Добре заварили на всички. Стана малка беля с един от камионите ни и сега го ремонтирам. Камиона е Steyr 15s23, двигател STEYR WD.612
Оказа се доста трудно наимрането на части, повечето магазини дори нямат каталози за STEYR, което прави частите дефицитни и труднонамираеми. Както и да е, счупена водната помпа. Двигателя го разглобихме профилактично, сменени са сегменти и са напаснати клапаните. Сега сме на момент затягане на главите към блока на двигателя. Навсякъде чета, че болтовете са за еднократна употреба (TTY - torque to yield), които се разтягат и стават негодни за последваща употреба, това до колко е вярно? Не е проблем в купуването на нови, ако имаше такива на разположение. Все още не съм обиколил на 100% магазините, които съм набелязал, но всички които проверих, нямаха въпросните болтове. В интернет също не откривам нищо смислено. Мисълта ми е, някой ползвал ли е повторно болтове и имал ли е проблеми? Камиона не се кара много 2-3000 км на година, но все пак искам да е ремонтиран грамотно, за да зная че мога да разчитам на него.
Оказа се доста трудно наимрането на части, повечето магазини дори нямат каталози за STEYR, което прави частите дефицитни и труднонамираеми. Както и да е, счупена водната помпа. Двигателя го разглобихме профилактично, сменени са сегменти и са напаснати клапаните. Сега сме на момент затягане на главите към блока на двигателя. Навсякъде чета, че болтовете са за еднократна употреба (TTY - torque to yield), които се разтягат и стават негодни за последваща употреба, това до колко е вярно? Не е проблем в купуването на нови, ако имаше такива на разположение. Все още не съм обиколил на 100% магазините, които съм набелязал, но всички които проверих, нямаха въпросните болтове. В интернет също не откривам нищо смислено. Мисълта ми е, някой ползвал ли е повторно болтове и имал ли е проблеми? Камиона не се кара много 2-3000 км на година, но все пак искам да е ремонтиран грамотно, за да зная че мога да разчитам на него.
Коментар