Моля всички обсъждания по темата да пишете само тук!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Дискусии за Лисабон-Дакар 2007
Свий
X
-
По Евроспорт ще дават отново обширни репортажи всяка вечер
Не съм много съгласен, че нарушават традицията, да се стартира на Нова Година, ама някой път ако ме попитат, ще им кажа мнението си.Ендурото и сексът не са шега работа !
-------------
Животът се измерва с броят на издишванията !
http://sixdayscrazyjob.com
http://crazy-job.com
Коментар
-
“Предизвикателство за този, който отиде.
Мечта за онзи, който остане.”
Тиери Сабин, създател на рали “Дакар”
Български журналисти тръгват с кервана на рали “Дакар”
В далечната 1978 г. на площад “Трокадеро” в Париж се заражда не просто поредното състезание, а една мечта, която вече три десетилетия владее сърцата и умовете на най-смелите мъже и жени от цял свят. Всеки, имал щастието да участва в най-тежката битка с пустинята, остава променен за цял живот. Някои се подготвят за това предизвикателство дълги години, други имат зад гърба си десетки неуспешни опити да го завършат, трети намират там своята гибел, а някои като че ли са родени да го печелят.
До ден-днешен все още няма българин, осмелил се да изпробва своите издръжливост и умения на рали “Дакар”, но с бурното развитие на оф-роуда като спорт у нас през последните години, този момент става все по-близо. Натрупаният опит и високата подготовка на машините на българските състезатели са една отлична заявка за бъдещото ни участие.
През миналата година екип на специализираното списание OFF-road BG реши да последва кервана на ралито и да надникне отблизо в кухнята му. Впечатленията, които натрупаха там, достигнаха до всички любители на този спорт у нас и ни разкриха какво се случва зад кулисите на най-продължителното и високобюджетно оф-роуд състезание в света.
За втора поредна година акредитирани български журналисти заминават на уникално пътешествие по маршрута на “Дакар”. Изключителна издръжливост и спортен дух ще им бъдат нужни при преодоляването на дългата дистанция, която стартира в Европа и финишира в Африка. Екипът (Петър и Ивайло Цанови, Георги Панов и Василий Стадницкий) ще потегли от България на 30 декември със собствен високопроходим автомобил Mitsubishi Pajero с подкрепата на основния спонсор на експедицията “Киров” АД.
Тази година стартът на ралито няма да бъде даден навръх Нова година, а на 6 януари в Лисабон, като финалът по традиция е в столицата на Сенегал Дакар. Автомобилистите и мотоциклетистите ще започнат битката с двете специални отсечки в Португалия, след това ще преминат с кораб през Средиземно море и ще продължат, преминавайки през Мавритания, Мали и Сенегал, където крайното класирене ще се формира след завършване на етапа Тамбакунда – Дакар, в неделя, 20-ти януари. На следващия ден успелите на финишират ще вземат участие в първото Гран при на Розовото езеро. Това ще е демонстрационно състезание, на затворена писта по пясъците на плажа, след което ще се организира и официалната церемония по награждаването.
Друга новина е, че правителството на Мали, във връзка с напрежението в страната, обяви, че не може да гарантира безопасността на участниците и зрителите. Затова вместо маратонския етап, който трябваше да се състои на 16 януари между Нема и Тимбукту, ще има 366-километров спецучастък със старт и финал в Нема. На следващия ден, когато участниците щяха да преодоляват същата дистанция в обратна посока, сега ще карат 280-километров пробег без засичане на времето от Нема до Айон-ел-Атроус в Мавритания. Но все пак маршрутът на “Дакар 2007” ще преминава през Мали. На 18 януари от Айон-ел-Атроус караванът ще се отправи към град Кайес (Мали), като дължината на този специален участък ще бъде 257 км. След наложилата се корекция, дължината на ралито става 7915 км, от които 4309 км (15 спецучастъци) са състезателни, а останалите са връзки. Така тази година “Дакар” ще бъде най-къс за цялата си 29-годишна история.
250 мотоциклета, 187 автомобила и 88 камиона са регистрирани за участие в тазгодишното издание на ралито. Миналата година участваха 508 превозни средства, а през 2007 525 отбора ще се борят с пустинята.
За първи път ще има и толкова богато международно участие с представители и на държави като Китай, Тайланд, Мавритания, Мексико и Словения – общо 42 нации. Много ще бъдат и дебютантите, които за първи път ще се пробват - 38% от мотористите и 10% от водачите на коли са новаци. Впечатление прави и възрастта на участниците – 40% са между 18 и 39-годишни.
