Понеже много се говори, но пък тия неща се строят там където няма хора - в крайна сметка малко хора незанимаващи се със строителство са виждали нещата в детайли.
Първо се поставя фундамента, който представлява огромен блок стоманобетон лягащ върху обръч от пилоти. Пилотите осигуряват стабилност на фундамента чрез силата на триене, а стоманения блок - чрез теглото си.
По принцип пилотите се набиват с това:
Трябва да влязат в земята до определена проектна дълбочина. Когато обаче се окаже, че почвата е по-скална - налага се разпробиване на пилотен (водещ) отвор, който да улесни проникването на пилота.
В случая водещите отвори ги правят така:
След това, в горната част на пилотите се разрушава бетона и остава само арматурата, а за нея се захваща армировката на стоманобетонния фундамент.
Оттам нататък идва един голям кран и свършва останалата работа за по 10 000 -12 000 евро/ден машиносмяна. Помага му един по-малък кран, за една идея по-малко пари.
(за сравнение на размерите, човечето е до фургона, жълто-зелената точка).
Кулата е 74 метра (колкото 30 етажна сграда) а перката стърчи още 40 метра нагоре. Крана вдига 200 т и мисля, че е най-големия автокран, който се прави, или поне най-големия който може да се види у нас.
Накрая пускат 9 км пътища и 90 км кабели и ветропарка е готов.
Първо се поставя фундамента, който представлява огромен блок стоманобетон лягащ върху обръч от пилоти. Пилотите осигуряват стабилност на фундамента чрез силата на триене, а стоманения блок - чрез теглото си.
По принцип пилотите се набиват с това:
Трябва да влязат в земята до определена проектна дълбочина. Когато обаче се окаже, че почвата е по-скална - налага се разпробиване на пилотен (водещ) отвор, който да улесни проникването на пилота.
В случая водещите отвори ги правят така:
След това, в горната част на пилотите се разрушава бетона и остава само арматурата, а за нея се захваща армировката на стоманобетонния фундамент.
Оттам нататък идва един голям кран и свършва останалата работа за по 10 000 -12 000 евро/ден машиносмяна. Помага му един по-малък кран, за една идея по-малко пари.
(за сравнение на размерите, човечето е до фургона, жълто-зелената точка).
Кулата е 74 метра (колкото 30 етажна сграда) а перката стърчи още 40 метра нагоре. Крана вдига 200 т и мисля, че е най-големия автокран, който се прави, или поне най-големия който може да се види у нас.
Накрая пускат 9 км пътища и 90 км кабели и ветропарка е готов.
Коментар