Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предложения към БОС за провеждането на шампионата през 2007г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Предложения към БОС за провеждането на шампионата през 2007г.

    ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ПРОМЯНА В ПРАВИЛНИКА НА БОС

    С идеята за създаването на стройна организация на шампионата, привличането на нови състезатели и спонсори, АВТОМОБИЛЕН МОТОРЕН СПОРТЕН КЛУБ „4х4 СОФИЯ” предлага:

    1. Старта на всички състезания през годината да бъде с пролог (Независимо колко малък ще бъде) и от него да се получава стартовата решетка.
    2. Задължителни мерки за сигурност задължителни за всички състезатели:
    2.1. Ролбар по приложение на FIA (но не хомологиран);
    2.2. Колани (поне 4 точкови);
    2.3. Каски;
    2.4. Работеща лебедка;
    2.5. Пожарогасител (да се приеме срок от една или две години за Противопожарна система)
    3. Предлагаме с цел по лесното започване на състезателна дейност да се въведат два класа Т1 и Т2 (по примера на FIA), а именно:
    3.1. Т1 – Прототипи или автомобили без ограничения на промените спрямо серийните модели.
    3.2. Т2 – Серийни автомобили отговарящи на всички изисквания за безопастност по т.2 с право само на следните промени:
    3.2.1. Промяна на интериора и естериора на автомобила без да се нарушава силуета на серийния автомобил с цел осигуряване на безопастност.
    3.2.2. Промяна или премахване на брони;
    3.2.3. Промяна на части от окачването (Пружини, торсиони, ресьори, щанги, амортисьори и тампони) само ако се захващат на заводски предвидените за това места;
    3.2.4. Промяна на всмукателната и изпускателна система без право на добавяне на турбини, компресори, интеркулери и други приспособления за увеличение на мощноста;
    3.2.5. Промяна размера гумите на автомобила, но не по-големи с 10% от заводско предвидените;
    3.2.6. Забранява се промяната местоположението и размера на важни детайли и възли на автомобила;
    Класирането за автомобили от клас Т2 ще се извършва както отделно, така и в генералното класиране за Т1 и Т2;
    Да се даде възможност на желаещи но не изпълняващи условията за състезатели в двата класа да се движат по трасето с родбук след състезателите и без да им се засича време.
    4. Рекламни стикери: Предварително уточняване (в началотона сезона) на местата за слагане на стартови номера и рекламни стикери, които да не заемат повече от 10% от рекламната площ на автомобила. Изискване за качество на рекламните стикери и стартови номера, както и гарантирането за безболезненото им премахване след състезанието.
    5. Съдии: На всяко състезание един и същи Съдийски и Времеизмервачески екипи (лицензирани и доказани професионалисти) гласувани преди сезона.
    6. Класиране по етапи в едно състезание:
    6.1. Да остане точковата система, но точки да получават първите 10 или 15 (да се реши);
    6.2. Затворените кръгове да носят 50% от точките на другите етапи;
    6.3. Стартирането в траяли (затворени кръгове) ако се кара за време, да става в обратен ред на временното класиране.
    7. Да се реши дали ще има време за затваряне на деня и ако има след обявяване на брифинг да не се променя.
    8. Трасе и наказания:
    8.1. На 15-20км. Мин. едно CP;
    8.2. етап да се зачита за преминат ако състезател има старт и финал във времето преди затваряне на етапите;
    8.3. Вида на карнета да бъде уточнен предварително за всички състезания от годината и ако може да бъде по голям (формат А4) и да не бъде част от родбука. (засега предложените алтернативни системи създават допълнителни затруднения на състезателите и организаторите);
    8.4. На затворените трасета (траяли) да има поне един съдия отразяващ преминаването през даден участък от трасето (това с цел да не може да се съкрати умишлено).
    8.5. Да има еднакъв регламент за излизане извън трасето за всички състезания (например излизане с двете гуми или и четирите или късане на лента и чупене на колче), но трасетата да са гарантирано широки, че това няма да се случи заради габаритите на колата.
    9. Да се въведат отговорности за организаторите на състезания със съответните наказания:
    9.1. Провалено предварително обявено мероприятие (състезание);
    9.2. Провален етап по вина на организатора;
    9.3. Не обявяване на резултати в срок;
    9.4. Не осигуряване на необходимия брой инструктирани съдии на съответните места, гарантиращи правилното преминаване на трасето от състезателите;
    9.5. Не спазен регламент на БОС.
    10. Отчитането на годишното класиране:
    10.1. да не става с коефициенти (това е доста сложно, неточно и се използва като предтекст за липсата на временно класиране). Използва се като възможност за решаване на шампионата от някои организатори, което разваля идеята на спорта.
    10.2. за да не са ощетени организаторите, че не карат в състезанията организирани от тях предлагаме на всички състезатели да не се взима едно от състезанията ( с най-слаб резултат). Има три варианта:
    10.2.1. Двете големи състезания, които ще са с коефициент 2 от резултатите да участват задължително в класирането и да отпада едно от другите 4 състезания;
    10.2.2. Двете големи състезания да се разглеждат като 4 състезания, тогава шампионата ни ще бъде все едно от 8 състезания и да отпада едно от тези 8 състезания;
    10.2.3. Може да се приеме, че състезанията са си 6 и ако резултата от голямо състезание след удвояването е най- малък отпада от годишния резултат.
    11. Да се даде право на състезател за протест до комисия на БОС срещу решение на организатор или липсата на такова, ако го засяга това пряко.

