Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

    Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
    Явно си човек много добре запознат с правилниците и промените ( от сайта на БФАС нищо не става ясно ), можеш ли да поясниш горното малко по-подробно и да кажеш кой ще е оторизиран от БФАС да изработва предпазните клетки?
    А какво ще стане с вече готовите? "Заварено положение" или ...?
    Мерси предварително.
    Техническата комисия към БФАС ще организира този вариант до края на годината. Ще лицензира заварчици и по този начин ще признава за хомологирани техните клетки.
    Завареното положение ще минава до един момент, но когато се каже след година две три, че трябва да има хомологирани клетки тогава ще се правят нови клетки.

    Коментар


    • #32
      До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

      Първоначално публикуван от IvanMarinov Преглед на мнение
      Техническата комисия към БФАС ще организира този вариант до края на годината. Ще лицензира заварчици и по този начин ще признава за хомологирани техните клетки.
      Завареното положение ще минава до един момент, но когато се каже след година две три, че трябва да има хомологирани клетки тогава ще се правят нови клетки.
      Може въпросът ми да не е много на място, защото е по-скоро частен случай. При положение, че клетката е фабрично изработена а не от лицензиран заварчик, ще се признава ли хомологацията?

      Коментар


      • #33
        До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

        Едва днес се уточни регламента за национален шампионат 2008.Първо БФАС въобще не ги изкефиха глупостите, които сме писали и се оказа ,че трябва да го преработят целия.Но поради късото време до първото състезание минаха на компромисен вариант,с известни промени временно да ползваме предложения.Най съществените промени са в задължителните средства за сигурност и в лицензите.
        Няма да се допускат до участие автомобили без предпазни клетки по приложение Ж и без минимум триточкови колани и това важи за двата класа.Двамата от екипажа трябва да са лицензирани/пилот и коопилот/.Тези които се лицензират за първи път трябва да положат изпит,който ще е някъде в края на март или април.Поради факта ,че първото състезание е преди това ,БФАС ще издават временни лицензи.За жалост имате само ден и половина да свършите всичко това.
        Утре сутрината ще ви публикувам регламента в пълния му текст.

        Коментар


        • #34
          До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

          Браво на Комисията ! Състезателите да почерпят Комисията за новите придобивки

          Коментар


          • #35
            До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

            Първоначално публикуван от djipar69 Преглед на мнение
            Браво на Комисията ! Състезателите да почерпят Комисията за новите придобивки
            Чаках с нетърпение да подкараш темата в тази посока. Ти и твоята болна амбиция сте причината БФАС да се занимава с нас.На теб и компанията ти трябва да отправят благодарностите ,а регламента който го връщаха няколко пъти е регламента на Иван Маринов.Нарочно занесах него, зада няма за какво да мрънкате.

            Коментар


            • #36
              До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

              Първоначално публикуван от terziev Преглед на мнение
              ....БФАС ще издават временни лицензи.За жалост имате само ден и половина да свършите всичко това.
              ....
              Честито на печелившите !!!Колко човека се готвиха за това състезание и колко от тях ще успеят да се ,,лицензират''? Би било добре да публикувате резултата.
              PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
              КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
              0899187766

              Коментар


              • #37
                До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                Вчера след разговор с г-н Славейков се уточни ,че тези които не събират точки за шампионата може да карат без лиценз.
                Това обаче се допуска САМО за тази година.
                От сезон 2009 всички участници в състезанията трябва да имат лиценз.
                За улеснение на състезателите могат да се изпращат копие от шофьорската книжка и снимка по имейл на секретарката,за да бъде издаден лиценз.Но клуба трябва вече да е представил документите си и да е лицензиран.Сумата се превежда по банков път и се изпраща копие.
                БФАС ТЕЛ 02/9876474
                факс 02/9872622
                Специално за състезателите от Варна това е начин да си извадят лиценза за 1 час.После само се обадете да поискате номера на лиценза.
                Има и човек,който може да ги вземе в петък и да ги донесе на състезанието.
                Последно редактирано от VE LA; 28-02-08, 09:58.

