Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилник за провеждане на БЕШ (Български Ендуро Шампионат)

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Правилник за провеждане на БЕШ (Български Ендуро Шампионат)

    БЪЛГАРСКА ЕНДУРО ФЕДЕРАЦИЯ

    ПРАВИЛНИК ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА БЪЛГАРСКИ ЕНДУРО ШАМПИОНАТ
    ИЗДАНИЕ 2006



    01.1 Основни правила
    01.1.1 Българската Ендуро Федерация (БЕФ) е организатор на Български Ендуро Шампионат (БЕШ) и се придържа в тази си дейност изцяло към целите и задачите, заложени в Устава и за развитие и популяризиране на ендурото в България.
    01.1.2 БЕШ е индивидуално състезание в няколко кръга. Състезателите могат да стартират и по двама, но класирането е индивидуално и времето се мери на всеки поотделно.
    01.1.3 Състезанията се провеждат в един или два дни според заявката на организаторите и в съгласие с БЕФ.
    01.1.4 Броят на кръговете варира според заявките на организаторите от ендуро центровете в страната и по преценка на БЕФ.
    01.1.5 БЕФ регулира и следи за изпълнението на правилата от шампионата чрез своите регулаторни органи и координира трасетата с цел уеднаквяване условията в отделните кръгове.
    01.1.6 В кръговете на БЕШ могат да вземат участие състезатели, както от България, така и от чужбина след издаден лиценз или платена състезателна такса.
    01.1.7 БЕФ води и обявява генералното класиране за Шампионата.


    01.2 Кръгове
    01.2.1 Всеки кръг от Шампионата може да бъде съчетан със състезание за друга купа по преценка на БЕФ.
    01.2.2 За домакинство на всеки кръг от сезон 2007, организаторите дават заявка в БЕФ до 30.XI.2006 година.
    01.2.3 Организаторите са длъжни да гарантират за провеждане на заявеният кръг, без промяна на датите, ако той вече е обявен в Календара на Федерацията.

    01.3 Участие
    01.3.1 Участниците в БЕШ трябва да имат валиден лиценз за сезона, издаден от БЕФ за да имат право на класиране в Шампионата.
    01.3.2 Състезателите без лиценз водят надпревара за призовете и наградите само за съответния кръг, без право на точки за Шампионата.
    01.3.3 Деца, юноши и жени имат своя ранглиста за съответната категория. При тях лицензът е безплатен!
    01.3.4 Участниците без лиценз заедно с декларацията и стартовия лист, които попълват собственоръчно, прилагат към тях и лична карта, удостоверяваща самоличността им.
    01.3.5 Родителите на състезателите от категории "Деца" и "Юноши" задължително подписват декларация за съгласие.
    01.3.6 Състезателите от горните две категории да са с придружител по време на състезанието.

    01.4 Провеждане
    01.4.1 Провеждането на кръговете от Шампионата не зависи от метеорологичните условия.
    01.4.2 Общата дистанция през първия състезателен ден не трябва да е по-малко от 80 км и повече от 300 км или 4 часа каране на трасе координаторът в бързо темпо.
    01.4.3 Дистанцията за децата, юношите и жените може да бъде съкратена, както вида на трасето, така и броя на обиколките по преценка на трасе координаторът.
    01.4.4 Поради спецификата на времеизмерването, стартът и финалът са на едно и също място.
    01.4.5 Не се позволява каране на трасето повече от два пъти за деня с изключение на тестовете.
    01.4.6 В 9.00 часа всички състезатели са длъжни да са на старта за технически преглед на машини и екипировка.
    01.4.7 В петък-вечер се тегли жребий за стартиране. Който няма възможност да присъствува на тегленето трябва да се обади на организаторите за да му бъде изтеглен служебен.
    01.4.8 Всички, които нямат номер стартират с 30 минути наказание.
    01.4.9 Старт на първи състезател 10.00 часа.
    01.4.10 Всички конфликтни и опасни за състезатели и публика точки да се обезопасят от организаторите.
    01.4.11 Старт във втори ден – по класиране от първи.
    01.4.12 Няма право на участие във втория ден състезател, който не се е състезавал през първия.
    01.4.13 През втори ден се кара ендуро и екстрийм насочено трасе, като общата продължителност на състезанието трябва да не надвишава 2 часа.
    01.4.14 При затворени трасета, втория ден продължителността на маншът да е минимум 15 минути. Това състезание се провежда при системата „всеки срещу всеки”
    01.4.15 Общото класиране за кръга се формира от сбора на точките получени в двата дни.

