Привет на всички!
Мисля, че тук е подходящото място за тази тема.
За начало ще разкажа как започна всичко.
Още от малък техниката, особенно механиката е предизвиквала голям интерес у мен.
Преди няколко години, гледайки телевизия попаднах на някакво предаване, където ставаше дума за стари американски Boardtrackers (Board-дъска/плоскост track-писта/трасе - Състезател по дъски).
Предвид възрастта ми тогава, не обърнах внимание на предаването, името, или изобщо нещо което би ме насочило в интернет към тези машини.
И така преди няколко месеца, сърфирайки из един небезизвестен сайт за видео, попаднах на видео с такъв Boardtracker. Моментално се върнах няколко години назад, седейки пред телевизора и наблюдавайки тези машини. Поинтересувах се какво точно представлява това:
Boardtrack състезанията са много популярни в САЩ през 20-те и 30-те години на 20-ти век. Пистите на които са се състезавали, са представлявали наклонени овали, направени от дъски. Състезавали са се както с мотори, така и с автомобили.
В средата на 1930-те този спорт губи популярност, поради високия риск от катастрофи и скъпата поддръжка на пистите (на всеки 5 години дъските са били подменяни). Тъй като всички състезатели са се стремяли да бъдат в най - високата точка на наклонената писта, при загуба на контрол буквално са излитали в тълпата... Общо взето до Втората Световна война този спорт е изоставен.
В момента в Америка е много нашумяло да се правят такива машини. Най - често се правят на базата на стар велосипед. Също и в интернет продават доста двигатели за велосипеди.
Ето няколко примера:
Имайки предвид, че в момента съм на 16г. и точно на тази възраст повечето ми приятели започнаха да си купуват мотори, е нормално да оставя настрани кУ'Улото.
С един приятел обсъдихме идеята, и той като мен не иска да си купува мотор, и стигнахме до извода, че е напълно възможно да си направим такива машинки.
И последна пречка - узаконяването. Все пак не смятаме да ги караме по черни пътища, или из квартала по тъмно... Зачетох се в закона за движение по пътищата и се натъкнах на това:
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 57 от 2007 г.) Не подлежат на регистрация по реда на тази наредба:
1. тролейбусите;
2. верижните, строителните, селскостопанските и другите самоходни машини;
3. моторните превозни средства, предназначени за състезания по затворен маршрут;
4. велосипедите с допълнително монтиран двигател;
5. инвалидните колички с двигател.
Не пише за кубатурата но щом е под 50куб/см. и педалите си стоят мисля, че нямаме проблем.
Един любопитен факт е, че преди години, се занимавах усилено със стари велосипеди. Като малък още бях фен на ретро-машините. А тогава най - лесно ми беше да се сдобия с някой "Балкан","Украйна" или "Турист"... Минаха повече от 5 години от както си купих бегач и оставих тези стари велосипеди. Накрая обикновенно рамките им отиваха в най - близкия пункт за вторични суровини... По стечение на обстоятелствата обаче, до сега се бяха запазили два големи кашона с множество части... По няколко комплекта движения, лагери, оси, както и по - едро габаритни части - седалки, багажници и прочие... Поразпитахме няколко познати и приятели за стари велосипеди. Не след дълго събрахме прилично количество стари, разнебитени, свръх износени и покрити с ръжда - соц. колела.
Пренесохме всичко в мазето на моя приятел, направихме някакъв общ план на работа,и започнахме.
Тук е момента да отбележа, че инструментите които ползваме са:
Няколко чука, шепа гаечни ключове, няколко отверки и два чифта клещи. Всички тръби и профили ги режем с добрата стара ножовка, дупките се правят с дрелка, а заварките по рамките с електрожен - самоделка и електроди Вежен 2,5мм.
Доста първобитно, а?
Ето и снимков мат'рял:
Последните снимки са от една седмица, след като започнахме да правим машината.
Продължаваме:
Това съм аз, на първата проба, и изобщо на първото изкарване на машината навън. Веригата е твърде хлабава, освен това закача в една подсилваща планка (близо до задния венец) каплите са криви, седалката се разпада...
Изработихме нова планка и я преместихме в страни, оправихме веригата и седалката, същия ден беше много дъждовен и колкото за майтапа му забихме един заден калник.
Снимки от следващия ден:
Последната снимка показва една от първите ми заварки по рамката Вече е заварено както трябва, и няма такива дупки. Става ми смешно като я видя тази снимка.
В момента цялата купчина метал тежи около 20-25кг.
Междуосие - 134см.
Предстои да му променим предната вилка и да я направим с ресорно окачване.
Ето такова:
http://www.indianpartseurope.com/pp101forks01.jpg
За сега трябва да посилим всички заварки. Също така по ъглите ще заварим планки. Цялата седалка и захвата и ще бъдат променени. Ще бъде променен захвата на задната капла, кормилното ще бъде сменено, трябва да му измислим и някакъв old school багажник.
Предния венец също ще бъде сериозно изменен във връзка с монтирането на двигател. Мисля да осъществя връзката между венеца и оста на средното движение чрез храповик. По този начин венеца ще се върти свободно напред при неподвижна ос, и ще се върти/задвижва при движение на оста напред. Най - вероятно към него ще има друг който ще е свързан с двигателя.
За сега това е от мен, при някакво по - сериозно развитие ще пиша, което ще рече - скоро.
Поздрави на всички!
