Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилник за Сезон 2009 !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Правилник за Сезон 2009 !

    Колеги, помествам правилника за новия сезон. В червено са маркирани новите поправки в него !
    Ако имате някакви въпроси, задавайте ги в тази тема !


    БЪЛГАРСКА ФЕДЕРАЦИЯ ПО МОТОЦИКЛЕТИЗЪМ

    КОМИСИЯ ЕНДУРО



    ПРАВИЛНИК ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА РЕПУБЛИКАНСКИ ШАМПИОНАТ
    ЕНДУРО 2009 (РШЕ)


    01.1 Основни правила
    01.1.1 Комисия Ендуро към БФМ организира индивидуалния републикански шампионат по ендуро за мотоциклети и ATV на Република България, съгласно настоящия Правилник. Целта на състезанията е да се изпита надеждността на тандема състезател-машина, които трябва да преминат дадено разстояние при определени условия за най-кратко време.
    01.1.2 Републикански шампионат по ендуро (РШЕ) е индивидуално състезание в няколко кръга, чийто брой може да се мени всяка година. Състезателите могат да стартират и по двама за категория „Експерт” или по четирима за категория „Хоби”, но класирането е индивидуално и времето се мери на всеки поотделно.
    01.1.3 Състезанията се провеждат в два или повече дни според заявката на организаторите и в съгласие с Комисия Ендуро.
    01.1.4 Броят на кръговете варира според заявките на организаторите от ендуро центровете в страната и по преценка на Комисия Ендуро, като те трябва да бъдат не по-малко от седем.
    01.1.5 Комисия Ендуро регулира и следи за изпълнението на правилата от шампионата чрез своите регулаторни органи и координира трасетата с цел уеднаквяване условията в отделните кръгове.
    01.1.6 В кръговете на РШЕ могат да вземат участие състезатели, както от България, така и от чужбина след издаден лиценз или платена състезателна такса.
    01.1.7 Комисия Ендуро води и обявява генералното класиране за шампионата.
    01.1.8 Настоящия правилник може да претърпи изменение за отделно състезание, ако противоречи в някои точки с местни и общински органи, но това следва да се посочи изрично в регламента на състезанието и да се съгласува с Комисия Ендуро.
    01.1.9 Настоящия правилник не важи за специфични международни състезания.
    01.1.10 Правилникът на РШЕ е съгласуван с този на U.E.M. (Европейски мотоциклетен съюз), но е насочен да ръководи само националния шампионат, поради неговата собствена специфика.
    01.1.11 Републикански Шампионат Ендуро е отворен за всички чужденци, желаещи да вземат участие в него и притежаващи съответния лиценз.

    01.2 Кръгове
    01.2.1 Всеки кръг от Шампионата може да бъде заедно със състезание за друга купа по преценка на Комисия Ендуро. Той може да бъде съчетан с такъв от балкански, европейски или световен мащаб.
    01.2.2 За домакинство на всеки кръг от сезон 2010 г, организаторите дават заявка в Комисия Ендуро до 30.XI.2009 година.
    01.2.3 Организаторите са длъжни да гарантират за провеждане на заявения кръг, без промяна на датите, ако той вече е обявен в Календара на БФМ.

    01.3 Участие
    01.3.1 Участниците в РШЕ трябва да имат валиден лиценз за сезона, издаден от БФМ. Лицензът може да бъде целогодишен или еднократен. Той е задължителен за всички допуснати до старта състезатели, независимо в коя категория се състезават. Лицензът важи само за РШЕ !
    01.3.2 Деца, юноши и жени имат своя ранглиста за съответната категория. При тях лицензът е безплатен!
    01.3.3 Всички състезатели се записват в петък или ON LINE по интернет в определения за това в регламента на кръга срок.
    01.3.4 Състезатели, желаещи да карат по двойки, стартират в навигацията с времето на по-назад класиралият се в предишния кръг състезател.


    01.4 Провеждане
    01.4.1 Провеждането на кръговете от шампионата не зависи от метеорологичните условия.
    01.4.2 Общата дистанция през състезателния ден трябва да е не по-малко от 120 км и не повече от 240 км или най-много 6 часа каране на трасе координаторът при средна скорост не по-голяма от 40 км/ч.
    01.4.3 Дистанцията за децата, юношите и жените може да бъде съкратена, както вида на трасето, така и броя на обиколките по преценка на трасе координаторът.
    01.4.4 Поради спецификата на времеизмерването, стартът и финалът са на едно и също място.
    01.4.5 Не се позволява каране на едно и също трасе повече от четири пъти за деня с изключение на тестовете.
    01.4.6 Всички състезатели са длъжни да са в зоната за технически контрол на машини и екипировка един час преди обявеното за стартиране време.
    01.4.7 Стартирането през първия състезателен ден става по класирането от предишния кръг.
    01.4.8 Неучаствали състезатели в предишния кръг, стартират през първия ден последни, като най-късно записалият се от тях стартира най-последен.
    01.4.9 Всички конфликтни и опасни за състезатели и публика точки да се обезопасят от организаторите с двойна ограничителна лента или предпазна мрежа.
    01.4.10 Старт във втори ден – по класиране от първи.
    01.4.11 Всеки състезател може да участва и само в единият от състезателните дни.
    01.4.12 През първия ден се дава приоритет на ендуро насоченото трасе, като общата продължителност на състезателния ден не бива да превишава 4 часа.
    01.4.13 Дължината на трасето в навигацията варира между 30 и 40 километра, като то се кара три или четири пъти. Първата обиколка е за точно време, а останалите – за най-добро време.
    01.4.14 През втория ден се кара ендуро и екстрийм насочено трасе, като общата продължителност на всеки манш трябва да е минимум 15 минути.

    01.4.15 Общото класиране за кръга се формира от сбора на точките, получени в двата дни.
    01.4.16 Във втория състезателен ден се дава приоритет на общия старт, като първи мястото в стартовата решетка избира състезателят, който е победител в клас Overall на предишния кръг.
    01.4.17 Преди втория състезателен ден се осигурява време за задължителна свободна тренировка по трасето.

    01.5 Инструктаж и брифинг
    01.5.1 Мероприятията по кръга започват от петък.
    01.5.2 Всички състезатели имат право да разгледат и проучат екстрийм и ендуро тестовете в петък – следобед или в събота сутрин, но това става само пеш!
    01.5.3 Преди старта се провежда инструктаж и брифинг, на който се разясняват на състезателите особеностите на състезанието и трасето, попълват се декларации, внасят се такси.
    01.5.4 Тези, които желаят да се лицензират, могат да го направят преди състезанието, но лицензът ще важи за оставащите, непроведени състезания до края на сезона.

    01.6 Съдии
    01.6.1 Съдиите се осигуряват от Комисия Ендуро, като дневни, пътни разходи и нощувки им се заплаща от организаторите.
    01.6.2 За гарантирана точност на времеизмерването, съдиите трябва да притежават съответния лиценз.
    01.6.3 Съдийският апарат трябва задължително да разполага с фотоклетка или апаратура с транспондери за прецизно измерване на времето.
    01.6.4 При отсъждане на спорни въпроси в журито влиза и представител на Комисия Ендуро, оторизиран като отговорник за съответния кръг.

    01.7 Официални лица, гости, мениджъри, журналисти, спонсори
    01.7.1 Всички гореспоменати лица се движат в района на състезанието с отличителни знаци, които удостоверяват самоличността им.

    01.8 Призове
    01.8.1 Призовете се осигуряват от организаторите, като за първите трима в категориите и класовете трябва да се осигурят купи или медали. Победителите в Overall-a за класоете „Експерт мотоциклети” и „Експерт АТV Ендуро” задължително се награждават с купи. Отборният победител също получава приз.
    01.8.2 Ако съществуват материални награди, осигурени от организаторите, то те ги разпределят по тяхна преценка.
    01.8.3 Връчването на призовете и другите награди се осъществява в тържествена церемония след приключване на второто състезание от кръга и обработване на резултатите.
    01.8.4 Награждаването през втория ден може да започне след 10-ят финиширал състезател.

    Таблица:
    Купи и парични награди получават:
    1. Мотоциклети Експерт Overall
    2. ATV Експерт Ендуро

    Медали и парични награди получават:
    1. Мотоциклети Хоби
    2. ATV Хоби, АТV – всички останали класове
    3. Жени

    Само медали получават:
    1. Е1, Е2 и Е3
    2. Junior
    Паричните награди се осигуряват, ако съществуват налични средства за това !
    Раздаването на предметни награди се осигурява от организатора и е препоръчително !

    01.9 Лицензиране и участие на клубове и състезатели в РШЕ
    01.9.1 Лицензиране на клуб
    01.9.1.1 Клубът трябва да бъде регистриран като юридическо лице с нестопанска цел по ЗЮЛНЦ. При лицензирането в БФМ трябва да се представят още следните документи: - Съдебно решение за регистрация
    - Устав на клуба
    01.9.1.2 Таксата за лицензиране на клуба в БФМ се заплаща в началото на всеки състезателен сезон и е в размер на 100 лева.

    01.9.2 Лицензиране на състезател
    01.9.2.1 Такса участие се заплаща на организатора и е в размер на 30 лв. за всеки кръг от РШЕ
    01.9.2.2 Целогодишният лиценз е на стойност 100 лв, а еднократният – 30 лв. Лицензите се заплащат в деня преди съответния кръг на мястото на състезанието.
    01.9.2.3 Участниците, които се лицензират, заедно с декларацията и стартовия лист, които попълват собственоръчно, прилагат към тях лична карта, медицинско удостоверение за годишен медицински преглед (по образец) и застраховка „Живот”. Застраховката трябва да бъде на стойност минимум 15 000 лв. При издаване на еднократен лиценз застраховката може да бъде направена на място и да важи само за времето на кръга, като трябва да бъде издадена 24 часа преди първата тренировка.

    01.10 Класиране
    01.10.1. Класиране се води за всеки клас поотделно, както и общо от трите класа мотоциклети (OVERALL/генерално) като първите двадесет състезателя от първи ден разпределят точките, както следва:

    1-ви – 25 точки
    2-ри – 22
    3-ти – 20
    4-ти – 18
    5-ти – 16
    6-ти – 15
    7-ми –14
    ...............
    20-ти – 1 точка

    01.10.2 Втори ден:
    1-ви – 10 точки
    2-ри – 9
    3-ти – 8
    4-ти – 7
    ...............
    10-ти – 1 точка

    01.10.3 Крайният резултат за кръга се определя от броя на точките, получени от двата дни. Победителят събира най-много точки.
    01.10.4 При състезатели с еднакъв брой точки на по-предна позиция се класира този, който е дал по-добър резултат в навигацията.
    01.10.5 Класиране получава състезател, който е преминал цялото състезателното трасе в контролното време.
    01.10.6 През сезон 2009 всички кръгове от РШЕ се зачитат за крайното класиране !

    01.11 Отборно класиране
    01.11.1 Всеки отбор трябва да бъде съставен от 3-ма състезателя, като само двамата могат да бъдат от един и същ клас.
    01.11.2 Отборите се заявяват за всеки кръг в деня преди състезанието от тийм мениджъра. Всеки клуб може да излъчи повече от един отбор, ако има достатъчно състезатели за сформирането им.
    01.11.3 Отпаднал състезател по време на кръга не може да бъде заменен с друг.
    01.11.4 Класирането на отборите става след сумиране на точките на състезателите, от които е съставен в класирането по Overall.
    01.11.5 Клас ATV има отделно отборно класиране.
    01.11.6 Отборно класиране се прави само за категориите „Експерт”.


    01.12 Номерация
    01.12.1 Всеки участник трябва да притежава състезателен номер.
    01.12.2 Номерът се получава в началото на сезона и състезателят се състезава по време на целия шампионат с един и същ номер.
    01.12.3 Номера на състезателя се определя от мястото, което той е заел в предишния сезон в клас Overall.
    01.12.4 Номерата могат да се заменят по лична уговорка между състезателите, но това може да стане само преди първото състезание за сезона.
    01.12.5 Номерата се лепят на маската и на страничните кори на мотоциклета (ATV).
    01.12.6 Номерата са оцветени, както следва:
    Деца и юноши – син фон / бели цифри
    Мъже: Е1 – бял фон / черни цифри
    Е2 – червен фон / черни цифри
    Е3 – жълт фон / черни цифри
    Жени – черен фон / бели цифри
    АТV – зелен фон / бели цифри

