ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ПРОМЯНА В ПРАВИЛНИКА НА БОС
С идеята за създаването на стройна организация на шампионата, привличането на нови състезатели и спонсори, АВТОМОБИЛЕН МОТОРЕН СПОРТЕН КЛУБ „4х4 СОФИЯ” предлага:
1. Старта на всички състезания през годината да бъде с пролог (Независимо колко малък ще бъде) и от него да се получава стартовата решетка.
2. Задължителни мерки за сигурност задължителни за всички състезатели:
2.1. Ролбар по приложение на FIA (но не хомологиран);
2.2. Колани (поне 4 точкови);
2.3. Каски;
2.4. Работеща лебедка;
2.5. Пожарогасител (да се приеме срок от една или две години за Противопожарна система)
3. Предлагаме с цел по лесното започване на състезателна дейност да се въведат два класа Т1 и Т2 (по примера на FIA), а именно:
3.1. Т1 – Прототипи или автомобили без ограничения на промените спрямо серийните модели.
3.2. Т2 – Серийни автомобили отговарящи на всички изисквания за безопастност по т.2 с право само на следните промени:
3.2.1. Промяна на интериора и естериора на автомобила без да се нарушава силуета на серийния автомобил с цел осигуряване на безопастност.
3.2.2. Промяна или премахване на брони;
3.2.3. Промяна на части от окачването (Пружини, торсиони, ресьори, щанги, амортисьори и тампони) само ако се захващат на заводски предвидените за това места;
3.2.4. Промяна на всмукателната и изпускателна система без право на добавяне на турбини, компресори, интеркулери и други приспособления за увеличение на мощноста;
3.2.5. Промяна размера гумите на автомобила, но не по-големи с 10% от заводско предвидените;
3.2.6. Забранява се промяната местоположението и размера на важни детайли и възли на автомобила;
Класирането за автомобили от клас Т2 ще се извършва както отделно, така и в генералното класиране за Т1 и Т2;
Да се даде възможност на желаещи но не изпълняващи условията за състезатели в двата класа да се движат по трасето с родбук след състезателите и без да им се засича време.
4. Рекламни стикери: Предварително уточняване (в началотона сезона) на местата за слагане на стартови номера и рекламни стикери, които да не заемат повече от 10% от рекламната площ на автомобила. Изискване за качество на рекламните стикери и стартови номера, както и гарантирането за безболезненото им премахване след състезанието.
5. Съдии: На всяко състезание един и същи Съдийски и Времеизмервачески екипи (лицензирани и доказани професионалисти) гласувани преди сезона.
6. Класиране по етапи в едно състезание:
6.1. Да остане точковата система, но точки да получават първите 10 или 15 (да се реши);
6.2. Затворените кръгове да носят 50% от точките на другите етапи;
6.3. Стартирането в траяли (затворени кръгове) ако се кара за време, да става в обратен ред на временното класиране.
7. Да се реши дали ще има време за затваряне на деня и ако има след обявяване на брифинг да не се променя.
8. Трасе и наказания:
8.1. На 15-20км. Мин. едно CP;
8.2. етап да се зачита за преминат ако състезател има старт и финал във времето преди затваряне на етапите;
8.3. Вида на карнета да бъде уточнен предварително за всички състезания от годината и ако може да бъде по голям (формат А4) и да не бъде част от родбука. (засега предложените алтернативни системи създават допълнителни затруднения на състезателите и организаторите);
8.4. На затворените трасета (траяли) да има поне един съдия отразяващ преминаването през даден участък от трасето (това с цел да не може да се съкрати умишлено).
8.5. Да има еднакъв регламент за излизане извън трасето за всички състезания (например излизане с двете гуми или и четирите или късане на лента и чупене на колче), но трасетата да са гарантирано широки, че това няма да се случи заради габаритите на колата.
9. Да се въведат отговорности за организаторите на състезания със съответните наказания:
9.1. Провалено предварително обявено мероприятие (състезание);
9.2. Провален етап по вина на организатора;
9.3. Не обявяване на резултати в срок;
9.4. Не осигуряване на необходимия брой инструктирани съдии на съответните места, гарантиращи правилното преминаване на трасето от състезателите;
9.5. Не спазен регламент на БОС.
10. Отчитането на годишното класиране:
10.1. да не става с коефициенти (това е доста сложно, неточно и се използва като предтекст за липсата на временно класиране). Използва се като възможност за решаване на шампионата от някои организатори, което разваля идеята на спорта.
10.2. за да не са ощетени организаторите, че не карат в състезанията организирани от тях предлагаме на всички състезатели да не се взима едно от състезанията ( с най-слаб резултат). Има три варианта:
10.2.1. Двете големи състезания, които ще са с коефициент 2 от резултатите да участват задължително в класирането и да отпада едно от другите 4 състезания;
10.2.2. Двете големи състезания да се разглеждат като 4 състезания, тогава шампионата ни ще бъде все едно от 8 състезания и да отпада едно от тези 8 състезания;
10.2.3. Може да се приеме, че състезанията са си 6 и ако резултата от голямо състезание след удвояването е най- малък отпада от годишния резултат.
11. Да се даде право на състезател за протест до комисия на БОС срещу решение на организатор или липсата на такова, ако го засяга това пряко.
Поради липса на предложение за правилник, за база е взет правилника от последното състезание през 2006г. "Троян трофи 2006".
Коментар