    Поради липса на предложение за правилник, за база е взет правилника от последното състезание през 2006г. "Троян трофи 2006".

  • #2
    Най-накрая някой / браво Иване / да напише нещо смислено !
    Подкрепям !

    Коментар


    • #3
      и аз съм за
      WWW.FBRALLYRAID.COM

      Коментар


      • #4
        ако има значение
        WWW.FBRALLYRAID.COM

        Коментар


        • #5
          Тази тема я пуснах с цел ако имате предложения както нашия клуб да ги публикувате тук и по този начин да помогнем на БОС в написването на новия правилник.
          Това е един вид дискусията, която не можахме да проведем на едно или друго място.
          Няма за цел да се обижда никой най-малко организаторите, които правят толкова много за нас, а си поставя за цел да се направи една градивна дискусия.
          Това което предлагаме е само виждането на нашия клуб и няма нищо което да е прието от БОС. Ако това се случи ние ще сме радостни, че сме били полезни с нещо.

          Коментар


          • #6
            Виждам проблем в разделението на класовете , ще са необходими специалисти за разделението..., а ще са тънки границите за разделение ,нали субективния фактор не трябва да го има...?!?

            Коментар


            • #7
              Съгласен съм с теб за специалистите, но мисля че Сашо Ковачев заедно с още двама доказали се специалисти (каквито не липсват в оффроуда) могат да решават спорните въпроси.
              В крайна сметка това хора могат и трябва да го установят и то само за колите които претендират да карат в малкия клас.
              Другите се проверяват само за това дали изпълняват изискванията за каране в шампионата.
              На практика една кола когато е минала веднъж през тази комисия и не е променяна през годината няма да е никакъв проблем за организаторите. А и в крайна сметка говорим и за морал, които го позабравихме напоследък.

              Коментар


              • #8
                Re: Предложения към БОС за провеждането на шампионата през 2007г.

                до месец преди старта на първия кръг ще бъде публикуван превилника за 2007-ма .миналата година имаше също правилник и той ще послужи за база на новия . имаше пропуски в него и те ще бъдат изчистени ,но за да има още по качествен шампионат от миналата година нека всеки който смята ,че може -да пише точно за пропуските .няма критерий по който да разделим колите на класове .виж формулата ,рали шампионата , бъгитата всичко е война на надлъгване с комисарите. трасето е еднакво за всички . и дрегери за проверка на алкохол за екипажите някой ще поиска ,друг няма да иска и пр.
                как да регламентираме туниннга на задкормилното устройство.
                ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                Коментар


                • #9
                  Re: Предложения към БОС за провеждането на шампионата през 2007г.

                  или да правим тест за интелигентност на навигаторите.
                  сигурен съм тогава ,че ти Иване ще караш в собствен свой клас.
                  ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Предложения към БОС за провеждането на шампионата през 2007г.

                    изобщо не съм съгласен с теб

                    критерии за разделяне на колите на класове има, който иска да е организатор трябва да си изгуби малко време и да се зарови в бумагите на ФИА. там хората всичко са написали и грешките са изчистени през годините, а вие сега искате да откиете топлата вода. ако няма класове нямада има развитие на спорта. задкурмилните устройства се разделят на класове още по - лесно. има такива с практика в този спорт и такива без практика, какво сложно има ?

                    за пропуските в миналогодишния правилни мога да добавя това, че трябва много точно да се регламентира, кога, каде и за колко време може да се ползва асистенция, защото ако още един път стане, като миналия път ще се разправяме
                    drive alive

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Предложения към БОС за провеждането на шампионата през 2007г.

