Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дакар 2011 - Официална тема

Свий
Темата е затворена.
X
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

    Малко снимки и от моята камера.




    Тези момчета направиха уникална борба за финала на деня.Теглене с колан направо през дюните.Етапа беше много тежък и малко возила се прибраха по светло.Лагера беше полупразен.Чагин завърши в топ три на оверала.

    Форд Раптър е много популярен в Чили.Мястото на което сме в момента е богато на природни изкопаеми и има доста заможни хора.Този модел може да се види на всяко кюше.Днес в сервиза имаше и шоурум и ни казаха че град с 80 000 души купува 660 возила на месец.И това от дилър на около десет фирми за автомобили.

    Боулърите са на изчезване в рали Дакар.

    Дакарски неволи.На това бъги спиндела се откъсна пред нас.Ремонта който направиха в трасето бе като по учебник.Следваше ги натопорчена Тойота бърза асистенция.

    Цялото колело заедно с диска и спирачките вече не става за нищо

    Ето тук хванах момента забележете как колелото напуска болида.Караше се около двеста километра. в ето такива каманаци.

    КАМАЗ в действие.Тази година нямат конкуренция само Лопраиз от другите камиони кара на ниво.Днес бедстваха всички включително и Чагин.

    Малко и от фирмените отбори...За съжеление ние почти не виждаме пилотите в лагера.Веднага ги прибират бусовете на отбора.Близо сме до градове и те спят в хотели.




    За днес Пепи кара добре и отдавна е в бивака.От утре почват по човешки етапи и се надяваме всичко да е наред.Ние имахме гаден проблем с Тойотата.Счупи се регулатора на педала за газ.Едвам се дотътрихме в един сервиз и от там ни пратиха в представителството на Тойота.Вчера изгоряха няколко бушона и нямахме уреди цял ден.Добре че това с педала не се случи утре щото имаме да катерим много стръмен проход.Направо щяхме да спим там.Благодаря на Тони и Иво Върбанов за помоща която ни оказват постоянно.Стоян и Румен са добре и след малко ще се приготвяме за утрешния преход и снимки.Имаме много снимки но няма добър интернет.Мисля че като се приберем ще направим доста по добър репортаж.

    Коментар


    • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

      Снимки




































      Стоян Драев тел:+359877915301
      blood 0 RhF +

      Коментар


      • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

        Привет на всички, вече съм на линия в България и не мога да насмогна да чета и да се ориентирам още...
        ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ за добрите думи и подкрепа...и там знаехме, че ни подкрепяте и беше силна мотивация за нас
        Благодаря на всички приятели, които ме посрещнаха на летището, беше много вълнуващо за мен, едвам съм се сдържал да не се разрева като магаре от вълнение...
        Съжалявам и се извинявам на всички българи, че не успях д завърша...много ми е тежко и ме боли...малко ми трябваше, но...
        Объркано ми е още, но ще започна да разказвам, пък после ще ги навързвам...
        Дакар наистина е върха на оффроуда, това е нещото, което ти спира дъха от вълнение, от притеснение (особено когато си за първи път), мисълта, че си сред най-добрите на планетата те побърква, опиянява и задължава...
        Радвам се, че и нашата малка България най-после се записа на световната сцена и вече пътя е проправен и ще е по-лесно за следващото ми (ни) участие, а защо не и на други българи и в други класове
        Искам да благодаря ина репортерския ни екип на Дакар, който прави невъзможни неща, за да се предвива, снима, помага, изпраща информация, бори се с несгодите и машината, навъртат всеки ден по над 200 км. горница от нормалното и се чудя как издържат още...
        Ето малко снимки правени от мен за загрявка, а по-късно ще започна аналитично да разказвам,. за това, което преживяг тези 10 дена и над 4000 км. в приключението наречено "Дакар 2011"...

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:12.jpg
Прегледи:3
Размер:157.2 КБ
ID:5242583


        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:121.jpg
Прегледи:3
Размер:104.2 КБ
ID:5242584


        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:122.jpg
Прегледи:3
Размер:84.4 КБ
ID:5242585


        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:123.jpg
Прегледи:3
Размер:64.1 КБ
ID:5242586
        Прикачени файлове

