Здравейте, Колеги!
Веднага след състезанието в Хасково заминах за Св.Влас за да посрещна група австрийци за да ги водя по билото на Стара Планина до Бузлуджа и обратно, но това беше и с цел да пусна тракове за състезанието ни Бузлуджа-Емине през юли, тъй като отдавна не бях карал по целия маршрут и някои неща са се променили.
Успях да прочета доста от написаното за състезанието в Хасково и ето моят коментар:
Колегите от хасковския клуб бяха направили много за да стане едно хубаво състезание. Спомнете си състезания от миналата година, когато почти нямаше оформен старт и повечето се чудеха къде да финишират!
Ендуро състезание се прави много трудно. То не е като готовата писта и всичко от А до Я е изцяло ново, съградено от нищото. Само този, който не е организирал такова мероприятие не знае колко средства са необходими за това. Предисторията на всичко това започва далеч преди деня на самото състезание. Организаторите изцяло си зарязват работата, от която често само хранят семейства за да се накефим ние и хукват по познати и непознати фирми да търсят спонсорство. Правят се рекламни материали, обещава се изява по медии и публика и след всичко това я откъснат някой лев, я не. За това мисля, че първо трябва да се притеглят тези неща, преди да се критикува яростно!
Моето мнение е, че Бучака, Митака и останалите домакини бяха свършили огромна работа в това отношение и бяха създали обстановка, достойна за едно голямо състезание.
Тъй като направо тръгнах за срещата с австрийците от Хасково, фотоапаратът ми със снимките остана у мен и след като им ги показах, те се възхитиха от мащаба на организацията.
Основният проблем на този кръг беше времеизмерването.
В последния момент лицензираното времеизмерване, което ползвахме в Стара Загора се оказа с ангажимент и ни отказа. Намерих друг добър лицензиран времеизмервач, на който основната апаратура също беше ангажирана с рали София, но обещаха да ни пратят спомагателна, с млади момчета - времеизмервачи без голям опит. Поискаха и 370 лв. без това да включва хотел и храна, за което домакините трябваше да се изръсят яко. Аз лично не бях сигурен и във времеизмерването, което щяха да направят. Говорихме с Митко Драганов и като имахме предвид, че средствата на състезанието са изчерпани и доброто времеизмерване, което направиха те със свои сили миналата година, стигнахме до заключението, сами да се погрижат за това.
Истината е такава, че имаше много объркани резултати, дори и такива от елементарно сумиране (напр. 1:33 + 0:30 = 3:03)
Друг, голям проблем възникна от отчитането на наказанията от препятствията. Дори и да имаше лицензирани времеизмервачи, тези неща се следят от представител на домакините, а човекът масово беше наказал състезатели с 15 мин. за неминаване на гумите. Аз лично стоях там в началото след стартовете и видях такива несъществуващи наказания, още повече гумите бяха елементарно препятствие и не бяха проблем за никой.
Не съм се и съмнявал нито за миг в лоялността на Хасковлии, още повече по-късно на трасето видях техни представители как се нахакваха в най-големите дупки и лично съм им помагал. Както те обещаха, никой от хасковския клуб не знаеше трасето.
Поуката от това състезание за ман е такава, че ще трябва за в бъдеще да си изградим собствено звено за времеизмерване. Измерването в ендурото е може би най-сложно от всички подобни спортове и всеки би допуснал грешки. Старт през интервал, контроли, наказания за предпятствия, това са сложни неща и ще предложа на БЕФ да се заемем да си направим собствено времеизмерване. Събин дори предложи да направи подходящ софтуер за това.
Още нещо важно искам да отбележа.
Въпреки многото напомняния за заявките за участия, отново много хора дойдоха без някой да ги заяви и то в последния момент - сутринта. Прави са домакините, за това че дори в петък вечер заявките не бяха направени както следва със състезателен номер, клас, клуб и т.н. Това отново обърка нещата и за да бъде даден старта по програма, не бяха изчистени много въпросителни около участниците. Сега вече всеки знае състезателния си номер и нека, ако не може да дойде в петък, да попълни един стартов лист, който ще публикувам ТУК, на края на темата и да го даде заедно с таксата за участие на свои колеги за да го запишат в петък !!!
Който е унищожил стартовия си номер, е длъжен да си НАПРАВИ такъв!
Организирайте тези неща добре за Сопот, тъй като с Амбарев сме решили: Никакви записвания в събота. Окончателния стартов списък се прави в петък !!!
Днес по-късно ще публикувам резултатите от Хасково заедно с втория ден и временното класиране, но ще ми трябва време за това.
Ето и СТАРТОВИЯ ЛИСТ, които всеки може да си извади от тук, да попълни и да даде на свои колеги, отиващи на кръга в петък за да няма сърдити.
