Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

    Привет на всички!
    Мисля, че тук е подходящото място за тази тема.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:boardtrackracer.jpg
Прегледи:1
Размер:113.7 КБ
ID:5929834
    За начало ще разкажа как започна всичко.
    Още от малък техниката, особенно механиката е предизвиквала голям интерес у мен.
    Преди няколко години, гледайки телевизия попаднах на някакво предаване, където ставаше дума за стари американски Boardtrackers (Board-дъска/плоскост track-писта/трасе - Състезател по дъски).
    Предвид възрастта ми тогава, не обърнах внимание на предаването, името, или изобщо нещо което би ме насочило в интернет към тези машини.
    И така преди няколко месеца, сърфирайки из един небезизвестен сайт за видео, попаднах на видео с такъв Boardtracker. Моментално се върнах няколко години назад, седейки пред телевизора и наблюдавайки тези машини. Поинтересувах се какво точно представлява това:

    Boardtrack състезанията са много популярни в САЩ през 20-те и 30-те години на 20-ти век. Пистите на които са се състезавали, са представлявали наклонени овали, направени от дъски. Състезавали са се както с мотори, така и с автомобили.
    В средата на 1930-те този спорт губи популярност, поради високия риск от катастрофи и скъпата поддръжка на пистите (на всеки 5 години дъските са били подменяни). Тъй като всички състезатели са се стремяли да бъдат в най - високата точка на наклонената писта, при загуба на контрол буквално са излитали в тълпата... Общо взето до Втората Световна война този спорт е изоставен.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:C875E737FF8648EB.jpg
Прегледи:1
Размер:195.3 КБ
ID:5929835Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Harley-Davidson_Museum_Board_Track.jpg
Прегледи:1
Размер:127.3 КБ
ID:5929836Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1924-Harley-Davidson-FHAC.-.jpg
Прегледи:1
Размер:106.3 КБ
ID:5929837

    В момента в Америка е много нашумяло да се правят такива машини. Най - често се правят на базата на стар велосипед. Също и в интернет продават доста двигатели за велосипеди.
    Ето няколко примера:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9897d1245680375-looking-rustic-finished-board-track-race-rhside.jpg
Прегледи:1
Размер:181.7 КБ
ID:5929838Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9975d1245806182-halcyon-cycyle-works-board-track-racer-halcyoncycleworks2.jpg
Прегледи:1
Размер:201.9 КБ
ID:5929839Натиснете снимката за да я уголемите

Име:side-on.jpg
Прегледи:1
Размер:98.7 КБ
ID:5929840

    Имайки предвид, че в момента съм на 16г. и точно на тази възраст повечето ми приятели започнаха да си купуват мотори, е нормално да оставя настрани кУ'Улото.
    С един приятел обсъдихме идеята, и той като мен не иска да си купува мотор, и стигнахме до извода, че е напълно възможно да си направим такива машинки.
    И последна пречка - узаконяването. Все пак не смятаме да ги караме по черни пътища, или из квартала по тъмно... Зачетох се в закона за движение по пътищата и се натъкнах на това:

    (3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 57 от 2007 г.) Не подлежат на регистрация по реда на тази наредба:
    1. тролейбусите;
    2. верижните, строителните, селскостопанските и другите самоходни машини;
    3. моторните превозни средства, предназначени за състезания по затворен маршрут;
    4. велосипедите с допълнително монтиран двигател;
    5. инвалидните колички с двигател.

    Не пише за кубатурата но щом е под 50куб/см. и педалите си стоят мисля, че нямаме проблем.

    Един любопитен факт е, че преди години, се занимавах усилено със стари велосипеди. Като малък още бях фен на ретро-машините. А тогава най - лесно ми беше да се сдобия с някой "Балкан","Украйна" или "Турист"... Минаха повече от 5 години от както си купих бегач и оставих тези стари велосипеди. Накрая обикновенно рамките им отиваха в най - близкия пункт за вторични суровини... По стечение на обстоятелствата обаче, до сега се бяха запазили два големи кашона с множество части... По няколко комплекта движения, лагери, оси, както и по - едро габаритни части - седалки, багажници и прочие... Поразпитахме няколко познати и приятели за стари велосипеди. Не след дълго събрахме прилично количество стари, разнебитени, свръх износени и покрити с ръжда - соц. колела.