    01.5 Инструктаж и брифинг
    01.5.1 Мероприятията по кръга започват от петък.
    01.5.2 Всички състезатели имат право да разгледат и проучат екстрийм и ендуро тестовете в петък – следобед, но това става само пеш!
    01.5.3 Петък-вечер се провежда инструктаж и брифинг, на който се разясняват на състезателите особеностите на състезанието и трасето, тегли се жребий, попълват се декларации, внасят се такси.
    01.5.4 Тези, които желаят да се лицензират, могат да го направят и вечерта преди състезанието, но лицензът ще важи за оставащите, непроведени състезания до края на сезона.

    01.6 Съдии
    01.6.1 Съдиите се осигуряват от БЕФ, като хонорарът им се заплаща от организаторите
    01.6.2 За гарантирана точност на времеизмерването, съдиите трябва да притежават съответния лиценз.
    01.6.3 При отсъждане на спорни въпроси, във журито влиза и представител на БЕФ, оторизиран като отговорник за съответния кръг.

    01.7 Призове
    01.7.1 Призовете се осигуряват от организаторите, като за първите трима в групите и класовете трябва да се осигурят купи или медали.
    01.7.2 Ако съществуват материални награди, осигурени от организаторите, то те ги разпределят по тяхна преценка.
    01.7.3 Връчването на призовете и другите награди се осъществява в тържествена церемония след приключване на второто състезание от кръга и обработване на резултатите.

    01.8 Калкулиране на резултатите
    01.8.1 Първите двадесет състезателя от първи ден разпределят точките, както следва:
    1-ви – 25 точки
    2-ри – 22
    3-ти – 20
    4-ти – 18
    5-ти – 16
    6-ти – 15
    7-ми – 14
    ...............
    20-ти – 1 точка
    01.8.2 Втори ден:
    1-ви – 10 точки
    2-ри – 9
    3-ти – 8
    .............
    10-ти – 1 точка
    01.8.3 Крайният резултат за кръга се определя от броя на точките, получени от двата дни. Победителят събира най-много точки.

    01,8,4 При състезатели с еднакъв резултат, по-напред в класирането е този, който има повече точки в навигацията.
    При определяне на точките от втори ден според правилото на WEC: Първо място 10т, второ 9, трето 8, четвърто 7. Двамата полуфиналисти получават по 6 точки, всички четвъртфиналисти по 4.


    01.9 Номерация
    01.9.1 Всеки участник трябва да притежава стартов състезателен номер.
    01.9.2 Номерът се получава в началото на сезона и състезателят се състезава по време на целия шампионат с един и същ номер.
    01.9.3 Номера на състезателя се определя от мястото, което той е заел в предишния сезон в клас Overall.
    01.9.4 Номерата могат да се заменят по лична уговорка между състезателите, но това може да стане само преди първото състезание за сезона.
    01.9.5 Номерата се лепят на маската и на страничните кори на мотоциклета (ATV).
    01.9.6 Номерата са оцветени, както следва:
    Деца и юноши – син фон / бели цифри
    Мъже: Е1 – бял фон / черни цифри
    Е2 – червен фон / бели цифри
    Е3 – жълт фон / черни цифри
    Жени – черен фон / бели цифри
    АТV – Зелен фон / бели цифри

    01.10 Категории:
    Деца – до 14 год.
    Юноши – от 14 до 18 год.
    Мъже – над 18 год.
    Жени – без ограничения
    ATV – без ограничения

    01.11 Класове:
    Деца – в общ клас
    Юноши – в общ клас
    Жени – в общ клас
    АТV – в общ клас
    Мъже:
    Е1 ( от 100 сс до 125 сс 2Т + от 175сс до 250сс 4Т )
    Е2 ( от 175 сс до 250 сс 2Т + от 290 сс до 450 сс 4Т )
    Е3 ( от 290 сс до 500 сс 2Т + от 475 сс до 650 сс 4Т )

