Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каравана Avondale 4 местна - въпроси, информация, снимки и т.н.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Каравана Avondale 4 местна - въпроси, информация, снимки и т.н.

    Здравейте,

    Завчера придобих една стара баба, която знам, че е около 22-23 годишна и е от хубава порода Ейвъндейл само с една ос въпреки, че е дълга 7 метра.

    Четири местна с "всички екстри".

    Това ми е пъра каравана и си признавам, че не разбирам нищо от този тип машини и за това ще бъда много благодарен ако знаещи и можещи колеги ми помогнат да я постегна преди ползване.

    1ви въпрос - как да разбера точния модел на караваната, по серийния номер не успях?

    ОТГОВОР: 1998 Avondale New Leda Wenlock 4 Berth

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screen-Shot-2018-10-25-at-11.58.18.png Прегледи:0 Размер:42.1 КБ ID:6738287

    2ри въпрос - освен с гугълване, как може да се сдобия с инструкции за ползване и ремонт на тия каравани?

    ОТГОВОР: ибей и много гугълване

    3ти въпрос - как да разбера колко е "клекнало" окачването и има ли начин леко да се постегне/повтвърди защото за да вкарам и изкарам караваната от моя двор на улицата имам една сериозна дупка в асвалта, каравани, коли, ремаркета, всичко ниско се влачи по корем и вече едни фибростъклени панели на караваната дадоха фира?

    ОТГОВОР: Според позицията на носача се вижда колко е омекнало/натоварено окачването. Реално погледнато няма ТНТМ начин за втвърдяване на този тип окачване в домашни условия. Инструкции на АЛКО (производителя на шасито) ЛИНК.

    4ти въпрос - по-големи гуми, и на ширина и на диаметър мисля ще ми решат проблема с дупката пред къщи, какъв точно размер е фабрично предвиден за моята каравана и на колко атмосфери се помпят гумите?

    ОТГОВОР: 175R13 94N. 175R13 94N will be 6-ply. Load Index 94 is 670 kg per tyre, 1340 kg per axle. 175R13 8-ply will have a load index over 100.
    pressure/weight per pair are, 36psi/969kg, 40/1046, 44/1136, 48/1210, (Best avoided 51/1268, 54/1340)

    Спомних си, че имам четири броя офроуд пътеки за кал, те са високи около 4-5см, имам и дебели дъски, които да подложа при излизане и влизане в двора.

    Eто и няколко снимки като за начало.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-05-03 11.532.38.jpg Прегледи:0 Размер:495.7 КБ ID:6738245

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-05-043 11.52.17.jpg Прегледи:0 Размер:474.3 КБ ID:6738244

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-05-03 11.51.458.jpg Прегледи:0 Размер:335.6 КБ ID:6738243

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-054-03 11.51.45.jpg Прегледи:0 Размер:294.8 КБ ID:6738242

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-05-03 151.51.35.jpg Прегледи:0 Размер:321.6 КБ ID:6738241

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-05-03 11.515.09.jpg Прегледи:0 Размер:414.0 КБ ID:6738240

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-05-03 151.50.57.jpg Прегледи:0 Размер:393.4 КБ ID:6738239
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 03-05-21, 19:51.
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    Честита да ти е!
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Много благодаря, Сашо.

  • #3
    Няма ли някой местен дилър да питаш, дето ги продава тия каравани. Обикновено на една машина пише ли "бритиш"...никой извън Острова и евентуално нейде в далечните части на Азия не е чувал за нея.
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • #4
      Във фейса има много групи за каравани и там ще ти отговорят на всякакви въпрости относто караваната.Преди да я купиш трябваше да попитам тук,това р английска каравана.Нямат нищо общо със другите,с две думи много са крехки и са съсздадени само за къмпинзи.
      0 8 76 36 8 542

      Коментар


      • #5
        ... Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2021-05-03 1998 Avondale New Leda Wenlock 4 Berth - Google Търсене.png
Прегледи:883
Размер:36.7 КБ
ID:6738351
        Дизелов Jeep, не е Jeep.