        Коментар


        • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

          Първоначално публикуван от koko_np Преглед на мнение
          Здравей Тодоре, ДОБРЕ ДОШЪЛ в БЪЛГАРИЯ!!!
          Искам да те попитам за тази снимка: виждам дири на изкачване или спускане са - и в двата случая ми се вижда "стръмничко"..., ДАКАР наистина е спиращо дъха преживяване!
          Това точно беше спускане, но не от много големите, около 50-60 метра
          На мен много ми допаднаха дюните и нито веднъж не закъсах, голямо удоволствие ми доставяше и спускането и изкачванията
          Единственото страшно е, че не знаеш какво следва след върха...понякога е стръмно, понякога не е, а понякога се крие пропаст...
          Дюната винаги се атакува косо, под ъгъл, за да можеш да погледнеш за миг за върха и да се спуснеш обратно, ако не ти хареса или да я прескочиш, ако става...
          Важна е и скоростта до върха, ако си много засилен, предстоят кълбета, ако намалиш преди върха, закъсваш точно горе...

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1234.jpg
Прегледи:3
Размер:70.9 КБ
ID:5242600


          Ето го и 3 километровото спускане от върха на планината...голяма мания, няма такъв кеф

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:12345.jpg
Прегледи:3
Размер:34.7 КБ
ID:5242601
          Прикачени файлове

          Коментар


          • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

            Днес цял ден се чудя от къде да започна...колкото повече осмислям нещата, толкова повече необятни и безкрайни ми се струват...
            Ще започна с ОРГАНИЗАЦИЯТА, защото е важна и защото за първи път се сблъсквам с така добре смазана и работеща машина от 4000 човека персонал
            Още на административния и техническия преглед разбрахме, че мърдане няма и всичко в график, с наказания, дисквалификации и без компромис !
            В организацията са включени армията и полицията на Аржентина и Чили, всичко е отцепено, заградено и със строг пропусквателен режим.
            На всички кръстовища и светофари минавахме с предимство, всички участници в движението ни пропускаха, а публиката беше направила километрични шпалири и екзалтирано ни подкрепяше и ръкопляскаше
            Публиката.... няма такава никъде по света, честно !!!
            Спяха по палатки до пътя, няколко хиляди ни чакаха на старта сутрин в 5 часа, в продължение на стотици километри бяха по трасето...
            В първите етапи в Аржентина навигация не е нужна...просто 100 % от трасето е с публика и караш между тях, даже и в специалните етапи
            Всички ти се радват, ръкопляскат, искат автографи, снимки, жените ни целуват като свалим каските и изобщо...неописуема еуфория и радост
            По врене на леасоните ни даваха вода, безалкохолно, черпиха ме с диня, предлагаха и барбекю и изобщо...мания
            Вечер обграждаха лагера и стояха до сутринта на оградата, само и само да съберат автографи и да си направят снимки...никога не съм се чувствал толкова значим и доволен от това, което правя
            Биваците в Аржентина бяха около големи градове, на хиподруми, голф игрища, стадиони и изобщо супер организирани.
            Тоалетни, бани (само студена вода обаче) и кетъринг на ниво, работещ денонощно...вода, напитки, бира, редбул, плодове...всичко на корем.
            И е интересно да видиш как в нищото се изгражда едно градче за 2500 човека и на другия ден го няма...
            Тази година лентите за ръка бяха с чипове и организаторите разполагаха с четец, който по всяко време те разпознава кой си и даже излиза твоята снимка...
            В трасето имаше малко контроли, средно по 2-3 на ден, но на всеки 50 км. имаше линейка, а на всеки 30 км. наблюдатели на организаторите.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11-23.jpg
Прегледи:4
Размер:105.6 КБ
ID:5242681



            В трасето на всеки 200 км. се изграждаше и бензиносанция за АТВ и мотори, където горивото беше без пари и задължително почиваш 15 мин.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11-22.jpg
Прегледи:4
Размер:62.2 КБ
ID:5242680


            Най-много ме впечетли обаче реакцията им при инцидента с мен.
            След като излетях и АТВ-то се стовари върху мен, до мен спря един моторист и ми помогна да обърнем АТВ-то. Не усещах силна болка и продължих...тогава дойде и Петър и тръгнахме заедно.
            "Заедно" е трудно да се каже, защото от праха не можеш да доближиш почвече от стотина метра от предния. След стотина километра спуках гума и направих сигнал на Петър да продължи...след още 30 км. спуках и задна лява гума...камъните не прощават и режат като нож, особено когато са скрити в прахта.
            Въпреки всичко профължавах...с по-бавно темпо, но се движех...в пустинята е важно да не спираш
            Силен удар в скрит камък обаче изкриви кормилната щанга и скъса стабилизираща щанга...
            Скоростта ми намаля още, кормилото се изкриви като израелска пушка и карах само с една ръка, че с другата не го стигах...
            На контролата помислиха, че съм с извадено рамо и един от тях дой де да ме "потупа" (разбирай удари направо) по рамото, за да види дали изпитвам болка...
            Казах му, че карам с една ръка заради кормилото и след като не изохках, той се успокои и ме пусна да продължа...
            В зоната за зареждане имаше много фенове, като двама от тях знаеха за Стоичков и бяха хард офрроудъри с Митсубиши
            Единият от тях ми даде болкоуспокояващи и спаси доста ситуацията



