Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Теглене на ремарке с тегло 3500 кг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Теглене на ремарке с тегло 3500 кг

    Не знам дали е за тук темата, но въпроса е следния. С какво може да се тегли таквоз чудо?

    Гледам по талoна има (това по спомен, че не е при мен) F3 - максимално тегло на съчленено МПС, има и О1 - максимално тегло на ремарке със спирачна система.

    Четох, че за някои по-корави пикапи и СУВове им дават производителите, че могат да теглят 3500 кг., обаче има уловка. Максималното тегло на съчленено МПС не излиза. Например на една Навара и дават да тегли 3500, обаче общата маса на колата и ремаркето да не превишава 5910. И сметката показва, че от 5910 трябва да изкараме ремаркето (3500) и остава 2410. Самата Навара в конкретния случай тежи 1895 празна готова за път, димек вадим ги от 2410 и се оказва, че за да тегли такова ремарке Наварата не трябва се товари с повече от 515 кг., а иначе общата и товароносимост е над 1000.

    Дотук добре, ама какво става по закон. Може ли да пише на О2 в талона, че имаш право да теглиш 3500 кг, ако максималното тегло на натоварено МПС + 3500 кг. надвишава максималната маса на движение на състава? Ако може как да докажа на г-н Полицая, че не съм натоварил пикапа и затова мога да тегля 3500?

    И ако не може с какво аджеба трябва се тегли това ремарке? Предполагам някой по корав бус?
    "If they give you ruled paper, write the other way." Juan Ramon Jimenez

  • #2
    Общо взето искаш на наварата дай закачиш ремарке от Болгар . Да знаеш, че няма как да стане за разстояния повеч от няколко километра.
    Мисля общотонтегло на ремарке и влекач беше 4750кг, ама трябва да се разтърся

    Коментар


    • ssaattyyrr
      ssaattyyrr коментира
      Редактиране на коментар
      Производителя казва, че някои модификации може да теглят 3500, явно е рекламен трик. То че може, може ама до колко е легално.

  • #3
    Наварата празна е 1895 кг, но има и максимално допустим товар, заедно с който става 2410 кг
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • ssaattyyrr
      ssaattyyrr коментира
      Редактиране на коментар
      Специално тоя модел го дават с товар да е 2910 и като сложиш 3500 за ремарке надскачаш 5910, което пък е максимално тегло с ремарке

  • #4
    Гледат се брутни максимални маси. Колко си можел да натовариш на пикапа и колко на ремаркето няма нищо общо. На талона ти пише максимална маса състав и максимална маса МПС. Вадиш едното от другото и получаваш колко може да ти е ремаркето. Гаранция ще е под 3500. Евентуално някой бус или малък камион са правени за тази работа.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #5
      С празна кола трудно се тегли пълно ремарке (личен опит).
      Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

      Коментар


      • #6
        Реалността е следната, според мен.

        Джипове и бусове теглят 3,5т а понякога и повече, всичките масово имат големи двигатели.

        Много зависи от ремаркето, дължина, височина на товара, център на тежеста по височина, колко оси, къде се тегли, на магистрала, селски пътища, проходи из планините и т.н.

        Редовно виждам бус да носи лека кола(2.5-3т до тук) + ремарке, което е над тон с накачени две леки коли на него, със сигурност около или над 3,5т.

        С джип около два тона+ съм дърпал около 3,5 тона, ако е кофти разпределен товара е супер неприятно преживяване а и е опасно, това на магистрала и пресечен терен с големи спускания и изкачвания.

        Масово за такива товари се ползват големи ТЛК, МЛ с големи двигатели, Рейндж Ровър с големи двг, Гранд Чероки, бусове съм виждал какви ли не и повечето имат дизели под и около 3л обем.

        Моя опит с тежки товари, а съм влачил доста такива и по асвалт и по планини/гори офроуд е с Чероки 4л и с Вранглер Сахара, Сахарата и дават 3,5 да тегли, Черока не помня но с Черока е много зор ако е празен и товара е дълъг с една ос, мятка и клати джипа като РИБ в бурно море. Сахарата е широка, тежка и проблем е да подържа висока скорост и стръмните дълги изкачвания, ползва се ниска предавка, не и стига мощността според мен.

