Ще се опитам накратко да обясня какво трябва да се спази,при произвеждането на една предница на бъги(и не само)за да няма аномалии(изменения на ъгли)при крайни ходове на колелата.При изграждането на основните тръби за предницата закрепени на ролкейджа,трябва да се спази атакуващ ъгъл от порядъка на 5 до 8 гр.Това се прави със цел за да не заорава муцуната при рязко спиране,трябва да изглежда като на рис.1,разстоянието Н,се определя от междуцентровото разстояние на сверите на шарнирите,закрепени на главините.
Изглед от горе,рис.2,разстоянието L се определя от дължината на рейката,като накрайниците,не трябва да излизат(допустимо е да са наравно или да са по къси,мерено от линията на спунктира,но не повече от 5см на страна) от двата спунктира,на които се закрепват носачите.При монтажа трябва да се спазят и препоръчителни ъгли,вертикален рис.3 от порядъка на 3-5мм за 13" джанта,прави се със цел при агресивно влизане във завой гумата да не заканти(следва преобръщане),а да се хлъзга.Страничен рис.4,мерено по осите на шарнирите 5-8мм,от него зависи дали ще държи пътя,и дали ще си "изправя"волана след завой.Не трябва да се прекалява със зададеният ъгъл,започва да троши китки.
Така изглежда елементарна предница(има и други,за тях по натам)със А-образни носачи рис.5.Какво трябва да се спази за да работи правилно?Разстоянието А-А1 трябва да е еднакво,при разлики,ще има изменения от вертикалата Нмin и Нмах,обяснено по-просто при вдигане или спускане на колелото ще се сменя вертикалният ъгъл,което е недопустимо.Във центъра е рейката,която трябва да е монтирана така,че разстоянията В-В1 на кормилната щанга да са еднакви спрямо долният носач и накрайниците които се закрепват на рейката да не излизат от линията за закрепване на носачите.При по-голяма дължина на рейката,при неправилно разположение(висока,ниска,изместена напред назад)се получава следният нежелателен ефект,при движение на колелата нагоре и надолу,се мени сходимостта при което машината става неуправляема.
Изглед от горе рис.6,кормилната щанга трябва да е във една линия със гребена на рейката,инак следват аномалии.Линията С която преминава през центъра на хебела,трябва да се пресече със центъра на задният мост,това е силно препоръчително,но не е задължително.
Ето как изглежда на живо при горна кормилна щанга и успоредни А-образни носачи,правилата са същите:
Изглед от горе,рис.2,разстоянието L се определя от дължината на рейката,като накрайниците,не трябва да излизат(допустимо е да са наравно или да са по къси,мерено от линията на спунктира,но не повече от 5см на страна) от двата спунктира,на които се закрепват носачите.При монтажа трябва да се спазят и препоръчителни ъгли,вертикален рис.3 от порядъка на 3-5мм за 13" джанта,прави се със цел при агресивно влизане във завой гумата да не заканти(следва преобръщане),а да се хлъзга.Страничен рис.4,мерено по осите на шарнирите 5-8мм,от него зависи дали ще държи пътя,и дали ще си "изправя"волана след завой.Не трябва да се прекалява със зададеният ъгъл,започва да троши китки.
Така изглежда елементарна предница(има и други,за тях по натам)със А-образни носачи рис.5.Какво трябва да се спази за да работи правилно?Разстоянието А-А1 трябва да е еднакво,при разлики,ще има изменения от вертикалата Нмin и Нмах,обяснено по-просто при вдигане или спускане на колелото ще се сменя вертикалният ъгъл,което е недопустимо.Във центъра е рейката,която трябва да е монтирана така,че разстоянията В-В1 на кормилната щанга да са еднакви спрямо долният носач и накрайниците които се закрепват на рейката да не излизат от линията за закрепване на носачите.При по-голяма дължина на рейката,при неправилно разположение(висока,ниска,изместена напред назад)се получава следният нежелателен ефект,при движение на колелата нагоре и надолу,се мени сходимостта при което машината става неуправляема.
Изглед от горе рис.6,кормилната щанга трябва да е във една линия със гребена на рейката,инак следват аномалии.Линията С която преминава през центъра на хебела,трябва да се пресече със центъра на задният мост,това е силно препоръчително,но не е задължително.
Ето как изглежда на живо при горна кормилна щанга и успоредни А-образни носачи,правилата са същите:
Коментар