Вчера направихме снимки на зоните,но просто не дават никаква представа от действителността.Така че се гответе за голям екшън.За любителите трасето ще бъде леко,спънато и технично.Всичките зони са натурални
багера няма една кофа да копне.Всичката БОЙНА ГОТОВНОСТ НА ДЖИПА ДА Е НА НИВО.
Терена за палатковия лагер.
Засега в клас Прототип има трима сигурни-аз,Краси и Асен.Ще се запишем на място.Нагласете купите ние ще се разберем кой коя да вземе.
За стандартен-Георги Иванов Бяла Витара Велико Търново.
Правилник за провеждане на състезание по офроуд клас А3 Хоби-стандартен MASTER TRIAL 4X4 - BULGARIA 5 - 6 СЕПТЕМВРИ 2015 гр.Габрово
1.Участие:
Състезанието е между високо проходими автомобили с две оси и маса до 3т. Автомобилите трябва да отговарят на техническите изисквания, които са описани в отделен документ и се прилагат към правилника. Състезанието се провежда по отворено трасе разделено на екстремни зони с препятствия. Право на участие имат всички заплатили таксата за участие, с изключение на видимо употребилите алкохол или упойващи вещества. До старт се допускат само автомобили отговарящи на техническите изисквания. За да стартират автомобилите трябва да са със залепен стикер за технически преглед, залепени стартови номера и стикери на спонсорите. Всички екипажи задължително трябва да носят адекватни каски. Състезателите нямат право да ползват вериги или автомобилите да са оборудвани с тракове. Водачите ще могат да имат и помощник(навигатор), който да ги насочва през зоните.
Участието на лица под 18год. става след писменото съгласие на техен родител( настойник).
2. Класове
Състезанието се провежда в три класа: А3-Стандартен, А2-Модифициран и А1-Прототип.
3.Начин на оценяване на екипажите: Трасето е дълго около 1800 м.дължина в което са включени 3/три/ отделни зони.Чрез жребии се определя екипажа, който да влезе първи. При повикване и неявяване на екипажа на старта на трасето до 10 минути, той губи правото си да кара в зоната. След това преминаването през трасето е в свободен ред. За всяка зона отговарят полеви съдии. Всяка зона има вход, изход и бонус врати.
Контролното време за преминаване на трасето и зоните е 15 мин.
Входна зона – екипажът и автомобилът могат да влязат в зоната само през нейния вход. Навигаторът може да е извън автомобила при влизане в зоната.Ако екипажът прецени ,че зоната е трудна ще има заобиколен път,като не им се начисляват бонус точки.
Бонус врата – това е мислената линия между 2 колчета поставени на определени места в зоната. Вратата има посока на преминаване(вход-изход). Едното колче е маркирано и то определя посоката на вратата. На входа маркираното колче се намира отляво на автомобила. Всяка носи бонус точки. Ширината на вратата трябва да минимум 3 м. За премината(взета) се смята врата премината от целия джип при движение напред в указаната на вратата посока, като накрая колчетата на вратата не са съборени на земята или счупени. Ако при преминаването на бонус врата се събори или счупи колче, екипажът печели половината от точките – „половин зона“. За да се зачете „половината зона“, предните 2 колела на автомобила трябва да са преминали изцяло през вратата, преди да се събори или счупи колче от нея, а движението на автомобила да продължи напред. Подаване на предните 2 колела през вратата и връщане назад не се брои за цяла или половин врата и не носи точки. Всяко преминаване на бонус зоната в грешната посока води до незачитане на вратата.
Изход на зонатаи трасето – Изходът на зоната е обозначен. Целият екипаж, автомобилът и цялото оборудване трябва да преминат през изхода на зоната за да се отбележи като успешно премината. При просрочване на контролното време съдията изважда автомобила от трасето и изчислява натрупаните до момента точки. Същото важи и при излизане на автомобила извън зоната с две колела едновременно (гумите да излязат изцяло извън лентата), като времето за преминаване е равно на контролното време. Ако екипажът приключи зоната успешно, той печели 50 точки за зона 1,100 точки за зона 2,150 точки за зона 3 и успешно преминат финал и всички зони 250 точки. По време на преминаването на всяка зона, за всяка грешка съдията отнема контролни точки.Не се допуска внасянето на помощни средства отвън.Навигаторът има право да се движи пеша по трасето и да помага на пилота. При движение на автомобила през зоната хората седнали вътре трябва да са със закопчани предпазни колани и поставени и закопчани каски. Изключение прави преминаването на(над) опасни водни препятствия. При преминаване на(над) опасни водни препятствия участниците трябва да разкопчаят коланите си, ако съдията ги инструктира за това. Навигаторът извън автомобила също трябва да е с поставена и закопчана каска. Не се разрешава използването на земекопни инструменти, както и умишлената промяна на препятствията. Навигаторът може да балансира автомобила в движение само посредством колан(въже) завързан за него. Балансирането в движение чрез стъпването на степенки, висенето от врати и прозорци се наказва. Клатенето/бутането/дърпането на автомобила без колан се наказва. Автомобилът може да бъде повдиган само с крик(джек). Класирането на екипажите е по сбора на контролните точки, с които всеки екипаж е преминал зоните и бонус точки от контролното време.
Точки се отнемат за:
Грубо държане, реплики към полеви съдия - 100т. Сваляне на каска или движение с незакопчана каска – 100 т.
Балансиране, клатене/бутане/дърпане на джипа без колан(въже) – 100 т.
Увиване на колана за балансиране около тялото или ръката– 100 т. Незакопчан предпазен колан по време на движение – 100 т.
Умишлено променяне на трасето – 100 т.
Ползване на крик( джек) – 10 т.
Докоснато,съборено или счупено колче на контролна врата– 25 т.за всяко
Настъпване(скъсване) на лента – 10 т. Изваждане на гума извън лимитиращата лента -15 т. за всяка
Време за преминаване на трасето +12т/мин; 2т/10 сек./ като бонус точките се изчисляват като извадим времето за преминаване 15 мин. с преминатото време./ Пример:преминал трасето за 6.30 мин. 15.00-6.30=8.30 мин.-получаваш бонус точки 8.30 мин.,т.е. +102 точки./ При не преминаване на 1 или по-вече зони се сумират само 50 точки на премината зона и не му се начисляват бонус точки от времето за преминаване. Времето за преминаване на трасето ще се закръглява до 10 секунди по математическото правило( напр. 5’24” се закръглява на 5мин и 20 сек, а 5’25” се закръглява на 5мин и 30 сек)
4.Ползване на асистенция.
4.1. Асистираща машина. Екипажите не могат да ползват асистираща машина по време на преминаване на трасето. Асистиращите машини могат да бъдат ползвани само за стационарни опорни точки при самоизвличане. След изтичане на контролното време или след отказване на екипажа асистиращата машина може да извади състезателната машина извън зоната. При обръщане, ако екипажът не може да изправи машината сам, той следва да се откаже и асистиращата машина ще го евакуира от трасето.
4.2.Помощ от публиката. Помощ от публиката не може да се използва. При обръщане публиката може да изправи автомобила след поискване от полевия съдия или екипажа. Това е равносилно на отказване на екипажа.
5. Дисквалификация при:
- Ползване на оборудване внесено отвън.
- Промяна на препятствията чрез използване на земекопни инструменти и рязане на дървета. Дисквалификацията важи само за съответната зона.
- Грубо неспазване на правилата и непристойно поведение – по решение на главния съдия.
- Движение между зоните и в района около тях със скорост по-висока от 20км/ч., което застрашава живота и здравето на публиката и участниците – по решение на главния съдия. Дисквалификациите по тази точка може да важат за етапа или за цялото състезание в зависимост от решението на главния съдия.
6.Класиране: 6.1 За всеки етап: класирането се извършва по броя на точките спечелени от екипажа след преминаване на зоните. Подреждането е по низходящ ред на точките. Дисквалифицираните екипажи получават 0 точки за съответната зона или за целия етап. Официалните резултати се обявяват от организатора на предвидените за това места до 2 часа след приключване на етапа.
При допуснати грешки, организаторите имат право да променят обявеното етапно класиране, но не по късно от 2 часа от обявяване на същото.
6.2 Главното класиране: се извършва след сумиране на резултатите на екипажите от отделните етапи(дни).
Ако два екипажа спорят за призовите места (от първо до трето) и имат равен брой точки се измерва диаметъра на гумите на двете машини. Предимство в класирането получава екипажът състезавал се с гуми с по-малък диаметър.
Главното класиране се обявява от организатора по време на награждаването, след като са обявени етапните резултати и са разгледани всички възражения.
6.3 Възражения(контестации):
Възражения се подават в писмен вид до 30 минути след обявяването на етапните класирания при Главния съдия. Единствено снимки и видео клипове се приемат, като доказателствен материал в подкрепа или срещу на тезата на подалия възражение.
Последно редактирано от josif lagadov; 03-09-15, 10:02.
Коментар