеният ъгъл,започва да троши китки.

    Така изглежда елементарна предница(има и други,за тях по натам)със А-образни носачи рис.5.Какво трябва да се спази за да работи правилно?Разстоянието А-А1 трябва да е еднакво,при разлики,ще има изменения от вертикалата Нмin и Нмах,обяснено по-просто при вдигане или спускане на колелото ще се сменя вертикалният ъгъл,което е недопустимо.Във центъра е рейката,която трябва да е монтирана така,че разстоянията В-В1 на кормилната щанга да са еднакви спрямо долният носач и накрайниците които се закрепват на рейката да не излизат от линията за закрепване на носачите.При по-голяма дължина на рейката,при неправилно разположение(висока,ниска,изместена напред назад)се получава следният нежелателен ефект,при движение на колелата нагоре и надолу,се мени сходимостта при което машината става неуправляема.

    Изглед от горе рис.6,кормилната щанга трябва да е във една линия със гребена на рейката,инак следват аномалии.Линията С която преминава през центъра на хебела,трябва да се пресече със центъра на задният мост,това е силно препоръчително,но не е задължително.

    Ето как изглежда на живо при горна кормилна щанга и успоредни А-образни носачи,правилата са същите:

    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

  • #2
    От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

    Много добре обяснено! Бих казал една много ценна тема.Поздравления!!

    Коментар


    • #3
      От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

      Еее, Пламене къде беше като правех моето бъги...
      Почти всичко по моето съм правил по метода проба-грешка.

      Въпросче-ако използваме рейка от Опел как ще се държи предницата? Визирам рейка на която щангите са захванати съвсем близо една до друга, почти в центъра на самата рейка? По-добре ли ще бъде с по-дългите щанги?
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #4
        От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

        Много ценна информация ! Вече си имаме "топла вода" по тази тема!
        Не ми казвай какво да правя... За да не ти кажа къде да идеш...!
        Suzuki Grand Vitara 2.5 V6
        Mercedes Benz ML55 AMG
        Ицо - 0888Ч6Ч6Ч6

        Коментар


        • #5
          От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          Въпросче-ако използваме рейка от Опел как ще се държи предницата? Визирам рейка на която щангите са захванати съвсем близо една до друга, почти в центъра на самата рейка? По-добре ли ще бъде с по-дългите щанги?
          На трабанта във оригиналният си вид е същата,при ходовете които търсим,няма да се получи,във двете крайни положения,щангата ще се "скъсява",заради ъглите на носачите.Като краен резултат ще се мени сходимостта,(отворена предница при крайни ходове)и машината става неуправляема.Този начин на захват си е предназначен за макферсон,окачването е различно и няма кой-знае какви ходове.
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • #6
            От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

            След спазване на описаните по-горе указания,на машината трябва да се направи сходимост на предният мост.Състои се от разликата във разстоянията на предните колела по посока на движение.Гледано от горе,по посока на движение,предната част трябва да е по-малка от задната,за да стои машината във пътя.При равни разстояния,има навика да "тръгва"неизвестно накъде без да се мести волана,при разстояние по-голямо отпред(отворена предница),захапва рязко нанякъде и става неуправляема,износването по бордовете на гумите е факт,при събрана предница също.По фиг-1,разстоянието В за 13"джанти,трябва да е по-голямо от А със 5-6мм,мерено по равната част на борда на прави джанти,за 15" съответно 7-8мм.В зависимост от шенкелите,може да се провери и на стенд,най-добре на позиция Лада,отговаря на А-образни носачи.

            По ред причини,при преден задвижващ мост,се налага хебелите да са отпред(няма место),заради полуоски,амортисьори,начина на монтаж е същият като описаният по-горе,като разликата е във хебелите,те трябва да са отворени по посока на движение.Съответно и рейката трябва да е на една линия със тях.На хебелите-Д,фиг.-2,линиите Б,трябва да се кръстосат във центъра на задният мост,което е препоръчително.

            За улеснение при реглаж,на горният носач А се монтират унибали В (ШП сверични лагери,може да се монтират във стар кормилен накрайник),които имат стопорна гайка С,със тях реглажа на предницата е песен,страничен и вертикален ъгъл винаги може да се коригират.На снимките по-горе горният носач е такъв.
            Последно редактирано от petroffbg; 31-03-13, 23:21.
            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

            Коментар


            • #7
              От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

              Всичко е математика, доколкото виждам колега . Има разлика само каква е мерната единица / милиметри , педи и други / . Изчел съм твоята тема и те поздравявам за всичко което си направил досега. Аз ще коментирам работа на окачване след тестовете които предстоят.
              ПП. Какво стана със секвенциалната кутия ? Получи ли се ?
              Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
              Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

              Коментар


              • #8
                От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

                Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
                Какво стана със секвенциалната кутия ? Получи ли се ?
                Ами получи се,работи два сезона без забележки,но е дог-рингс.Не съм се напъвал да я правя секвенциялна,а и не трябва,винаги можеш да включиш която си искаш предавка,без да се налага да ги изреждаш една по една.
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #9
                  От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

                  Продаваш ли някакви носачи?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

                    Първоначално публикуван от Mart0t0 Преглед на мнение
                    Продаваш ли някакви носачи?
                    Разчисти си пощенската кутия,че не можеш да получаваш съобщения,а аз си тренирам нервите на клавиатурата!
                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

                      Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                      Разчисти си пощенската кутия,че не можеш да получаваш съобщения,а аз си тренирам нервите на клавиатурата!
                      Готово.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

                        При изработването на предница понякога се налага изработването на нов шенкел или преработването на фабричен.Има две изисквания които трябва да се спазят,разстоянието между сверите на шарнирите не трябва да е по-малко от 200мм за 13" джанта и 250мм за 15",прави се със цел колелото да е устойчиво по вертикала.

                        Линията която преминава през центровете на двата шарнира трябва спрямо вертикалата да е от порядъка на 12 максимум 15гр като продължението и трябва да стига центъра на колелото във часта която опира на земята.Ако е по-голяма от 15 гр,горният носач става къс,като във долно положение мести вертикалният наклон.Ако линията на шарнирите не преминава през центъра на гумата,волана става твърд(понеже колелото не се върти по оста си)трудно се върти,не държи пътя,не се изправя сам и всяка неравност се отразява на ръцете,волана блъска като при разбит накрайник,но по-лошо.
                        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

                          Повеже,снимките изчезнаха,а някои колеги ме помолиха за съдействие,качвам ги отново,нямат качество,но се вижда горе-долу за какво иде реч.Ще се опитам накратко да обясня какво трябва да се спази,при произвеждането на една предница на бъги(и не само)за да няма аномалии(изменения на ъгли)при крайни ходове на колелата.При изграждането на основните тръби за предницата закрепени на ролкейджа,трябва да се спази атакуващ ъгъл от порядъка на 5 до 8 гр.Това се прави със цел за да не заорава муцуната при рязко спиране,трябва да изглежда като на рис.1,разстоянието Н,се определя от междуцентровото разстояние на сверите на шарнирите,закрепени на главините.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo-0226.jpg
Прегледи:1
Размер:46.6 КБ
ID:5563523
                          Изглед от горе,рис.2,разстоянието L се определя от дължината на рейката,като накрайниците,не трябва да излизат(допустимо е да са наравно или да са по къси,мерено от линията на спунктира,но не повече от 5см на страна) от двата спунктира,на които се закрепват носачите.При монтажа трябва да се спазят и препоръчителни ъгли,вертикален рис.3 от порядъка на 3-5мм за 13" джанта,прави се със цел при агресивно влизане във завой гумата да не заканти(следва преобръщане),а да се хлъзга.Страничен рис.4,мерено по осите на шарнирите 5-8мм,от него зависи дали ще държи пътя,и дали ще си "изправя"волана след завой.Не трябва да се прекалява със зададеният ъгъл,започва да троши китки.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo-0227.jpg
Прегледи:1
Размер:58.8 КБ
ID:5563524
                          Така изглежда елементарна предница(има и други,за тях по натам)със А-образни носачи рис.5.Какво трябва да се спази за да работи правилно?Разстоянието А-А1 трябва да е еднакво,при разлики,ще има изменения от вертикалата Нмin и Нмах,обяснено по-просто при вдигане или спускане на колелото ще се сменя вертикалният ъгъл,което е недопустимо.Във центъра е рейката,която трябва да е монтирана така,че разстоянията В-В1 на кормилната щанга да са еднакви спрямо долният носач и накрайниците които се закрепват на рейката да не излизат от линията за закрепване на носачите.При по-голяма дължина на рейката,при неправилно разположение(висока,ниска,изместена напред назад)се получава следният нежелателен ефект,при движение на колелата нагоре и надолу,се мени сходимостта при което машината става неуправляема.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo-0228.jpg
Прегледи:1
Размер:59.7 КБ
ID:5563527
                          Изглед от горе рис.6,кормилната щанга трябва да е във една линия със гребена на рейката,инак следват аномалии.Линията С която преминава през центъра на хебела,трябва да се пресече със центъра на задният мост,това е силно препоръчително,но не е задължително.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo-0229.jpg
Прегледи:1
Размер:60.8 КБ
ID:5563531
                          Ето как изглежда на живо при горна кормилна щанга и успоредни А-образни носачи,правилата са същите:
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo-0222.jpg
Прегледи:1
Размер:70.5 КБ
ID:5563550Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo-0223.jpg
Прегледи:1
Размер:78.9 КБ
ID:5563551
                          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

