Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Състезанията през 2007 год.-мнения и препоръки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Състезанията през 2007 год.-мнения и препоръки

    с тази тема ми се иска всички тук да помогнем на организаторите на състезанията по офроуд, за идния сезон.

    в суматохата на безкрайните спорове и караници, съпровождащи всяко мероприятие, отбягва основния въпрос, а именно какви да бъдат състезанията.

    те могат да бъдат много видове, еднодневни, двудневни, 3+ дневни, може да са на затворени трасета, може да са с навигация, може да са много бавни през пресечен терен, ноже да са бързи .....

    какво според вас е най - приятно и интересно. въпроса е едновременно към състезателите и публиката, защото те, заедно с организаторите представляват спорта и никой от тези елементи не може да бъде заменен.

    и никакви караници ей
    drive alive

  • #2
    Според мен като зрител от 2000г най интересни са състезанията на затворен терен-траял а не като последното в Бистрица добре че след състезанието останах да погледам Goldi с другите учасници в разходките те ми бяха 100 пъти по интересни от състезанието
    ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
    Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

    Коментар


    • #3
      За публиката Очевидно са по-интересни Траялите, още по-добре ако от едно място може да се наблюдава цялото трасе или поне по-интересните участъци. За състезателите - те да си кажат ама най-вероятно за всеки е различно.

      Коментар


      • #4
        аз харесвам състезания, в които има приключение, трябва да има скоростни и екстремни етапи и те да са така комбинирани и подредени че състезателите да мгат да си подготвят колите според условията.

        нещата са много прости, според мен неможе в един етап да има кране с над 100 км/ч следвано от супер екстремен участък с дълбока кал и лебедки. просто на света няма кола, която да е подготвена и за двете едно временно. за кал трябват големи агресивни гуми и лебедка, за бързо каране трябват малки, не агресивни гуми и лебедката е излишна.

        за никой от състезателния клас не е проблем в сервизен парк да промени праметрите по колата за съответното трасе, така ще е 100 пъти по - приятно, по - безопасно и по - малко ще се чупят колите.

        другото нещо, което адски ме дразни са т.нар. тапи по трасето, за които организаторите казват, че са неизбежни. според мен не е нормално по трасето без прекъсване на времето да има участък, за който е известно, че се преминава за време многократно превишаващо времето, през което стартира всеки следващ екипаж. това напълно изкривява цялата концепция и превръща състезанието в надпревара между първия и втория.

        зада е по ясно ще дам пример. представеете си, че има 20 екипажа и всеки стартира 3 мин. след предишния. по трасето има препядствие, което всеки екипаж преминава средно за 20 мин. така последния стартирал, по груби сметки, ще се забави с около два часа спрямо първия и независимо, колко добре е карал никога няма да може да победи.
        drive alive

        Коментар


        • #5
          В общи линии съм начинаещ и зелен, но все пак да си кажа зеленото мнение, след скромните две състезания, на които бях.
          1. Двудневното състезание (като изключим Ком-Емине) е най-удачно, защото почти никой не може да си вземе 6-7 пъти в годината отпуска по 5 дни.
          2.Навигацията трябва да бъде съпътстващ елемент, а не основен. Основният е OFF ROAD или джипове, които се движат в пресечена местност, гора където други возила не могат да минат! В противен случай се качвам в едно субару леко повдигнато и започвам да летя по трасето! Трудното трябва да бъде преодоляването на трасето, а не намирането му!
          3.Относно вторият ден, затвореният кръг, моето мнение, е че то трябва да бъде осеяно с препядствия! В Шумен хората тичаха насам-натам за да ни гледат и се кефиха яко. На нас също много ни хареса, въпреки че потънахме в блатото! И варианта с елеминирането по двойки, полуфинали и финали според нас е най-удачен - и за зрителите и за състезателите!
          Джиповете, трябва да бъдат разделени по някакви критерии в отделни класове. Разбрахме, че другата година ще има само един клас, което е някакво безумие! Няма такъв спорт в света! От сега мога да ви кажа, кои ще са първите петима. Ако някой успее да ги победи, в някое отделно състезание, то ще бъде случайност или голям късмет! Ако един 100 килограмов боксьор излезе срещу един 50 килограмов какво ще стане? Двубоят ще приключи за 1 секунда!
          В заключение искам да кажа -
          състезанието е по OFF ROAD, демек джипове или подобни, които минават през места, които видимо са невъзможни за преминаване!

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от mishko
            В общи линии съм начинаещ и зелен, но все пак да си кажа зеленото мнение, след скромните две състезания, на които бях.
            Джиповете, трябва да бъдат разделени по някакви критерии в отделни класове. Разбрахме, че другата година ще има само един клас, което е някакво безумие! Няма такъв спорт в света!
            Мишо,моля те "осветли ни " за разделението на джипове по класове в Париж-Дакар,Берлин-Бреслау,Карпат Трофи,Будапеща-Бамако и т. н.
            Ако ни осветлиш-веднага го въвеждаме и в България.

