В тази тема искам да направя накой пояснения относно сезон 2020:
Наредба 2020 на АФБ за организиране и провеждане на автомобилни състезания
В настоящата наредба няма съществени изменения от познатите до сега наредби за организиране на състезания от предходните години. Новите моменти са:
Лицензиране на клубовете – необходимите документи могат да се изтеглят от сайта на федерацията www.afb-bg.com, като съществения момент е, че клуба трябва да отговаря на изискванията за спортен клуб, съгласно чл. 14 и чл. 15 от ЗФВС. Таксата за разглеждане на документи за членство в АФБ е 3000 лева, а годишният членския внос 1000 лева.
Заявилите желание за лицензиране за 2020г. са следните офроуд клубове:
„Офроуд Клуб Черно Море Варна"
„Спортен Клуб Кинекс Рейсинг" Кърджали
„Спортен Клуб Нетуоркс Рейсинг" Русе
„Клуб 4х4 Експерт" Троян
„Офроуд Клуб Велинград"
„Зверино 4х4 Екстрийм"
„Моторен Спортен Клуб Самоков"
Към тези клубове можете да се лицензирате като състезатели, след като същите си подновят лиценза към АФБ за 2020г. или станат действителни членове като нови клубове. Като състезатели, НЕ Е задължително да се лицензирате към тези офроуд клубове. Може да си изберете и други клубове, членове на АФБ, които развиват други дисциплини – писта, рали, планинско и т.н.
От тази година, 2020г., дисциплината Трофи е официално включена като приложна дисциплина в наредбата на АФБ, което дава право да се организира ПЪРВЕНСТВО, със свой правилник и ще се администрира от комисия Крос Кънтри Рали и Офроуд към АФБ.
Първенството през 2020г. ще бъде организирано във верига „Bulgaria Trophy Challenge 2020" от шест състезания.
За участие в състезанията от приложните дисциплини, каквато е Трофи, състезателите трябва да имат лиценз Р, Р Джуниър или Р1 за еднократно участие. Таксите за лицензиране на пилоти за приложните дисциплини са:
Лиценз тип Р – 50 лева
Лиценз тип Р Джуниър – 40 лева
Лиценз тип Р1 – 30 лева
Срокът за издаване на лиценз е 5 работни дни, така че не чакайте последния момент, особено ако ще вадите еднократен лиценз.
В състезанията от веригата „Bulgaria Trophy Challenge 2020", т.е. дисциплината Трофи, могат да участват състезатели и с по-висок лиценз, например тип R, какъвто се изисква за състезатели в дисциплината Крос-Кънтри.
Организатори на състезания ИЗВЪН първенството през „Bulgaria Trophy Challenge 2020" или шампионата Крос-Кънтри Рали трябва да ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да вземат разрешение за провеждане на състезание от АФБ, за да могат да участват лицензирани състезатели в тези състезания. В противен случай ще страдат състезателите и тяхното класиране за първенството/шампионата, а организатора ще си понася последствията и санкциите както ги пише в закона...
Специален правилник за провеждане на състезания „Bulgaria Trophy Challenge 2020"
Правилника за сезон 2020 е същия, по който карахте последните две години, като са променени само технически изисквания за клас Стандарт и са въведени изисквания към организаторите.
Новост е контролa на скоростта в зоните на контролите (СР) и наказанията респективно.
Новите неща в правилника са маркирани в жълт цвят.
От тази година няма да има клас Рали Офроуд и който иска да кара рали, трябва да се лицензира към АФБ за Крос Кънтри Шампионата и да си подготви колата по изискванията на Специален правилник Крос Кънтри Рали 2020.
За улеснение на състезателите, през новия сезон ще унифицираме табели, знаци, часовници и всичко необходимо по състезанията, за да е познато и еднакво на всички състезания.
Отново ще върнем тракинг системата с цел по-бърза обработка на резултатите и елиминиране на грешки.
Стараем се да има честен и равностоен шампионат за всички участници, при равни условия, без хитрувания и надлъгвания с организаторите!
Това е накратко. Ако имате въпроси, тук е мястото за дискусии...
