Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правила за маркиране на трасетата !!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Правила за маркиране на трасетата !!!

    Колеги,
    поради това, че се получават понякога драстични разлики в начина на маркиране в отделните кръгове, пускам тази тема организаторите и тези, които маркират трасето да имат предвид основните правила, тъй като аз мога да корегирам само някои места като координатор, но не и 50% от него
    Трасето като цяло трябва да е така маркирано, че да се подържа добра скорост, според терена и пътя, без ориентирането да бави състезателя.
    Трябва да се наблегне преди всичко на отклонения, обширни открити площи, навигация в гора без път и сложни кръстовища.
    От Бухово 2006 вкарваме и два нови спомагателни маркера, които сметнахме, че са вече необходими при повишилите се скорости.
    Ето всички маркери, с които ще си служим:



    1. Потвърждение, че състезателят е в трасето.
    2. Стрелка за промяна на посоката
    3. Грешна посока
    4. Внимание!
    5. Излизане на асфалтов път.

    На всички ви е ясно кога се употребяват тези маркери, но по-важно е да се уеднакви начина на поставяне!



    Маркерът за потвърждение се слага тогава, когато състезателят се движи по трасе без видими отклонения. Когато видим път или пътека, които правят завой без да има на него отклонение се поставя отново знак за потвърждение, а не стрелка, за да не се дезинформира състезателя и да търси несъществуващо отклонение
    Тези маркери се поставят най-много на 200м един от друг.



    Горната схема показва начин на маркиране на по-сложна ситуация.
    Обърнете внимание на разстоянията за отстояние от кръстопътя
    Задължително след промяна на посоката се поставя маркер за потвърждение, за да знае състезателят, че отново е в трасето.



    Да се спазва правилото маркерите да са от дясната страна по посоката на движение
    Могат да се правят изключения, ако това се налага за по-добро ориентиране и видимост или ако няма подходящо дърво или храст, където да се окачи маркера от дясно.



    При маркиране на открити пространства без видима следа маркерите се поставят върху забити в земата колове или ако има дървета или храсти, по тях се вързва спомагателна маркировка (ленти в ярък цвят). Там маркерите се насищат така, че като застанеш до единия, да се вижда другия
    Същото правило да се съблюдава и за маркиране в гъста гора!



    На следващата схема е показано маркиране при още по-сложна ситуация, когато разклоненията са много, близо едно до друго и с малко отклонение в посоката. Тук задължително на грешните посоки се слага зачертана точка
    Ако посоката не се променя и трасето продължава по средия път, стрелка не се слага, в началото на верния път се поставя точка, а на страничните два пътя - зачертани точки за грешна посока.



    Още един случай, когато не се поставя стрелка, макар, че посоката се променя. Това се прави с цел да не се обърка състезателя и да завие още на първото отклонение



    Следващата ситуация е когато трасето се отклонява рязко от път към малка пътечка. Тогава за заостряне на вниманието може да се дублира стрелката с още една под нея

    Преди контролата на 200 метра се окача жълт флаг, предупреждаващ състезателя, че трябва да я очаква и да намали.

    Ето и малко нагледни примери за маркиране при различни условия:


    Комбинирана маркировка, когато няма видима следа.


    Само ленти.


    Маркерът трябва да се поставя при възможност на височината на погледа на състезателя.


    Нагледен случай за двойна стрелка.


    Неправилно поставен маркер !!!
    Маркерът трябва да бъде добре открит за да се вижда от далеч.


    Правилно поставен маркер !


    Маркер за грешна посока.


    Неправилно поставен маркер !!!
    Не става ясно от положението на стрелката по кой път трябва да завие състезателят.
    Спазвайте разстоянията за отстояние преди разклонението

    Вече станаха няколко тежки падания в последните кръгове, затова БЕФ реши да се въведе и маркерът "Внимание!". Той се поставя при ситуации, които особено застрашават състезателя в конкретна част от трасето. Това включва: пропасти край трасето, дълбоки коловози, много резки завои, големи камъни, паднали дървета и др.
    Запомнете! Нещастен случай може да стане навсякъде по трасето, тъй като това е ЕНДУРО и няма как да се сигнализира цялото трасе!
    Още веднъж повтарям. Маркерът "Внимание!' се поставя само на особено опсни места

    Това са основните правила за маркиране и ако ги следваме, няма да има недоволни, затова си ги извадете преди маркиране и ги запомнете!
    Ендурото и сексът не са шега работа !
    -------------
    Животът се измерва с броят на издишванията !

    http://sixdayscrazyjob.com
    http://crazy-job.com

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X