Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

    Добре заварили на всички. Стана малка беля с един от камионите ни и сега го ремонтирам. Камиона е Steyr 15s23, двигател STEYR WD.612
    Оказа се доста трудно наимрането на части, повечето магазини дори нямат каталози за STEYR, което прави частите дефицитни и труднонамираеми. Както и да е, счупена водната помпа. Двигателя го разглобихме профилактично, сменени са сегменти и са напаснати клапаните. Сега сме на момент затягане на главите към блока на двигателя. Навсякъде чета, че болтовете са за еднократна употреба (TTY - torque to yield), които се разтягат и стават негодни за последваща употреба, това до колко е вярно? Не е проблем в купуването на нови, ако имаше такива на разположение. Все още не съм обиколил на 100% магазините, които съм набелязал, но всички които проверих, нямаха въпросните болтове. В интернет също не откривам нищо смислено. Мисълта ми е, някой ползвал ли е повторно болтове и имал ли е проблеми? Камиона не се кара много 2-3000 км на година, но все пак искам да е ремонтиран грамотно, за да зная че мога да разчитам на него.

  • #2
    От: Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

    Техниката е математика . Спазвайки техническите изисквания , си купуваш спокойствие и сигурност . Но има и такъв вариант; Налагаш резбата на болта по цялата дължина върху калибрована резба(метчик , нов болт), ако няма разтегнато нямаш грижи. При по старите японски дизелови двигатели в упътванията по ремонт имаше максимално разрешена дължина на болта сед минаването на която болта се сменя. Практиката показва , че в някой случай новите болтове са от кашкавал ..направо.

    Коментар


    • #3
      От: Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

      Тия мотори се правят май и до ден днешен в Китай по лиценз, както и подобия на камионите.
      И мащаба на това производство не е малък, просто щото...Китай.
      В Австрия има също още ентусиасти на марката, та търси и през немски примерно...
      http://www.man-lkw.at/pages/steyr-lkw-ersatzteile.php

      Мисля, че излизат и по сайтовете за продажби от Китай.

      А и е възможно все пак в България да има доставчици с налични, просто може би трябва още търсене и разпитване.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        От: Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

        Благодаря за мненията. Утре ще проверя болтовете с метчик, имам референтната дължина. Помпа намерих от Австрия, но сайта ми е много полезен cecoa1 !

        Коментар


        • #5
          От: Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

          Първоначално публикуван от Mais Преглед на мнение
          Техниката е математика . Спазвайки техническите изисквания , си купуваш спокойствие и сигурност . Но има и такъв вариант; Налагаш резбата на болта по цялата дължина върху калибрована резба(метчик , нов болт), ако няма разтегнато нямаш грижи. При по старите японски дизелови двигатели в упътванията по ремонт имаше максимално разрешена дължина на болта сед минаването на която болта се сменя. Практиката показва , че в някой случай новите болтове са от кашкавал ..направо.
          В повечето случаи болтовете за стягане на главите се разпъват не в резбата а в частта над нея до главата на болта . Естествено най добре е след като завода производител дава по ремонтна карта болтовете да се сменят с нови това да се направи . Ако няма нови задължително мерене на болта с колко и дали въобще се е разпънал при стягането . Ако се е разпънал лошо трябват задължително нови ако не е вероятността да направи проблем при последващо стягане е малка . Задължително почистване на резбите и качествено продухване на глухите отвори в блока защото там има ли боклуци или масло болта опира в тях и става мазало .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #6
            От: Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

            Първоначално публикуван от jazko Преглед на мнение
            .... Мисълта ми е, някой ползвал ли е повторно болтове и имал ли е проблеми? ...
            За разлика от преждеписалите и разсъждаващи "по принцип" аз съм правил ремонт точно в обема, който ти си описал.

            Използвах същите ( в смисъл старите) болтове . Камиона (моя беше фургон) след това направи пробег към 50- 60 000 км. доколкото помня , преди да го продам . Проблеми не съм имал . Имам спомен обаче, че на около 10 000 км. след ремонта направих притягане на главите.
            Между другото , интересно беше че и при мен се прецака водна помпа , а по магазините нямаше .Наложи се малко мислене , чесане по главата , после струг и побългаряване . Демек : собствен тунинг . Така си и изкара после , без да прокапе .
            Всъщност , правих тунинг и на термостата и за ужас на доста форумни специалисти излезе успешен .