Наредба 2020 на АФБ за организиране и провеждане на автомобилни състезания
В настоящата наредба няма съществени изменения от познатите до сега наредби за организиране на състезания от предходните години. Новите моменти са:
Лицензиране на клубовете – необходимите документи могат да се изтеглят от сайта на федерацията www.afb-bg.com, като съществения момент е, че клуба трябва да отговаря на изискванията за спортен клуб, съгласно чл. 14 и чл. 15 от ЗФВС. Таксата за разглеждане на документи за членство в АФБ е 3000 лева, а годишният членския внос 1000 лева.
Заявилите желание за лицензиране за 2020г. са следните офроуд клубове:
„Офроуд Клуб Черно Море Варна"
„Спортен Клуб Кинекс Рейсинг" Кърджали
„Спортен Клуб Нетуоркс Рейсинг" Русе
„Клуб 4х4 Експерт" Троян
„Офроуд Клуб Велинград"
„Зверино 4х4 Екстрийм"
„Моторен Спортен Клуб Самоков"
Към тези клубове можете да се лицензирате като състезатели, след като същите си подновят лиценза към АФБ за 2020г. или станат действителни членове като нови клубове. Като състезатели, НЕ Е задължително да се лицензирате към тези офроуд клубове. Може да си изберете и други клубове, членове на АФБ, които развиват други дисциплини – писта, рали, планинско и т.н.
От тази година, 2020г., дисциплината Трофи е официално включена като приложна дисциплина в наредбата на АФБ, което дава право да се организира ПЪРВЕНСТВО, със свой правилник и ще се администрира от комисия Крос Кънтри Рали и Офроуд към АФБ.
Първенството през 2020г. ще бъде организирано във верига „Bulgaria Trophy Challenge 2020" от шест състезания.
За участие в състезанията от приложните дисциплини, каквато е Трофи, състезателите трябва да имат лиценз Р, Р Джуниър или Р1 за еднократно участие. Таксите за лицензиране на пилоти за приложните дисциплини са:
Лиценз тип Р – 50 лева
Лиценз тип Р Джуниър – 40 лева
Лиценз тип Р1 – 30 лева
Срокът за издаване на лиценз е 5 работни дни, така че не чакайте последния момент, особено ако ще вадите еднократен лиценз.
В състезанията от веригата „Bulgaria Trophy Challenge 2020", т.е. дисциплината Трофи, могат да участват състезатели и с по-висок лиценз, например тип R, какъвто се изисква за състезатели в дисциплината Крос-Кънтри.
Организатори на състезания ИЗВЪН първенството през „Bulgaria Trophy Challenge 2020" или шампионата Крос-Кънтри Рали трябва да ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да вземат разрешение за провеждане на състезание от АФБ, за да могат да участват лицензирани състезатели в тези състезания. В противен случай ще страдат състезателите и тяхното класиране за първенството/шампионата, а организатора ще си понася последствията и санкциите както ги пише в закона...
Специален правилник за провеждане на състезания „Bulgaria Trophy Challenge 2020"
Правилника за сезон 2020 е същия, по който карахте последните две години, като са променени само технически изисквания за клас Стандарт и са въведени изисквания към организаторите.
Новост е контролa на скоростта в зоните на контролите (СР) и наказанията респективно.
Новите неща в правилника са маркирани в жълт цвят.
От тази година няма да има клас Рали Офроуд и който иска да кара рали, трябва да се лицензира към АФБ за Крос Кънтри Шампионата и да си подготви колата по изискванията на Специален правилник Крос Кънтри Рали 2020.
За улеснение на състезателите, през новия сезон ще унифицираме табели, знаци, часовници и всичко необходимо по състезанията, за да е познато и еднакво на всички състезания.
Отново ще върнем тракинг системата с цел по-бърза обработка на резултатите и елиминиране на грешки.
Стараем се да има честен и равностоен шампионат за всички участници, при равни условия, без хитрувания и надлъгвания с организаторите!
Това е накратко. Ако имате въпроси, тук е мястото за дискусии...
Коментар