        Аз лично преди месец си купих двуосно ремаркер точно за такива цели около 2-3тона да се влачат и мисля да ги влача точно с Вранглера и с Черока 4л, исках триосно ремарке с големи гуми но цените бяха почти двойни на това което купих двуосно.

        Фермерите с разни пършиви Ланд Ровъри влачат овце и коне и бали сено понякога и над 3,5т.

        Масово се разчита на късмета да НЕ ти проверят масата, аз за толкова години не съм виждал и чул познат да са го мерили на кантар с возило и композиция различна от камион, камионите масово ги мерят и на магистрали и по 2ро и 3то класни пътища, там контрола е на порядък по-сериозен.

        Моите две стотинки.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #7
          Въпроса е първо безопасност, и после какво трябва да пише в талона за да не се заяждат катаджиите.
          Явно трябва да се мисли за бус, а това че производителите пишат 3500 е само за хвалба. Доколкото разбрах трябва и усилен теглич, носещ 10% от теглото на ремаркето, т.е. 350 кг натоварване.
          "If they give you ruled paper, write the other way." Juan Ramon Jimenez

          Коментар


          • #8
            Ако иде реч за нещо различно от бусове и камиончета истината е в големите американски пикапи

            Разни Додж Рам, Форд Ф нещо си и т.н....
            Land Rover Discovery II, V8 4.0
            VW Golf VI variant
            Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

            Коментар


            • #9
              Товароносимостта при днешните коли (а и не само при днешните) идва не толкова от мотор, колкото от скорости и дифренциал. И от окачване, ама по-малко. Така, че няма проблем едно и също купе да тегли и 750, и 3500. ОБаче до там с общото. Големите ремаркета имат задължително спирачки, което страшно много яде от товароносимостта. Другото е отбелязано вече- с празен бус трудно ще теглиш дори 750 кг ремарке. Пробвал съм многократно-не става. Първо се товари буса-колкото поеме и тогава ремаркето.
              Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

              Коментар


              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                "Големите ремаркета имат задължително спирачки, което страшно много яде от товароносимостта."

                Мисля, че се нуждая от обяснение??

              • santaclash
                santaclash коментира
                Редактиране на коментар
                Голямо значение има конструкцията на ремаркето. Общо са примерно 3500кг. ОБаче ако собствената маса е 1500, ти остават 2 тона полезен товар. Ако производителят се е поизхвърлил с желязото и усилил тук-там конструкцията, може да станат 1500/1500.

            • #10
              Само да доуточня, ремаркето ще представлява един макет с тегло до 3500 кг., който трябва да се разнася наляво надясно, примерно 5 пъти в годината да иде на 300 до 500 км. да поседи малко там и да се върне. Т.е няма как да натоваря първо буса, който ще го влачи. Да разбирам ли, че ако го влачим с бус трябва да се предвидим някакъв баласт за в буса с цел по-добра стабилност и управление?

              Няма да се кара извън пътя, ще се гонят главни и по-възможност хубави пътища (доколкото ги има в България).
              "If they give you ruled paper, write the other way." Juan Ramon Jimenez

              Коментар


              • kbot
                kbot коментира
                Редактиране на коментар
                Според мене "баласт" трябва да има.
                Другия начин е, товара да е така разположен, че да се увеличи натоварването на теглича. Ама и там си има ограничения и не е добре да се прекалява.

              • santaclash
                santaclash коментира
                Редактиране на коментар
                То за ставане-става и ненатоварен, ама е изключително гадно за каране, особено ако теглещата машина е с предно. Най-лекия ветрец те мести, всеки завой ти е различен-веднъж недозавива, веднъж завива повече от нужното...изобщо не е добре да имаш толкова маса толкова назад, при това вързана само на един теглич.

            • #11
              Има един колега, Борето от Пловдив, аз бих му звъннал, човека си е вадил хляба с ремаркета и тежки товари и би дал адекватен професионален съвет. В темата за тунинг на ремарке на Търтея има негови мнения...
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #12
                Мерси ще погледна темата.

                А някой собственик на тия големи US пикапи, RAM, F250 и т.н., ако прочете темата дали може да докладва какво им пише на талоните под букви F и О?
                "If they give you ruled paper, write the other way." Juan Ramon Jimenez

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Аз съм с английски талон но да си знаеш, Ф1 е празно а на О1 е 3500кг със спирачки, това за Вранглер Сахара 2007ма 2.8ЦРД дълга база, същото мисля е и за Черока ми 4л бензин, около 98ма година.

                • large
                  large коментира
                  Редактиране на коментар
                  Данни от талона на TLC 120 Prado, 1GR-FE 4.0, бензин:

                  2100 - (G) Маса на превозното средство.
                  2850 - (F.1) Технически допустима максимална маса.
                  2850 - (F.2) Допустима максимална маса, определена от компетентните органи
                  5650 - (F.3) Допустима максимална маса на състав от превозни средства
                  1290 - (N.1) Първа ос - килограми.
                  1800 - (N.2) Втора ос - килограми

                  ПС. Полетата О1 и О2 са празни

                  F.3 - G= 3550кг, на документи се вписва, ама водача с багажа трябва да е до 50 кг

                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  На комбито нищо не пише,тегли 3.5 тона или поне толкова му дават,не се смята теглото на комбито като там при вас та това са си тамошни местни закони и нямат много общо с какво може едно комби примерно.

              • #13
                Над 4250кг. трябва категория С+Е

                6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;

                7. категория ВЕ - без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, състав от пътни превозни средства, с теглещо превозно средство от категория В и ремарке или полуремарке, когато допустимата максимална маса на ремаркето или полуремаркето не надвишава 3500 kg;

                8. категория С1 - моторни превозни средства, различни от тези в категории D1 или D, с допустима максимална маса над 3500 kg, но не по-голяма от 7500 kg, които са проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg;

                9. категория С1Е:

                а) без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, състав от превозни средства с теглещо превозно средство/влекач от категория С1 и ремарке или полуремарке с допустима максимална маса на ремаркето или полуремаркето над 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 12 000 kg;

                б) без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, състав от превозни средства с теглещо превозно средство от категория В и ремарке или полуремарке с допустима максимална маса на ремаркето или полуремаркето над 3500 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 12 000 kg;

                10. категория С - моторни превозни средства, различни от тези в категории D1 или D, чиято допустима максимална маса надвишава 3500 kg, които са проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg;

                11. категория СЕ - без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно средство от категория С и ремарке или полуремарке с допустима максимална маса над 750 kg;
                Последно редактирано от boreto2; 07-10-20, 14:48.

                Коментар


                • #14
                  Една готова идея - https://www.youtube.com/watch?v=gDq38rYAbxU

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Много хитро, като знам аз и баща ми как се кинахме години наред със стотина кошера, това си е блага работа

                • #15
                  За категорията ясно, имам С, трябва да сложа едно Е отзаде.
                  Обадих се във Форд да питам. Казаха ми че за новите им пикапи Ranger и Raptor ако са над 170 коня и са 4х4 могат да се регистрират да теглят 3500 тона и на О1 ще пише 3500, а на F3 ще пише 3500 + максималната допустима маса на пикапа димек над 6 тона. Нещо не хванах вяра от раз ама може и да е така. От това което чета обаче тегленето ще е мъка. Другото е да се търси нещо от сорта на F250 втора ръка, ама ако на талона не ги пише тези неща, как ще накарам катаджията да ги напише при прехвърлянето. А ако не ги пише какво значи, че не мога да тегля нищо ли?
                  "If they give you ruled paper, write the other way." Juan Ramon Jimenez

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Значи, че трябва да идеш в Технотест. Американките мисля минават от там и без друго за да се регистрират в Европа. Или DEKRA.

                  • santaclash
                    santaclash коментира
                    Редактиране на коментар
                    Мъка няма. Иска елементарни сметки да се разпредели товара и няколко курса с ремаркето да му свикнеш. Ако не си съвсем лишен от чувство за ориентация, на втория месец ще се завираш с буса и с ремаркето на места, където с колата ще те е страх на заден да влезеш. Свиква се. Ама и бързо се забравя. Сега ако ми даде някой ремарке, ще го гледам като голям камък.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X