                Коментар


                • #38
                  ОДОБРЕН РЕГЛАМЕНТ ОТ БФАС ЗА НАЦИОНАЛЕН ШАМПИОНАТ 2008

                  РЕГЛАМЕНТ

                  Tози регламент е неразделна част от специалния правилник по офроуд, публикуван през 2005 година.

                  Съзтезанието по офроуд е за автомобили с висока проходимост до 3,5 тона общо тегло. Състезанието се състои от скоростни отсечки, отсечки за майсторско управление и специални секции, заложени като елементи във всеки един етап.
                  Състезанието се провежда на тежък терен.
                  АВТОМОБИЛ, ПИЛОТ, НАВИГАТОР
                  Състезанията от Националния шампионат по офроуд на България са отворени за участие на екипажи от всички страни.
                  Всички автомобили участващи в състезанието трябва да имат постоянна регистрация и валидна застраховка “гражданска отговорност” или валидна “зелена карта”.
                  Всички състезатели участващи в състезанието, задължително трябва да имат валидна застраховка „Живот” за поне 10000лв.
                  За да може резултатът от това състезание да бъде валиден за Националния шампионат по офроуд на България, екипажът - пилот и навигатор са задължени да притежават валиден личен състезателен лиценз издаден от БФАС или валиден международен “С” – лиценз по изисквания на FIA. В случай, че пилотът и навигаторът не притежават валиден личен състезателен лиценз, но автомобилът, с който стартират е снабден със задължителното оборудване, той може да вземе участие в състезанието. Класирането на участници без валиден личен състезателен лиценз важи за самото състезание, но не важи за Националния шампионат по офроуд на България.
                  След 01.01.2009г. няма да се допускат състезатели без личен състезателен лиценз.
                  Съзтезатетелите в състезанията се делят на два класа според своите умения: Т1 – Профи (Експерт) и Т2 – Адвенчър. Разделянето на класове се заявява от съзтезателя в началото на състезанието.
                  Класирането за автомобили от клас Т2 ще се извършва както отделно, така и в генералното класиране за Т1 и Т2; Трасето на автомобилите от клас Т2 може да бъде различно и тогава те не участват в генералното класиране.
                  ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ:
                  • клетка за безопасност по приложение Ж чл.253 на FIA;
                  • минимум три точкови спортни колани за пилота и навигатора.
                  • прахови пожарогасители с общ капацитет минимум 2 кг. с валидна заверка, като се препоръчва, монтирането на противопожарна система в автомобила;
                  • каски за пилота и навигатора по норма ЕСЕ;
                  • надеждни ремъци за теглене 2бр.;
                  • автомобилна аптечка (DIN13164);
                  • сигнален триъгълник;
                  • GPS с възможност за записване на GARMIN съвместим трак;
                  Товарът в автомобила трябва да бъде здраво закрепен и осигурен, за да не представлява опасност за пасажерите.
                  ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
                  • Раликомпютър – Tripmaster
                  • Изправна лебедка;
                  • Специфичните за автомобила резервни части са ангажимент на състезателите. Снабдяването с резервни части от страна на организатора не може да бъде гарантирано.
                  ЗАБРАНЕНО ОБОРУДВАНЕ
                  • Забранено е в кабината на автомобила да се транспортират резервни туби с гориво.
                  ТРАСЕ
                  Трасето съдържа всякаква настилка от асфалт (свързващи етапи) до много тежък терен. Екипажите преминават трасето по описан в пътна книга (road book) задължителен маршрут. Движението на състезателите между две точки от пътната книга не е задължително да бъде по най-краткия път, освен ако няма ограничителни ленти поставени от организатора. В този случай, напускане на трасето се счита, излизането на състезателния автомобил с повече от 2 колела от заграденото трасе.
                  Обявяването на трасето и часовите графици, става единствено по следните начини:
                  - пътна книга (road book)
                  - официален брифинг (техническа конференция)
                  - официален бюлетин на организатора
                  На свързващите етапи важи и е задължително спазването на Закона за движение по пътищата. Трасето не е обезопасено и не е отцепено.
                  ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД
                  Всички автомобили, стартиращи в състезанието, задължително преминават през технически преглед. Прегледа включва:
                  - проверка на функционалната изправност и безопасност на автомобила;
                  - проверка на задължителното оборудване;
                  - проверка на рекламни стикери.
                  Техническият преглед е в услуга на сигурността на състезателите, на всички останали участници в състезанието и не на последно място е основа за феърплей.
                  Залепен стартов номер удостоверява успешно преминат технически преглед.
                  Стартовите номера на екипажите се раздават по класирането от предходното състезание (за първото състезание от календара, по генералното класиране от миналата година). За неучаствалите, по реда на приемане на заявките за участие в състезанието.
                  СПОРТНА ОРГАНИЗАЦИЯ
                  Организацията е на разположение на всичките участници. Решенията на организацията са задължителни след обявяването им на определено за това място, в официален бюлетин на организатора.
                  СЪДИИ / СЪТРУДНИЦИ
                  Съдии и сътрудници заемат места на старта и финала, по трасето и на контролните точки (СР). Съдиите съдействат на организацията при анализа на резултатите и изготвяне на класирането, а също и при въпроси касаещи регламента и при технически проблеми. На сътрудниците по трасето е забранено да дават информация относно маршрута на трасето или вида на специалните секции, както и да отговарят на въпроси относно регламента и класирането.
                  МЕДИЦИНСКО ОБСЛУЖВАНЕ
                  Състезанието се съпровожда от лекар или екипи от парамедици за първа медицинска помощ. В случай на сериозно заболяване или произшествие, пострадалият се откарва в болница. Всеки участник в състезанието задължително сключва застраховка, покриваща риска. Условията на застраховката се разясняват от застрахователен брокер в деня на записването и се обявяват на официалните за състезанието места.
                  Участниците, които се нуждаят от постоянен прием на специални лекарства сами отговарят за снабдяването си с тези лекарства. Като допълнение към автомобилната аптечка за първа помощ се препоръчва всеки участник да си носи лекарства от общ характер, като например против: главоболие, настинка, разстройство, зъбобол и т.н. Организаторите не поемат никаква отговорност за услугите на медицинското обслужване.
                  Внимание: Хронични заболявания (алергии, диабет и др.) трябва да бъдат съобщени на лекаря преди състезанието.
                  САНИТАРНИ СЪОРЪЖЕНИЯ
                  Санитарни съоръжения не са на разположение по време на цялата проява. Дори някои да са налице, не трябва да се очаква съвременен стандарт.
                  ЕТАПИ
                  Състезанието се състои от етапи, разпределени в периода на протичане на състезанието. Етапът е съставен от специални секции (special stages) и свръзки (liassons). Етапът може да започва както със специална секция (special stage), така и със свръзка (liasson). Етапът може да съдържа множество специални секции (special stages) и свръзки (liassons). Броят на етапите се обявява в програмата на състезанието.
                  За един ден от състезанието се предвижда един етап.
                  Етапите са описани в пътна книга (road book). За всеки етап, организаторът определя максимално време за преминаване, изразено в часове. В максималното време не се включва прекъсването на времето по организационни причини, но включва свръзките (liassons) и местата за техническо обслужване на автомобилите. Това време е еднакво за всички състезатели, като то се добавя към часа на стартиране на всеки екипаж и по този начин се фиксира астрономически час на най-късно финиширане на всеки един. Етапът се затваря след изтичане на максималното време за преминаване на последния стартирал екипаж.
                  ВРЕМЕИЗМЕРВАНЕ
                  Времеизмерването на отделните етапи е описано в пътната книга (road book). Най-голямата мерна единица за време е час, а най-малката е секунда. На специалните секции (special stage) се измерва времето на всеки екипаж за преминаване по маршрута. На свръзките (liassons) също се измерва времето за преминаване по маршрута на свръзката, като се контролира спазването на точното време, което е обявено в пътната книга (road book) на съответния етап. Това време също е критерий за класирането – виж абзац НАКАЗАНИЯ, точка: Закъснение за междинен старт. Времената се записват в контролен карнет и се обработват вечерта в бивака. Всеки участник е задължен и отговорен да предаде лично контролния си карнет на финала или след пристигането си в бивака.
                  За класиране се обработват контролни карнети предадени до 1 (един) час след затваряне на етапа.
                  Времеизмерването и дължината на етапите се обявява в пътната книга (road book) или в специален бюлетин на организатора.
                  ПРОЛОГ
                  Прологът е пожелателен елемент и има за цел определянето на стартовата поредност (решетка) за първия етап от състезанието. Прологът протича като състезателен етап и при него важат всички правила за времеизмермане, наказания, задължително оборудване и безопастност. Поредността на стартиране в пролога съвпада с поредността на стартовите номера на екипажите.
                  СТАРТИРАНЕ
                  Часът на стартиране на всеки етап се обявява чрез пътната книга (road book) или в специален бюлетин на организатора. Също така се обявява интервалът, през който стартират екипажите.
                  Спрямо класирането от пролога (ако няма пролог по стартовите номера) и обявения интервал за стартиране на първия етап се оформя стартова поредност (решетка) за първия етап от състезанието.
                  В следващите етапи екипажите стартират по реда на класирането от предишния етап. В зависимост от обявения час на стартиране на тези етапи и съответните интервали автоматично се определят точните времена за стартиране на всички екипажи.
                  Всеки екипаж е задължен да стартира в точния час и да спазва реда на стартиране. Официалното астрономическо време валидно за състезанието се обявява на официален брифинг.
                  КЛАСИРАНЕ
                  Измереното време за преминаване по маршрута на етапа и наложените наказания определят класирането за съответния етап. Критерий за класиране е най-малкото време за преодоляване на етапа след налагането на съответните наказания.
                  Победител в състезанието е екипажът с най-малко сумарно време от преминаването на всички етапи. В случай, че след приключване на последния етап има екипажи с равно сумарно време, критерий за по-предно класиране става броя на по предно класиране в етапите. При равен брой се гледа класирането в последния етап.
                  НАКАЗАНИЯ
                  При закъснение за начален или междинен старт екипажът стартира при подадена му команда от съдията на старта и получава наказание от 15 минути, като времето му за старт тече от момента на определеното му време за стартиране. При закъснение за начален старт на етапа екипажът стартира последен, а при междинен старт единствено стартиращия съдия има правото да прецени ситуацията и да извика на старт закъснелия екипаж. Закъснелият за старт екипаж няма право да оспорва решенията на стартиращия съдия.
                  Загубата на контролния карнет означава непреминаване на етапа.
                  Непреминаване през контролна точка (СР) от трасето или идването от грешна посока, означава 2 (два) часа наказание за всяка контролна точка (СР). Контролна точка (СР) може да има само на точки от пътната книга. Преминаването през контролна точка се удостоверява от съдията в карнета на състезателя и водения от него протокол.
                  Неспазването на описаните в пътната книга особености, например: забрани за изпреварване, напускане на определения маршрут с цел облагодетелстване и други се наказват с 2 (два) часа. За целта може да се ползват протоколите на съдиите на контролни точки, карнетите на състезателите и показанията от трака на GPS-ите. Липсата на последното се смята в ущърб на състезателя.
                  Неизползването на предпазен колан за дърветата при теглене с лебедка се наказва с един час.
                  При неспазване ограниченията на скороста, наказанието е 1(един) час за всяко нарушение. В тази връзка ще се ползват траковете от GPS-ите.
                  Етапът се счита като прекъснат, когато екипажа се откаже или не пресече финала в рамките на определеното му максимално време за преминаване на етапа. В този случай наказанието е 2 (два) часа плюс измереното време на най-бавния редовно финиширал екипаж на същия етап плюс времето от наложените наказания.
                  Етапът се счита за непреминат, когато екипажът не стартира или стартира и не премине през нито една контролна точка (СР). Наказателното време в този случай е 4 (четири) часа плюс измереното време на най-бавния редовно финиширал екипаж на същия етап плюс времето от наложените наказания. При непредаване на контролния карнет на финала или в случай на финиширане след затварянето на етапа и непредаване на контролния карнет в организационния офис, етапът се счита за непреминат. Освен това може да бъде търсена финансова отговорност от съответния екипаж, предизвикал разходи от ненужни акции за издирване.
                  В специални случаи съдийската комисия може да взема еднични решения.
                  ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ / НАРУШЕНИЯ
                  По време на цялото състезание участниците са зъдължени да спазват указанията на организаторите, на съдиите по трасето и на сътрудниците. Организаторите имат право да наложат наказателни времена в случай на неспазване на указанията, а в случай на екстремни нарушения на регламента и да дисквалифицират участника или да го отстранят от мероприятието. В случай, че екипаж се откаже от състезанието е задължен да информира оргаризаторите.
                  ДИСКВАЛИФИКАЦИЯ
                  Санкцията дисквалификация се налага при безотговорно каране в бивака или по време на свързващите етапи или при преминаване на етапа извън класирането. Състезателите са отговорни за действията на обслужващите и съпровождащите ги лица, като могат да бъдат дисквалифицирани в случай, че тези лица проявят безотговорно, хулиганско поведение, преминат без разрешение маршрута по трасето или при шофиране със скорост по-висока от 10 км/ч в бивака.
                  Участникът може да бъде дисквалифициран или да получи наказателно време от 1 час при:
                  • Манипулация на контролния карнет
                  • Манипулация на автомобила след техническия преглед, т.е. промени, които не отговарят на зъдължителното оборудване
                  • Грубо, небрежно или преднамерено застрашаване на други лица.
                  • Неоказана първа помощ
                  • Шофиране без задължителните предпазни средства (каска, предпазен колан)
                  ПРОТЕСТИ
                  Протест срещу решение на организатора, както и такива за грешно отчетено време, се подават вечерта след състезателния ден, но не по-късно от 1 (един) час след обявяване на класирането.
                  Протест срещу участник при подозрение за нарушения на регламента или манипулация е възможен. Протесът се подава в писмен вид след състезателния ден, но не по-късно от 1 (един) час след обявяване на класирането.
                  Таксата за подаване на протест възлиза на 100лв. и се внася в брой заедно с протеста. В случай, че протестът е основателен, таксата се връща. Съдийската комисия вземат решение по протест след изслушване на обвиняващата и обвинената страна до 2 (два) часа от подаването на протеста. Обжалване на взетото решение е възможно пред Националния Спортен Трибунал към БФАС в 48 часов срок (виж НКС), след писмено уведомление на спортните комисари на мероприятието.
                  Протести, внесени ненавреме и/или без такса не се разглеждат.
                  РЕКЛАМА
                  Всички участници с подаване на регистрационен талон за участие в състезанието се задължават да поставят рекламата на спонсорите на проявата върху автомобилите си, на предвидените за това места.
                  Запазените за реклама на организатора места са:
                  • Половината от предния капак;
                  • Една трета от двете страници на джиповете, но не повече от 2броя с размери 50х60 см., като едното е плакета с номера на състезателя;
                  • Ивицата над челното стъкло.
                  Участникът може да се освободи от задължението си към рекламата, чрез заплащане на двойна стартова такса.
                  Реклама на конкуренти на спонсорите на мероприятието се позволява само след уговорка с организатора.
                  МАРКИРОВКА
                  Всеки екипаж получава плакети със стартов номер. Тези плакети се залепват от двете страни на автомобила, а малкият плакет се залепва в дясно на челното стъкло.
                  Всички плакети с номера от предишни състезания трябва да бъдат отстранени или закрити.
                  ПОМОЩ / СЪДЕЙСТВИЕ
                  Всеки участник е задължен, както по време на етапите така и извън тях да оказва помощ. Съдействието при технически проблеми не е задължение, но е показател за феърплей.


                  МЕДИИ
                  Организатора създава прес – център и акредитира медии и лица, имащи право да снимат, разпространяват, подаряват или продават материали (фото или филмови) за състезанието.
                  Акредитираните медии придружават цялото състезание. Те ще снимат на интересните места, ще вземат интервюта от участниците в бивака и ще правят съпровождащи репортажи. В интерес на мероприятието е медиите и участниците да си сътрудничат. Медиите по никакъв начин не трябва да възпрепятстват състезанието.
                  ЛИЧНА АСИСТЕНЦИЯ
                  Всички превозни средства на личната асистенция и нейния екип, участващи в класирането или не, се подчиняват на общия регламент. Лична асистенция, оказваща помощ по време на етапа не трябва по никакъв начин да навлиза в трасето или да възпрепятства състезанието.
                  Екип на лична асистенция, който не участва в класирането няма право да навлиза и да оказва помощ вътре в специалните секции от етапа (special stages), докато автомобила е на трасето.
                  Ремонт и/или репатриране на дефектирали автомобили от страна на личната асистенция в специалните секции се извършва след затваряне на състезателния етап.
                  При нарушение по тези точки от регламента екипажът, на който е оказана неправомерна помощ получава наказание като за незавършен етап.
                  НАЦИОНАЛЕН ШАМПИОНАТ
                  Състезанието е кръг от Националния шампионат по офроуд на България. Резултатите от крайното класиране носят точки за Националния шампионат по следната схема:
                  1.място - 10 точки
                  2.място - 8 точки
                  3.място - 6 точки
                  4.място - 5 точки
                  5.място - 4 точки
                  6.място - 3 точки
                  7.място - 2 точки
                  8.място - 1 точка
                  Ако състезанието има коефициент за Националния шампионат, тези точки се умножават с коефициента.