            Надеждата ми беше, че ще ме настигне сервизния камион на отбора и знаех, че в него има гуми, джанти и кормилни щанги, но...уви...камиона е бил счупен и така и не дойде...
            Стана тъмно и все по-трудно за навигация, прахта по-голяма, а скоростта ми по-малка...
            По едно време АТВ-то започна да заглъхва...беше задръстен филтъра и бензина свършваше...а инах само 37 километра до финала.
            Спрях и опитах да изчистя филтъра...и до там...разбрах, че няма да мога да продължа, че горивото го нямаше, кормилото вече показваше 6 часа, а кутията на филтъра беше пълна с ла..на



            Наведох се и така си и останах...превит на две...адреналина си беше отишъл о отстъпил място на болката...
            Натиснах синия бутон, след като разбрах, че всичко е загубено и няма с какво да продължа, даже и да се изправя и да се "покатеря" на АТВ-то...
            Прикачени файлове

            Коментар


            • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

              И така...свързах се с центъра, обясних какво става и те веднага изпратиха най-близко намиращия се състезател (в случая французи с автомобил) и те чакаха с мен докато дойде линейката.
              Пеко. Румен и Драев ме чакаха на финала, но не можеха да влязат, защото и тях ги следят по сателита, а и е доста опасно вечер в пустинята...
              Впоследствие явно съм изпаднал в травматичен шок, защото не помня, че съм говорил с брат ми, с Ивайло Близнака и Мариела...знам само, че исках да завърша...на всяка цена...
              Дойде линейката и понеже се притесняваха да не съм ударен в гръбнака решиха да изчакаме хеликоптера на сутринта.
              Завиха ме в брезент и алуминиево одеяло и всички легнахме да спим до линейката.
              Студът и болката бяха безумни...наложи се да ми бият морфин, за да заспя и да се успокоя...



              Хеликоптера ме взе към 10 сутринта и ме заведоха в частна клиника, направиха ми всички изследвания, скенер, чдрено-магнитен резонанс и доктор Рохас с голям кеф и задоволство ми каза, че имам само три счупени ребра на гърба...
              Радостта му беше затова, че гръбнака ми беше здрав и нямах вътрешни разкъсвания и усложнения.
              Заведоха ме в болницата в стая с изглед към океана и на 100 метра от него






              За мен се грижеше единствената английско говоряща сестра Пили и тайно ми носеше цигарки, че беше забранено, а аз нямах...



              Организаторите държаха постоянна връзка с мен и с Мариела, а от друга страна ги тормозеше и Ивайло Близнака чрез Goblin (благодаря отново за подкрепата)
              На другия ден дойдоха и журналистите, заведоха ме до един мол да да си купя дрехи и се разприказвахме.
              Първоначалната ми идея да продължа с тях отпадна, защото организатора ми каза по телефона, че няма начин да вляза в лагера, тъй като там е бивак, а не лазарет...
              Организираха ми полета до София ( в бизнес класа) и постоянно ми звъняха да питат как съм, даже и преди малко пак се чухме да питат дали съ, ходил при българския си лекар...
              Впечетлих се, наистина изпипват всичко до най-малкия детайл и те карат да се чувстваш част от голямото семейство...
              Това е засега, утре още...

              Коментар


              • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

                Току що се чух с нашите, днес е бил изключително тежък ден за всички !
                Петър се е справил много добре с навигацията и няма пропуснати точки !
                Репортерите са имали много грижи в трасето с колата, спукали са три гуми, на Румен двете камери са отказали от праха, сателитния телефон е отказал и сега минават на другия (моя, който им оставих) !
                В момента са в бивака и се опитват да отстранят щетите за утре и търсят варианти за гуми...
                Има страшно много отпаднали състезатели. като от нашия отбор е останал само Петър и две бъгита...