Мисля, че тук е подходящото място за тази тема.
За начало ще разкажа как започна всичко.
Още от малък техниката, особенно механиката е предизвиквала голям интерес у мен.
Преди няколко години, гледайки телевизия попаднах на някакво предаване, където ставаше дума за стари американски Boardtrackers (Board-дъска/плоскост track-писта/трасе - Състезател по дъски).
Предвид възрастта ми тогава, не обърнах внимание на предаването, името, или изобщо нещо което би ме насочило в интернет към тези машини.
И така преди няколко месеца, сърфирайки из един небезизвестен сайт за видео, попаднах на видео с такъв Boardtracker. Моментално се върнах няколко години назад, седейки пред телевизора и наблюдавайки тези машини. Поинтересувах се какво точно представлява това:
Boardtrack състезанията са много популярни в САЩ през 20-те и 30-те години на 20-ти век. Пистите на които са се състезавали, са представлявали наклонени овали, направени от дъски. Състезавали са се както с мотори, така и с автомобили.
В средата на 1930-те този спорт губи популярност, поради високия риск от катастрофи и скъпата поддръжка на пистите (на всеки 5 години дъските са били подменяни). Тъй като всички състезатели са се стремяли да бъдат в най - високата точка на наклонената писта, при загуба на контрол буквално са излитали в тълпата... Общо взето до Втората Световна война този спорт е изоставен.
В момента в Америка е много нашумяло да се правят такива машини. Най - често се правят на базата на стар велосипед. Също и в интернет продават доста двигатели за велосипеди.
Ето няколко примера:
Имайки предвид, че в момента съм на 16г. и точно на тази възраст повечето ми приятели започнаха да си купуват мотори, е нормално да оставя настрани кУ'Улото.
С един приятел обсъдихме идеята, и той като мен не иска да си купува мотор, и стигнахме до извода, че е напълно възможно да си направим такива машинки.
И последна пречка - узаконяването. Все пак не смятаме да ги караме по черни пътища, или из квартала по тъмно... Зачетох се в закона за движение по пътищата и се натъкнах на това:
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 57 от 2007 г.) Не подлежат на регистрация по реда на тази наредба:
1. тролейбусите;
2. верижните, строителните, селскостопанските и другите самоходни машини;
3. моторните превозни средства, предназначени за състезания по затворен маршрут;
4. велосипедите с допълнително монтиран двигател;
5. инвалидните колички с двигател.
Не пише за кубатурата но щом е под 50куб/см. и педалите си стоят мисля, че нямаме проблем.
Един любопитен факт е, че преди години, се занимавах усилено със стари велосипеди. Като малък още бях фен на ретро-машините. А тогава най - лесно ми беше да се сдобия с някой "Балкан","Украйна" или "Турист"... Минаха повече от 5 години от както си купих бегач и оставих тези стари велосипеди. Накрая обикновенно рамките им отиваха в най - близкия пункт за вторични суровини... По стечение на обстоятелствата обаче, до сега се бяха запазили два големи кашона с множество части... По няколко комплекта движения, лагери, оси, както и по - едро габаритни части - седалки, багажници и прочие... Поразпитахме няколко познати и приятели за стари велосипеди. Не след дълго събрахме прилично количество стари, разнебитени, свръх износени и покрити с ръжда - соц. колела.
Пренесохме всичко в мазето на моя приятел, направихме някакъв общ план на работа,и започнахме.
Тук е момента да отбележа, че инструментите които ползваме са:
Няколко чука, шепа гаечни ключове, няколко отверки и два чифта клещи. Всички тръби и профили ги режем с добрата стара ножовка, дупките се правят с дрелка, а заварките по рамките с електрожен - самоделка и електроди Вежен 2,5мм.
Доста първобитно, а?
Ето и снимков мат'рял:
Последните снимки са от една седмица, след като започнахме да правим машината.
Продължаваме:
Това съм аз, на първата проба, и изобщо на първото изкарване на машината навън. Веригата е твърде хлабава, освен това закача в една подсилваща планка (близо до задния венец) каплите са криви, седалката се разпада...
Изработихме нова планка и я преместихме в страни, оправихме веригата и седалката, същия ден беше много дъждовен и колкото за майтапа му забихме един заден калник.
Снимки от следващия ден:
Последната снимка показва една от първите ми заварки по рамката Вече е заварено както трябва, и няма такива дупки. Става ми смешно като я видя тази снимка.
В момента цялата купчина метал тежи около 20-25кг.
Междуосие - 134см.
Предстои да му променим предната вилка и да я направим с ресорно окачване.
Ето такова:
http://www.indianpartseurope.com/pp101forks01.jpg
За сега трябва да посилим всички заварки. Също така по ъглите ще заварим планки. Цялата седалка и захвата и ще бъдат променени. Ще бъде променен захвата на задната капла, кормилното ще бъде сменено, трябва да му измислим и някакъв old school багажник.
Предния венец също ще бъде сериозно изменен във връзка с монтирането на двигател. Мисля да осъществя връзката между венеца и оста на средното движение чрез храповик. По този начин венеца ще се върти свободно напред при неподвижна ос, и ще се върти/задвижва при движение на оста напред. Най - вероятно към него ще има друг който ще е свързан с двигателя.
За сега това е от мен, при някакво по - сериозно развитие ще пиша, което ще рече - скоро.
Поздрави на всички!
Коментар