    01.13 Категории:
    Деца – до 14 год.
    Юноши – от 14 до 18 год. ( Мотори и ATV в общ клас )
    Мъже – Категория „Експерт” - над 18 год.
    Мъже – Категория „Хоби” – над 18 год.
    ATV – Категория „Експерт” – над 18 год.
    АТV – Категория „Хоби” – над 18 год.
    Жени – без ограничения

    01.14 Класове:
    Деца – в общ клас
    Юноши – в общ клас
    Жени – в общ клас
    АТV „Хоби” – в общ клас
    Мъже мотоциклети категория „Хоби” – в общ клас
    Мъже мотоциклети категория „Експерт”:
    Е1 ( от 100 сс до 125 сс 2Т + от 175сс до 250сс 4Т )
    Е2 ( от 175 сс до 250 сс 2Т + от 290 сс до 450 сс 4Т )
    Е3 ( от 290 сс до 500 сс 2Т + от 475 сс до 650 сс 4Т )
    АТV „Експерт” – Ендуро
    АТV „Експерт” – Рали
    АТV „Експерт” – 4Х4


    01.15 Оборудване
    01.15.1 Всеки мотоциклет (АТV) трябва да е технически изправен и пригоден да издържи максимално натоварване най-малко за 12 часа.
    01.15.2 Всеки мотоциклет трябва да има три състезателни номера. Състезателят сам си приготвя номерата и фона за тях !
    01.15.3 При нощно каране, всеки мотоциклет трябва задължително да бъде с фар и габарит.
    01.15.4 Всеки състезател трябва да носи средство за комуникация – мобилен телефон или радиостанция за връзка с организаторите.

    01.16 Изисквания към машините
    01.16.1 Гумите да са в добро състояние. Предна гума – големина на грайфера минимум 2/3 от оригиналния. Задна гума – големина на грайфера минимум Ѕ от оригиналния.
    01.16.2 При меко и кално трасе, трасе координаторът има право да премести състезател с по-лоши гуми към по-задно стартиране с цел да не се получат задръствания по трасето.
    01.16.3 Верига и пиньони да са в добро състояние.
    01.16.4 Спирачките да са изправни и с достатъчно феродо за състезанието.
    01.17.5 За категория „Деца” се въвежда ограничение на двигателя на състезателната машина – до 250 куб.см.

    01.17 Изисквания състезатели
    01.17.1 Състезателят трябва да е с подходящ екип .
    01.17.2 Да има броня или яке с протектори.
    01.17.3 Здрава каска и очила
    01.17.4 Протектори на коленете. (препоръчват се)
    01.17.5 Ботуши за ендуро или мотокрос.
    01.17.6 Ръкавици

    02.4.1 Подготовка за старт
    02.4.2 Всяка сутрин преди състезанието, участниците трябва да са в зоната на закрития парк, минимум 1 час преди обявеното време за стартиране в пълна екипировка.
    02.4.2 10 минути преди старта, състезателят е длъжен да изчака своя ред в предстартовата зона.
    02.4.2 Съдиите се задължават да поставят часовник с официалното време в зоната на старта.

    02.4.1 Стартиране
    02.4.2 Състезателят трябва да е подгрял своята машина в предстартовата зона без да форсира двигателя и по този начин да пречи на стартера.
    02.4.2 Състезателят придвижва своят мотоциклет към стартовата линия със загасен двигател (без ATV) след като стартира предходния състезател.
    02.4.2 Състезателят стартира своят мотоциклет 30 секунди преди старта.
    02.4.2 Ако мотоциклета не запали, времето му тече от момента, когато е трябвало да му бъде даден старт.
    02.4.2 Старт се дава от стартерът със специализиран флаг.