Веднага след състезанието в Хасково заминах за Св.Влас за да посрещна група австрийци за да ги водя по билото на Стара Планина до Бузлуджа и обратно, но това беше и с цел да пусна тракове за състезанието ни Бузлуджа-Емине през юли, тъй като отдавна не бях карал по целия маршрут и някои неща са се променили.
Успях да прочета доста от написаното за състезанието в Хасково и ето моят коментар:
Колегите от хасковския клуб бяха направили много за да стане едно хубаво състезание. Спомнете си състезания от миналата година, когато почти нямаше оформен старт и повечето се чудеха къде да финишират!
Ендуро състезание се прави много трудно. То не е като готовата писта и всичко от А до Я е изцяло ново, съградено от нищото. Само този, който не е организирал такова мероприятие не знае колко средства са необходими за това. Предисторията на всичко това започва далеч преди деня на самото състезание. Организаторите изцяло си зарязват работата, от която често само хранят семейства за да се накефим ние и хукват по познати и непознати фирми да търсят спонсорство. Правят се рекламни материали, обещава се изява по медии и публика и след всичко това я откъснат някой лев, я не. За това мисля, че първо трябва да се притеглят тези неща, преди да се критикува яростно!
Моето мнение е, че Бучака, Митака и останалите домакини бяха свършили огромна работа в това отношение и бяха създали обстановка, достойна за едно голямо състезание.
Тъй като направо тръгнах за срещата с австрийците от Хасково, фотоапаратът ми със снимките остана у мен и след като им ги показах, те се възхитиха от мащаба на организацията.
Основният проблем на този кръг беше времеизмерването.
В последния момент лицензираното времеизмерване, което ползвахме в Стара Загора се оказа с ангажимент и ни отказа. Намерих друг добър лицензиран времеизмервач, на който основната апаратура също беше ангажирана с рали София, но обещаха да ни пратят спомагателна, с млади момчета - времеизмервачи без голям опит. Поискаха и 370 лв. без това да включва хотел и храна, за което домакините трябваше да се изръсят яко. Аз лично не бях сигурен и във времеизмерването, което щяха да направят. Говорихме с Митко Драганов и като имахме предвид, че средствата на състезанието са изчерпани и доброто времеизмерване, което направиха те със свои сили миналата година, стигнахме до заключението, сами да се погрижат за това.
Истината е такава, че имаше много объркани резултати, дори и такива от елементарно сумиране (напр. 1:33 + 0:30 = 3:03)
Друг, голям проблем възникна от отчитането на наказанията от препятствията. Дори и да имаше лицензирани времеизмервачи, тези неща се следят от представител на домакините, а човекът масово беше наказал състезатели с 15 мин. за неминаване на гумите. Аз лично стоях там в началото след стартовете и видях такива несъществуващи наказания, още повече гумите бяха елементарно препятствие и не бяха проблем за никой.
Не съм се и съмнявал нито за миг в лоялността на Хасковлии, още повече по-късно на трасето видях техни представители как се нахакваха в най-големите дупки и лично съм им помагал. Както те обещаха, никой от хасковския клуб не знаеше трасето.
Поуката от това състезание за ман е такава, че ще трябва за в бъдеще да си изградим собствено звено за времеизмерване. Измерването в ендурото е може би най-сложно от всички подобни спортове и всеки би допуснал грешки. Старт през интервал, контроли, наказания за предпятствия, това са сложни неща и ще предложа на БЕФ да се заемем да си направим собствено времеизмерване. Събин дори предложи да направи подходящ софтуер за това.
Още нещо важно искам да отбележа.
Въпреки многото напомняния за заявките за участия, отново много хора дойдоха без някой да ги заяви и то в последния момент - сутринта. Прави са домакините, за това че дори в петък вечер заявките не бяха направени както следва със състезателен номер, клас, клуб и т.н. Това отново обърка нещата и за да бъде даден старта по програма, не бяха изчистени много въпросителни около участниците. Сега вече всеки знае състезателния си номер и нека, ако не може да дойде в петък, да попълни един стартов лист, който ще публикувам ТУК, на края на темата и да го даде заедно с таксата за участие на свои колеги за да го запишат в петък !!!
Който е унищожил стартовия си номер, е длъжен да си НАПРАВИ такъв!
Организирайте тези неща добре за Сопот, тъй като с Амбарев сме решили: Никакви записвания в събота. Окончателния стартов списък се прави в петък !!!
Днес по-късно ще публикувам резултатите от Хасково заедно с втория ден и временното класиране, но ще ми трябва време за това.
Ето и СТАРТОВИЯ ЛИСТ, които всеки може да си извади от тук, да попълни и да даде на свои колеги, отиващи на кръга в петък за да няма сърдити.

Коментар