Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилник за 2011 - новости и въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Правилник за 2011 - новости и въпроси

    Най-съществените изменения в правилника за настоящата година са, както следва:

    За първи път в правилника се дефинира изрично форматът на състезанията.

    Той е определен като "крос-кънтри рали", още известен като "рали рейд".
    Целта на тази промяна е да се създаде яснота от какъв тип ще бъдат състезанията, за да могат водачите да знаят как трябва да готвят автомобилите си.

    Разбира се, като се имат предвид природните дадености в нашата страна, никой не може да гарантира, че при по-тежки метеорологични условия няма да има елементи на "трофи". Но по принцип в правилника е залегнало изискването трасетата да са бързи, без участъци, където за преминаване ще са необходими лебедки и др. офроуд инвентар.

    Трасето за крос-кънтри рали може да включва всякаква настилка: от асфалт на свързващите етапи) до полски и горски почвени пътища по пресечен терен, с възможност за средна скорост на преминаване при сухо време около и над 40 км/ч.
    Съобразно с това са определени и типовете състезания, които могат да се организират в рамките на шампионата:

    Крос-кънтри рали
    – с продължителност до 3 дни и обща дължина на специалните етапи от 400 до 800 км;

    Рали тип „Баха“ с продължителност до 3 дни и обща дължина на специалните етапи 400-600 км;

    Маратонско рали - с продължителност не по-малко от 7 дни и обща дължина на специалните етапи от 900 до 1500 км


    Друго съществено изменение е дефинирането на групите допустими автомобили.

    Досегашните определения "Експерт" и "Адвенчър", както и деленето на класове според кубатурата отпадат.

    Водачите ще се състезават в 2 групи, съобразно автомобилите си, както следва:

    Т1 – Модифицирани автомобили с повишена проходимост без ограничения за допълнителните доработки по автомобилите.

    Т2 - Серийни автомобили с повишена проходимост
    . Всички изменения в конструкцията на автомобила, които не са изрично разрешени в правилника, са забранени

    При Т1 няма съществени изменения спрямо изискванията за бившия клас "Експерт"

    При Т2 обаче са въведени доста ограничения, които целят в този клас да се състезават коли, които са максимално близо до серийните.

    Т.е. на практика в тази група човек може да се пробва с, примерно, едно дълго Паджеро, на което е поставена клетка и е добавен по още един амортисьор на колело.


    Има промени и по отношение на лицензирането.

    До миналата година беше възможно в клас "Адвенчър" да участват състезатели без лиценз.
    По новия правилник без лиценз може да се участва и в двете групи (Т1 и Т2), но при това се заплаща по-висока стартова такса. Естествено, състезатели без лиценз не получават класиране за шампионата.


    В новия вариант на правилника по-детайлно е регламентиран и станалият вече традиционен GPS контрол. Допуска се определянето на виртуални контроли, преминаването през които се контролира въз основа на показанията на GPS-а (необходимо е да се премине в радиус от 200 м. от такава контрола).


    Съществено изменение има при контрола на ограниченията на скоростта.
    То вече ще става въз основа на средната скорост в участъка с ограниченията. Въвежда се също така и буферна зона от 90 м. за намаляване на скоростта след началото на зоната с ограничение.
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    От: Правилник за 2011 - новости и въпроси

    И тук да си задам въпроса, че останаха 20 дена до началото на състезанието, а хабер още няма...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:pismo.jpg
Прегледи:2
Размер:74.4 КБ
ID:5294495

    Коментар


    • #3
      От: Правилник за 2011 - новости и въпроси

      Тодоре понеже никой не ти отговаря, ако вземеш да прочетеш годишната наредба на БФАС ще разбереш, че такова понятие коефициент на състезание няма и това съм го казал още на срещата в Шумен.
      Нали и без това за догодина си приготвил нова федерация там може да си сложиш коефициент 7 на състезанието.

      Коментар


      • #4
        От: Правилник за 2011 - новости и въпроси

        Първоначално публикуван от IvanMarinov Преглед на мнение
        Тодоре понеже никой не ти отговаря, ако вземеш да прочетеш годишната наредба на БФАС ще разбереш, че такова понятие коефициент на състезание няма и това съм го казал още на срещата в Шумен.
        Нали и без това за догодина си приготвил нова федерация там може да си сложиш коефициент 7 на състезанието.
        Уважаеми г-н Маринов, благодаря за усилието да ми отговорите изчерпателно, литературно и пожелателно
        След като толкова оффроуд величия (бивши и настоящи) мъдрувахте правилника за Оффроуд за 2011 стигнахте до следните дефиниции

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        Съобразно с това са определени и типовете състезания, които могат да се организират в рамките на шампионата:

        Крос-кънтри рали – с продължителност до 3 дни и обща дължина на специалните етапи от 400 до 800 км;

        Рали тип „Баха“ с продължителност до 3 дни и обща дължина на специалните етапи 400-600 км;

        Маратонско рали - с продължителност не по-малко от 7 дни и обща дължина на специалните етапи от 900 до 1500 км
        И след като измислихте и узаконихте с правилника тези три типа състезания, логично би било те да се различават и по коефициент, защото не можеш да сравниш усилията, уменията, тактиката и издържливостта на екипажа в тридневно състезание от 500 км. и да бъде същото като в седем дневно от над 1000 километра.
        Т.е. можеше в правилника да се заложи коефициента и да се реши въпроса...
        Но, както всички знаем, други са доводите, знам ги и не ме интересуват, защото за мен НЯМА значение коефициента...
        Аз ще имам същия брой състезатели (и имам) с коефициент 1 или 2 (за разлика от притесненията на други организатори например )
        Обаче състезателите са прекараните, защото ще изравниш точките им от една тридневна 500 километрова надпревара и една седем дневна от над 1000 км.
        Както се казва, всичко е с мисъл за състезателя

        П.С. Не ми отговаряй, разбрах, че по Наредба е така и пак благодаря за отговора и пожеланията за федерацията (виждам, че ти е допаднала идеята)
        Последно редактирано от ТОДОР ХРИСТОВ; 06-08-11, 20:43.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X