    Пренесохме всичко в мазето на моя приятел, направихме някакъв общ план на работа,и започнахме.
    Тук е момента да отбележа, че инструментите които ползваме са:
    Няколко чука, шепа гаечни ключове, няколко отверки и два чифта клещи. Всички тръби и профили ги режем с добрата стара ножовка, дупките се правят с дрелка, а заварките по рамките с електрожен - самоделка и електроди Вежен 2,5мм.
    Доста първобитно, а?

    Ето и снимков мат'рял:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:080520111338.jpg
Прегледи:1
Размер:86.4 КБ
ID:5929841Натиснете снимката за да я уголемите

Име:080520111337.jpg
Прегледи:1
Размер:102.9 КБ
ID:5929842Натиснете снимката за да я уголемите

Име:080520111341.jpg
Прегледи:1
Размер:119.5 КБ
ID:5929846Натиснете снимката за да я уголемите

Име:080520111342.jpg
Прегледи:1
Размер:101.5 КБ
ID:5929845Натиснете снимката за да я уголемите

Име:090520111351.jpg
Прегледи:1
Размер:82.7 КБ
ID:5929847Натиснете снимката за да я уголемите

Име:090520111355.jpg
Прегледи:1
Размер:55.1 КБ
ID:5929848Натиснете снимката за да я уголемите

Име:180520111487.jpg
Прегледи:1
Размер:98.3 КБ
ID:5929843Натиснете снимката за да я уголемите

Име:180520111497.jpg
Прегледи:1
Размер:45.0 КБ
ID:5929844
    Последните снимки са от една седмица, след като започнахме да правим машината.

    Продължаваме:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:190520111498.jpg
Прегледи:1
Размер:148.1 КБ
ID:5929849
    Това съм аз, на първата проба, и изобщо на първото изкарване на машината навън. Веригата е твърде хлабава, освен това закача в една подсилваща планка (близо до задния венец) каплите са криви, седалката се разпада...

    Изработихме нова планка и я преместихме в страни, оправихме веригата и седалката, същия ден беше много дъждовен и колкото за майтапа му забихме един заден калник.
    Снимки от следващия ден:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:210520111499.jpg
Прегледи:1
Размер:198.6 КБ
ID:5929856Натиснете снимката за да я уголемите

Име:210520111501.jpg
Прегледи:1
Размер:176.8 КБ
ID:5929850Натиснете снимката за да я уголемите

Име:210520111500.jpg
Прегледи:1
Размер:173.9 КБ
ID:5929851Натиснете снимката за да я уголемите

Име:210520111502.jpg
Прегледи:1
Размер:324.7 КБ
ID:5929852Натиснете снимката за да я уголемите

Име:210520111503.jpg
Прегледи:1
Размер:310.4 КБ
ID:5929855Натиснете снимката за да я уголемите

Име:210520111504.jpg
Прегледи:1
Размер:239.3 КБ
ID:5929854Натиснете снимката за да я уголемите

Име:210520111505.jpg
Прегледи:1
Размер:190.8 КБ
ID:5929857Натиснете снимката за да я уголемите

Име:210520111506.jpg
Прегледи:1
Размер:145.9 КБ
ID:5929853
    Последната снимка показва една от първите ми заварки по рамката Вече е заварено както трябва, и няма такива дупки. Става ми смешно като я видя тази снимка.

    В момента цялата купчина метал тежи около 20-25кг.
    Междуосие - 134см.
    Предстои да му променим предната вилка и да я направим с ресорно окачване.
    Ето такова:
    http://www.indianpartseurope.com/pp101forks01.jpg
    За сега трябва да посилим всички заварки. Също така по ъглите ще заварим планки. Цялата седалка и захвата и ще бъдат променени. Ще бъде променен захвата на задната капла, кормилното ще бъде сменено, трябва да му измислим и някакъв old school багажник.