                  Коментар


                  • #39
                    До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                    Първоначално публикуван от terziev Преглед на мнение
                    ...Ти и твоята болна амбиция сте причината БФАС да се занимава с нас.На теб и компанията ти трябва да отправят благодарностите ,а регламента който го връщаха няколко пъти е регламента на Иван Маринов.Нарочно занесах него, зада няма за какво да мрънкате.
                    Аз наистина имам амбиции да се случи нещо и да направя нещо стойностно ! Болните амбиции са другаде и ти можеш да се огледаш, за да ги видиш В регламента на Маринов нямаше изискване за лицензиране на навигаторите и БФАС бяха склонни за тази година да си остане така ! Някой ги е подсетил, най-вероятно... Аз проблеми с лицензирането на състезателите си нямам, а и за кръговете за купата на "Адвенчър България" - "Троян Трофи", "Варна Трофи", "Адвенчър България" и "Булмикс Оффроуд София" ще се зачитат резултатите на всички екипажи без значение дали са с лиценз или без

                    Коментар


                    • #40
                      До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                      Точно теб визирам за подсещането на БФАС , след като на УС на Федерацията заведе цяла чета и превърнахме тяхното събрание в махленска сбирка.А за регламента на Иван /който нее само негов а и наш/ мнението им е ,че можем да си обършем задника с него.И са прави.Можеш на състезанията си за купа еди коя си ,да зачиташ каквото ти падне но аз ти говоря за националния шампионат където не си ти организатор а БФАС и след като ги ръчкаш ,сега ще им играеш по свирката.Никой не ти е виновен и ако действително искаш да правиш стойностни неща нямаш друг избор.Само че трябваше да помислиш и за състезателите ,които сме все още в каменната ера и не можем да се нагодим толкова бързо към изискванията на правилниците ,които са приели.Така или иначе това вече е факт и няма смисъл да споря с теб или с радиоточката.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X