Обява

Свий
Няма добавени обяви.

CAMEL TROPHY

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • CAMEL TROPHY

    От много време съществува въпросния преход! Интересно ми е някой може ли да обясни нещо повече за тези машини. Защото близко до моя блок паркират едно Дискавъри и е с подобен багажник като на Дефендера тук


    Въпроса ми е фирмата Ровър ли подготвя машините?

    За походите използват Дефендер 110,Фрилендер и Дискавари! И забелязвам, че всички джипове са дълга база сигурно, за да могат да качат повечко провизии!
    За самите преходи знам, че се провеждат от 1980-та през 2,3 години. И всеки път е до различни точки на света. Освен джиповете екипите са въоръжени и с лодки! През 1998 година се насочват към амазонската джунгла.
    На 20-ти Август 1998-ма година 20 отбора от целия свят се насочват към южните АНДИ в първото зимно пътешествие на CAMEL-TROPHY! Истинското приключение започвало от град Ushuaia в Аржентина, който се намирал в района Tierra del Fuego на 25-ти август. Очакваните температури били минус 30 градуса под нулата! Очаквало се всички отбори да преодолеят всички етапи, който включвали различни дисциплини, който включвали Каране на Джипове, Ориентиране, Планинско Колоездене, Кану-каяк и каране на ски. Всеки отбор бил снабден с една лебедка WARN! Която да им служи по време на пътешествието! Първоначално нямало никакъв сняг! Първите етапи били на черни пътища! Обаче екипите починали и готови за подвизи чакали с нетърпение следващите етапи. В началото на втория етап, в който етапите били подложени на всякакви трудности екипажите трябвало да се борят не само с природните условия, а и помежду си. Във всяко състезание по планинско колоездене, кану-каяк и ски.
    Отборите били от страни като Русия, САЩ, Великобритания, Франция, ., и други!
    https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

  • #2
    Re: CAMEL TROPHY

    По мои сведения състезанията започват 1980г. и се провеждат всяка година до 2000г. Така да се каже, "наследникът" на "Camel Trophy" оттогава насам е "G4 Challenge", което обаче е инициатива изцяло на Ленд Ровър. В Кемъл Трофи участват само Дифендър, Дискавъри и Рейндж Ровър Класик в някои от годините... Фрилендера се включва чак накрая и после най-вече в "G4 Challenge", ама повече за реклама... За лебедките освен Warn, Ленд Ровър много често работят и със SuperWinch. Ленд Ровър си подготвят машините, но организацията и инициативата со делят и с други. Затова и има много версии защо се преустановяват състезанията...

    P.S. А за жълтото Дискавъри до твоя блок повечче може да разкаже Turbozmej

    Коментар


    • #3
      От лятото се каня да напиша една дълга статия за Camel Trophy - най-вече под директното впечатление от нашите жълти камили. Яро направи чудесно представяне в снимки, но историята и технологиите използвани в Camel Trophy състезанията са интересни и заслужават дълго описание.

      Що се отнася до паркираната камила - най-вероятно кротко е пасяла докато е чакала инсталаторите да слязат от блока на djdavel.

      T.
      Good guys drive Land Rovers!

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Turbozmej
        Що се отнася до паркираната камила - най-вероятно кротко е пасяла докато е чакала инсталаторите да слязат от блока на djdavel. T.
        Не знам но беше върховен.МНого се радвах на джипа.Просто страшна картинка!
        https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Turbozmej
          От лятото се каня да напиша една дълга статия за Camel Trophy - най-вече под директното впечатление от нашите жълти камили. Яро направи чудесно представяне в снимки, но историята и технологиите използвани в Camel Trophy състезанията са интересни и заслужават дълго описание...
          Ами хайде, пък ние ще допълним с някой линк, информация, снимка и друго, но най-вече ще четем с интерес!!!

          P.S. А Камилата е уникална наистина! Друга такава автентична на живо не съм виждал!! Първия път когато я видях паркирана на ълъла на "6-ти септември" и "Гурко" (срещу МВР) я зяпах подробно поне 30 мин...

          Коментар


          • #6
            Camel trophy

            Джипката наистина е много яка.
            Относно Camel-a надявам се скоро да подготвите хубав материал, който ние с удоволствие ще публикуваме в списанието.