    Предния венец също ще бъде сериозно изменен във връзка с монтирането на двигател. Мисля да осъществя връзката между венеца и оста на средното движение чрез храповик. По този начин венеца ще се върти свободно напред при неподвижна ос, и ще се върти/задвижва при движение на оста напред. Най - вероятно към него ще има друг който ще е свързан с двигателя.

    За сега това е от мен, при някакво по - сериозно развитие ще пиша, което ще рече - скоро.
    Поздрави на всички!
    Рила 1400/Москвич 408 - 1969г. завод "Балкан" гр. Ловеч! :D

  • #2
    От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

    ЮНАЧАГИ!

    Първо - поздравления за правописа, подредената мисъл, правилния изказ и изобщо за поста. Май рядко срещаме твои връстници толкова технически и правописно грамотни.

    Второ - поздравления за ентусиазма и желанието да творите нещо със собствените си ръце и глава!

    Трето - поздравления за добрите решения при скрояването на рамата. Мисля че не би трябвало да имате проблеми с нея ако намерите и някой да ви обучи още мъничко в заварките докато ви ги повтори /или попреправи/. И сам бих дошъл ако не ми бяхте далече. Няма начин да не намерите някой "батко" който с кеф да ви удари едно рамо.

    Четвърто - викайте тук за помощ при нужда. Мисля , че всеки колега който има възможност ще ви подкрепи.

    Пето - не се отказвайте!

    Успех


    ПП Може и да не е много удачна избраната система за предно окачване. При строеж на ППС се избягва /задължително е/ да има стърчащи остри ръбове. Не случайно такова чудо няма по улиците. При евентуално падане тези неща са потенциално опасни и за вас и за околните. Помислете за замяна на ресьора с пружина от нещо.

    ППП Опитай да изчертаеш нещо малко по задвижването и да ни дадеш материал за размисъл. Може и там да ти вържеме кусури нещо :-)
    Последно редактирано от Жоро Нешев; 22-05-11, 13:47.
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

    Коментар


    • #3
      От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

      Поздравления за ентусиазма момчета.
      Аз съм готов да ви помогна със каквото мога/заварки , стиковки дори и със едно двигателче за колело подобно на това от снимките.

      П.П. подобни проекти правех като бях на възраст между 8-12 г.
      Телефона ми го има във подписа.
      Въчо Иванов Tel. 0899 837 607

      Коментар


      • #4
        От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

        Аз също ще ви подкрепя и ще следя какво се случва с вашия проект.За узаконяването по добре че не става иначе ще те задърпат за данък гражданска -току виж и винетка ти затърсят.Успех

        Коментар


        • #5
          От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

          Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
          ППП Опитай да изчертаеш нещо малко по задвижването и да ни дадеш материал за размисъл. Може и там да ти вържеме кусури нещо :-)
          Ето два чертежа:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Задвижване_resize.jpg
Прегледи:1
Размер:79.8 КБ
ID:5279658
          Тази технология се използва при много подобни конструкции. Има електро-велосипеди, копия на boardtrack racers, дори и оригинални такива от едно време, с храповик на педалите. Ако добавим още един храповик на оста на силовия агрегат, всичко става както на чережа. При въртене на педалите се въртят всички вериги, обаче храповика на двигателя не сработва и няма движение по - натам, в двигателя или скоростна кутия и прочие...

          Когато започнем да използваме двигателя обаче, храповика на средното движение не сработва, но венеца се върти. Така посредством добавения към него, друг венец въртеливото движение се предава към задната ос.

          Като замисъл смятам, че тази система е добра. Но подходящи храповици нямам представа къде има...