            Коментар


            • #7
              Мойто Лично мнение относно траялите е че трябва да са както беше траяла в Ботевград по време на Ком-Емине разбира се колкото по сложни толкова по добре може би ако се въведът и някое и друго изкуственно препятствие ще стане по атрактивно но това изисква допълнителни разходи и не смятам че е задължително за състезанията по скоро мога да кажа моя вкус какъв би бил ако аз участвах.Ако аз участвах бих предпочел по бавен но техничен и труден оффроуд в който джипа и екипажа му да показват какво могат наистина,но тъй като не съм участник а гледач надали моито мнение би било меродавано все пак достамалка част от самото състезание може да се проследи от публиката и смятам че това кое видяхме през тази готина по екстремнните уастъци беше добро друг е въпроса за подготовката на автомобила за това смятам че за самите състезания по скоро могат предложение да дадът самите уастници(организатори) защото те самите знаят спецификата на автомобилите си за какво са подготвени ио какво могат
              ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
              тел.088четири 9едно9 4нула4
              -------------------------------------------------------

              Коментар


              • #8
                Мислех да не пиша в тази тема, но да ви попитам имаше ли по сериен и слаб джип в Шумен тази година от ГРОЗИЛ (джипа на Пламен и Тони), но те убориха всички и заслужено станаха първи. Просто които си го може си го може. В едно състезание ако човек си търси причини защо е победен ще си намери много такива, стига да иска. Да не би Долфи или Иво Върбанов да са най-мощните, повиарвайте не е така.
                Мишо не знам колко ти емощен двигателя, но Иво кара 2.4 бензин тойота и мисля, че е 110 коня. А на Пламен и Траян са с 2.5 ТД и надали има 90 коня. Тях не сам ги чул да искат разделяне на класове и как да стане това.
                До сега имашеразделяне на класове по постигнато ниво на сигурност като се имаше предвид, че хоби класа кара по бавно и не гони такива резултати. Да ама не, та те тази година направиха не по слаб сезон от състезателите. И мисля че е редно и при тях да има изискване за ролбари, колани и лебедки, в крайна сметка говорим за нашата сигурност.
                Добре като тази разлика отпадна сега какво да разделя класовете???
                Добре са решили организаторите, само да измилят за хората които искат да се докоснат до състезанието и да се разходят с цивилните си джипове, например обиколка с посещение на николко интересни места от състезанието (Киро се опита да го направи и това е едно добро начало).

                Коментар


                • #9
                  верче, в дакар и световния крос кънтри шампионат, при леките 4х4 има два класа, Т1 и Т2. разделението е по степен на модификация на автомобилите. по - малкия клас има право на много малки промени по колата, другия има много голяма свобода. важен момент, е че системите и изискванията за сугурност са еднакви и за двата класа.

                  това е начина, по който ФИА са решили проблема, разбирасе тук ние неможем да си позволим някои от нещата, но според мен това е доста мъдро.

                  другата причина заради, която според мен трябва да има класове е степента на подготвеност на пилотите. така всеки има възможност да прецени до каде му стигат силите и парите и да участва в състезанията на равни начела с другите.

                  мисля че е безмислено да пускате някой, който сега е дошъл в спорта с кола, която има само ролбар и лебедка, да се състезава срещу лидерите, които разболагат с много по - сериозна техника, умения и бюджет. така ще се демотивират по - малките /по - бедните/ и начинаещи отбори.
                  drive alive

                  Коментар


                  • #10
                    За новите пилоти си прав Сава и моге да се дава награда за най-добър дебютант например.
                    Но с какво повечето коли в хоби клса (Делфинчето, Фулдата, Галиано и др.) са по лоши от колите на Иво Варбанов, Пламен Йоцов или Вера.
                    Ако човек се сравнява с по-добри израства по-бързо и има по-голяма стойност неговите успехи.
                    Да на Дакар има разделяне на серийни и прототипи, но серийните са наистина серийни (почти нищо не се пипа). На другите изброени ралита всички карат в един клас.

                    Коментар


                    • #11
                      мисля че е безмислено да пускате някой, който сега е дошъл в спорта с кола, която има само ролбар и лебедка, да се състезава срещу лидерите, които разболагат с много по - сериозна техника, умения и бюджет. така ще се демотивират по - малките /по - бедните/ и начинаещи отбори.[/quote]



                      Защо мислиш така? Аз не съм убеден , че тези , които имат най-много пари (бюджет) са най-добри и не могат да бъдат победени. Да ви припомня ли какво направи Шлесер две години подред като имаше срещу себе си НАЙ-ГОЛЕМИТЕ

                      Коментар


                      • #12
                        Между другото искам да попитам къде мога да се запозная с изискванията за подготовката на "бегачките" за сезон 2007 ?
                        Аз смятам да участвам и спешно се нуждая от инфо !!!!
                        Моля помагайте

                        Коментар


                        • #13
                          В ЕНДУРОТО от догодина се реши да има и хоби клас,целта е:
                          1.да се привлечат повече състезатели,
                          2.зрители,
                          3.за тези които не искат да си трошат моторите,
                          4.за тези които искат да си направят разходка,но пък и да усетят тръпката на състезанията,
                          5.хоби класа е първата стъпка преди състезателния

                          Утре окончателно ще се реши дали ще има хоби клас при ЕНДУРОТО,
                          да не се наложи от догодина да го махаме и ние какво мислите?

                          Коментар


                          • #14
                            Ми струва ми се Руснаците въобще са си разделили състезанията на Траял и РалиРеид (може да има и още, не съм сигурен), но изискваният за различните типове състезания към машината са коренно различни, естествено това е и въпрос на "критична маса", ако няма достатъчно мераклии не става, че то ако се намерят достатъчно ентусиясти и РокКроулинг кръг може да се спретне в БГ - места бол

                            П.С. Защо не помислите и за разходка по трасето без състезателен характер - положили сте труд да направите Готино трасе, а сигурно има мераклии да го минат, ама не им се състезава?

                            Коментар


                            • #15
                              Алекс аз не сам от организаторите, но разбрах че ще пуснат хора които желаят с родбук по трасето, но няма да им се мери време за да не се получи, че с неподготвени коли се кара с висока скорост в трасето. Иначе трасетата тази година бяха доста добри да се направи една хубава разходка.
                              А за съвсем неподготвените ще има водач по черни пътища с опция да гледат на интересни места по трасето.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X