            Коментар


            • #7
              Re: Материал

              Първоначално публикуван от izo4x4
              ...Относно Camel-a надявам се скоро да подготвите хубав материал, който ние с удоволствие ще публикуваме в списанието.
              Ицо,

              В момента подготвям обширен материал, който ще бъде готов надявам се до утре. Ще го съгласувам с Turnozmej и ще го поместим тук, и в последствие след Ваше oдобрение и това на читателите може и в списанието..

              Поздрави!

              Коментар


              • #8
                Re: Материал

                Евалата YARO! За мен лично тия преходи са нещо повече от Париж-Дакар! Защото все пак е нещо много наподобяващо нашите терени. А докато в Париш-Дакар си е нещо като обикновенно рали! Вярно че в пустинята е трудно но не може да се сравни с препятствията който преминават в CAMEL-TROPHY!
                https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                Коментар


                • #9
                  А не е ли време за land rover enthusiast - клуб в България . Моята "камила " е зелена и не е готова за CAMEL-TROPHY , но се готвя за КОМ-ЕМИНЕ 2005 (туристически). Не знам познавате ли Велин от Габрово - има много добре подготвено Дискавъри , два пъти ме е вадил от техните дерета. А тук във Варна също стават все повече , и не знам дали сте забелязали как като се разминават две DISCO-та шофйорите се оглеждат любопитно.

                  Коментар


                  • #10
                    Клуб..

                    Първоначално публикуван от ивайло
                    А не е ли време за land rover enthusiast - клуб в България . Моята "камила " е зелена и не е готова за CAMEL-TROPHY , но се готвя за КОМ-ЕМИНЕ 2005 (туристически)...
                    Ами аз от доста време си мисля за това!.. Въпреки, че ако трябва да бъда честен, най-голямата ми мечта в тази насока е да организирам клуб "LR Defender-Bulgaria"... Но, ще ми бъде кеф да се "сдушвам" и не само със собственици на Дифендър-и, а на LR като цяло.. И на предния джам да има следните лепенки:
                    "Offroad-bulgaria.com"
                    "Defender-bulgaria.com" (примерно.. )
                    и класиката - "Land Rover - Best 4x4xFar"


                    Първоначално публикуван от ивайло
                    ...и не знам дали сте забелязали как като се разминават две DISCO-та шофйорите се оглеждат любопитно.
                    Ами аз всеки път като карам 110-ката и си премигвам с дългите като се размина с някой Дифендър... Същото го правя като карам VW Костенурката на моята девойка и се размина с някой друг Костенур..

                    Коментар


                    • #11
                      лебетките

                      лебедките не са WARN а SuperWinch Хьски 8
                      Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                      Коментар


                      • #12
                        Re: лебетките

                        Първоначално публикуван от CJ_
                        лебетките неса WARN а суперуинч хьски 8
                        В сичките статии който имам за Трофито пише че са били WARN!За прехода който е бил през 2000 година съм 100% сигорен!
                        https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                        Коментар


                        • #13
                          Camel Trophy - One Live - Live It!

                          Първоначално публикуван от DJDAVEL
                          Първоначално публикуван от CJ_
                          Лебедките не са WARN а SuperWinch Хьски 8
                          Във всичките статии който имам за Трофито пише че са били WARN!За прехода който е бил през 2000 година съм 100% сигурен!
                          През всичките години от 1981г. до 1996г. са само SuperWinch. Само през последните две години от участието на Ленд Ровър (1987г. и 1988г.) са Warn.. Абе четете по-надолу..

                          За материала, който следва, благодаря на Венци и Пламен за съдействието.. Също така, поднасям извиненията си към Turbozmej, за дето имахме уговорка да изготвим съвместен материал и той да добави неща, най-вече и на база личен опит от използването на такъв джип, а аз не го дочаках.. Така или иначе материалът стана доста обемен и вероятно, тъй като и на мен ми остана информация извън тази статия, ще е по-добре да направим допълнение към този постинг или една нова тема, специално за "Camel Trophy Discovery"...

                          ==================================

                          Camel Trophy – One Live, Live It!

                          Началото...

                          В много форуми и източници от световната мрежа Internet, Camel Trophy се отъждестява като Олимпиадата при колите 4х4. Назад в годините през 80-те и в началото на 90-те години на миналия век, Camel Trophy е неопровержимо най-вълнуващото състезание по своята същност и характер, използващо коли 4х4.

                          Първото състезание се провежда през далечната 1980г., тогава участват група Германци (три екипа) с джипове Jeep CJ6. Маршрутът е бил “Трансамазонската магистрала”, и въпреки, че не успяват да достигнат до края на плануваното трасе, успяват да завладеят въображението на много авантюристи в 4х4 сферата по целия свят. Само за една година обаче, потокът от хора желаещи участие е вече далеч над 10.000 човека. От 1982 година, както и през всяка следваща, до 1998г. състезателите използват джипове на Land Rover за да извършват предначертаните преходи. От тогава насам и прочутото състезание се определя като невероятно изпитание на човешкия дух и този на машините. Не случайно мотото на състезанието през последните години е “One Live – Live It” (“Един живот – изживей го!”). В днешно време съществуват много състезания от подобен род навсякъде по света, но ВСИЧКИ и най-вече тези усетили магията на офроуда и на джиповете Ленд Ровър ще го носят винаги в сърцето си като първата любов...


                          Организация на състезанието.

                          Цигарите Camel (RJR Nabisco) са спонсор на първото състезание. От тогава насам (от 1981г. насам) главни спонсори са Worldwide Brands Inc. (WBI), подразделение на RJR Nabisco, които се основават през 1981г. и до момента притежават търговската марка Camel Trophy. Оттук насетне се оформят и създават търговски брандове като “Camel Trophy Adventure Wear” и т.н. Както става ясно и по-нататък тук, в един момент (не ясно точно кога, има доста версии) Ленд Ровър партнират в спонсортството. Повече от естествено е, че една от основните цели на основните спонсори в първите години на състезанието (Camel, Land Rover и производителите на лебедки SuperWinch) е била популяризирането на техните продукти при използването им в една драматична среда.

                          Една от уникалностите на Camel Trophy е, че никога не е имало изискване да участват само професионални състезатели. През годините, в състезанията са участвали хора от всякакви свери на живота – от алпинисти, пещерняци, колоеждачи и обикновени ентусиасти , през археолози до дърводелци и санитари.

                          След първите години от създаването на състезанието, повече от милион са кандидатите за участие в дву-членните международни екипи. Във финалните стадии се отсяват (над) 6 двойки от всяка нация/държава, които се състезават по между си в местни (национални) траяли. След това междинно класиране, два екипа отиват на международен траял, от който се класира един, плюс екип от журналисти, прикрепен към тима. Първите жени, участнички са през 1994г. – съответно в тимовете на Франция и Швеция.

                          Почти всяка година избираният маршрут на състезанията е различен, като винаги се избират маршрути, необезпокоявани от превозни средства до този момент. Състезателният елемент се усилва с въвеждането на “Специални задачи” (Special Tasks) няколко години по-късно, последвано и от награди за тяхното изпълнение, както и въвеждането на моралните награди за “Колективен дух” (Team Spirit). Специалните задачи за изпълнение са били от най-разнообразен характер – като започнем от стандартни операции като изтегляне с лебедка, преминаваме през труден участък за определено време и стигнем до ‘изграждане’ и ‘прокарване’ на път. При последните две например често се е налагало да се строят мостове, или да се възстановяват/изграждат наново паднали такива в изключително тежки условия.

                          Ето момент от процеса по строене:

                          Тук е още в пробен стадии:


                          И явно в завършен вид:


                          Наградата за “Колективен дух” се е давала за действия, като например подсигуряване на безопасно преминаване на тим от друга нация, помощ от всякакъв вид на тим от твоята и друга нация. Много често, задачата на първите преминали през токущо изграден мост е била да изчакат безопасното преминаване на целия конвой, който често е от 15-20 състезаващи се джипа и още около 15 джипа за support и други. Тези, от Вас, който участват в състезания добре знаят какво значи това...

                          С нарастването на славата и полулярността на състезанието, расте и интереса от страна на журналистите във Великобритания, а оттам и често острата критика към Ленд Ровър, най-вече в началото на 90-те години. Критиците от Острова, в лицето на журналисти от най-известните специализирани издания за Ленд Ровър подемат едва ли не бойкот. Техните доводи са опасения за беззаконна сеч на флора в джунглите, отъпкване на почви и т.н. За да "смекчи" гнева на английските журналисти, които в много от случаите са "анти" по принцип, Ленд Ровър допълват 'мисиите' на техните "Специални задачи" с 'обществено и природно полезни задания'. През 1993г. в Малайзийската джунгла, тимовете работят и през нощта за да изградят Станция за наблюдение (мониторинг) на околната среда, за да могат биолозите и учените да извършват своите наблюдения и проучвания на флората и фауната в региона, която до този момент е била недостъпна за подобни инициативи. Сродни 'мисии' са били изпълнявани и в джунглите на Латинска Америка, където джиповете са минавали в близост до обекти на археологически разкопки.