    02.3 Състезание с GPS
    02.3.1 Трак на състезанието се качва на GPS-а на състезателя в петък от дежурния координатор на Комисия Ендуро за състезанието.
    02.3.2 Отклонение на повече от 100 м от трака се смята за умишлено и състезателят направил такова се наказва.
    02.3.3 Състезател, отклонил се от трасето е длъжен да се върне в него по същата траектория по която се е отклонил от трака. Всяко друго включване в трасето се смята за умишлено и състезателят се наказва.
    02.3.4 След като финишира, състезателят е длъжен да предостави GPS-а си за проверка, ако му го поискат съдиите.
    02.3.5 Всеки състезател е длъжен да включи своя GPS на опция „чертане на трак”, с което да гарантира своето коректно движение по трасето.
    02.3.6 Заградените със сигнални ленти участъци са задължителни за преминаване и за тях не важи условието за 50-те метра допустимо отклонение.
    02.3.7 С един GPS може да стартира само един състезател от категория „Експерт” и най-много четирима състезателя от категория „Хоби”.
    02.3.8 Всяко отклонение извън границите на 100м в протежение на 1км се смята за умишлено съкращаване на трасето и се наказва с дисквалификация.
    02.3.8 Състезателите, стартиращи в двойка трябва да финишират в интервал най-много на 30 сек. един след друг. Във всички останали случаи и двамата се дисквалифицират.
    02.4 Състезание по маркировка
    02.4.1 Във всички кръгове от РШЕ се ползват еднакви маркери, официално одобрени от Комисия Ендруро.
    02.4.2 Маркерите за всеки кръг се предоставят от Комисия Ендуро, поставят се по трасето от организаторите най-рано 24 часа преди състезанието и задължително се инспектират от трасе координаторът на Комисия Ендуро.
    02.4.2 Маркерите се поставят от дясна страна по трасето и най-много на 200м един от друг.
    02.4.2 Стрелките се поставят на отклоненията и при промяна на посоката.
    02.4.2 Най-много 200м след кръстовището по пътя в грешна посока се поставя знакът „Х”.
    02.4.2 За по-добро маркиране и сигурност, може да се постави и спомагателна маркировка (ленти, боя).

    02.5 Смесена и други видове навигации
    02.5.1 С приоритет през състезателен сезон 2009 ще бъде смесената навигация по GPS и маркировка !
    02.5.2 Комисия Ендуро задължава организаторите да поставят съпътстваща маркировка на най-невралгичните и важни места по трасето като:
    - резки отклонения от черни пътища;
    - "У" образни кръстовища;
    - в гъсти гори или храсти;
    - на опасни за инциденти места.
    02.5.3 Организаторът може по собствено желание да маркира и по-подробно трасето, като стриктно спазва сроковете за това, упоменати в правилнка !
    02.5.4 При този вид маркиране стрелката се поставят точно на отклонението, като на 50 м преди нея задължително се поставя знак "Внимание!".
    02.5.5 В тридневен срок след приключване на кръга, тресето задължително се демаркира, за което е отговорен организаторът.
    02.5.6 Комисия Ендуро си запазва правото да провежда и състезания чрез други средства за навигация, като пътна книга (road-book), топографски карти и др.
    02.5.7 За този вид състезания се издава допълнение към правилника, ако се наложи поради обширния материал.

    02.6 Контрол
    02.6.1 Трасето се гарантира с броя на взетите контроли по време на състезанието и с условието за движение по трасето посочено в 02.3.2 .
    02.6.2 Контролите за всяко състезание са най-малко две.
    02.6.3 Те са облечени със червени сигнални жилетки.
    02.6.4 Взета контрола се счита тази, от която състезателят е взел печат на контролния талон или друг отличителен знак
    02.6.5 80 метра преди контролната точка е необходимо на трасето да се постави жълт флаг, който напомня на състезателя, че следва контрола.
    02.6.6 Печатите се поставят върху контролен талон, който състезателят представя, пристигайки на контролната точка. Талонът се съхранява грижливо до финала.
    02.6.7 След финиширане състезателят веднага предоставя талона, другите отличителни знаци и GPS-a за отчет на съдията.
    02.6.8 При липса на печат от контрола върху талона, състезателят се наказва според регламента.
    02.6.9 Ако състезател загуби контролен отличителен знак не по негова вина, може да му се признае взета контрола, ако го има в протокола на контролата.
    02.6.10 Всяка пропусната контрола се наказва, като към общото време на състезателя се прибавят 2 часа.
    Пример:
    Време старт/финал – 2:12:13 часа
    Липсващи контроли – 2 бр.Х 2:00:00 часа
    Общо време: 4:12:13 часа.

    02.6.11 Участък, ограден с ленти е задължителен за преминаване.
    02.6.12 Състезател, заобиколил умишлено такъв участък се наказва с дисквалификация.
    02.6.13 Доказано отклонение от трасето за повече от 100 метра при GPS навигацията се наказва с 1 час за всяко отделно отклонение.
    02.6.14 Кръгът се зачита при преминаване на състезателното трасе дори само от един състезател.


    02.7 Контролен талон, други средства за контрол
    02.7.1 Контролния талон се дава на състезателя след като той успешно е преминал техническия преглед.
    02.7.2 Състезателят се задължава така да съхранява контролния талон, че той да не е подложен пряко на атмосферните влияния.
    02.7.3 Състезателят е длъжен да представи талона на всяка от контролите за печат.
    02.7.4 По преценка на контролата, печат може да не му бъде поставен. В този случай, ако сметне, че е ощетен, състезателят може да подаде контестация пред гл. съдия в обявения за това срок, без да влиза в пререкания или заплашва контролата. Ако се констатират такива действия, резултатът на състезателя се анулира и той може да бъде отстранен от Шампионата по преценка на Комисия Ендуро.
    02.7.5 Ако на финала, състезателят представи скъсан, повреден контролен талон без печати, то липсващите печати не му се зачитат, дори да е записан в протокола на контролата. На финала веднага след пристигането си, състезателят предоставя на съдиите и другите средства за контрол.
    02.7.6 Комисия Ендуро обявява в деня на състезанието с какви средства за контрол ще се удостоверяват взетите контроли.

    02.7. Движение по трасето.
    02.7.1 Състезателят е длъжен да се движи по време на цялото състезание по сигнализираното с маркировка или GPS трак трасе.
    02.7.2 Всяко констатирано отклонение от трасето с цел съкращаване на пътя се наказва.
    02.7.3 Констатирано отклонение се разбира това, което е направено от контролен орган на трасето или след проверка на GPS-a от съдиите.
    02.7.4 При объркване на трасето, състезателят се връща в трасето, движейки се плътно в дясно по сгрешения участък.
    02.7.5 Забранява се движение в обратна посока по трасето по каквато и да е причина.
    02.7.6 При повреда, машината се измества по най-бързия начин извън трасето за да не се предизвика произшествие.
    02.7.7 При движение в населено място, състезателят е задължен да спазва ограничението на скоростта от 50 км/ч и пътната маркировка, ако има такава.
    02.7.8 Ако състезател види свой колега, пострадал по време на състезанието, той се задължава да спре, да провери състоянието на пострадалия и да даде първа помощ, ако има нужните познания и ако това се налага или да потърси най-бързия начин за връзка с организаторите.
    02.7.9 Техническа повреда не се счита за спешен случай и помощта е по желание.

    02.8 Специални тестове - Екстрийм тест.
    02.8.1 Тестът включва преодоляване на комбинация от елементи, като: паднали дървета, камъни, автомобилни гуми, водни и кални препятствия, скокове и др.
    02.8.2 Екстрийм теста се прави до старт/финала за атракция на публиката.
    02.8.3 Възможно е преминаването на теста два или повече пъти в един манш, но това се съобщава на брифинга със състезателите.
    02.8.4 Дължината на Екстрийм теста не бива да бъде по малко от 1 км и средната скорост при преодоляването му не бива да надхвърля 25 км/ч.
    02.8.5 Преодоляно препятствие се счита онова, което е преминато по цялото му протежение от състезателната машина, като препятствието и машината трябва да имат физически контакт.
    02.8.6 За ATV е задължително и четирите гуми на машината да преминат през препятствието.
    02.8.7 При непреодоляване на препятствие, съдията на препятствието вдига червен флаг, за да може състезателят при желание да се върне и да повтори преодоляването, за да не получи наказание.
    02.8.8 Забранява се всякаква помощ от страна на публиката.

