Тая схема е позната като т.нар. "удобен флаг". Например при сухия режим на американски пасажер плаващ под панамски флаг/прим./ може да се сервира алкохол. Удобно, нали
На днешно време пък някои флагове разрешават на капитаните да сключват бракове на борда - голям гъдел. При други пък правилата при обезщетения и прочие са по-така и на някой по веригата му става много готино...
Банката, например, която финансира/кредитира корабособственика, може да му укаже под какъв флаг да плава корабчето, щото после лесно да си го вземе или шитне по веригата и т.н. и т.н.
Наскоро четох че и Монголия е сериозно в бизнеса с флаговете, вече с няколкостотин съда, макар че си няма море, хаха. Най-големите все пак са Панама и Либерия.
Сингапоор например, е място за "домуване" на много флагове и кораби, сигурно има нещо свързано с близки до нулата данъци и вратички в счетоводните отчитания и известна свобода в изискванията за уведомление за собствениците на капитала зад фирмата и т.н.
Коментар