            ПС.Сега направих справка . На 20 000 км. след ремонта са претягани главите .
            Последно редактирано от Vlado_Ts; 24-07-19, 12:47.
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #7
              От: Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

              Здравейте отново и благодаря на всички за включванията. Днес работата продължи с почистване на отворите и резбите в блока, както и резбите за болтовете на изпускателния колектор. Добра идея ли е да сложа неръждаеми болтове навсякъде по колектора, тях ще ги мажа с медна паста/грес? Също така и по турбото (то е за ремонт, ако знаете кадърно място на което да го дам, ще се радвам да споделите). Утре ще обиколя София за болтове, приемам препоръки за места, ще ида първо до Евроболт, тъй като в техния сайт пише, че имат набор от болтове за цилиндрови глави, да видим какво ще кажат. След това ще ходя по магазини за части на камиони.

              Намерих упътването за ремонт в интернет, искат 70 евро, но ще го купя, най-вече за да зная момента на затягане на всички компоненти по двигателя, ако случайно пък някой го има, ще съм благодарен да ми го прати.

              Коментар


              • #8
                От: Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

                Точно резбата ,която не се навива в блока е слабото звено там си проличава дали болта е разтегнат или не. Да снимам ли пресни болтове на Атего ... Стеблото много по трудно отдава. На неизползваната резба е като ласмус.

                Коментар


                • #9
                  От: Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

                  Първоначално публикуван от Mais Преглед на мнение
                  Точно резбата ,която не се навива в блока е слабото звено там си проличава дали болта е разтегнат или не. Да снимам ли пресни болтове на Атего ... Стеблото много по трудно отдава. На неизползваната резба е като ласмус.
                  Нещо не ми се появяват постовете.Днес ги прегледах пак болтовете, никъде не видях разтегнато, прокарах един през плашка, минимално усилие и много тънка стружка излезе, по-тънка от косъм. Утре съм на обиколка в цяла София, ако не се намерят, ще търся от Ман. Ако и там ударя на камък, ще слагам сегашните.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ремонт на двигател STEYR от самосвал.

                    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                    За разлика от преждеписалите и разсъждаващи "по принцип" аз съм правил ремонт точно в обема, който ти си описал.

                    Използвах същите ( в смисъл старите) болтове . Камиона (моя беше фургон) след това направи пробег към 50- 60 000 км. доколкото помня , преди да го продам . Проблеми не съм имал . Имам спомен обаче, че на около 10 000 км. след ремонта направих притягане на главите.
                    Между другото , интересно беше че и при мен се прецака водна помпа , а по магазините нямаше .Наложи се малко мислене , чесане по главата , после струг и побългаряване . Демек : собствен тунинг . Така си и изкара после , без да прокапе .
                    Всъщност , правих тунинг и на термостата и за ужас на доста форумни специалисти излезе успешен .

                    ПС.Сега направих справка . На 20 000 км. след ремонта са претягани главите .
                    Привет, може ли да обясниш за побългаряването на помпата. Някакъв друг модел ли взе? Изглежда доста трудно намирането на помпа, дори ползвана. Намирам в Австрия - 1500 лева, без доставка.

                    Благодаря

                    Коментар


                    • #11
                      Един ъпдейт след като камиона беше отремонтиран. До момента работи и не е създавал проблеми.

                      Поздрави

                      Коментар


                      • #12
                        Е сподели как... Болтове как и помпа каква, интересно е.

                        Коментар


                        • #13
                          Болтове старите, след като ги минах на плашка излязоха чисти, без разтягане в резбата. Дължината и тя излезе номинална (3 дължини са). Стягани са по спомен на 90 Nm - 180 Nm и два пъти по 90 градуса. Ще призная, че ме беше леко шубе на последните 90 градуса, доста се изпотих да не скъсам болт.

                          Водна помпа от Австрия, излезе по-евтино, около 500 евро, защото им върнах моята, която беше унищожена. Поради някаква причина, австрийците я искаха дори в това си състояние, почти съм сигурен, че не може да се рециклира, защото едната чугунена отливка беше счупена, леглата за двойния лагер и семерините също бяха капут.

                          В началото термостата правеше магарии, не искаше да отвори докато работи двигателя на място. Свалих го, пуснах го в гореща вода - отваряше бавно и с непълен ход. Тъй като не е пригоден за подмяна, а се сменя със цялата му коруба (виж снимката), реших да го сложа все пак обратно (по това време не намерих по-евтин от 400! лева оригинален Mahle). При първо разходане на камиона, температурата веднага отиде в червеното за момент, след което се върна обратно в норма. Следващите пъти не е правил проблем. Предполагам се е бил "вдървил" от стоене, все пак камиона 1 година беше разглобен. Обмислям побългаряване, като се направи тая коруба от 2 части с болтова сглобка и гарнитура, а вътре подходящ и евтин сменяем термостат. Това само при положение, че пак си покаже нрава.
                          Прикачени файлове

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X