    01.12 Оборудване
    01.12.1 Всеки мотоциклет (АТV) трябва да е технически изправен и пригоден да издържи максимално натоварване най- малко за 8 часа.
    01.12.2 Всеки мотоциклет трябва да има три състезателни номера.
    01.12.3 При нощно каране, всеки мотоциклет трябва задължително да бъде в фар и габарит.
    01.12.4 Всеки състезател трябва да носи средство за комуникация – мобилен телефон или радиостанция за връзка с организаторите.

    01.13 Изисквания към машините
    01.13.1 Гумите да са в добро състояние. Предна гума – големина на грайфера минимум 2/3 от оригиналния. Задна гума – големина на грайфера минимум ½ от оригиналния.
    01.13.2 При меко и кално трасе, трасе координаторът има право да премести състезател с по-лоши гуми към по-задно стартиране с цел да не се получат задръствания по трасето.
    01.13.3 Верига и пиньони да са в добро състояние.
    01.13.4 Спирачките да са изправни и с достатъчно феродо за състезанието.

    01.14 Изисквания състезатели
    01.14.1 Състезателят трябва да е с подходящ екип като за престижно състезание.
    01.14.2 Да има броня или яке с протектори.
    01.14.3 Здрава каска и очила
    01.14.4 Протектори на коленете. (препоръчват се)
    01.14.5 Ботуши за ендуро или мотокрос.
    01.14.6 Ръкавици

    02.1 Подготовка за старт
    02.1.1 Всяка сутрин преди състезанието, участниците трябва да са в зоната за прегледи, минимум 1 час преди обявеното време за стартиране в пълна екипировка.
    02.1.2 10 минути преди старта, състезателят е длъжен да изчака своя ред в предстартовата зона.
    02.1.3 Съдиите се задължават да поставят часовник с официалното време в зоната на старта.

    02.2 Стартиране
    02.2.1 Състезателят трябва да е подгрял своята машина в предстартовата зона без да форсира двигателя и по този начин да пречи на стартера.
    02.2.2 Състезателят придвижва своят мотоциклет към стартовата линия със загасен двигател (без ATV) след като стартира предходния състезател.
    02.2.3 Състезателят стартира своят мотоциклет 30 секунди преди старта.
    02.2.4 Ако мотоциклета не запали, времето му тече от момента, когато е трябвало да му бъде даден старт.
    02.2.5 Старт се дава от стартерът със специализиран флаг.



    02.3 Маркировка трасе
    02.3.1 Във всички кръгове от БЕШ се ползуват еднакви маркери, официално одобрени от БЕФ.
    02.3.2 Маркерите за всеки кръг се предоставят от БЕФ, поставят се по трасето от организаторите най-рано 72 часа преди състезанието и задължително се инспектират от трасе координаторът на БЕФ.



    02.3.3 Маркерите се поставят от дясна страна по трасето и най-много на 200м един от друг.
    02.3.4 Стрелките се поставят на отклоненията и при промяна на посоката.
    02.3.5 Най-много 200м след кръстовището по пътя в грешна посока се поставя знакът „Х”.
    02.3.6 За по-добро маркиране и сигурност, може да се постави и спомагателна маркировка (ленти, боя).

    02.4 Други видове навигации
    02.4.1 БЕФ си запазва правото да провежда и състезания чрез други средства за навигация, като пътна книга (road-book), GPS, топографски карти.
    02.4.2 За този вид състезания ще бъде издадено допълнение към правилника, поради обширния материал.