Рекордьорите на “Дакар”
Всяко рали има своите герои. Един от тях е Стефан Петерханзел – французинът има 6 победи с мотор и две с джип, което го прави наистина универсален боец в пустинята. Друг такъв герой е легендарният Юбир Ориол, който също е печелил ралито и на две, и на четири колела общо 3 пъти. Феновете на мотоспорта няма да забравят и великолепния Сирил Невьо, спечелил 2 от трите първи гонки с Yamaha 500 XT, а следващите три - с Honda. Жива е и паметта на Ришар Сенк (3 титли) и Фабрицио Меони (2 титли), които оставиха своите души в просторите на африканската пустиня.
4-те победи на Ари Ватанен с Peugeot направиха финландеца икона на рали-рейда. WRC шампионът демонстрира агресивен маниер на каране, който му донесе и успеха. Опитът вот автоспорта помогна и на Жан-Луи Шлесер, който също успя да спечели два пъти “Дакар” със своето бъги.
Специални адмирации заслужава и “Желязната лейди” Юта Клайншмидт, която в началото дебютира като любител с мотоциклет, а през 2001 г. смелата германка успя да спечели с всъдеход.
При камионите доминират Владимир Чагин с КАМАЗ с 5 победи и чехът Карел Лопрайс с 6 триумфа между 1988 – 2001 г.
Актуални новини за протичането на ралито ще може да намерите ежедневно на страницата ни www.offroadbg.net
МАРШРУТ НА РАЛИТО
ДАТА СТАРТ ФИНАЛ ВРЪЗКА СПЕЦ. ЕТАП ВРЪЗКА ОБЩО
06/01/07 Лисабон Портимао 115 km 117 km 232 km 464 km
07/01/07 Портимао Малага 15 km 67 km 463 km 545 km
08/01/07 Надорr Ер Рашидия 205 km 252 km 191 km 648 km
09/01/07 Ер Рашидия Оуазарзат 96 km 405 km 178 km 679 km
10/01/07 Оуазарзат Тан Тан 164 km 325 km 279 km 768 km
11/01/07 Тан Тан Зуерат 414 km 394 km 9 km 817 km
12/01/07 Зуерат Атар 4 km 542 km 34 km 580 km
13/01/07 Почивка в Атар
14/01/07 Атар Тичит 35 km 589 km 2 km 626 km
15/01/07 Тичит Нема - 494 km 3 km 497 km
16/01/07 Нема Нема 10 km 366 km 24 km 400 km
17/01/07 Нема Авун 280 km - - 280 km
18/01/07 Авун Кав 110 km 257 km 117 km 484 km
19/01/07 Кав Тамбакунда 180 km 260 km 18 km 458 km
20/01/07 Тамбакунда Дакар 124 km 225 km 227 km 576 km
21/01/07 Дакар Дакар 36 km 16 km 41 km 93 km
ОБЩО 1 788 km 4 309 km 1 818 km 7 915 km[url=www.offroadbg.net][img]http://forum.offroad-bulgaria.com/signaturepics/sigpic12_1.gif[/img][/url]
Коментар
-
До ден-днешен все още няма българин, осмелил се да изпробва своите издръжливост и умения на рали “Дакар”....
В кервана тази година сред имената на мотоциклетистите има и няколко Румънци както и Турци. Един от тях е мултимилионера Марсел Бутуза (баща на балканския шампион по мотокрос в клас 65сс), който тази година беше домакин на Еевропейската купа на нациите по мотокрос на трасето му в Зърнещи ( което на практика се намира в задния двор на частното му имение...) Пича е голям фен и участва "де що има състезания" . Аз го познавам от европейското (по супермото) в Арад през 2005та, а разбрах, че тази година е карал и на РедБулРомениакс Ще следя с голям интерес представянето му (или по-точно до къде ще стигне) защото, миналата година след като се върнаха от "Дакар" близнаците ме увериха, че е абсолютно немислимо за някой българин да участва и да стигне по-далеч от 3тия или 4тия етап. Да си призная, не им вярвам особено и дори мисля (поне лично за себе си),че да се стигне до финала наистина е изключително тежко, но не и невъзможно. Дори бих приел педизвикателството Ама няма кой да ми хвърли ръкавицатаК. Кулев
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар