Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За и против лебедките в състезания от националния шампионат

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

    Първоначално публикуван от Ивайло Върбанов Преглед на мнение
    ... Във Варна единственото място на което е трябвала лебедка в трасето е предварително заложено от организаторе като траялна зона ...
    Цъ! Пропускаш най-интересното място на втория ден - 1.5 - 2 км преди финала. Нищо и никакво пътче, което на сухо се минава на бегом, беше станало на дива пързалка, та не можеше на краката да си стоиш.
    Без лебедка щяхме да си стоим там, докато изсъхне ...

    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    ... Но въпросът най-накрая е поставен от уважаван в средите човек, и аз го поддържам. Сега ще почакам разни мнения, и рязко ще подкрепя виждането за нералийни карания, със или без екстреми. Но без ралито. Което е отлична дисциплина, харесва ми. Просто е друга.
    Не знам дали си разбрал, ама Иво иска точно обратното - рали, без екстреми, на които да се дърпат лебедки.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #17
      До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Що да чукаме на широко отворена врата? Разделянето е факт, което добре се вижда като погледнеш колите в шампионата. Кой с койловъри или по-яки Фокс-ове, кой с по-евтинки двойни амортисьори, но се правят за по-бързо каране. За по-сериозно трофи има цифром и словом 1 подготвен джип.

      Какво друго разделяне ти трябва?
      Този факт ме накара да повдигна въпроса. Няма как да се кара бързо с 50кг. пред предния мост. Другия проблем е с компромисите които правим с подготовката на колите. Много по-евтино би било ако знаем точно в какви състезания ще участваме.
      IvoVarbanov.bg

      Коментар


      • #18
        До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        Въпросът за спецификациите е спорен и по-сложен, но категорично подкрепям мнението на Върбанов, еднозначно. Време е за разделяне.
        По-добре и по-кратко не мога да го кажа, затуй цитирам и се псрисъединявам в сигласието /съглашението/

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        Не знам дали си разбрал, ама Иво иска точно обратното - рали, без екстреми, на които да се дърпат лебедки.

        Което не пречи всеки да получи това, което иска
        Последно редактирано от Насов; 05-07-09, 00:08.

        Коментар


        • #19
          До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

          Първоначално публикуван от Ивайло Върбанов Преглед на мнение
          Примера е подходящ, но ще го погледна от друг ъгъл. На състезанието в Троян валеше и въпреки това никъде не се наложи да ползваме лебедка, въпреки трудното трасе. Във Варна единственото място на което е трябвала лебедка в трасето е предварително заложено от организаторе като траялна зона. За помощта съм съгласен, но това може и да стане и с колан.
          Иво 2008 беше сухо и ветровито...и добре, че имаше лебетка та Христов да те слои като лице на плаката за 2009г.

          това е малка шега разбира се......А може би заради такива снимки мразиш лебетките
          Цветан Петров
          "4Х4 АДВЕНЧЪР" ТРОЯН
          0888865583

          Коментар


          • #20
            До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            Цъ! Пропускаш най-интересното място на втория ден - 1.5 - 2 км преди финала. Нищо и никакво пътче, което на сухо се минава на бегом, беше станало на дива пързалка, та не можеше на краката да си стоиш.
            Без лебедка щяхме да си стоим там, докато изсъхне ...
            То затова е интересен офроуда, всичко може да се случи, дори за часове.
            IvoVarbanov.bg

            Коментар


            • #21
              До: За и против лебедките в състезания от нациналния шампионат

              Всеки може да кара каквото му харесва. Със или без лебедки. За мене е важно че въпросът най-накрая е поставен.

              Коментар


              • #22
                До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

                Първоначално публикуван от Ивайло Върбанов Преглед на мнение
                Този факт ме накара да повдигна въпроса. Няма как да се кара бързо с 50кг. пред предния мост. Другия проблем е с компромисите които правим с подготовката на колите. Много по-евтино би било ако знаем точно в какви състезания ще участваме.
                Много добре те разбирам, но си мисля, че при нашенските дадености ще е доста сериозно предизвикателство за организаторите да успеят да навържат 2-3 дни х 200-300 км/ден по такива трасета, на които при всякакви атмосферни условия да няма опасност от закъсване и използване на помощни средства. Още повече, ако трябва да избягват и участъци, в които са наложителни ограничения на скоростта (населени места, движение на селскостопанска техника).

                В същност, при положение, че в трасетата не се включват екстреми, които да правят наличието на лебедка задължително (както беше на последните 2 състезания), никой не може да ти попречи да свалиш лебедката и да караш без нея.
                Естествено, печелейки от свалянето на 50 кила от предницата, ще загубиш възможността бързо и самостоятелно да коригираш евентуални грешки. Въпрос на личен избор ...

                Първоначално публикуван от Ивайло Върбанов Преглед на мнение
                То затова е интересен офроуда, всичко може да се случи, дори за часове.
                Именно заради това лично аз няма да бързам да облекчавам предния мост ...
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #23
                  До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

                  Първоначално публикуван от OSLAR (ЦВЕТАН ПЕТРОВ) Преглед на мнение
                  Иво 2008 беше сухо и ветровито...и добре, че имаше лебетка та Христов да те слои като лице на плаката за 2009г.

                  това е малка шега разбира се......А може би заради такива снимки мразиш лебетките
                  Типичен пример за това как 2 часа каране в което си успял да спечелиш някоя и друга минутка си отива безвъзвратно, когато колата се забие в калта и се молиш лебедката да дърпа малко по-бързо. Публиката се смее на навигатора който се рови като прасе в калта и т. н.

                  Лебедките намразих в Гърция. Там се състезавахме срещу сузукита, които бяха със същите лебедки като нашите, което им даваше два пъти по-голяма скорост на теглене. Етапите които решаваха състезанието бяха влизане в етапа, закачане на лебедките, край на етапа при откачането на лебедките. В тези етапи бяхме последни, докато имаше един специален етап в който не се налагаше използването на лебедка и бяхме от първите.
                  IvoVarbanov.bg

                  Коментар


                  • #24
                    До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    В същност, при положение, че в трасетата не се включват екстреми, които да правят наличието на лебедка задължително (както беше на последните 2 състезания), никой не може да ти попречи да свалиш лебедката и да караш без нея.
                    Естествено, печелейки от свалянето на 50 кила от предницата, ще загубиш възможността бързо и самостоятелно да коригираш евентуални грешки. Въпрос на личен избор ...


                    Разбира се че изборът е личен, но въпроса е да не се слагат в трасето траялни елементи изискващи задължителното монтиране на лебедка.

                    Примера го посочих в горни пост.
                    IvoVarbanov.bg

                    Коментар


                    • #25
                      До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

                      Първоначално публикуван от Ивайло Върбанов Преглед на мнение
                      Разбира се че изборът е личен, но въпроса е да не се слагат в трасето траялни елементи изискващи задължителното монтиране на лебедка.

                      Примера го посочих в горни пост.
                      Съгласен съм такива елементи да ги няма, но един проливен или не чак толкова проливен дъжд паднал един час преди състезанието маже да промени самото състезание като формат, и какво ще стане после с ортанизатора който е прогонил трасето в други МТО условия, или го е минал всъщите тежки условия, но е бил първи защото други няма. А когато вървят 20-30 джипки по един и същи път мисля, че трасето за първия и последния няма да е едно и също, и тогава.....

                      Като зрител на мен ми е по скучно да гледам как навигатора гази кал и опъва лебетка вместо малко повече боксуване, но ако все пак се наложи да се хвърли едно въхе а го нямаш, значи си до там и си прецакваш цялото състезание.
                      Последно редактирано от OSLAR (ЦВЕТАН ПЕТРОВ); 05-07-09, 01:03.
                      Цветан Петров
                      "4Х4 АДВЕНЧЪР" ТРОЯН
                      0888865583

                      Коментар


                      • #26
                        До: За и против лебедките в състезания от нациналния шампионат

                        С Д. Лебедка се пише с д.
                        И значи си отишъл да гледаш неправилното състезание. Пусни си телевизора, там са още по-бързи. Имола, Монте Карло, не знам си кой още. Където излизат с буксуване не е офроуд. А след този, който не ти е интересен, идва този, който не можеш и да си представиш. Щурманските състезания. Това че не разбираш какво става, още не значи че това не е по. А това че щурманските действия които си виждал не са били грамотни, значи само че те трябва да се развиват. Не че всичко трябва да потъне в крайна чалга.
                        Извинявам се на участниците в темата за спама, просто се ядосах.

                        Коментар


                        • #27
                          До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

                          Първоначално публикуван от OSLAR (ЦВЕТАН ПЕТРОВ) Преглед на мнение
                          ... ако все пак се наложи да се хвърли едно въхе а го нямаш, значи си до там и си прецакваш цялото състезание.
                          Ей това е много вярно!

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          ... Където излизат с буксуване не е офроуд. ... Щурманските състезания. Това че не разбираш какво става, още не значи че това не е по. А това че щурманските действия които си виждал не са били грамотни, значи само че те трябва да се развиват. Не че всичко трябва да потъне в крайна чалга.
                          ...
                          Май не си разбрал, че хората, които са стегнали една кола срещу едни пари и са се пуснали в шампионата, искат да карат. Да се влачиш на лебедка НЕ е каране.
                          Освен това, темата е за българския шампионат, в който "щурмански състезания" няма. Както няма (или поне аз не забелязвам) навалица от мераклии да газят кал до кръста или да лазят на 4 крака по калния баир, влачейки въжето на лебедката.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #28
                            До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

                            Първоначално публикуван от OSLAR (ЦВЕТАН ПЕТРОВ) Преглед на мнение
                            Съгласен съм такива елементи да ги няма, но един проливен или не чак толкова проливен дъжд паднал един час преди състезанието маже да промени самото състезание като формат, и какво ще стане после с ортанизатора който е прогонил трасето в други МТО условия, или го е минал всъщите тежки условия, но е бил първи защото други няма. А когато вървят 20-30 джипки по един и същи път мисля, че трасето за първия и последния няма да е едно и също, и тогава.....

                            Като зрител на мен ми е по скучно да гледам как навигатора гази кал и опъва лебетка вместо малко повече боксуване, но ако все пак се наложи да се хвърли едно въхе а го нямаш, значи си до там и си прецакваш цялото състезание.


                            Типичен пример за това как времето направи от баха - тежко трофи.

                            Имаше много закъсали коли, но други им помагаха и преминаваха през тежките места. Лидерите преминаваха без помощ.
                            IvoVarbanov.bg

                            Коментар


                            • #29
                              До: За и против лебедките в състезания от нациналния шампионат

                              Иво е абсолютно прав, да повдига въпроса в тази тема. Трябва най-накрая да се сложи край на състезанията тип "пенкилер". До сега се оказа, че аз единствен от участниците в шампионата имам подготвена кола за трофи, с която се мъча да се състезавам на ралита и се моля я да зявали дъжд, я да има по-големи каманаци или по-дълбоки реки за да имам достойно класиране.
                              Лично на мен ми харесват и рали и трофи, но не харесвам и няма да участвам в траяли , защото са ми скучни. Имайки предвид вкусовете на организаторите и всички останали състезатели освен мен, стигнах до извода, че трябва да си подготвя друга кола , ако искам да продължа да се състезавам. Не съм го направил до сега защото във всичики състезания имаше е микс елементи.
                              Независимо, че ги кръщават трофи, те си остават скоростно ориентирани с елементарни, леки закачки. Примери много, а и както разбирам и Варна трофи ще си е от този тип.
                              Лошо няма, само нека организаторита да наричт нещата с истинските им имена, и да знаем за какво да се готвим. Нямам нищо напротив шампионата да стане 100% рали , но да е ясно и точно. Като ми се докара трофи - съседните държави ни дават богат избор.
                              Хубавото на тази тема е , че ако най-накрая се стигне до консесус, ще занам да предвиждам ли лебетка за колата която вече стягам или не.

                              Коментар


                              • #30
                                До: За и против лебедките в състезания он нациналния шампионат

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Цъ! Пропускаш най-интересното място на втория ден - 1.5 - 2 км преди финала. Нищо и никакво пътче, което на сухо се минава на бегом, беше станало на дива пързалка, та не можеше на краката да си стоиш.
                                Без лебедка щяхме да си стоим там, докато изсъхне ...



                                Не знам дали си разбрал, ама Иво иска точно обратното - рали, без екстреми, на които да се дърпат лебедки.
                                Ако говориш за Варна рали 2008 ние си го минахме на ход и две гуми с повече газ.
                                Но и аз съм за разделяне на няколко шампионата:
                                1.Рали-рейд и Баха (условно)
                                2.Траял
                                3.Трофи (Може да се направят много добри трофи състезания)

                                За първите две си има хора желаещи да карат, за третия вариант ми се струва, че има повече от една кола аз се сещам за поне 3, а и ако се каже че дадено състезание е трофи сигурно ще се появят и още желаещи да карат. За пример колко коли караха на Солун, ние с ралиджийката в Румъния и т.н.
                                И трите варианта са Офф-Роуд и комисията може да се договори с желаещите организатори да правят състезания от отделните типове състезания за създаването на два или три шампионата. Един шампионат може да стартира и с три - четири състезания и ако има желание и интерес да се разширява през следващите години.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X