    02.5 Контрол
    02.5.1 Трасето се гарантира с броя на взетите контроли по време на състезанието.
    02.5.2 Контролите за всяко състезание са най-малко три.
    02.5.3 Те са облечени със червени сигнални облекла.
    02.5.4 Взета контрола се счита тази, от която състезателят е взел печат на контролния талон.
    02.5.5 200 метра преди контролната точка е необходимо на трасето да се постави жълт флаг, който напомня на състезателя, че следва контрола.
    02.5.6 Печатите се поставят върху контролен талон, който състезателят представя, пристигайки на контролната точка. Талонът се съхранява грижливо до финала.
    02.5.7 След финиширане състезателят веднага предоставя талона за отчет на съдията.
    02.5.8 При липса на печат от контрола върху талона, състезателят се наказва според регламента.
    02.5.9 Протоколът от контролата не важи при отчитане на печатите.
    02.5.10 Всяка пропусната контрола или липса на печат върху талона се наказва, като към общото време на състезателя се прибавят 2 часа.
    Пример:
    Време старт/финал – 2:12:13 часа
    Липсващи контроли – 2 бр.Х 2:00:00 часа
    Общо време: 4:12:13 часа.
    02.5.11 Участък, ограден с ленти е задължителен за преминаване.
    02.5.12 Състезател, заобиколил такъв участък се наказва с дисквалификация.
    02.5.13 Състезател, скъсал лента се наказва с 15 минути наказателно време.

    02.6 Контролен талон
    02.6.1 Контролния талон се дава на състезателя след като той успешно е преминал техническия преглед.
    02.6.2 Състезателят се задължава така да съхранява контролния талон, че той да не е подложен пряко на атмосферните влияния.
    02.6.3 Състезателят е длъжен да представи талона на всяка от контролите за печат.
    02.6.4 По преценка на контролата, печат може да не му бъде поставен. В този случай, ако сметне, че е ощетен, състезателят може да подаде контестация пред гл. съдия в обявения за това срок, без да влиза в пререкания или заплашва контролата. Ако се констатират такива действия, резулататът на състезателя се анулира и той може да бъде отстранен от Шампионата по преценка на БЕФ.
    02.6.5 Ако на финала, състезателят представи скъсан, повреден контролен талон без печати, то липсващите печати не му се зачитат, дори да е записан в протокола на контролата.

    02.7. Движение по трасето.
    02.7.1 Състезателят е длъжен да се движи по време на цялото състезание по сигнализираното с маркировка трасе.
    02.7.2 Всяко констатирано отклонение от трасето с цел съкращаване на пътя се наказва с дисквалификация.
    02.7.3 Констатирано отклонение се разбира това, което е направено от контролен орган, вписан в листа за контролни лица на трасето.
    02.7.4 При объркване на трасето, състезателят се връща в трасето, движейки се плътно в дясно по сгрешения участък.
    02.7.5 Забранява се движение в обратна посока по трасето по каквато и да е причина.
    02.7.6 При повреда, машината се избутва по най бързия начин извън трасето за да не се предизвика произшествие.
    02.7.7 При движение в населено място, състезателят е задължен да спазва ограничението на скоростта от 50 км/ч.
    02.7.8 Ако състезател види свой колега, пострадал по време на състезанието, той се задължава да спре, да провери състоянието на пострадалия и да даде първа помощ, ако има нужните познания и ако това се налага или да потърси най-бързия начин за връзка с организаторите.
    02.7.9 Техническа повреда не се счита за спешен случай и помощта е по желание.

    02.8 Специални тестове - Екстрийм тест.
    02.8.1 Тестът включва преодоляване на комбинация от елементи, като: паднали дървета, камъни, автомобилни гуми, водни и кални препятствия, скокове и др.
    02.8.2 Екстрийм теста се прави до старт/финала за атракция на публиката.
    02.8.3 Възможно е преминаването на теста два пъти в един манш, но това се съобщава на брифинга със състезателите.
    02.8.4 Дължината на Екстрийм теста не бива да бъде по малко от 1 км.

    02.9 Специални тестове – Ендуро тест.
    02.9.1 Тестът включва типични елементи от ендурото с по-висока сложност и наситеност, като: реки, стръмни изкачвания и спускания, земни прагове, гора, храсти и др.
    02.9.2 Местонахождението на ендуро теста се обявява предварително на публиката чрез плакати, медии и по озвучителната апаратура, като атракция на състезанието.
    02.9.3 Дължината на Ендуро теста трябва да не бъде по-малко от 3 км.
    02.9.4 По-голяма част от ендуро и екстрийм тестовете се огражда с лента, особено задължителните елементи и местата, където ще бъде разположена публиката.
    02.9.5 Двата теста изцяло се контролират от съдиите и техните помощници и нарушенията се записват.