                          От 1981г. насам в състезанието се използва най-доброто от Солихъл (заводите на Ленд Ровър), като започнем от:

                          Рейндж Ровър Класик (през 1982г.) - на снимките отдолу един "девоенизиран Рейндж":





                          Ленд Ровър Серия III - не можах да открия снимка от екземпляр участвал в Camel Trophy, в оригинал изглежда така:


                          Дифендър 90


                          Дифендър 110





                          Дискавъри









                          и най-накрая Фрийлендър при последното участие на Ленд Ровър през 1998г.


                          За Camel Trophy Ленд Ровър предоставят основно дизелови машини, с изключение на първите две години (1982 и 1983г.) когато на разположение са двуврати бензинови 3.5 V8 Рейндж Ровър Класик.

                          За колите Ленд Ровър:

                          При почти всички от използваните модели, извършените подобрения и модификации са увеличавали теглото на колата с между 250 и 400кг., без да се взима предвид допълнителния товар, багаж и екипировка, необходими за експедициите. Отдолу следва списък на повечето надграждания и модификации, извършвани по джиповете – най-вече по Дискавъри, но също така по Дифендър и Рейндж Ровър Класик:
                          • 6-точкова клетка против преобръщане, монтирана в купето, при Дифендър предната част от клетката (предните тръби) са извън купето
                          • експедиционен багажник, който при Дискавъри е захванат през покрива директно за клетката в купето, като на снимките:


                          • стълба за експедиционния багажник, изрязано в задната броня ухо за теглене (обърнете внимание и на грайфера и дебелината на използваните гуми тук):
                          • предни уши за теглене
                          • модифицирани задни арки
                          • преден капак в черен анти-отразяващ цвят, допълнителни заключалки към предния капак, купе, боядисано в пясъчен цвят
                          • вътрешен и външен контакт за управление на лебедката
                          • ванти предпазващи от клони
                          • шнорхел, водозащитни калъфи за седалки
                          • предпазител за кормилната щанга, защита/ предпазител за резервоара, предпазител за товар/багаж, специално усилен кенгурин
                          • фарове на тавана с насочено петно, фарове с насочена светлина монтирани на предния грил-гард, предпазни решетки за задните светлини, монтиран отзад, фар за осветяване на работно постранство
                          • два акумулатора, ключ маса, волтметър и гнездо за включване на допълнителни консуматори монтирани на нивото на радиото, пожарогасители
                          • модифицирано шаси и окачване, понижени предавателни числа на раздатката, 4-пинови диференциали от бензиновата версия (V-образния осмак) и 24-жлебови/канални полуоси, подобрена стойка за резервна гума, модифицирани чашки (легла) за пружините
                          • пускател на лебедката защитен от вода, водоустойчиви лебедки Superwinch или Warn
                          • различен набор от лопати, кирки, въжета, изкуствени пътеки за пясък и кал и т.н.

                          от стандартното оборудване са демонтирани:
                          • катализатор, дръжки за захващане в купето, еърбегове


                          Дискавъри
                          Дискавъри взима доста дейно участие (с версия 200TDI) в периода 1990-1996г. За този период, специално за състезаето Camel Trophy от заводите в Солихъл, Великобритания излизат около 400 бройки. С изключение на единици, които са били отписани за брак по време и след състезанията, повечето от тях са дарени на страните домакини, продадени и може би някои все още се продават. Много от продажбите са извършени от активният в тези години Camel Trophy Owner Club (с доскоро поддържана и обновявана уеб страница) и някои от най-големите дилъри на Ленд Ровър, като Nene Overland. За бройки от другите модели Ленд Ровър, използвани в състезанията, версиите са колебливи. За Рейндж Ровър Класик, Дискавъри 300TDI и използвания в края Фрийлендър при всички случаи обемите не са над 400 за модел. Вероятно малко повече са за Дифендър 110. Без да твърдя с точност за Фрийлендъра, но останалите три модела са били във версии с ляв и с десен волан. В последните години на състезанието, като и след неговото прекратяване, много ентусиасти се заемат с тунинг и доработки на стандартни заводски Ленд Ровър-и за да направяват тъй наречената “Camel Trophy Replica”, като например тези два Дифендър-а:



                          сравнени с оригиналите:




                          Някои от "репликите" са извънредно сполучливи, различаеми от “оригиналите” само по номер на шаси, при други, явно ентусиазма не е бил на необходимото ниво.. )

                          Подновената версия на Ленд Ровър Дискавъри I с дизела 300TDI (след фейс-лифта от 1994г.) за първи път участва в Camel Trophy през 1996г., но реално се използва “по предназначение” още през 1994г. по време на експедиция в убийствените жеги на тропиците на Белиз. На много места из нета погрешно се бърка модела и се пише, че в състезанията участва Дискавъри II, който излиза в края на 1998г., и единствения му дизел е петака TD5.

                          Рейндж Ровър Класик
                          Рейндж Ровър Класик печели първо място в Париж-Дакар през 1981г., по-късно при участия през 1987-1988г. е в челните финишисти. Класик-а е и основно превозно средство в експедицията “Great Divide Expedition” през 1989г. Експедицията е първата по рода си, която пресича от север на юг Северно Американския Континентален Вододел с моторно превозно средство. 10 години по-късно Рейндж Ровъри се връщат отново в Колорадските планини за осъществяването на преход-годишнина. Този път участват 6 Рейндж Ровър-а New, с 4.6 V8 двигатели. Множество други експедиции се характеризират с участието на Класик-а, като например Mount Washington Expedition, където на 01.02.1994г. шест ентуасиаста, работещи за може би най-големия дилър на Ленд Ровър в Щатите RoversNorth решават да изкачат върха на планината с коли за първи път в историята при зловещи метеорологични условия.

                          Дифендър
                          За Дифендър-а, както и за малцина други модели от други марки може да се говори много, но едва ли е нужно. Способен да се справи със всичко на което го подложиш, редки са случаите, когато не е използван по предназначение – в сурова и враждебна среда. И при все това 2/3 от произведените до момента Дифендър-и, както и техните предци (Серия IIa и III) са все още в движение по друмовете по света. За да добиете най-точни впечатления за него, може би ще бъде най-добре да попитате военните на множество нации, където Дифендър-а години наред е бил на въоръжение и в много от тях все още е. Или представители на хилядите хуманитарни организации по света с дейност в едни от най-тежките райони на Африка, Южна Америка, Азия, както и стотици организации, фондации и дружества в сферата на археологическите, екологически, георграфски и други дейности – при които използването на Дифендър-а е “по подразбиране”.

                          D110 в действие!









                          18-годишната история на Camel Trophy видя своя край – версии:

                          Повече от 18 години Ленд Ровър и Worldwide Brands Inc., главни спонсори на Camel Trophy работиха съвместно за да изградят това неповторимо по своя дух и характер събитие. Естествено, всичко това изгради слава, репутация и митове и за двете компании, които значително се облагодетелстваха от “витрината” Camel Trophy и всички продукти изложени в нея. С годините състезанието се разрастна в събитие с многобройни дисциплини. Една от целите естествено бе възвание към по-широка публика. Единия от резултатите обаче е, че Ленд Ровър и Worldwide Brands Inc. (WBI) стигат до решение да преустановят споразумението за съвместно спонсорство на това вече достатъчно изтъкнато приключенско предизвикателство – Camel Trophy. Майсторското управление на класни и добре подготвени 4х4 е все още част от характера на състезанието, но фокуса вече е в страни от качесвата и духа на човека и неговата 4х4 машина в естесвени природни условия. Дефакто съвместната инициатива среща своя край при представянето на най-новия представител на фамилията Ленд Ровер – Фрийлендър при участията в Чили и Аржентина (съответно 1997 и 1998г.). Както в тези години коментира тогавашния директор на раздела за Специални Събития (Special Events) при WBI, г-н Ник Хорн (приблизителен превод) – “Твърде малко отношения, изградени на база съвместно спонсорство издържат на теста на времето така, както Camel Trophy и колите Ленд Ровър.... Като се има впредвид, че сега състезанието характеризира и други спортни дейности, фокуса вече не остава предимно и единствено 4х4...” Оттук насетне следват и коментари, както и нови решения на тогавашните шефове на Ленд Ровър, а именно поставяне на начало на нови инициативи, които първоначално са с идея да наблягат на стари цели – изпитание на неограничените възможности на 4х4 машини в непреклонно сурова природна среда.