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Задвижване-2_resize.jpg
Прегледи:1
Размер:96.4 КБ
ID:5279659
          При този вариант всичко е опростено. Няма храповици и изпълнението му е по - лесно.
          Когато се използват педалите, задвижването е стандартното.
          Когато обаче се наложи да се изпозлва двигателя, веригата от средното движение се откача и се закача за двигателя.
          Мисля, че бензинов двигател от електрически генератор, или водна помпа би свършил идеална работа. А до колкото знам, те нямат скорости, предполгам имат някаква постоянно зацепена предавателна кутия... В този ред на мисли колкото по - малко е зъбното колело на двигателя, толкова по - голям въртящ момент ще достига до задната ос. А с тези 28" капли определено няма да е излишен.
          Ако зъбното колело на двигателя е достатъчно малко да компенсира разстоянието от него до средното движение, би било възможно веригата да се закачи за него без проблем. Възможно е правенето на някаква лостова система която да превключва венците без да се налага да се цапа човек. Имайки предвид луфтовете които имат тези вериги/зъбни колела, и дължината на веригата, мисля, че без проблем може да се измести леко в страни без да се откача и да пада. Напълно допустимо е да се направи и оптегач на веригата.

          Поздрави!
          Последно редактирано от Бат-Здравко; 24-05-11, 00:56.
          Рила 1400/Москвич 408 - 1969г. завод "Балкан" гр. Ловеч! :D

          Коментар


          • #6
            От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

            Малко си усложнявате живота с храповиците. Ако ги имаше добре амаа.... Ползвайте си евентуално стандартна схема за връзване на двигателче към колело с добавяне на втори голям венец /от централно движение/ от обратната /дето няма верига/ страна на задното колело. Двигателя от резачка си има вграден храповик /центробежен съединител/. Обмисляйте.
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #7
              От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

              Имайте в предвид ,че на повечето двигатели зъбното колело е от ляво ,а при велосипедите е от дясно.
              Ако ползвате мотор от помпа ,ще ви е необходим центробежен съединител.Подобен двигател е със мощност около 5,5цц , а тези капли от колело няма да изкарат много.
              Въчо Иванов Tel. 0899 837 607

              Коментар


              • #8
                От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

                Първоначално публикуван от Бат-Здравко Преглед на мнение
                ...Мисля, че бензинов двигател от електрически генератор, или водна помпа би свършил идеална работа. А до колкото знам, те нямат скорости, предполгам имат някаква постоянно зацепена предавателна кутия... В този ред на мисли колкото по - малко е зъбното колело на двигателя, толкова по - голям въртящ момент ще достига до задната ос. А с тези 28" капли определено няма да е излишен...
                Двигател от ел генератор или водна помпа не е особено подходящ понеже нямат вграден редуктор, а 3600 rpm колкото и да се намалят от двойката зъбни колела на верижната предавка пак ще са много на 28" гума. Паленето е с въже. Моят съвет е да ползваш двигател от скутерче - има си всичко - редуктор, вариатор, дори ел стартер. И няма да ти се налага да си търсиш храповик - мисля, че центробежния съединител ще свърши тази работа. Успех!

                Коментар


                • #9
                  От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

                  Привет на всички.
                  Проекта беше в застой и няма особенно голям прогрес.
                  В общи линии решихме да не използваме горе показаната рамка, а да направим нова. При старата, използвах задна вилка от велосипед заедно със средното движение, и при множеството заварки около движението, то се деформира. Резултата е повредени резби, липса на успоредност между двата лагера, разбити лагери и изтървали гайки. Освен това и самия велосипед не беше особенно удобен поради малкото разстояние между седалката и средното движение.

                  След посещение на вторични суровини за търби, и няколкоминутно обсъждане, рама номер 2 беше започната.
                  Това е резултата след два дни работа в свободното време и няколко празни бутилки от Кока-Кола:
                  Решихме, че най - добре за средното движение ще е то да бъде допълнително добавено. За самото движение ще заварим уши, на рамката също и движението ще се хваща с болтове.

                  Също е добър вариант да се използва и двигател от мотопед. Например нещо такова:
                  Балкан Люлин- http://media.snimka.bg/6656/019566747.jpg?r=0
                  Тогава веригата е само една, няма велосипедно движение и е една идея по - лесно изпълнимо.
                  Рила 1400/Москвич 408 - 1969г. завод "Балкан" гр. Ловеч! :D

                  Коментар


                  • #10
                    От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

                    Развитие:
                    Взимаме предния венец от старо руско детско колело "Зубренок", и пробиваме:
                    С помоща на менгеме, след дълго пилене на ръка разширяваме централния отвор на венеца, като си оставяме 3 уши с който се зацепва в главината.