    03.1 Забрани и наказания
    03.1.1 При непопълнен стартов лист, декларация, не внесена такса участие или констатирани неверни данни, състезателят не се допуска до участие.
    03.1.2 При констатирани отклонения в техн. Състояние на машината или екипировката, състезателят не се допуска до старта.
    03.1.3 При запален двигател в зоната на старта преди времето за стартиране, състезателят се наказва с 1 мин. нак. време.
    03.1.4 Навлизане в зоната на старта преди да е стартирал предходният състезател – 1 мин. нак. време.
    03.1.5 Ако състезателят не се яви на старта в определеното му време, то се пуска да тече.
    03.1.6 Заобикаляне на задължителен участък – дисквалификация.
    03.1.7 Скъсване на ограничителна лента – 15 мин. нак. време.
    03.1.8 Пропусната контрола – 2 часа нак. време.
    03.1.9 Подход от грешна посока към контролна точка – талон не се заверява.
    03.1.10 Опасно каране, предизвикало произшествие – дисквалификация
    03.1.11 Констатирано каране по трасето след обявената от организаторите забранена зона на състезанието – отстраняване от Шампионата за целия сезон.
    03.1.12 Късане, местене на маркери по време на състезанието – отстраняване от Шампионата за целия сезон.
    03.1.13 Смяна на машината по време на маншовете – дисквалификация
    03.1.14 Липсващ контролен талон – дисквалификация
    03.1.15 Непредаване веднага след финала на контролния талон за преглед – дисквалификация
    03.1.16 Грубо отношение към колеги, съдии, организатори и публика – дисквалификация
    03.1.17 Състезателят не се допуска до участие през втория ден, ако няма класиране от първия състезателен ден.

    03.2 Контестации
    03.2.1 Контестациите за нередности по трасето и по време на маншовете се подават при гл.съдия най-късно 1 час след като е финиширал последният състезател.
    03.2.2 Контестации за резултати се подават най-късно 30 мин. след издаване на извлечението от резултатите.

    04.1 БЕФ осигурява за кръга:
    04.1.1 Маркерите за трасето (знаци, табели)
    04.1.2 Състезателен картон
    04.1.3 Стартова арка
    04.1.4 Трасе координатор
    04.1.5 Лиценз
    04.1.6 Съдийски апарат (заплаща се от организаторите)
    04.1.7 Облекло за контролите
    04.1.8 Тапет – фон за награждаването
    04.1.9 Контролни талони
    04.1.10 Печати за контролите
    04.1.11 Публикации в СМИ.
    04.1.12 Пресконференции
    04.1.13 Води генералното класиране на БЕШ
    04.1.14 Техническото лице за преглед на машини и екипировка.

    04.2 Организаторите осигуряват:
    04.2.1 Добре преценено място за провеждане на състезанието и тестовете.
    04.2.2 Един месец преди датата за състезанието дават информация на БЕФ за място на провеждане, дължина на трасето, списък на спонсорите, хотели за настаняване на състезатели и гости, цени на стаите, размер на таксата за участие.
    04.2.3 Плакати за състезанието
    04.2.4 Купи, грамоти и други призове и награди (ако има такива).
    04.2.5 Декларации за участие.
    04.2.6 Тържествено закриване с награждаване.
    04.2.7 Озвучителна апаратура.
    04.2.8 Водещ на състезанието
    04.2.9 Ленти за тестовете, колчета и допълнителна сигнализация.
    04.2.10 Препятствия за тестовете.
    04.2.11 Хонорар съдии (времеизмервачи)
    04.2.12 Хора за контроли, както и подходящо помещение за срещи и инструктажи.
    04.2.13 Полиция, мед.персонал.
    04.2.14 Разрешение за провеждане на състезанието от съответните органи.
    04.2.15 Достъп на състезателите в деня преди състезанието – след 12.00 часа за обхождане и оглед на тестовете пеш !!!