                          Но дали така се получи в действителност? Тенденциите на пазара на 4х4, както и амбициите и стратегиите на ръководството на Ленд Ровър в частност показаха противното. И докато Camel Trophy можеше да се отъждестви като изпитание на човека и машината в условия, където уменията и опита са от значение, не по-малко и машините и подбраната екипировка, то организираното от Ленд Ровър G4 Challenge в годините след участието на компанията в Camel Trophy се оформи като едно спортно приключение с много дисциплини, където машините 4х4 са средство за придвижване през различните етапи на състезанието (скално и друго катерене, планинско колоездене, пускане с каяк по планински потоци и др.). Не случайно маршрутът в първата година на G4 Challenge (2001г.) е разстлан на 3 континента – Северна Америка (САЩ), Южна Африка и Австралия, като за трите континента участниците ползват съответно Фрийлендър (САЩ), Дифендър (Африка), Рейндж Ровър и Дискавъри (Австралия).

                          Тоест от един максимално реалистичен тест, които обаче в днешно време явно е все по-малко приложим, необходим и срещан, преминахме към галещи окото накичени джипки, каяци, планински велосипеди и въобще всякаква екипировка за спортен гъдел през свободното време..

                          Хронология на състезанията и участието на коли Ленд Ровър в тях:
                          • 1981г.
                            Както стана ясно по-горе Ленд Ровър започва да предоставя коли за състезанието през 1981г., когато петте екипа участници (отново, както предходната година и основно от тогата “Западна Германия” тестват дву-врати Рейндж Ровър Класик през екваториалните джунгли на Суматра.
                          • 1982г.
                            През 1982г. състезанието, отново с Рейндж Ровър Класик, но този път 8 екипа, по 2 от държавите Италия, Холандия, (Западна) Германия и САЩ. Провежда се в Нова Гвинея, където колите са поставени под невероятно изпитание преминавайки през отмити от мусоните пътища и газейки дълбоки реки. Победители са тимът на Италия. 1982г. е и първата година за въвеждането на “Специални задачи” (Special Tasks).
                          • 1983г.
                            Състезанието се провежда в Заир. Дължина на трасето – 1.600км. Участват 14 екипа от 7 нации – Холандия, Португалия, Хонг-Конг, Германия, Швейцария, Италия, Испания. Използваните машини са Ленд Ровър Серия III, къса база (88 инча), бащата на днешният Дифендър 90. Победители са тимът от Холандия.
                          • 1984г.
                            Бразилия е домакин и по-специално “Трансамазонската магистрала”. Участват по два екипа от Белгия, Италия, Холандия, Испания, Швейцария и Германия. Победител е екип от Италия. Колите са Ленд Ровър (Дифендър) 110. На снимката отдолу "ветеран" от това състезание:

                          • 1985г.
                            Състезанието се провежда в Борнео, състезават се по два екипа от Бразилия, Германия, Япония, Швейцария, Белгия, Холандия, Испания, Италия, Канарски О-ви. Победител е първият тим от Германия. За първа година се присъжда наградата за “Колективен дух” (Team Spirit), спечелена от вторият тим на Бразилия. Използваните коли са Ленд Ровър (Дифендър) 90, на които им предстои и световна премиера. Участниците откриват и разчертават координатите на древен Майски град в близост (десетина км.) до известния вече на археолозите и с разкопки в напреднал стадий Рио Азул.
                          • 1986г.
                            Домакин е Австралия. Избраното трасе е пътя (по-скоро липса на такъв) между Куктаун и Дарвин. Дължината на трасето е 3.218км. участват 14 екипа от 14 нации – Франция, Италия, Канарски О-ви, Швейцария, Холандия, Япония, Австралия, САЩ, Великобритания, Испания, Германия, Бразилия, Малайзия, Белгия. Побеждава Френския тим. Наградата за “Колективен дух” отнасят Австралийците.
                          • 1987г.
                            Годината се характеризира и с представянето на турбо-дизелов Рейндж Ровър Класик за първи път, както и с първото цялостно прекосяване на о-в Мадагаскар (от север на юг). Дължината на трасето е 2.252км., екипите участници са 14, от 14 нации – Италия, САЩ, Холандия, Испания, Малайзия, Германия, Бразилия, Япония, Великобритания, Белгия, Канарски О-ви, Франция, Турция. Победител е Италиянският тим., Наградата за “Кoлективен дух” се присъжда на тима от Испания.
                          • 1988г.
                            Мястото е Индонезия. Дължина на трасето – 2.100км, 12 тима от 12 нации – Турция, Белгия, Холандия, Италия, Канарски О-ви, Япония, Великобритания, Франция, Агжентина, Испания, Германия, Швейцария. Побеждава отбора на Турция. Наградата за “Колективен дух” се присъжда на Англичаните. За първи път се въвеждат две различни серии от “Специални задачи”.
                          • 1989г.
                            Амазония (Бразилия). 14 екипа от 14 нации. Участват тимове от Великобритания, Бразилия, Испания, Турция, Германия, Италия, Холандия, Гранция, Япония, Аржентина, Канарски О-ви, Белгия, Югославия и Швейцария. Победители са тимът от Великобритания. Наградата за “Колективен дух” се взима от Белгийците. Колите са Ленд Ровър (Дифендър) 110.
                          • 1990г.
                            Сибир, тогава СССР. Маршрутът, с дължина 1500км. е от Братск до Иркутск (да ме прощава Кирасир, ако греша, най-вече с правописа). Джиповете са Дискавъри 200TDI, Дифендър 110 и Дифендър 130 инча (пикап, единични, двойни кабини). 16 тима от 16 нации – Холандия, Германия, Великобритания, Испания, Италия, Югославия, Австрия, Франция, Швейцария, Гърция, САЩ, Турция, Канарски О-ви, Белгия, СССР, Япония. Победители – Холандия първо място, (Западна) Германия второ място, Великобритания трето място. Снимки:


                          • 1991г.
                            Маршрутът е Танзания – Бурунди. Дължината на трасето е 1.600км. Участват 17 екипа от 17 нации - САЩ, Германия, Великобритания, Испания, Италия, Югославия, Австрия, Франция, Швейцария, Гърция, Белгия, Турция, Канарски О-ви, Полша, Холандия, СССР, Япония.За пръв път (както и световна премиера) се представя Дискавъри 200TDI с 5 врати. През следващите 6 години на провеждане на състезанията, Дискавъри е доминиращият модел на Ленд Ровър. Победител, както и носител на наградата за “Колективен дух” е тимът от Турция. За първи път се присъжда и награда за “Специални задачи” – на тимът от Австрия.
                          • 1992г.
                            Дължината на трасето е 1.600км., от Манаус (Бразилия) до Джорджтаун (Гвинея). Участват 16 екипа от 16 нации, колите са отново 5-врати Дискавъри-та – Швейцария, Франция, Австрия, Великобритания, Гърция, Италия, Германия, Япония, Белгия, Независима Щатска Република (Commonwealth of Independent States), Полша, Канарски О-ви, Испания, Турция, Холандия. Победители са представителите от Швейцария. Награда за “Колективен дух” за тима от САЩ, награда за “Специални задачи” за французите.
                          • 1993г.
                            Домакин е Малайзийската част на Борнео – Саба (Sabah). Маршрутът, с дължина 1.500км. е своебразен кръг, начална и финална точка е Кота Кинабалу. Участват 16 тима от 16 нации – САЩ, Франция, Австрия, Швейцария, Белгия, Германия, Испания, Гърция, Холандия, Канарски О-ви, Италия, Турция, Полша, Русия, Малайзия, Япония. Победител – САЩ, награда за “Колективен дух” – Канарски О-ви, награда за “Специални задачи” – Франция.
                          • 1994г.
                            18 екипа с Ленд Ровър Дискавъри се оказват на “Пътя към ада”, преминавайки през Аржентина, Парагвай и Чили. Екипите преминават през невероятно тежки дъждове, безкрайни ями от кал, проправяйки си път към крайната цел – Атакама, вероятно най-сухата пустиня в света. Трасето е с дължина 2.590км., участват 18 екипа от 18 нации – Южна Африка, Гърция, Русия, Швейцария, Полша, Унгария, Белгия, Италия, САЩ, Холандия, Скандинавия, Великобритания, Канарски О-ви, Франция, Турция. Победител е тимът от Испания. Наградата за “Колективен дух” е съответно – първо място Южна Африка, второ място Великобритания. Наградата за изпълнение на “Специални задачи” – първо място Испания, второ място Швейцария.
                          • 1995г.
                            Тръгване от Ламанай, Белиз (Belize) – Мексико – Гватемала – Ел Салвадор – Хондурас и отново Белиз. Маршрута е с дължина 1.700км. Участват 20 екипа от 20 нации – Чехословакия, САЩ, Южна Африка, Русия, Франция, Италия, Испания, Гърция, Полша, Белгия, Канарски О-ви, Великобритания, Германия, Израел, Унгария, Япония, Холандия, Швейцария, Турция, Скандинавия(?). Победители са Чехите, наградата за “Колективен дух” отива при руския тим, наградата за “Специални задачи” – отново при Чехите.
                          • 1996г.
                            Състезанието се провежда в Калимантан, Борнео, където екипите си проправят път през лепкава червена кал, изграждат ‘мостове’ поправят подобни по пътя си, през влажната джунгла. Трасето е с дължина 1850км. Участват 20 тима от 22 нации (2 от тимовете са смесени) – Германия, Южна Африка, Белгия, Великобритания, Италия, Гърция, Япония, Франция, Мароко, Турция, Швейцария, Русия, Дания/Норвегия, Финландия/Швеция, Полша, Канарски О-ви, Испания, Чехия (Чехословакия тогава), Холандия. Победители – първо място Гърция, второ място САЩ, трето място Франция. Награда за “Колективен дух” – Южна Африка. Награда за изпълнение на “Специални задачи” – първо място Русия, второ място Гърция, трето място Франция.