    02.9 Специални тестове – Ендуро тест.
    02.9.1 Тестът включва типични елементи от ендурото с по-висока сложност и наситеност, като: реки, стръмни изкачвания и спускания, земни прагове, гора, храсти и др.
    02.9.2 Местонахождението на ендуро теста се обявява предварително на публиката чрез плакати, медии и по озвучителната апаратура, като атракция на състезанието.
    02.9.3 Дължината на Ендуро теста трябва да не бъде по-малко от 3 км.
    02.9.4 По-голяма част от ендуро и екстрийм тестовете се огражда с лента, особено задължителните елементи и местата, където ще бъде разположена публиката. Средната скорост при ендуро теста не бива да надхвърля 50 км/ч.
    02.9.5 Двата теста изцяло се контролират от съдиите и техните помощници и нарушенията се записват.

    03.1 Забрани и наказания
    03.1.1 При непопълнен стартов лист, декларация, липса на медицинско удостоверение, застраховка, не внесена такса участие или констатирани неверни данни, лиценз за участие не се издава.
    03.1.2 При констатирани отклонения в техн. състояние на машината или екипировката, състезателят не се допуска до старта.
    03.1.3 При запален двигател в зоната на старта преди времето за стартиране, състезателят се наказва с 1 мин. нак. време.
    03.1.4 Навлизане в зоната на старта преди да е стартирал предходният състезател – 1 мин. нак. време.
    03.1.5 Ако състезателят не се яви на старта в определеното му време, то се пуска да тече.
    03.1.6 Заобикаляне на задължителен участък – дисквалификация.
    03.1.7 Умишлено преминаване през огражденията на трасето- събаряне на колче или късане на лента се наказва с 5 мин.
    03.1.8 Пропусната контрола за състезание само по маркери – 2 часа нак. време. Пропусната контрола при състезание по GPS - 4 часа нак. време.
    03.1.9 Подход от грешна посока към контролна точка – талон не се заверява.
    03.1.10 Опасно каране, предизвикало произшествие – дисквалификация
    03.1.11 Констатирано каране по трасето след обявената от организаторите забранена зона на състезанието – отстраняване от Шампионата за целия сезон.
    03.1.12 Късане, местене на маркери по време на състезанието – отстраняване от шампионата за целия сезон.
    03.1.13 Смяна на машината по време на цялото състезание – дисквалификация
    03.1.14 Липсващ контролен талон или трак на състезателя – дисквалификация
    03.1.15 Непредаване веднага след финала на контролните средства – дисквалификация
    03.1.16 Грубо отношение към колеги, съдии, организатори и публика – дисквалификация
    03.1.17 При излизане на мотоциклет (ATV) от зоната на закрития парк преди приключване на състезанието той се наказва така:
    - Първо нарушение - 02:00 наказателно време към общото време от състезанието.
    - Второ нарушение - дисквалификация от съответното състезание.
    - Трето нарушение - дисквалификация от шампионата.
    03.1.18 Състезател, напуснал състезателното трасе и неуведомил за това гл. съдия се наказва с отстраняване от следващия кръг на шампионата.

    03.2 Контестации
    03.2.1 Контестациите за нередности по трасето и по време на маншовете се подават при гл.съдия най-късно 1 час след като е финиширал последният състезател.
    03.2.2 Контестации за резултати се подават най-късно 30 мин. след издаване на извлечението от резултатите.

    04.1 Комисия Ендуро осигурява за кръга:
    04.1.1 Маркерите за трасето (знаци, табели)
    04.1.2 Обработен за качване на всяка марка GPS трак на кръга.
    04.1.3 Състезателен картон
    04.1.4 Стартова арка
    04.1.5 Трасе координатор
    04.1.6 Лиценз
    04.1.7 Времеизмерване
    04.1.8 Контролни средства
    04.1.9 Печати за контролите
    04.1.10 Публикации и репортажи в С М И.
    04.1.11 Пресконференции
    04.1.12 Води генералното класиране на РШЕ
    04.1.13 Техническото лице за преглед на машини и екипировка.
    04.1.14 Двама оторизирани представители за съответния кръг.
    04.1.15 Прес център за връзка с медиите.