    05.1 Препоръки:
    05.1.1 БЕФ препоръчва на домакините да се поставят насочващи табели към старта на състезанието.
    05.1.2 Да се преценя проекто-трасето, така че всеки състезател да може да го премине без да застраши това сигурността му.
    05.1.3 Да се огради мястото за времеизмерването и да се осигури тента за апаратурата на времеизмервачите.
    05.1.4 Външни лица да не пречат на съдиите и нормалното провеждане на състезанието.
    05.1.5 Транспаранти с реклами на фирми да се ограничи само до тези, които наистина са помогнали за състезанието.
    05.1.6 Желателно е пресичането на асфалтовите пътища да се отцепят от органи на полицията или КАТ.

    06.1 С настоящият правилник да се запознаят членовете от клубовете по места !
    Ендурото и сексът не са шега работа !
    -------------
    Животът се измерва с броят на издишванията !

    http://sixdayscrazyjob.com
    http://crazy-job.com

  • #2
    Колеги от Ендурото,
    това е правилникът на БЕФ, по който ще работим през сезон 2006.
    Той е съобразен с правилника на U.E.M. с предложенията, които се даваха във Форума, както и със срещата в Стара Загора на 14.01.2006 г.
    Прочетете го внимателно и си направете сметка с какво трябва да се съобразите за да направим един стегнат и безконфликтен шампионат
    Утре ще публикуваме и Календара за 2006-та.
    Относно лиценза, ще пуснем допълнителна информация до вторник
    Ендурото и сексът не са шега работа !
    -------------
    Животът се измерва с броят на издишванията !

    http://sixdayscrazyjob.com
    http://crazy-job.com

    Коментар


    • #3
      Ето и ЛИЦЕНЗА, който ще издава БЕФ на състезателите, желаещи да участват в генералното класиране за Шампионата.
      Всички, които нямат лиценз към БЕФ, ще могат да карат в кръговете, но ще получават призове само от кръга, в който участват без право на точки за Шампионата и разпределение на годишните награди на БЕФ !!!
      Цената на лиценза е 50 лв. Той трябва да се извади до 08.03.2006 г, като на всеки кръг от шампионата, лицензираните ще внасят по-ниска такса с 5 лв. и така до края на сезона, лицензът им ще стане практически БЕЗПЛАТЕН.
      Трябва освен това да платите в клубовете по места членски внос към БЕФ, който е 10лв. за 2006-та година. Ако нямате клуб, в който да членувате, може да преведете 10-те лева по сметката на БЕФ.
      Документи необходими за лицензиране:
      1. Медицинско
      2. Застраховка
      3. Платена такса
      4. Данни от личната карта и копие от нея, както и всички данни, посочени в лиценза.
      5. Към кой клуб сте платили чл. внос (бележка от председателя на клуба) или внасяне по сметката на БЕФ.
      6. Два броя снимки за документи.

      След като се преведат парите по сметка, която ще ви бъде дадена след 1-2 дни тук в темата, вносната бележка заедно с медицинското и копие от застраховката изпращайте на адрес:
      Стара Загора -6000, ул."Цар Иван Асен" No. 47, Българска Ендуро Федерация.
      Тези, които имат застраховка към БФМ, да изпратят копие от нея!
      Ако не желаете да правите лична застраховка, на по-голяма стойност, може да участвувате в групова застраховка за Шампионата, която БЕФ ще направи и цената и ще ви бъде казана утре - 13.02. Само че нивото на тази застраховка ще бъде ниско и най-вероятно ще бъде под 50 лв. на човек.
      Вие решавайте и действайте по-бързо, че има по-малко от месец за лицензиране
      Имайте предвид, че Федерацията няма никакви приходи и много разчита на тези пари за обширната дейност, която и предстои по организацията на Шампионата. ( 04.1 от Правилника)
      Решенията за лиценза се взеха на делегатската среща на клубовете в Стара Загора - 14.01.2006 г.

      Ендурото и сексът не са шега работа !
      -------------
      Животът се измерва с броят на издишванията !

      http://sixdayscrazyjob.com
      http://crazy-job.com

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X