Обява

Свий
Няма добавени обяви.

моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

    Здравейте колеги,от около година ви чета форума , а от около 5 месеца стартирах и проект за бъги

    Донор - форд ескорт 1,6
    рама - едноместна- безшевни тръби 44мм на 2мм (ако не ме лъже паметта, оразмерил съм ги по типа (такива имам такива слагам :)

    Задно разположен двигател,рамата около него ще е почти досущ като на бачи Кольо поради факта че ползвам същия мотор.Напред рамата ще се доближава до тази на Йордан,много ми допадна неговото изпълнение.За предницата се сдобих с още две главини от същото фордче задно с амортесьорите,дисковете и супуртите.
    Проекта е замразен понеже нямам гараж и всичко е замръзнало

    Допреди първия сняг опасах двигателя с тръбички ,мисля като за начало и ниският ми бюджет да оставя като задни носачи оригиналните (кокали)на форда и тор.щанга или старите ми носачи от АУДИ Б4 .За напред мисля да му одялам едни хубави носачи и по дълги полуоски, но в по далечното бъдеще.За отпред искам да са правени носачи като още не съм измислил как точно да направя предното окачване дали с оригиналните амове(ще бъде грозно и стърчащо) или с 2х2 задни регулируеми от иж юпитер 5 като мисля че ще постигна по голям ъгъл на ама (по прибран и не толкова стърчащ)запазвайки контакта на колелото със повърхноста. Очаквам и вашите предложения и идеи

    Сега и неяснотите по проекта : сблъсках се с няколко проблема заради главата ми а именно
    1.какво е оригиналното положение и наклон на мотора ?В момента сам хоризонтирал карба,което придава лек наклон на блока.Мислих и да дам хоризонтала на линията блок-глава ,но тогава карба и колекторите остават под много неестаствен за мен ъгъл(мн тъпа постъпка с брата се бяхме улисали в рязане обескостяване и не проверихме за положението на двигатела )
    2.Какво трябва да бъде естественото аксиялно положение на главина-полуоска-ск. кутия при хоризонтално положение на полуоската ? За момента съм дал средно положение.
    3.Силно се съмнявам направата на предните носачи да е от типа "Едно към накъдето дойде" За това ще помоля някой да ме светне по въпроса
    4.ще бъде ли проблем ако вдигна радиатора над двигателя с цел по добро охлаждане(помпата дали ще смогва да качва водата (ако не се лъжа 30 см воден стълб оказват натиск 300г/см,а може и дасе лъжа))
    5.как да установя ако може не по метода проба грешка ,колко е мин. и макс. между-осовото разстояние за една машина от която се очаква добра проходимост+добър контрол в завои с минимум недозавиване и минимум презавиване
    6.Къкъв е максималния безопасен работен ъгъл на каретата,отговорът ми трябва за да преценя колко трябва да е максималното слизане и качване на колелата отзад (това май клиренс му беше името)

    Това са въпросите ми до момента,снимки почти нямам , но ще кача това което имам

    Колегите с това хоби от Русе и района,както и професионалисти може да ме поканят при желание, да видя завършена конструкция(за да почерпя идеи) освен ако тя не е(шега) свръхсекретна състезателна разработка

    Бъгито го правим с брата за развлечение в малкото време когато сме свободни и заедно,ще се кара преедимно на високо натоварване (скачане катерене спускане) тъй като под ръка на 10тина километра имам два полигона
    - полигон Глоджево мн от вас може да не го знаят съществува от около 2 год който е за офф-роад джипки АТВ и Кросаци
    -полигон Писанец главно за мотокрос но като го гледам ще бъде и за мен
    и двата се намират на територията на община Ветото от където съм и Аз, област Русе

    снимките на донора - не се сдържахме и го покарахме така в гората страшен и неземен кеф е
    Прикачени файлове

  • #2
    От: моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

    Отговор ще намериш сам,ако се разровиш в темите по-долу!
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

    Коментар


    • #3
      От: моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

      Ето и част от рамата.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P260311_16.31[01].jpg
Прегледи:1
Размер:84.4 КБ
ID:5263158 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P260311_16.30[01].jpg
Прегледи:1
Размер:169.1 КБ
ID:5263157 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P260311_16.30[02].jpg
Прегледи:1
Размер:161.6 КБ
ID:5263159 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P260311_16.31.jpg
Прегледи:1
Размер:158.3 КБ
ID:5263160
      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 27-03-11, 19:51.

      Коментар


      • #4
        От: моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

        Първоначално публикуван от ivcho_86 Преглед на мнение
        Ето и част от рамата.