        Коментар


        • #6
          Много благодаря на всички за мненията и опитите за помощ, оценявам ги адекватно!

          Тия въпроси бяха за загрявка, а и аз намерих отговори за няколко часа, следват обаче тежки дилеми и множество питания, тях когато ми дойде музата да вляза вътре и да почна ресуситацията на тази английска баба
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #7
            Дори и добре гримирана , пак си е баба . Не набивай пари в промени и преработки по този курник , без да се обиждаш . Не си струва инвестицията , а при продажбата дори ще са ти в минус . Като ти е мерак , ползвай в оригиналното състояние докато решиш да се отърваваш от нея . През това време ще придобиеш малко опит , и ще си подредиш критериите на които искаш да отговаря следващата .

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Аз от сега знам, че каравана не ме кефи, това да дърпаш толкова дълго и голямо нещо е гадост, предпочитам си кемпер или само колата и на хотелче или вила за гости

              А паркирането, отне половин час и трима човека да вкарам тази композиция на заден в двора, мъка си беше щото е по-широка от джипа и не се вижда кое къде отива, не е като камиона

              Но за строителните цели в родината се нуждаем от временен подслон и работно място с възможност за къпане и акане на завет, за това взех и бабата, жените и се радват у дома...

          • #8
            За посочената цел е идеална , дърпането и паркирането не са проблем . Малко практика и ще свикнеш с габарита . Моята последната беше 8,40 дълга , 2,50 широка . Безпроблемно се справяхме с пътуванията . Само дето се движим по бавно - темпо 100.

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Я кажи, позитивни неща, които ти търсиш в една каравана и негативни, които да се избягват, явно имаш доста опит, сподели моля те за да знам, на къде в каква посока да мисля?

              Примерно харесва ми как точно в тази каравана има супер много място за багажи, направо като космическа совалка, където погледнеш все шкаф, чекмедже, гардеробче + отопление, печки, фурни, хладилник с фризер, инвертори.

              Дразни ме, че двуетажното легло е за малки деца, щерката не се събира, дългуч колкото майка си е вече и ще трябва ТНТМ.
              Последно редактирано от BatGeorgeone; 04-05-21, 21:45.

            • KingofROAD
              KingofROAD коментира
              Редактиране на коментар
              Многото шкафчета, особено по тавана служат основно за укрепване на конструкцията на караваната. Доколкото знам английското производсто - конструкцията е кована със скоби. Немски или холандски основно са сглобявани с видии...

          • #9
            То се подразбира колкото по нова , по добре . При всички , основното което трябва да гледаш е да е в приличен вид . Това не се свежда само до визия , гледаш за течове - ъгли , шкафове таван - навсякде. Омекнало или видими дефекти по пода също не са от желанията в листа. Следват работещи уреди , изправна спирачна система , нови гуми и другото е веселба . Етажните легла това им е недостатък , последната я продадох точно заради това . Прекалено бързо омаляват на тинейджърите . Взех я нова март 2018 , продадох я точно на две години . Големия за тези две години стана малко по висок от мен, не съм от високите де . Леглото имаше необходимата дължина , но разтоянието между тях е малко . По принцип са си за малки деца . Дилемата дали кемпер , или каравана при нас си остана завинаги . Имал съм и двата варианта , колебая се пак за кемпер . Предимства и недстатъци имат и двете . Караваната е по евтина , при сходни външни размери може да е по комфортна вътре за ползване , и най вече колата е свободна за обиколки като я позиционираш . Към минусите може би - маневриране ( теглене) и по бавно темпо на придвижване . Но нали все пак се ползва за почивка . При кемпера минуси може би са придобиването - по голяма цифра , допълнително осигуряване на транспорт при позициониране - велосипеди , скутер , и т,н. други минуси не се сещам . Най важно е обаче как ще ги ползваш . При по дълги престои - каравана . За кратки турове , навиране по градовете с бързо позициониране - компактен кемпер .

