Миналата седмица ми остана малко време, част от което което реших да прекарам в четене. Спрях се на "Новак в Антарктида". Реших че на много хора тук ще им хареса, а други за пръв път ще чуят, но......една уникална машина може да се нарече покорителката на Антарктика, и това е Харьковчанка. В книгата, освен суровият живот на експедициите в шестдесетте, някои глави са посветени на уникалната машина, - роден дом за полярниците и доказала се в условията на вечен студ.
заводското и обозначение е "Изделие 404С"
созданный в 1958, за основа е използван влекач АТ-Т, в който от своя страна са ползвани доста агрегати от Т-54. Доставят машината в Антарктида декември 1959 година и участва в състава на четвъртата антарктическа експедиция. С тези машини Руските експедиции достигат Южният полюс!
Видео от вътрешността на машината:
Мощност на дизеловия двигател 995 к.с
Разстояние на пробег —1500 км
Габарити — дължина 8,5 м, ширина 3,5 м, височина 4 м
Тегло - 35 т
Ширина на веригите- 1 м
Максимална скорост - 30 км/час
Преодоляване на наклон до 30°
Обем на кабината — 50 м³
Спално помещение - 6-8 места.
заводското и обозначение е "Изделие 404С"
созданный в 1958, за основа е използван влекач АТ-Т, в който от своя страна са ползвани доста агрегати от Т-54. Доставят машината в Антарктида декември 1959 година и участва в състава на четвъртата антарктическа експедиция. С тези машини Руските експедиции достигат Южният полюс!
Видео от вътрешността на машината:
Мощност на дизеловия двигател 995 к.с
Разстояние на пробег —1500 км
Габарити — дължина 8,5 м, ширина 3,5 м, височина 4 м
Тегло - 35 т
Ширина на веригите- 1 м
Максимална скорост - 30 км/час
Преодоляване на наклон до 30°
Обем на кабината — 50 м³
Спално помещение - 6-8 места.
Коментар