                            Това е една от най-интересните емисии на Camel Trophy. Както се вижда и на снимките отдолу, джунглата Калимантан поставя тимовете пред нелеки изпитания:









                            Дискавъри-то на Турския тим:


                            Един от междинните лагери:


                            Но накрая:

                          • 1997г.
                            Трасето от близо 3.000км. преминава през Централна Монголия. През тази, както и през предходната години тимовете участват с подобрената версия на Дискавъри I, което обаче вече не е ново за други експедиции със сходен характер (“La Ruta Maya – An Expedition of Discovery”). Експедицията характеризира първото в историята прекосяване на Монголия от най-северната до най-южната точка.
                          • 1998г.
                            Състезанието отново е с приблизителна дължина от 3.000км. - от Сантяго (Чили) до Ушуаия (Аржентина). Премиера на Ленд Ровър Фрийлендър, в компанията на изпитания вече Дифендър 110. За GPS феновете, ето какво е съдържал Фрийлендъра отвътре (не, че нещо се различава на снимката)..


                            Състезанието характеризира преминаване през сурови снежни планински пояси в Андите. От купето, обстановката навън е изглеждала така:


                            Тази година е и първата за включване на допълнителни дисциплини като планинско колоездене, каране на каяци и т.н.
                          • 1999г.
                            Не се провеждат състезания.
                          • 2000г.
                            Последното (засега) състезание се провежда край бреговете на Тонга и Самоа, казано гальовно – Южния Пасифик. В състезанието участват 16 екипа от 16 страни, като този път се провежда по ... вода.



                            За целта се използват специални надуваеми лодки на фирмата Ribtec, снабдени с 4-цилиндров (130к.с.) двигател от Хонда. Хонда също така подсигуряват и друга техника, като ATV-та, CRV офроуд “джипове” и т.н. Един от интересните, поне за мен, факти, е че цената на една лодка е надхвърляла 40.000 паунда, цена не само далеч над цените на други лодки, но и много далеч над цената на една машина (Land Rover) със всички възможни добавки и надграждания по нея, участвала в предишни емисии на състезанието.

                          Коментар


                          • #14
                            Super

                            Евала Yaro, много си изчерпателен!

                            С твое позволение и най-голямо удоволствие ще публикуваме статията в списанието. И тъй като е доста обширна ще пуснем цяло приложение, както с ATV-тата от 5 брой и "Дакар" от настоящия (който излиза на 10-ти.
                            Материалът наистина е много як!!!

                            Коментар


                            • #15
                              Моите поздравления към Яро, стойностен и съдържателен материал. Като направим някой ден, златен фонд на портала, мястото на тази статия е запазено...
                              VPetrov.photography

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X