"Дакар" 2011 - първата българска следа
Снимки Петър Цанов, Румен Петков и Стоян Драев. С любезната помощ на izo4x4 от списание Оф-роуд.БГ
Започвам с тази снимка, защото тя е една от малкото, на които имахме възможност всички да бъдем заедно. Част от спонсорите, касиерът, секретарят, PR, шефът на спортния клуб и мениджърът на отбора. Другите са българските пилоти Тодор Христов и Петър Ценков, както и репортерите за "Дакар" 2011. Общо взето хората, от които се нуждаете, за да отидете и да карате като частен пилот. Извън кадър остават една шепа хора, които са болезнено запознати с всички подробности преди качването на стартовата арка. Дори при наемането за support от голям и опитен отбор, като MD Rallye Sport, никой не е мислил, че участието му в това рали ще е лесно постижимо. Още повече когато е за първи път, тежестта от поетата отговорност е два пъти по-смазваща: веднъж заради всички българи, наблюдаващи твоето представяне и веднъж от мисълта за свирепите правила на ASO, които ако случайно прекрачиш, завличаш целия отбор.
По отношение на подготовката за "аз нали ви казах?", "можеше", "беше" и "трябваше" съм писал и друг път. Тези думи звучат много леко след всяко завършило приключение. Но в реалния бой използваш това, което имаш и точно толкова, за колкото си платил. За всичко останало разчиташ на доза късмет, която в този вид премеждия, се определя от способността на индивида да взима правилни решения в екстремна среда. За някои Христов и Ценков бяха разглезени богаташи, подвизаващи се под френски флаг на някакво рали. За други те са истински герои, извършили подвиг за честта на българското знаме. При всички положения те ще оставят ярка следа в българската рали-рейд история. Радвам се, че бях част от всичко това. Щастлив съм, че с мен бяха моите верни приятели Румен Петков и Стоян Драев.
Благодаря на хората и фирмите, които ни повярваха и подкрепиха в тежкото начинание!
Главният виновник за цялата дакарска авантюра - Тодор Христов. През далечната 2006 г. той бе първият човек, който след завръщането ни от Африка, не ни посрещна с въпроса "Как прекарахте?", а с "Как можем да участваме на "Дакар"?" Много състезания, концепции и стратегии трябваше да бъдат изпробвани докато се определи годината на участието. Хиляди левове, множество травми и безброй навъртяни километри - това е част от цената, която трябва да заплати всеки потенциален участник на рали "Дакар", преди Етиен Лавин да го поздрави на стартовата арка. Тодор премина през всичко това, дори нещо повече, той успя да намери партньор за тази луда идея.
Тодор Христов и Петър Ценков. Както се видя най-добрата партия за първия български "Дакар".
Стоян Драев, фотограф от Шумен, един от главните спонсори за отразяването на нашите състезатели. С присъствието си там, той осъществява една своя мечта - да снима, снима, снима, снима на рали "Дакар".
Румен Петков, оператор, журналист и универсално ренде. Освен да бъде на правилното място в правилното време, той умее да уцелява в екстремна среда, да катери пеша огромни дюни или да мине технически преглед с медия автомобила.
В историята участие взима и една изтормозена Toyota, на която към общия километраж прибавихме едни 12,000 км.
Очаквайте утре кадри и разказ за старта на състезанието и първите няколко етапа.
Снимки Петър Цанов, Румен Петков и Стоян Драев. С любезната помощ на izo4x4 от списание Оф-роуд.БГ
Започвам с тази снимка, защото тя е една от малкото, на които имахме възможност всички да бъдем заедно. Част от спонсорите, касиерът, секретарят, PR, шефът на спортния клуб и мениджърът на отбора. Другите са българските пилоти Тодор Христов и Петър Ценков, както и репортерите за "Дакар" 2011. Общо взето хората, от които се нуждаете, за да отидете и да карате като частен пилот. Извън кадър остават една шепа хора, които са болезнено запознати с всички подробности преди качването на стартовата арка. Дори при наемането за support от голям и опитен отбор, като MD Rallye Sport, никой не е мислил, че участието му в това рали ще е лесно постижимо. Още повече когато е за първи път, тежестта от поетата отговорност е два пъти по-смазваща: веднъж заради всички българи, наблюдаващи твоето представяне и веднъж от мисълта за свирепите правила на ASO, които ако случайно прекрачиш, завличаш целия отбор.
По отношение на подготовката за "аз нали ви казах?", "можеше", "беше" и "трябваше" съм писал и друг път. Тези думи звучат много леко след всяко завършило приключение. Но в реалния бой използваш това, което имаш и точно толкова, за колкото си платил. За всичко останало разчиташ на доза късмет, която в този вид премеждия, се определя от способността на индивида да взима правилни решения в екстремна среда. За някои Христов и Ценков бяха разглезени богаташи, подвизаващи се под френски флаг на някакво рали. За други те са истински герои, извършили подвиг за честта на българското знаме. При всички положения те ще оставят ярка следа в българската рали-рейд история. Радвам се, че бях част от всичко това. Щастлив съм, че с мен бяха моите верни приятели Румен Петков и Стоян Драев.
Благодаря на хората и фирмите, които ни повярваха и подкрепиха в тежкото начинание!
Главният виновник за цялата дакарска авантюра - Тодор Христов. През далечната 2006 г. той бе първият човек, който след завръщането ни от Африка, не ни посрещна с въпроса "Как прекарахте?", а с "Как можем да участваме на "Дакар"?" Много състезания, концепции и стратегии трябваше да бъдат изпробвани докато се определи годината на участието. Хиляди левове, множество травми и безброй навъртяни километри - това е част от цената, която трябва да заплати всеки потенциален участник на рали "Дакар", преди Етиен Лавин да го поздрави на стартовата арка. Тодор премина през всичко това, дори нещо повече, той успя да намери партньор за тази луда идея.
Тодор Христов и Петър Ценков. Както се видя най-добрата партия за първия български "Дакар".
Стоян Драев, фотограф от Шумен, един от главните спонсори за отразяването на нашите състезатели. С присъствието си там, той осъществява една своя мечта - да снима, снима, снима, снима на рали "Дакар".
Румен Петков, оператор, журналист и универсално ренде. Освен да бъде на правилното място в правилното време, той умее да уцелява в екстремна среда, да катери пеша огромни дюни или да мине технически преглед с медия автомобила.
В историята участие взима и една изтормозена Toyota, на която към общия километраж прибавихме едни 12,000 км.
Очаквайте утре кадри и разказ за старта на състезанието и първите няколко етапа.
Коментар