            Многото шкафове да не те изкушават , гледай колко товар ти е позволен в талона . На повечето каравани маржа е малък 100 -200 кг. , като сложиш оборудването и не остана нищо .На моята срещу малко доплащане достигна 440 кг товар , което си е много за каравана . По шкафовете горе само леки товари , по принцип не обичат тежестите .
            Последно редактирано от Пламен Атанасов; 04-05-21, 22:29.

            Коментар


            • KingofROAD
              KingofROAD коментира
              Редактиране на коментар
              За полезния товар, на тази май пише 250кг. на табелката, ако не се лъжа...

            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              270кг полезен товар пише на караваната при мен.

              Истината е друга обаче, претоварването е възможно но с много особености, къде се кара, какъв е влекача, как е разположен товара и т.н.

              Със същото шаси миналата година минах около 3000КМ силно претоварен, ама много силно претоварен, нямаше ядове, защото много добре разположих товара и влекача беше с идеална височина на теглича, при това на жена ми Черока теглича е много високо, поне с 20см по-високо от на Вранглера, а и Черока е лек, за това не ме кефи никак как се дърпа дори и празна тази каравана с Черока.

              При моя кемпер в момента полезния товар е около или над 3 тона + мога да влача още 5 тона )) тоест закачам единия от джиповете отзат с А рамка и пей сърце, кемпер и нормален 4х4 като ремаркенце )) ако бяхме в Америка, можех да закача и караваната за джипа и така да стана супер дълга композиция )

          • #10
            Поръчах две нови гуми 175R13C 97/95N 8Ply Rating Kenda New Caravan Trailer tyres 175 80 13 175R13, имам една чисто нова 165, която ще оставя за резервна.

            1ви въпрос - в душ кабината, тавичката, която събира водата е напукана на няколко места. Как да я излекувам без подмяна, как да предотвратя риска от течове, мислех си за бял Раптор 1-2 ръце но после се спрях сякаш на 2-3 ръце епоксидна смола с може би малко подсилване със стъкло-влакна? Полиуретановата боя е най-бързо но по-грозно може би, смолата би станало по-здраво, но повече пари, играчка за подготовка, финиширане и накрая пак ще иска 1-2 ръце боя + сигурно и китосване преди това.

            2ри въпрос - има ли ограничение за височината на караваните, за фериботи и влакове съм убеден, че минават с ТИРовете и кемперите, защото съм го виждал много пъти но за пътищата? Знам, че на закрити паркинги и в някой МОЛове също има ограничения до 185/200см, там работа нямам, питам принципно за пътуване дали има рестрикции?
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #11
              Смола (без значение каква) без влакна = пукане много бързо, даже слоя да е дебел.

              Един метод, който ще държи здраво е хубава подготовка + праймер + обмазване отдолу с полиуретан за автостъкла, примерно с 4-5мм дебелина. При хубава подготовка това хваща мега здраво, самото то също е мега здраво, с консистенция на гума. Ако някога си опитвал да сваляш предно стъкло, залепено с такова, ще се сетиш за какво говоря. Много пъти съм замествал заварки или запояване с такова и никога не е имало проблеми. И понеже е пластично, не го плашат леки деформации, няма пукнатини и т.н. След тая интервенция може да си абсолютно сигурен че няма да пусне никога, пък после отгоре си прави каквото искаш. Има един единствен недостатък - не е UV устойчиво. Е, и цапа здравата, ама това не е велик дерт. Слоят ще изсъгне за максимум 48 часа, даже да се ползва вариант без втвърдител (масовия случай). Ще ти трябва и як пистолет, евентуално и подгряване преди нанасяне, защото е гъсто. Аз съм си решил проблема с батериен такъв на Milwaukee и е направо песен, след като преглътнеш инвестицията. Но е толкова як, че ако има нещо засъхнало навътре във флакона, разцепва дори метален флакон без да се замисли.

              Всичките критични места по мокета на возилото ми, където имаше наченки на напукване, са обмазани с такова.
              Последно редактирано от sparkybg; 10-05-21, 13:23.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Мерси Спарки, това верно е супер идея.

                Ще проверя до колко е възможно (с колко усилия) да сваля ваничката и да я обмажа отдолу по твой съвет.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Купи си и праймер задължително. Черен е - и той много цапа.