                Коментар


                • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

                  Първоначално публикуван от javoresku Преглед на мнение
                  Досега се сдържах и не комернтирах, но вече мога да си го кажа: Гордея се с това, че познавам най-големия карък на дакар 2011. Едва ли ще се намери някой от останалите състезатели с толкова много лош късмет. Да ме поправи Тодор, ако е имал ден без някакви проблеми.
                  Не знам защо, но всичко вървеше наобратно още от 1 януари...
                  Прибирайки се с такси от Новогодишното тържество 20 минути след Нова Година си загубих портфейла с около 800 долара и едната карта...добре, че документите бяха в хотела с другата карта.
                  На следващия ден като стартирах се оказа, че и на двамата са ни блокирали задните спирачни апарати и два дена карахме без задни спирачки.
                  На моето АТВ три дена не можаха да му поправят усилвателя на кормилото и 1000 км. се борих с втвърденото кормило.

                  Първоначално публикуван от К.Наков Преглед на мнение
                  РЕСПЕКТ!!!
                  Имам едно въпросче , как при такава перфектна организация на Дакар, успяха да ти налеят "ЛОШО ГОРИВО" в самото начало?
                  Организатора няма ангажимент прии зареждане в свързващите етапи, той само ти посочва бензиностанциите в пътната книга, основно бяха Shell и една голяма верига YPF, с която явно имаха договор.
                  При зареждането на бензиностанцията (около 1000 човека ни чакаха там) беше голяма суматоха и лудница.
                  Всички се катерят по тебе, по машината, искат автографи, снимки и т.н.
                  Бензинджията ме пита , NAFTA ? което в Аржентина означава бензин или по-точно "гориво", имайки предвид бензина...
                  Аз първосигнално отговорих No..., benzin ама в суматохата той започна да налива...поглеждам и виждам, че пише V Power Disel
                  Разкрещях се и докато спре наля 5-6 литра в допълнителния резервоар...
                  Нямаше маркуч да ми даде да го източа и започна едно ходене от една до друга бензиностанция (основния резервоар е за 120 км. само) и чак към края намерих една в която се разбрахме и намериха маркуч да източим и изчистим резервоара...
                  Всичко това ми отне време и закъснях за старта на SS-a с 37 минути и получих наказание 6 часа и стартирах след 27-мия автомобил (по преценка на съдията е старта когато закъснееш).
                  На следващия ден стартирах нормално и до средата на етапа се движех с 9-10 време и много ми спореше и навигацията и карането.
                  В зоната за зареждане се засякох с Петър и тръгнахме с една минута разлика.
                  Прахоляка обаче беше огромен и мотористи и АТВ-исти труднно даваха да бъдат изпреварени.
                  Докато си търсех вариант за изпреварване на един мотор, той се разпльока на един завой и аз июскочих от трасето, за да не го прегазя...
                  Резултата беше плачевен, две криви щанги и две предни гуми "изядени до края"...



                  В следващия етап отново добър старт, добра навигация, добри времена и след средата на етапа голям камък в средата на нищото покрит с прах на пудра...
                  Резултата...пак същия...крива джанта, спукана гума и "влачене" до финала...



                  Кормилото ми така и не успаха да го настроят и ел. усилвателя постоянно се "бореше" да си го нагласи по неговите си настройки (нямахме компютър в лагера) и всяко чукване и леко изкривяване впоследствие ставаше страшно криво и трудно управлението на АТВ-то...
                  Може би причината беше, че не атакувах правилно камънаците и лисата на опит ми пречеше да си избягвам изненадите, но...не беше само при мен...
                  всички ревяха от гуми и те са голям консуматив на това състезание...
                  Искам да кажа, че имаше и още по-големи каръци от мен (но това не ме успокояваше много...)
                  Колегата от Аржентина с Поларис 4х4 изгоря в буквалния и преносния смисъл в трасето.
                  Аз бях след него и натиснахме моето копче на, че неговите уреди бяха изгорели...Коментара му беше, че е за първи и последен път на Дакар...



                  Ето и едно видео от мястото...



                  Имаше и много мотористи и АТВ-исти, които не предвиждаха големия разход в пясъка и загубванията и оставаха без гориво е трасето, на един от тях му помогнах даже...





                  Иначе има страшна атмосфера на взаимопощ между аматьорите и частните пилоти, винаги спират и помагат. както го правех и аз, защото не се знае след колко километра ще ми се наложи и на мен...
                  При мотористите проблема беше умората и вдигането на мотора...сигурно съм вдигнал поне 5 мотора и се изгорих няколко пъти на ауспусите, че все ги хващам дето не трябва
                  Фирмените пилоти обикновенно "прелитат" и не се занимават с простосмъртните, като най-арогантни и агресивни са от тима на VW...