                    Малко развитие по рамата:

                    И заварки, xванахме им чалъма.
                    Рила 1400/Москвич 408 - 1969г. завод "Балкан" гр. Ловеч! :D

                    Коментар


                    • #11
                      От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

                      Здравейте млади ентусиасти! Всъщност не разбрах какъв е смисъла на идеята ви. Да направите копие на стара концепция за състезателен мотор. Или моторно колело, каквито едно време правихме от сгъваем Балкан и руските популярни двигатели за тази цел. А и сигурно е че няма да можете да го карате по републиканската пътна мрежа. Както сте посочили в закона тези превозни средства "не подлежат" на регистрация, но и не се движат по пътя. Известна в миналото приказка.."Щом пърпори под седалката...книжка и регистрационен номер". Според мен , защо вместо да търсите копие на толкова несъвършен състезателен мотор от миналото, не си хвърлите силите в нещо с електрически двигател, а и така няма да имате проблем с карането по пътя. Защото след като не може да кръстосвате улиците с този ретро проект ще изпитате разочарованието, което мъчи всеки от нас. Преди около 40 години като вас само че в друга област в която бях навлязъл си направих банджо. Беше много жалко, защото едно че не можех да свиря на него, а и нямаше какво.Та така и не видя бял свят. Бе знам дали и днес не виси някъде по мазетата.Е после станах професионален музикант и в доста държави съм свирил и като видя някъде банджо винаги съм си спомнял и разказвал как едно време си го направих а другите с невярващ поглед се подхилкваха ама не знаеха че съм "докоснат от великия дух". А вие сте млади и цялото време на света е пред вас. Но ако не го губите напразно "блясъка на славата" по-дълго ще ви осветява. Помислете си ! А и сега сме 21 век и знайте че ако тогава конструкторите са имали тези възможности да не са направили този скръкалец. Другото е история . А вие сте бъдещето.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

                        Първоначално публикуван от kotarakafeliks Преглед на мнение
                        Здравейте млади ентусиасти! Всъщност не разбрах какъв е смисъла на идеята ви. Да направите копие на стара концепция за състезателен мотор. Или моторно колело, каквито едно време правихме от сгъваем Балкан и руските популярни двигатели за тази цел. А и сигурно е че няма да можете да го карате по републиканската пътна мрежа. Както сте посочили в закона тези превозни средства "не подлежат" на регистрация, но и не се движат по пътя. Известна в миналото приказка.."Щом пърпори под седалката...книжка и регистрационен номер". Според мен , защо вместо да търсите копие на толкова несъвършен състезателен мотор от миналото, не си хвърлите силите в нещо с електрически двигател, а и така няма да имате проблем с карането по пътя. Защото след като не може да кръстосвате улиците с този ретро проект ще изпитате разочарованието, което мъчи всеки от нас. Преди около 40 години като вас само че в друга област в която бях навлязъл си направих банджо. Беше много жалко, защото едно че не можех да свиря на него, а и нямаше какво.Та така и не видя бял свят. Бе знам дали и днес не виси някъде по мазетата.Е после станах професионален музикант и в доста държави съм свирил и като видя някъде банджо винаги съм си спомнял и разказвал как едно време си го направих а другите с невярващ поглед се подхилкваха ама не знаеха че съм "докоснат от великия дух". А вие сте млади и цялото време на света е пред вас. Но ако не го губите напразно "блясъка на славата" по-дълго ще ви осветява. Помислете си ! А и сега сме 21 век и знайте че ако тогава конструкторите са имали тези възможности да не са направили този скръкалец. Другото е история . А вие сте бъдещето.
                        Идеята на проекта е да си направим нискобюджетни мотопеди, със собственните си ръце, които можем да караме по напълно нормални асвалтирани пътища, със пътни знаци и маркировка, иначе казано - пътната мрежа. При положение, че може да си направиш самоделен мотоциклет или автомобил, и да минеш технотест, това би трябва да е така и при нас. Работата обаче е там, че не случайно е написано, че НЕ подлежат на регистрация "велосипедите с допълнително монтиран двигател". Идеята е велосипеда да си остане велосипед дори и с двигател. Вярно, че в нашия случай е по - скоро мотор с педали, но въпреки това се вписва в категорията - велосипедни капли, педали и прочие... А и след като велосипеда и велосипеда с двигател се слагат под общ знаменател, е логично да го карам като велосипед, а с велосипед съм минал хиляди километри по републиканската мрежа и никой не ми е направил проблем до сега.
                        До тук със закона.