                Това важи ако ваната е от полиестерна или епоксидна смола. Ако е полипропилен преди праймера за полиуретана ще ти трябва праймер за полипропилен (за брони, иначе казано). Мега доволен съм от NOVOL Plastic Primer. С него отдавна забравих че полипропилена не се лепи.

                За полипропилен на 3М има и нарочно лепило, но е скъпо. Обаче хваща нечовешки - кърти основата при опит за отлепване - с такова си ремонтирах скъсан захват на основата на единия фар (някога е имало удар по фара) и други подобни дреболии.

                Изобщо на тема лепене смея да твърдя че почти няма невъзможен материал за мен.

                Лепен полипропилен към алуминий с plastic primer + primer за полиуретан + полиуретан за автостъкла последно свалях с теслата, щото с отвертка не ми се получи - изкриви се. А го лепнах за проба без да наблягам чак толкова на подготовката. Направо себе си изненадах.

                Полиуретанът с втвърдител също е мега блага работа, но там подгряването и електрические пистолет са задължителни, иначе е мъка. Единствн недостатък - скъп е (около 5 пъти по-скъп от обикновения), но стяга обемно и изобщо не го интересува влажност, колко е дебел слоя и т.н - 12 часа е стегнал всичкия. Тук се и намира ужасно трудно - на мен ми пратиха 2 броя с изтекла годност, щото не зареждали. Стегнаха си като нови.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Много благодаря Спарки, за подробните описания и съвети!

            • #12
              Честита придобивка. Ето какво решение приложих вкъщи , намерих го някъде по форума за каравани. Отидох до БАУХАУС, купих си едно парче тази рифелова ламарина и си реших проблема. Първо с картон свалих размерите и ъглошлайфа на открито го срязах ,а с полиуретаново лепило залепих. Първоначално мислех да свалям коритото и отдолу да го сложа ама се отказах.


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kabina.JPG
Прегледи:707
Размер:105.3 КБ
ID:6739986

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Мерси за идеята, но при мен повечето пукнатини са точно по периферията където са ръбовете и овалите, за това си мислех зе нещо за мазане защото няма как иначе да обхвана адекватна тия сложни овални форми.

            • #13
              Почнах полека лека да поработвам и върху караваната, стягам се за път в началото на Юли.

              Повдигнах я, подпрях моста на стойки, вдигнах "краката" и свалих гумите.

              Малко нагряване, малко почукване докато излязат капачките на хъбовете.

              След това с 1 и 1/4" развих хъбовете.

              Трябва да си призная, че блъсках с обратния чук да извадя барабаните докато се осъзная, че те са в комплект с два лагера на колело и се свалят с развиване на голямата гайка на оста.

              Измих с водоструйка, оказа се, че някой преди мен е смянявал накладки и може би апарати, всичко изглежда ново освен зверската корозия по барабаните и самия мост.

              Следва почистване на барабаните, омазняване хубаво отвън, смазване вътре около спирачките, регулиране на челюстите и след това поглед вътре в караваната.

              Легнах и от долу да видя как е, оказа се много добре на вид, обмазах обилно всичко стоманено с морска противокорозионна грес, омазах теглича и механизмите наоколо ей така да има гресчица )

              Резервната гума не можеше да се извади, беше превъртяла контра гайката. Накисване с масло, съседа за помощ и успях да я развия тази гайка, аз изпод караваната, а съседа горе държи контра на самата гума. Ще се наложи нова поцинкована шпилка с гайка и обилно грес за да няма такива филми отново, дори може би ще направя капачка за гайката, барем задържа греста за по-дълго време.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-06-03 17.138.15.jpg
Прегледи:546
Размер:291.4 КБ
ID:6746134

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-06-03 17.128.27.jpg
Прегледи:562
Размер:603.1 КБ
ID:6746133

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-06-03 132.31.02.jpg Прегледи:0 Размер:311.5 КБ ID:6746124

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-06-03 17.128.52.jpg Прегледи:0 Размер:550.6 КБ ID:6746123
              Последно редактирано от BatGeorgeone; 03-06-21, 21:46.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X