Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ДАКАР 2022

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ДАКАР 2022

    Не може да нямаме в този форум тема за ДАКАР! Едно време какви теми имаше...

    ДАКАР 2022

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:061ad.jpg
Прегледи:628
Размер:127.6 КБ
ID:6803586

    СТАРТОВ СПИСЪК

    LIVE TIMING-а trakingdakar.com, който ползвам от години и харесвам


    РЕГУЛАЦИИ И ПРАВИЛА

    Инфо за актуалните електронни пътни книги

  • #2
    Интервю на Тодор Христов за БНР
    Без български екипаж, но с две машини подготвени в България стартира днес рали Дакар

    Без български екипаж, но с две машини подготвени в България, с хибридни и автомобили на водород и метан, с електронна пътна книга. Така с няколко думи можем да опишем стартиралото днес рали Дакар.
    „Много неща се промениха. Машината ни ту беше готова, ту не беше. Накрая се оказа, че заради затруднения в доставките не могат да ни доставят някакви неща. Ние се отказахме, защото не можахме да ползваме пълните възможности на машината. Предложиха ни заместващи опции, но от опит знам, че това нямаше да ни доведе до добър резултат. За това решихме да не се напъваме. Приех го като знак от съдбата. Приех го философски. Интересното е, че при бъгитата ще има двама участника, на които машините са подготвени в България. Подготви ги автомобилният състезател Константин Чолаков в Бургас. Той изработва тръбни конструкции, клетки и очакване за УTB. Машините са чужди, не са на български пилоти“, сподели специално за БНР единственият българин с три участия в рали Дакар – Тодор Христов.
    „Много нови неща има на рали Дакар тази година. Големият хит ще е появата на електрическите Ауди автомобили. Има френски прототип на камион на водород. Има заявен автомобил с метан.

    Организаторите гледат да са в крак с еко нормите и еко изискванията. Моето мнение е, че така се губи чара на автомобилния спорт. Не съм антизелен, но това няма да промени спорта, защото е прекалено скъпо за всички участници. Другото ново е, че водещите пилоти ще са с електронни пътни книги. Целта е да се избегне предварителното маркиране на маршрута от големия екип специалисти, които имат фирмените отбори. Има нова категория „Дакар Класик“ – това са стари автомобили произвеждани до 1999 година, които са участвали в рали Дакар. Тази година ще има Лада Нива с швейцарски отбор, която е участвала в състезанието в Африка. В тази категория записаните са 148“, допълни Тодор Христов.


    И тази година атрактивното и изключително трудно състезание ще бъде на територията на Саудитска Арабия. Интересното е, че ще е първото от новия световен рали-рейд шампионат на международната федерация по автомобилизъм (FIA).

    Състезателите ще преминат над 8 000 километра, разпределени в един пролог и 12 етапа, като 8 януари ще бъде ден за почивка в Рияд. Организаторите на надпреварата са подготвили интересен и предизвикателен маршрут за участниците, които ще трябва да преминат през каньони и скали в района Неом, след което да минат по крайбрежието на Червено море и пясъчните дюни около Рияд, преди да се насочат към финала в Джеда.
    Общо 750 състезатели (пилоти и навигатори) участват в Рали Дакар 2022 в различните дисциплини (мотори, коли, бъгита, камиони и др.), като сред тях има 209 новобранци (участващи за първи път), 130 легенди (за които това ще бъде поне десето участие), от тях 60 жени. Още 315 състезатели са се записали за участие в така нареченото Дакар Класик (класически коли и камиони).


    Сред най-именитите участници в тазгодишното издание на състезанието са французина Стефан Петерханзел, който е печелил титлата общо 14 пъти (6 пъти с мотор и 8 пъти с кола), четирикратният победител от Испания Карлос Сайнц и рали легендата Себастиан Льоб от Франция, който е рекордьор по титли от Световния рали шампионат - 9.
    Рали Дакар е най-престижното и атрактивно офроуд рали състезание, като дебютното му издание е през 1978 година. В повечето издания до 2007 година участниците карат от столицата на Франция Париж до столицата на Сенегал Дакар, поради което и надпреварата се казва Рали Париж-Дакар. Заради проблеми със сигурността в Мавритания изданието през 2008 година е отменено, а от 2009 година Рали Дакар се мести в Южна Америка, където се провеждат 11 издания. От 2020 година Рали Дакар се провежда в Саудитска Арабия
    Автор: Кръстина Иванова


    Любопитен онборд на Тим Коронел:



    Интересната концепция за задвижване на Audi RS Q e-tron:





    Традиционните видеа от екипа на Камаз-Мастер
    Преди старта:

    И диплянката на екипа на Камаз-Мастер за 2021-ва година


    Етап 1 - Обзор:


    И при класическите участници:
    Последно редактирано от anhrimik; 02-01-22, 12:08.

    Коментар


    • #3
      Надпреварата започва тежко за ''Monsieur Dakar' Петерханзел с прототипа на Ауди:
      https://www.motorsport.com/dakar/new...crash/7058861/
      https://twitter.com/dakar/status/147...815126022?s=20


      Статия на руски език за двигателите на КамАЗ и любопитен клип от 2019-та:
      https://zap-kam.ru/agregaty/dvigatel...-dvigatel.html

      Коментар


      • #4
        Мен дакар ме изгубиха преди много години, като започнаха да карат коли вместо джипове. Не ми е интересно да гледам как някакви пежа вдигат пушеци.
        Defender 110
        Wrangler YJ на трупчета

        Коментар


        • #5
          И може ли да няма Land Cruiser 300, дето го има и фабричен GR, ами само Хилукс с 300 двигател.....

          Коментар


          • #6
            Па то коли си има, от както го има Ралито! и не само, че ги има, но и печелят призови места:
            Renault 4 Sinpar
            Renault 20 Turbo
            Mercedes 280 GE
            а от "86-"91 печелят САМО "коли" - никъв "джип" на първо място ...
            В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

            Коментар


            • diduan
              diduan коментира
              Редактиране на коментар
              Фиа миналата година реши от 2023 в топ класа да участват само 4х4, защото явно не само аз не харесвам пежа, които вдигат пушеци по селски път, дето и с на комшията жигулата ще мина без проблем.

          • #7
            А аудита на батерийки харесваш ли
            Хайлукса нали още си се води жип . Не че в камаза е останало нещо “заводско”

            Офроуд форум в който не се интересуват от дакар , обаче тема “игра на асоциации” разбива скалата
            088455338две
            "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
            Джамбазов 2010г..

            Коментар


            • bojitch
              bojitch коментира
              Редактиране на коментар
              Едното не изключва другото. Просто релакс.

          • #8
            Оня ден чух някакво изказване, че новите правила за Париж-Дакар щели да работят в полза на Тойота
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • New hope
              New hope коментира
              Редактиране на коментар
              За санг йонг ли да работят ? Слушай по добре!

          • #9
            Интересно Мазовете защо не са допуснати

            Коментар


            • #10
              Ето за това говорим🤣
              https://youtu.be/IxK2LUlzv1c
              Defender 110
              Wrangler YJ на трупчета

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X