Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сдружение на Автомобилните Състезатели

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сдружение на Автомобилните Състезатели

    От къде започна всичко:





    ДО ВСИЧКИ АСК В БЪЛГАРИЯ


    Уважаеми колеги,
    обръщаме се към тези от вас, които приемат безусловно статута на БФАС, като организация с правото да регламентира, организира и управлява автомобилният спорт в България. Крайно време е да се съобразим с този факт и да насочим позитивните си виждания в посока развитие на любимият ни спорт. Предстои ни нов спортен сезон /2009/ в условията на тежка икономическа криза, която едва ли ще подмине и автомобилните спортни клубове. Ето защо трябва да обединим усилията си за да се противопоставим успешно на кризата. Всички ние сме юридически лица, които по собствена воля и убеждение сме членове на БФАС. Най висшият форум за управление на тази организация е Общото събрание, в което всеки участва със свой представител. Явно не осъзнавайки своята роля в управлението на Федерацията, непрекъснато има членове, които говорят за нея негативно и по този начин допринасят, съзнателно или не за изграждане на лош имидж на спорта. Друг е въпроса, че реалностите в обществения живот на страната се промениха, а основните документи на Федерацията продължават да бъдат тези от преди 30-40 години / Устава, НКАС, Наредбата и др./. За това вината не е само в ръководството, а и във всички нас. И все пак считаме, че основното което липсва в структурата е още една Организация близка по цели с тези на Федерацията но с насоченост към финансовата и търговска част на спорта. На всички ни е ясно, че отдавна, автомобилният спорт е силно комерсиализиран. Не само в световен мащаб в него се концентрират огромни бизнес интереси, но и в регионални мащаби те не са за подценяване. Какво да направим за да насочим тези бизнес възможности в автомобилния спорт ? Не е необходимо да откриваме топлата вода, имаме много примери за това, както в световен мащаб така и в спортните среди у нас. Например : ФИА регламентира, контролира и държи спортните права на Формула 1. Но ФОKА / Асоциацията на конструкторите във формула едно/ обединява участниците в този най голям автомобилен форум. Нейният Председател /Бърни Еклестън/ е този, който защитава интересите на участниците пред ФИА.Той е и човека, който притежава търговските и рекламни права на този шампионат. На пръв поглед това изглежда трудно разбираемо, дори звучи враждебно! Но на практика и двете организации имат изключителен интерес Ф1 да подобрява имиджа си и да се развива. Правилата /ФИА/ непрекъснато се усъвършенстват и променят в интерес на сигурността и динамиката на спорта, но това става в разумен диалог с ФОKА. Конструкторите от своя страна имат желание и не спират да търсят варианти за подобряване скоростните показатели и визията на болидите си, но и това не може да стане без сътрудничеството и в противовес на регламентите на ФИА. Не е безинтересно да напомним, че сегашният президент на ФИА г-н Макс Моузли преди това беше президент на ФОKА. Надяваме се няма да се намери човек, който да не се съгласи, че най - авторитетното и интересно моторно състезание е Ф1 и до голяма степен това се дължи на формата за управление.
    Пример от България: Българския футболен съюз /БФС/ и Професионалната футболна лига. Първите регламентират и управляват спортната част а лигата защитава интереса на участниците в този спорт и държи търговските и рекламни права. Подобни успешни форми за развитие на различни спортни дисциплини могат да се посочат още много.
    Нашето предложението е да учредим Сдружение на автомобилните спортни клубове /САСК/, с основна цел да представлява интересите на участниците в автомобилните шампионати на България. Досега непрекъснатите поединични опити за промяна и разрешаване на спорни ситуации в повечето случаи остават „глас в пустиня”. Сдружението би могло да продава с реално информационно и финансово отражение за клубовете телевизионни и търговски права на отделни шампионати. Да сключва договори от името на участниците за реклама .Да закупува горива, гуми, резервни части и екипировка на цени на едро. Да следи за стриктното и коректно спазване на спонсорските и рекламни договори от страна на участници и организатори на състезанията. Ситуацията в момента е парадоксална !? Клубовете организират и самофинансират участието на състезателните си екипи, а нямат реални права върху средствата, които получават от реклама и спонсорство БФАС и организаторите на отделните състезания. „С чужда пита помен прави” казва българския народ по такива поводи.
    Убедени сме, че в средите на спорта има достатъчно подготвени и мотивирани хора заедно да осъществим този проект.
    При съгласие от ваша страна очакваме на E-mail: info@dimitariliev.com и факс номер 028620344 в делови порядък предложения за организационен комитет, който да подготви в най-близко време учредително събрание.

    С поздрави :


    16.01 2009 год. председател на АМСК ИРТ:
    София / Димитър Илиев/




  • #2
    До: Сдружение на Автомобилните Съзтезатели

    Това писмо е било представено на събиране на клубове и представители от БФАС на писта Дракон, в средата намесеца. Една голяма част от клубовете и съзтезателите са оценили предлаганите неща в писмото и след изрично деклариране, че целта на сдружението не е да сваля ръководството на БФАС, се организира работна група за създаване на дружеството.
    Представители на тази група са участвали в управителния съвет на БАФС на 22.01.2009. На този управителен съвет са постигнати решения на някой от най-големите проблеми на съзтезателите. И двете страни са оценили нуждата и полезноста на едно такова сдружение за развитието и популяризиране на спорта.

    Коментар


    • #3
      До: Сдружение на Автомобилните Съзтезатели

      На 24.10.2009г. се проведе работна среща на пилоти и представители на клубове по повод идеята за създаване на Сдружение на Автомобилните Спортни Клубове. На него бяха взети важни решения и бе изработен проектоустав, който можете да видите по-долу. Решено бе и официалното име на организацията да е Асоциация на Действащите Автомобилни Състезатели – АДАС.

      На срещата присъстваха над 40 пилота и навигатора, като всички от тях се включиха активно в създадения диалог. Бе взето и друго много важно решение – Асоциацията ще проведе свое Учредително събрание на 31 януари 2009 година във Велико Търново, на което трябва да присъстват всички желаещи да участват в нея. Събранието ще се проведе от 11:00 часа в „Рачев Хотел Болярски”, който се намира на главния път между центъра на града и хълма „Царевец”. На събранието ще бъде приет официален устав на АДАС и ще бъдат взети важни организационни решения.

      Коментар


      • #4
        До: Сдружение на Автомобилните Съзтезатели

        АСОЦИАЦИЯ НА ДЕЙСТВАЩИТЕ АВТОМОБИЛНИ СЪСТЕЗАТЕЛИ – АДАС
        Проектоустав – 24 януари 2009г

        Чл. 3
        Основната цел на Асоциацията е:


        а) Създаване на платформа за взаимодействие на състезателите, състезаващите се отбори /клубове/, управителните органи на моторни спортове в република България и на организаторите на състезания;


        б) Създаване на платформа за представяне на мненията на състезателите;


        в) Събиране, групиране и анализ на мненията на състезателите по актуални въпроси, като представят резултатите на федерацията, организаторите на състезания и медиите;


        г) Анализ на решенията на членовете на комисарите, на делегатите и решенията на федерацията по общи въпроси /календар, трасета и т.н./;


        д) Да направи оценка на равнището на отделните мероприятия / състезания, според мненията на пилотите, участващи в тях;


        е) Да подпомага членовете си в решаването на спорове, произтичащи от състезанията;


        ж) Да съветва и подпомага състезателите във връзка с тяхната спортна дейност;


        з) Да насърчава обмяната на знания и опит между състезателите;


        и) Да си сътрудничат с федерацията към подобряване на условията за функциониране на спорта;


        й) Да използват и развиват инцидентни,не упоменати възможности, които могат пряко или косвено да подпомагат членовете / състезателите;


        к) Да сътрудничи с организации със сходни интереси в република България и в чужбина;


        л) Да сътрудничи с организации за безопасност по пътищата;


        Чл. 4
        Форми за постигане на целите:


        Консултантска, разяснителна и просветна, обучаваща дейност на състезателите, организаторите и обществеността, организиране на семинари, лекции и конференции, организиране на кампании и петиции за безопасността в автомобилните състезания, участие в административни и други мероприятия, засегнати от проблемите, свързани с автомобилните състезания.

        Чл. 5
        Членство в сдружението

        а) Редови член може да бъде всяко физическо лице, което притежава лиценз, съгласен е с устава и целите на Асоциацията, подаде молба и плаща членски внос за съответната календарна година. Молбата се разглежда на следващото заседание. Одобрените членове получават членска карта.

        б)Гост член може да бъде всяко физическо лице, което е предложено с подписите на най-малко 2/3 от Общото събрание. Гост члена не е задължен да плаща членски внос. Гост члена имат същите права и задължения като пълноправните и асоциирани членове за едно събрание, с изключение на правото на глас.


        в) Прекратяване на членство
        - С писмена декларация;
        - Не заплащане на членски внос до определена за това дата;
        - При груби нарушения на правилниците на Асоциацията, федерацията, и ФИА;


        Чл. 6
        Права на членовете:

        а) Да участва в сдружението;


        б) Да участва като гост на Съвета и на Общото събрание;


        б) Да дава на Съвета и на Общото събрание предложения и идеи за дейности и да настоява за отговор / коментар;


        д) Да гласува и да бъде избран за член на управителния съвет (с изключение на гост членовете) ;




        Чл. 7
        Задължения на членовете:

        а) Да работят в съответствие с устава на Асоциацията, правилниците на федерацията и ФИА, да спазват законите на Република България;


        б) Да работят за авторитета на сдружението;


        в) Да си плащат членски внос;


        Чл. 8
        Организационна структура

        Структурата на сдружението се състои от:
        Общо събрание, Управителен съвет / Комисии по отделните шампионати

        А. Общо събрание

        1. Върховният орган на Асоциацията е Общото събрание на членовете, които се събират най-малко три пъти годишно (първо събрание – януари; второ събрание – юни; трето събрание – най-късно 20 дни след последното състезание за годината) за приемане на устава, както и за промени в него, Асоциацията избира Управителен съвет, одобрява бюджета, представен от Управителния съвет, одобрява отчетния доклад за дейността, прави предложения на Управителния съвет, приема финансовите отчети за предходната година, одобрява концепцията на Асоциацията и нейните цели за следващия мандат, одобрява приемането на новите членове и решенията за изключване на даден член.


        2. Извънредно Общо събрание се свиква от Управителния съвет на Асоциацията, ако поискат най-малко 1/3 от членовете. За свикването му се информира предварително членовете, най-малко 15 работни дни преди заседанието. Решението за изключване на даден член се вземат с мнозинство от 2/3 от всички членове на сдружението. Устава на сдружението може да бъде променен с гласуване с 2/3 мнозинство от всички членове на сдружението.


        3. На всяко Общо събрание се водят протоколи, обявени до 5 работни дни след него.



        Б. Управителен съвет

        а) Управителния съвет е изпълнителният орган на сдружението. Контролира дейностите на Асоциацията между заседанията и изпълнението на задачите, приети от Общото събрание;


        б) Управителния съвет е от 9 члена на Асоциацията – 8 представителя от всеки един шампионат (рали шампионат, шампионат за туристически автомобили, планинско изкачване, дамски шампионат; оффроуд шампионат; рали крос шампионат, автокрос шампионат, дрифт шампионат) и един председател на Управителния съвет, който Общото събрание избира с явно гласуване за срок от 1 година;


        в) Общото събрание избира свой председател;


        г) Управителния съвет решава, по основните въпроси на дейността чрез гласуване на свое заседание. Ще е възможно и гласуване по интернет, чрез официалната страница на Асоциацията. За резултатите от това гласуване председателят уведомява Управителния съвет като резултатът от гласуването, включително и посочване на вотовете на всеки един от гласувалите членовете. Гласуването е в сила след като всички членове на Управителния съвет го потвърдят;


        д) Управителния съвет води на отчет регистрираните членове;


        е) Управителния съвет води на отчет активите;




        Чл. 10
        Представителство на сдружението

        Асоциацията се представлява от нейния управителен съвет като цяло, или от президента, заедно с един от членовете на управителния съвет. Законен представител е председателя на Управителния съвет или друг член упълномощен с 2/3 от гласовете на Управителния съвет;




        Чл. 11
        Приходи на Асоциацията (средствата от тях подпомагат членовете на Асоциацията):



        - Членски внос;


        - Дарения, субсидии и други вноски на физически и юридически лица;


        -От реклама и други стопански дейности, разрешени от закона;

        - Годишният членски внос – 200лв;

        Коментар


        • #5
          До: Сдружение на Автомобилните Състезатели

          Ето Ви едно писмо от Nikolay Arnaudov [arnaudov@rallybulgaria.com]


          Уважаеми колеги,
          Напомняме Ви, че на 31 януари 2009 година от 11:00 часа в хотел "Рачев Болярски" в град Велико Търново ще се проведе Учредително събрание на Асоциацията на действащите автомобилни състезатели (АДАС).
          Моля уведомете състезателите от вашите клубове за предстоящото събиране, като им напомните да носят със себе си лицензите си за 2007 и/или 2008 година!
          Изпращаме Ви като приложени файлове Дневния ред на събранието и Проектоустав, който ще бъде гласуван.
          Моля запознайте с тях предварително вашите състезатели.
          Прикачени файлове

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X