                  Ето го и един от моите фаворити и много земен пилот...нали беше частник дълги години на Дакар...Холовчиц !



                  Това е засега, утре още...

                  Коментар


                  • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

                    Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
                    ...
                    Любопитен съм да разбера , какво точно означава да си част от отбора на "МД РАЛИ СПОРТ"? Плюсове и минуси /ако има такива/.
                    Много го коментирахме този въпрос с Петър докато бяхме там... Защото, едно е да ти разказват и обещават, друго е на трасето...
                    Голямата полза е, че не мислиш за логистиката, за административния и техническия преглед, всичко ти е подготвено, машината ти е по изискванията, документацията е сортирана в папка и когато отидеш на гишетата щом видят MD Rally Sport всичко става бързо.
                    Механика ни също беше много добър и компетентен, като според случая се включваха още двама и почти не сме мислели за техническата част.
                    Отбора ни осигури палатки и легла (които не ползвахме, че няма време за разгъване и прибиране) както и други екстри за нашия бивак - осветление, маси, шатри, въздух, ток и т.н.
                    Това, което не ни хареса е, че се мислеше и се обръщаше основно внимание на автомобилите и бъгитата (единия е световен шампион в класа си) .
                    Уговорката беше да са ни готови палатките и сутрин да ни събуждат за старта (в зависимост от стартовия списък) и да ни прибират палатките.
                    Това не се случи и така губехме много време за сън...не е проблема, че не можем да си разгънем и сгънем палатката, проблема беше, че чакахме до 11-12 часа да излязат списъците. за да знаем в колко стартираме и реално губехме по 2-3 часа от времето за сън...
                    Като цяло е добре да си в голям отбор, защото по-лесно се случват нещата и имат по-голям опит за догодина си извадихме доста поуки за предварителните уговорки

                    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                    Тодоре, беше казал, че джантите които е направил Морел са уникални, и държат много добре гумите даже и ако в тях няма въздух.
                    Може ли да обясниш кое-какво е с тези джанти, мисля, че ще е интересно за всички.
                    Джаните са железни, тип Бед Лок, демек със захващане на гумата посредством железен ринг.
                    Направени са много здраво и е почти невъзможно гумата да излезе или да се извърти от джантата.
                    По-долу на снимката можеш да видиш как задната гума се е разкъсала тук-таме, но не излиза от джантата.



                    Това позволява даже и без въздух да се движиш и да финишираш (аз изминах 250 км така, Петър също завчера).
                    Цената на джантата е около 150 евро и мисля да си взема и за България, като се връщат АТВ-та през февруари.

                    Коментар


                    • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

                      ОРГАНИЗАТОРИТЕ ОТ АСО СА СЪКРАТИЛИ С 100 КИЛОМЕТРА ТРАСЕТО ОТ 11 ЕТАП. СЕГА Е 530 КИЛОМЕТРА
                      LZ5ZI qth HASKOVO
                      Pajero II GLS 3000 V6

                      Коментар


                      • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

                        Ето го интервюто от btv http://www.btv.bg/news/bulgaria/obsh...ali_Dakar.html
                        Per aspera ad astra.

                        Коментар


                        • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

                          Ето и отново от нашите неуморни репортери, страхотно видео от масовия старт : http://dakarbg.com/cgi-bin/e-cms/vis...=001&p=0020&g=
                          Per aspera ad astra.

                          Коментар


                          • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

                            И финал за Ценков 8
                            Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                            Коментар


                            • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

                              Първоначално публикуван от iiiopo Преглед на мнение
                              MAFFEI пак го нямаше по контролите а директно на финала.
                              Тодоре на какво се дължи това? При него се случи на няколко етапа? Техниката ли не му е наред или тези които потдържат сайта са заспи?
                              По принцип "живите" контроли веднага предават информацията в центъра, а виртуалните ( WP) през сателити, които реално следят преминаванията !
                              Целия щаб на състезанието е в Париж, където 12 човека денонощно следят за всичко и с тях се комуникира даже при инцидент.
                              Според мен закъсненията, забавянията и липсата на инфо идва от сателитното предаване и организатора не се притеснява толкова, защото важната информация е в GPS-a на състезателя и затова най-вярно е инфото на финала !
                              Там има и човешка ръка и няма начин за грешка при въвеждане на данните...

                              Коментар


                              • От: ХРИСТОВ И ЦЕНКОВ НА "DAKAR 2011"

                                Чух се преди малко с нашите, настроението е отлично, днес много коли са пръскали гуми и жегата е била непоносима !
                                Ето и запис от първа ръка

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X