        [ATTACH=CONFIG]314174[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]314173[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]314175[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]314176[/ATTACH]
        На 2-рата снимка краката Ви опират в кормилото,това няма ли да е проблем?
        0осем9осем7шест0осем7едно
        Миро

        Коментар


        • #5
          От: моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

          Един съвет от мен. Каквото правиш прави го, но внимавай да не се пребиеш.Просто ме плаши израза на лицето ти а и целите относно експлоатацията му ме притесняват, гледайки ръждясалите тръби и заварки. На първо време слагай навсякъде триъгълни ламарини поне 3 мм за укрепване на всяка сглобка на тръбите и преди да ги залепиш заервай всяка ,когато имаш Т сглобка.
          Последно редактирано от kotarakafeliks; 01-04-11, 19:26.

          Коментар


          • #6
            От: моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

            Понеже ме спомена в първия пост се чувствам длъжен да отговоря.
            Ще казвам разбъркано, надявам се да съм полезен.
            Радиатора няма да е проблем да е горе, доста машини има така, само се застраховай от избиване на горещ антифриз по врата ти.

            Предните носачиги направи като равностранен триъгълник, като захвата им към рамата е със селенови втулки от жигули. По лев-два са бройката.
            За амортисьорите от мотор-изглежда яко с по два, но от нашия опит знаем, че задни макферсъни от фиеста вършат отлична работа. Твърдостта се регулира от наклона под който са захванати към рамата, или от мястото на захващане към носача.

            Базата-от Петроф знам, че за стабилност при скорост си трябват 2400 мм. Нашите са малко под този размер. По-късото не може да се кормува. Всъщност може, но трудно се вкарва в пътя.

            Клиренс се нарича разстоянието от земята до най-никата точка от конструкцията на автомобила.
            Това което питаш е за хода. С оригиналното окачване на форда няма да постигнеш нито клиренс, нито ходове. Но въпреки това се получава, и кефа е несравним.
            А как да определиш колко да повдигнеш задното окачване-като се разпъне максимално амортисьора да си все още в ъгъла на работа на карето. Иначе при пълно разгъване може да се строши. Даже е почти сигурно. Но все пак гледай да направиш колкото може по-голям клиренс. За офроуд бъги си е необходим.

            Ми това е, разглеждай темите, има доста информация кое как сме правили.
            Успех.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              От: моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

              Колега без да се обиждаш , маи ентусиазма ти е малко повече от възможностите ти, дано от тази туфа да излезе заек ,но наясно ли си с какво си се захванал. Но все пак искренно ти желая успех,и ще следя с интерес развитието на проекта ти .

              Коментар


              • #8
                От: моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

                Да допълня-гледам, че рамата само е прихваната. Имай предвид, че след здраво заваряване се измята, и може доста да се загуби геометрията. Прави нещата едно по едно, и ако дръпне от заварката-корекция с шлайфа.

                Чарки-не спъвай ентусиазма на човека. Нека да се опита да го направи, не изглежда толкова зле досегашната му работа. Аз юкато започвах моето бъги се питах дали ще мога да го направя, хем имах откъде да гледам и да вземам идеи. И накрая се получи де. Дано така да стане и с това бъги.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  От: моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

                  Колега сега се загледах в рамата ти. Вземи и се постарай малко повече при стиковането на тръбите ( направи така нареченят ер ) в противен случай конструкцията става слаба. Верно чее доста трудоемко усобенно ако го правиш на ръка но усилията си заслужават.

                  Поздрави и успех във начинанието.
                  Въчо Иванов Tel. 0899 837 607

                  Коментар


                  • #10
                    От: моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

                    Здравейте, най-накрая да видя раздвижване по темата за което съм благодарен .

                    Колега bochkata , тази позиция на волана е за снимката по план трябва да е с верижна предавка за да стане "бърз" и ъгълът както и позицията ще са други

                    Колега kotarakafeliks , книците са си предвидени въз основа на бъдещите издевателства и ще се разполагат така както си ги разполагам и на корабите в работата.А тръбите си бяха съвсем хубавки ама като нямам гараж дори и загънати зимната си каза думата (сетих се за грунд ама на пролет )

                    Колега charki91 , не се обиждам ама аз съм съвсем на ясно какво правя, и да ентусиазма е повече от моментните ми ФИНАНСОВИ възможности. Просто около това бъги се занимавам и с основен ремонт на колата си,както и реставрация на едно Сироко мк2 взето от морга преди да го нарежат. Дупките за пари са ми в повече за тва се влача с бъгито.

                    Колега vacho, разбирам те и мен тея сглобки ме дразнят ,но когато ме огреят нови четки на малкото ъглошлайвче тогава всичко ще се припасне с поошмиргеляване а имам и детаил "13" за там където припасването ще обърка симетрията

                    И така стигнахме до Кольо, той даде най-ценния съвет преди доста време (звъннах му по тела) просто да го попитам колко материял в метри е вложил ,а той ми отговори че било много, всяка сложена тръба определяла следващата, и да го правя така както си го представям.И беше много много прав.

                    Благодаря на всички за безценните съвети!

                    Коментар


                    • #11
                      От: моето парче тръби а.к.а. бъгито на Иво

                      Ти момче като гледам нямаш нужда от съвети.Имаш нужда от четки за ъглошлайв,финансови възможности, които тук не се предлагат.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X