Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

    Относно трасето за втория ден.
    Понеже миналата година втория ден карахте едно и също 30км. трасе 6 пъти и тогава оплакванията бяха, че Ви е омръзнало и втръснало, тази година организаторите решихме да разнообразим малко нещата.
    Направихме три обиколки от 17, 20 и 30 км. като в по-голямата си част (13.5 км) да са еднакви. Ето ви предварителната схема по която сме работили.


    Условно с номер 1 можем да гледаме синята обиколка, с номер 2 - лилавата и с номер 3 - жълтата. До тук нищо ново и нетрадиционно. В много състезания това е правено за да не заспят навигаторите докато съзтрезателите си обикалят.
    Аз като състезател, а и като зрител много съм се дразнел, че един екипаж си хваща условно казано някой отпред да го води и не се интересува от трасето и пътната книга. Или се правят тактики от типа аз ще спирам този или ще го бавя, а другия ще го настигне и ще се лепне за него и разликата е достатъчна да спечели и т.н.
    За това и за да дадем на всички равни шансове за борбата за титлата направихме така, че състезателите да минават по тези обиколки но в различен ред. Запознатите с елементарната математика знаят, че в случая вариантите са 6 и ние за това приготвихме 6 различни пътни книги, което не е толкова лесна работа дори и за нашия високотехнологичен екип, но го направихме.
    Това кара състезателите да карат със своето състезателно темпо, без да си правят тънки сметки и да си гледат пътната книга, а не този пред тях. Между другото след първата вечер нещата си дойдоха на място и като изключим местния представител Владо Сиврийски всички други си караха по своите пътни книги.
    За някой това е лошо за други обаче това е добре, но аз по рано написах че няма как да угодим на всички.
    Може и друг организатор да се престраши и да го направи, да се кара едно трасе, но по различни пътни книги. Тогава наистина си проличава кой какво може и колко е добър.

    Коментар


    • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

      Здравейте всички,
      след няколко изтощителни, дълги и мокри дни, като местен човек, а и като зам.директор на състезанието вече две години, си позволявам да изкажа и моето скромно мнение.
      Първо, Дупница развива и ще продължи да развива моторните спортове в региона, като се надявам БАХА БЪЛГАРИЯ да става все по-интересна и все по-успешна. Успоредно с това ще продължим и с ендуро, и с рали, и с драг, и с моторни шейни и т.н.
      Второ, може би датата на състезанието беше позакъсняла, но затова си има и обективни причини. Да не забравяме, че 19-20.09. от тук премина състезанието на г-н Христов. Никой, най-малко пък организаторите, не е желаел времето да бъде лошо и да вали. Просто малшанс.
      Трето, смятам, че се получи много добро и интересно състезание. Не съм достатъчно компетентен да преценя дали е баха или трофи, но през 2008 г трасето преминаваше няколко километра по коритото на река, пък не си спомням някой да е повдигал този въпрос. Затова, хайде да не търсим проблеми там, където ги няма. Иначе публиката се изкефи максимално, защото имаше добър поглед към състезанието и нямаше време да скучае. Лично аз смятам, че за да се развива един спорт и спортисти е необходимо да има и публика, която да ги аплодира.
      Четвърто, смея да твърдя, че състезанието беше много добре осигурено като безопасност. Разполагахме с много стюарди, много полиция, заграждения, линейки, пожарен автомобил. Слава богу, повечето от тях не се наложи да се включват.
      Тук използвам случая и аз да благодаря на всички хора, които участваха в организацията и провеждането на състезанието, на не-малко инстанции и институции, на спонсорите, които ни подкрепиха. /в тази скоба съвсем любезно приканвам всички, които ни критикуват, да се замислят как се прави състезание в тази криза и ги моля просто да бъдат обективни, благодаря/. Ще спомена само, че освен офроуда в събота 17.10. имаше любителско състезание за АТВ и мотори, а на центъра на Дупница се проведоха демонстрационни стартове за дрифт автомобили. Въобще, голям празник и атракции за града ни.
      В заключение, сигурно мога още много неща да ви пиша и разкажа, но ще кажа само едно: заповядайте отново, всички, на БАХА БЪЛГАРИЯ 2010 и КУПА ДУПНИЦА.

      Коментар


      • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

        Маринов ще извадиш ли данни от GPS-ите за развита скорост на отделните състезатели.