                            След спазване на описаните по-горе указания,на машината трябва да се направи сходимост на предният мост.Състои се от разликата във разстоянията на предните колела по посока на движение.Гледано от горе,по посока на движение,предната част трябва да е по-малка от задната,за да стои машината във пътя.При равни разстояния,има навика да "тръгва"неизвестно накъде без да се мести волана,при разстояние по-голямо отпред(отворена предница),захапва рязко нанякъде и става неуправляема,износването по бордовете на гумите е факт,при събрана предница също.По фиг-1,разстоянието В за 13"джанти,трябва да е по-голямо от А със 5-6мм,мерено по равната част на борда на прави джанти,за 15" съответно 7-8мм.В зависимост от шенкелите,може да се провери и на стенд,най-добре на позиция Лада,отговаря на А-образни носачи.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo-0230.jpg
Прегледи:1
Размер:47.2 КБ
ID:5563552
                            По ред причини,при преден задвижващ мост,се налага хебелите да са отпред(няма место),заради полуоски,амортисьори,начина на монтаж е същият като описаният по-горе,като разликата е във хебелите,те трябва да са отворени по посока на движение.Съответно и рейката трябва да е на една линия със тях.На хебелите-Д,фиг.-2,линиите Б,трябва да се кръстосат във центъра на задният мост,което е препоръчително.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo-0231.jpg
Прегледи:1
Размер:52.2 КБ
ID:5563553
                            За улеснение при реглаж,на горният носач А се монтират унибали В (ШП сверични лагери,може да се монтират във стар кормилен накрайник),които имат стопорна гайка С,със тях реглажа на предницата е песен,страничен и вертикален ъгъл винаги може да се коригират.На снимките по-горе горният носач е такъв.
                            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Преден мост,начини за правилен монтаж.

                              При изработването на предница понякога се налага изработването на нов шенкел или преработването на фабричен.Има две изисквания които трябва да се спазят,разстоянието между сверите на шарнирите не трябва да е по-малко от 200мм за 13" джанта и 250мм за 15",прави се със цел колелото да е устойчиво по вертикала.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo-0249.jpg
Прегледи:1
Размер:61.3 КБ
ID:5563554
                              Линията която преминава през центровете на двата шарнира трябва спрямо вертикалата да е от порядъка на 12 максимум 15гр като продължението и трябва да стига центъра на колелото във часта която опира на земята.Ако е по-голяма от 15 гр,горният носач става къс,като във долно положение мести вертикалният наклон.Ако линията на шарнирите не преминава през центъра на гумата,волана става твърд(понеже колелото не се върти по оста си)трудно се върти,не държи пътя,не се изправя сам и всяка неравност се отразява на ръцете,волана блъска като при разбит накрайник,но по-лошо.

                              P.S.Надявам някой мод да поразчисти ненужните постове...
                              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X