                        Имайки предвид, финансите с които разполагаме, и още куп фактори, не познавам много хора на нашата възраст, които се занимават с нещо такова. Не казвам, че ги няма, има ги и аз ги уважам много, но не всеки изчислява предавателни числа и прави чертежи на скоростни кутии по цяла нощ... особенно на 16. Хубаво нещо е механиката, и изобщо техниката и ако ще да сложат камери на всеки километър от пътищата на България, няма да спрем да творим нещо сами.

                        П.П. Относно конструкцията - не виждам нищо лошо в нея.
                        Метална тръбна рама, резервоар, двигател, капли... При положение, че ни харесва и, че е ефективна защо да не се ползва точно тази конструкция? Нищо лично, но някой хора просто при думите "стар", "едно времешен" и тн. веднага се изпълват със скептицизъм. Нека не забравяме, че радио-лампите са на почит и до ден днешен, а най - добрия носител на звука все още е грамофонната плоча.

                        Поздрави!
                        Рила 1400/Москвич 408 - 1969г. завод "Балкан" гр. Ловеч! :D

                        Коментар


                        • #13
                          От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

                          Явно не сте ме разбрали правилно. Не искам да спирам никой за нищо. Просто внимавайте да не се пребиете. А относно закона, той е ясен. Щом пърпори под седалката :книжка, застраховка и регистрация.Какво ще стане ако се блъсна в едно такова чудо и приказките свършват до тук.И аз съм против това и винаги когато изпреварвам каруца си мисля ...какво би станало, ако на коня се окажа антипатичен?.Хубаво нещо е младостта, но нали знаете приказката че:"Младите могат ама не знаят а старите знаят ама не могат".Нищо лично и от мен, но относно конструкцията, не смятам че ще е по-ефективна от един китайски скутер, колкото и да не съм скептичен а нискобюджетността на този проект е съмнителна дори в сравнение с един скутер втора употреба. Предизвикателството и идеята е нещо съвсем друго.А и за това може много да се спори, защото "разни хора...разни идеали". Не съм скептик а реалист.При грамофонните плочи явно не само добрия звук е критерия а явно други качества са надделели над него , за да "отпаднат", както качествата на мотоциклета, който искате да възродите.Извинявам се че съм откровен и моето мнение не ви устройва.А вие не се вслушвайте в него и си дерзайте каквото ви е на акъла и в душата.
                          Последно редактирано от kotarakafeliks; 01-08-11, 10:21.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

                            Направете го електро.Ще се движи със същаа скорост и няма да имате нужда от регистрация.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Boardtrack racers - Един проект от Димитровград.

                              Я и аз да се включа ама не със съвети а с въпроси . Имах една стара резачка за дърва около 50сс която имаше проблем с мазането на веригата ( китайска му работа) иначе пали безпроблемно. Та подарих въпросната резачка на братовчед ми ( на 15 години е ), че иска да я слага на колелото. Желание има огромно и с малко помощ мисля , че ще го реализира. Проблема , който най-много ме притеснява е , че на резачката веригата и е от дясно а там са и педалите. Без да мисля веднага обърнах задната капла така , че венците да отидат от ляво и педалите но кой да се сети че храповика (или свободната скорост не знам как се казва ) ще зацепва на обратно . Та въпроса ми е има ли някакъв начин да серазглоби задното движение и да се обърне посоката му ?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X