        Коментар


        • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

          На първо място искам да честитя на победителите, както в състезанието, така и в тазгодишния шампионат. Моите уважения към колегите, които със здраво каране през годината наистина си заслужиха шампионската титла и местата на стълбичката. Поне аз до момента нямам основания да подозирам някакви "стъкмистики".

          Благодаря и на колегите, които сигурно си отмръзнаха на контролите, за това, че си вършеха съвестно работата и не са ни забавили нито за момент.

          Що се отнася до коментарите относно протичането на състезание, както не веднъж съм казвал, ние караме в шампионата "за кеф". Е, в това състезание кефът някакси не се получи и това нямаше нищо общо с класирането.

          По организацията не ни допадна особено това сноване нагоре-надолу, което се налагаше между центъра на Дупница и центъра на състезанието.
          При положение, че почти всички състезатели бяха долу в града, не виждам защо брифингът през втория ден не беше направен в хотела или на летището преди старта, ами трябваше на следващия ден след нощния етап да бързаме да сме горе в 10 и после пак да слизаме през града за да отидем на старт в 12.

          Понеже се заговори за флагове ... Ами аз втория ден си седя на старта и чакам някой да ме стартира, ама вместо това навигаторката вика "Тръгвай, че часовникът показва минутата. Никой няма да ти дава старт."
          Като че ли съдиите на старта загубиха интерес към нас след като ни записаха в карнета времето за стартиране.
          На финала (финиширах по петите на Йоско) флаг не видях. Същата работа беше и третия ден.

          По отношение на трасето мисля, че една от основните причини за изразеното от не един и двама колеги недоволство беше разминаването на очакванията с действителността. Анонсирането на състезанието като "Баха" определено беше създало очакване за по-скоростно трасе, без толкова много блъскане по камънаци и оврази, колкото е имало миналата година.

          За съжаление, в пътната книга имаше твърде много предупреждения за дупки, оврази, камъни и падна яко блъскане на колите. А първия и третия ден трасето се въртеше твърде много около едни 7-8 км, от които близо половината по горски път с доста завои.

          Това "кръгче" с жълтото на картинката отдолу с леки вариации го въртяхме 22 пъти (10 през първия и 12 през третия ден) ...



          Предполагам, че асоциациите с трофи (по нашенски) дойдоха от образувалите се през третия ден тапи и влезлите в употреба лебедки. От 6 минавания през обозначеното с "Тапа" място само последния път не видях там закъсала кола, която да хвърля лебедка.
          На първото минаване там беше заседнала Тойотата на Йоско. Докато се опитвахме да я извадим с дърпане, зад нас се подредиха Руси и Руслан.
          Наложи се в типичен трофи стил да мачкаме дървета с броните за да си направим обходен път за да минем пред тойотата и да я извадим от бая дълбокия коловоз. Мисля, че точно това 10-на минутно закъсване (като си гледам GPS-трака) изигра лошата шега на Йоско.

          На следващия тур заварихме да дърпа лебедка Вушев, на 3-я - Нивата на Владо, на 4-я и 5-я - Тойотата на Таньо и едва при последното минаване можахме да разгледаме това място без вътре да има някой.

          Доста сериозни условия за тапи имаше и на горския участък през първия и третия ден. На нощния етап просто по щастливо стечение на обстоятелствата кормилната ми щанга се скъса окончателно точно преди едно от малкото удобни за отбиване места, та не станах причина за яка тапа. Организаторите може и да са имали вариант за действие в такъв случай, но някой(и) от колегите сигурно щеше да бъде прецакан за времето, което щеше да е необходимо да се освободи трасето.

          Иначе като степен на сложност трасето беше от типа "за софт разходка", т.е. липсваха каквито и да било екстреми. Но, както показва опитът, има една известна разлика между това да преминеш по пътя с леко разходкаджийско темпо и да го караш като те е подпрял хронометъра ...

          През втория ден пък избраната схема за въртене на обиколките превърна състезанието в доста самотна надпревара с часовника, което по всеобщо мнение изигра ролята на "страстоубийка".
          Предполагам, че една част от съображенията на организатора са били да се избегнат задръствания, т.к. по високата част на трасето имаше немалко участъци, където изпреварването беше трудно или направо невъзможно, но фактът си е факт.

          Горното не означава непременно, че състезанието е било лошо, а просто личните ни впечатления. Иначе дали ти харесва трасето или не си е въпрос на вкус. Имаше и колега, който сподели, че му е харесало. А да се спори за вкусове е безсмислено.