    04.2 Организаторите осигуряват:
    04.2.1 Добре преценено място за провеждане на състезанието и тестовете.
    04.2.2 Един месец преди датата за състезанието дава информация на Комисия Ендуро за място на провеждане, дължина на трасето, списък на спонсорите, хотели за настаняване на състезатели и гости, цени на стаите, размер на таксата за участие и съгласува Регламент на кръга.
    04.2.3 Плакати за състезанието (най-малко 200 бр.)
    04.2.4 Купи, грамоти и други призове и награди (ако има такива).
    04.2.5 Декларации за участие.
    04.2.6 Тържествено закриване с награждаване.
    04.2.7 Озвучителна апаратура.
    04.2.8 Водещ на състезанието
    04.2.9 Ленти за тестовете, колчета и допълнителна сигнализация.
    04.2.10 Препятствия за тестовете.
    04.2.11 Хора за контроли, както и подходящо помещение за срещи и инструктажи.
    04.2.12 Полиция, мед.персонал.
    04.2.13 Разрешение за провеждане на състезанието от съответните органи.
    04.2.14 Застраховател за състезатели и трети лица.
    04.2.15 Достъп на състезателите в деня преди състезанието – след 12.00 часа за обхождане и оглед на тестовете пеш !
    04.2.16 Организаторът се задължава да изнаяся стартовия списък в зоната за технически преглед.
    04.2.17 Пътни, дневни и хотел за съдии и журналисти. Хонорар на съдиите.
    04.2.18 Тапет – фон за награждаването.
    04.2.19 Тента, маси и столове за съдийския апарат.
    04.2.20 Облекло за контролите.


    05.1 Препоръки:
    05.1.1 Комисия Ендуро препоръчва на домакините да се поставят насочващи табели към старта на състезанието.
    05.1.2 Да се преценя проекто-трасето, така че всеки състезател да може да го премине без да застраши това сигурността му.
    05.1.3 Външни лица да не пречат на съдиите и нормалното провеждане на състезанието.
    05.1.4 Транспаранти с реклами на фирми да се ограничи само до тези, които наистина са помогнали за състезанието.
    05.1.5 Желателно е пресичането на асфалтовите пътища да се отцепят от органи на полицията или КАТ.

    06.1 Заключение:
    06.1.1 Въпроси, за които няма тълкование в настоящия правилник се решават след заседание и решение на Комисия Ендуро.
    06.1.2 Настоящия Правилник важи само за кръговете от РШЕ. За състезания от ИЕЕШ (източно-европейски ендуро шампионат) Комисия Ендуро се ръководи от правилникът на U.E.M.
    06.1.3 С настоящият правилник да се запознаят членовете от клубовете по места !
    Последно редактирано от Жоро Хаджиев; 06-03-09, 12:14.
    Ендурото и сексът не са шега работа !
    -------------
    Животът се измерва с броят на издишванията !

    http://sixdayscrazyjob.com
    http://crazy-job.com

  • #2
    До: Правилник за Сезон 2009 !

    След проведените два кръга от Ендуро Шампионата и с цел по-добрата организация, искам да направя следните предложения за промени в ПРАВИЛНИКА
    1. Да бъде задължително изписан номера на състезателя на гърба ( на фланелката или с така наречения "лигавник" ), а за АТВ машините да бъде поставен състезателния номер на мястото на регистрационния



    Това ще улесни страшно много съдийския екип и контролите, защото знаете каква кал е по трасетата

    2. Всички състезатели са получили едни жълти красиви картончета за механици, мениджъри и участници
    Нека тези пропуски станат задължителни за затворените паркове и падок, за да може Организатора и охраната да си върши работата !
    3. Да се забрани паленето, управлението и "мурафетите" в закритите зони, моторите и АТВ машините да се бутат

    Както се разбра, това са нормални практики в цял свят и ние постепенно трябва и в Ендурото да сме на световно ниво

    Коментар


    • #3
      До: Правилник за Сезон 2009 !

      Подкрепям! Номерата ще улеснят и пресата - да знае кой , кой е ...
      Живей за всеки дъх!

      Коментар


      • #4
        До: Правилник за Сезон 2009 !

        Първоначално публикуван от ТОДОР ХРИСТОВ Преглед на мнение
        След проведените два кръга от Ендуро Шампионата и с цел по-добрата организация, искам да направя следните предложения за промени в ПРАВИЛНИКА
        Ново предложение :
        Да се наказват с 2 часа състезателите ,който имат писан трак до половината състезание/ поради повреда или е спрял да пише заради батерии/, за да могат и те да участвуват в класирането от навигацията при провеждането на самия кръг.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X