                      не исках да репликирам ,ама това е опит да се върже коня зад каруцата .нека да има класове нека и тогава щом ФИА е за пример да се използват само хомологирани от каските ... ,до химикалките и резервоарите и тогава само на савата колата ще е в час.
                      за асистенцията нека не се задълбаваме че доста дисквалифицирани щеше да има . лично мойто мнение е че асистенцията няма място в трасето.нито охраната дето заплашва състезатели със саморазправа.
                      ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Предложения към БОС за провеждането на шампионата през 2007г.

                        пламене ти защо се заяждаш с всички ?

                        ако ще си организатор на състезания се налага да ни изслушваш, дори и да не взимаш под внимание това, което ти казваме. аз както и повечето състезатели не съм обвързан със спонсори и други ангажименти и мога да си избирам дали да карам или да не карам на някое състезани. от вас зависи да направите така, че да има участници. гледай как го правят тодор и янчо и се учи

                        за охраната в трасето, незнам за какво говориш, но ако те е шубе да караш из гората сам аз мога да ти организирам
                        drive alive

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Предложения към БОС за провеждането на шампионата през 2007г.

                          сава извини ме ако нещо съм разбрал погрешно от твоя пост.не се заяждам с никой и не искам да се заяждам с никой!
                          стори ми се че твоя пост беше заяждане с мен лично.
                          И З В И Н Я В А Й ! ти си последния човек с който бих искал да се заяждам .
                          за да няма нещо неразбрано по повод твоята охрана ще ти пусна л.с.
                          от янчо немога да взема пример той е безпримерен!
                          от тодор не искам да взема пример за да не се оригвам на фелацио и облизани задни части.
                          интригите не са моя спорт.
                          наистина това с класовете е голям зор .от 30-40 коли колко шампиони трябва да има. ние във варна също си имаме шампион по офроуд и само 10-тина човека знаят че е от хобитата.
                          нека който иска да се състезава да е състезател сред състеателите.
                          който иска да си кара по трасето си е турист от всякъде.
                          който няма опит в състезанията нека да тренира ,а не по време на състезание да трупа опит в офроуда.
                          хората тук (във варна)тренират всяка седмица просто го искат.заради точно такива хора тази година за 4-ти пореден път се захващам с приключението наречено- състезание по офроуд. та бил той и кръг от републикански шампионат.
                          пак ти казвам извинявай ,и скоро очаквай от мен да кажа много неща за т.нар. шампионат .статията ще се казва "отново доиде време за ..."
                          ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Предложения към БОС за провеждането на шампионата през 2007г.

                            Не съм много съгласен с теб Пламене.
                            В цял свят има различни класове. И стадартни коли, и коли с пространствени рами се състезават. Разбира се при различни регламенти и трасета, но са заедно. По този начи върви една приемственост. Ако това, което съм разбрал от споровете и разговорите в Стара Загора е вярно, то все едно в автомобилизма да има само Ф1 и който иска след състезието да си пробва Поршето по пистата.
                            А от къде ще дойдат състезателите. Вярно всички караме ( без мен последните 2 месеца) събота и неделя, но ако няма някакъв форум на който да се сравняваме каква полза.

                            П.П. Това е лично мнение и не е такова на клуб " 4х4 Варна" който представлявам.
                            Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
                            NULLA TENACI INVIA EST VIA

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Предложения към БОС за провеждането на шампионата през 2007г.

                              наистина много мнения "за" има по повод на класовете.трябва да сме къорави и глухи за тях че де не се замислим. бъди сигурен че това бе най обсъжданата тема (вера ,десо ,сашо,пламен,тодор,киро,доктора,янчо,) и пак не се пръкна нещо читаво по тоя въпрос. колата с която се състезавах и додрапах до 5-то място с нищо не се различава от тея на хобитата.и ми лудна главата как тоя и оня са карали и са чакали на времевите контроли по час или два и по време са се били вклинили сред най добрите от "бързите".нали хоби класа бе за сигурност на неопитните и неподготвените.стана така че и колите се изравняват и уменията на пилот и навигатор също са много на ниво.
                              имам всички документи от бфас по повод на класовете .знам за какво става на въпрос ама 2800тд се равнява на 4000 кубика бензинка само като гледаш по таблицата да не казвам че след 96-та няма хомологирани машини а примерно моята е от 79-та.така че въпроса с класовете е труден.
                              как точно?
                              ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X