          П.П. А, имам и още едно оплакване от организатора. Като изпусне човек контрола - веднага му бият наказание 2 часа. Ама като вземеш 2 контроли в повече, никой не дава никакъв бонус. Е това на какво прилича, другарки и другари?
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

            Първоначално публикуван от asen_dp Преглед на мнение
            + 1 Днес минахме по трасето с неподготвен джип и мисля ,че не е чак токова трудно дето го описват,ако искат утре ще пусна снимки на едната тойотка с какви гуми беше.А това са няколко снимки на колегата КИРИЛ ОГНЕНСКИ от ежедневните му разходки,а по трасето няма такива детайли,
            Я сега колега вземи тая тойотка,седни в нея ,покарай я с доста по висока скорост и си престави че отзад те натиска Русев или Алекса с поне 20 км по висока скорост от твоята и тогава ми говори че е лесно трасето.На разходка и аз знам!!!Не забравяй че аз например имам средна 51 км/час и макс към 130....а за Русев или Иво не знам
            ПРАВЕТЕ СИ КЕФА БЕ ХОРА!!!!!!!!!

            Коментар


            • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

              Аз имам един въпрос - на плаката


              е дадено за втория ден демонстрационни стартове от 10 часа, е в 10 бях на пистата, след това ходих и до Дупница, питах кой ли не - ама явно такива стартове не е имало????

              Коментар


              • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

                На първо място искам да честитя на победителите, както в състезанието, така и в тазгодишния шампионат. Моите уважения към колегите, които със здраво каране през годината наистина си заслужиха шампионската титла и местата на стълбичката............

                +1
                GSM 0888 708 408 www.risk-gabrovo.com

                Коментар


                • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

                  Незнам на коя публика и беше интересно.
                  Минава един джип и след 5 минути друг.След половин час минава още някой-Наистина интересно ама публиката и писна да гледа и премина към скарите(Главната атракция на състезанието.
                  Никой незнае кой с какво време се движи някой кой къде кара .
                  Сервизната зона къде беше.Защо хотела на центъра не беше предвиден паркинга му да поеме само коли на състезанието и вечер беше невъзможно да се излезе от паркинга заради наличието на цивилни коли.

                  Коментар


                  • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

                    На кого бяха скарите.

                    Коментар


                    • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

                      Първоначално публикуван от netsurfer Преглед на мнение
                      Аз имам един въпрос - на плаката


                      е дадено за втория ден демонстрационни стартове от 10 часа, е в 10 бях на пистата, след това ходих и до Дупница, питах кой ли не - ама явно такива стартове не е имало????
                      прочети по добре плаката и тогава пиши

                      Коментар


                      • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

                        Първоначално публикуван от kkkoce Преглед на мнение
                        /в тази скоба съвсем любезно приканвам всички, които НИ критикуват, да се замислят как се прави състезание в тази криза и ги моля просто да бъдат обективни, благодаря/. .
                        Ако се махни това НИ от текста ще бъде перфектно и ще се отнася за всички състезания.
                        Последно редактирано от OSLAR (ЦВЕТАН ПЕТРОВ); 19-10-09, 18:54.
                        Цветан Петров
                        "4Х4 АДВЕНЧЪР" ТРОЯН
                        0888865583

                        Коментар


                        • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

                          Първоначално публикуван от valkov.val Преглед на мнение
                          На кого бяха скарите.
                          Ти си професионално изкривен бе. Но наденичките на летището бяха супер като за изгладнял човек, изядох две студен и лоясали, с хляб след 6 часа глад и си бяха ОК
                          LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                          www.ADV-Bulgaria.com

                          Коментар


                          • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

                            Малко снимки от 2 ден










                            Последно редактирано от МАРТИН МИЛЕВ; 19-10-09, 19:03.

                            Коментар


                            • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

                              и от 3 ден






                              Коментар


                              • До: Баха България 2009 (16-18 октомври 2009) - въпроси и отговори

                                Първоначално публикуван от ДИМИТЪР ХРИСТОВ Преглед на мнение
                                [/FONT]

                                Ами да го кръстят "Дупница Трофи"...
                                Много добре казано,а може и троши и двете коли на отбора ни се счупиха но не от скорост
                                Последно редактирано от simeonstoyanov; 19-10-09, 19:17.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X