Обява

Свий
Няма добавени обяви.

РЕГЛАМЕНТ 2007

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • РЕГЛАМЕНТ 2007

    Уважаеми състезатели и приятели на офроуда,

    Остават броени дни до старта на Балкан Офроуд Рали, Първи кръг от Националния шампионат по офроуд 2007.

    Представяме Ви регламента на състезанието.

    На 28.04.2007 в 20.00 ч. започва техническата конференция, където ще имате възможност да задавате въпроси относно регламента.

    ВАЖНО: Този регламент касае провеждането на състезания от шампионата. Правилникът за провеждане на Националния шампионат се изготвя като отделен документ и ще бъде представен на Вашето внимание на техническата конференция в Пловдив на 28.04.2007г.

    Пожелаваме успех на всички!

    Спортен офроуд клуб Гладиатор



    РЕГЛАМЕНТ



    Балкан Офроуд Рали е офроуд състезание за автомобили с висока проходимост до 3,5 тона общо тегло. Ралито се състои от скоростни отсечки, отсечки за майсторско управление и специални секции, заложени като елементи във всеки един етап.
    Състезанието се провежда на тежък терен.


    АВТОМОБИЛ, ПИЛОТ, НАВИГАТОР
    Всички автомобили участващи в състезанието трябва да имат постоянна регистрация и валидна застраховка “гражданска отговорност”. Всички автомобили с чуждестранна регистрация трябва да имат и валидна “зелена карта”.
    За да може резултатът от това състезание да бъде валиден за Националния шампионат по офроуд на България, пилотът е задължен да притежава валиден личен състезателен лиценз издаден от БФАС или валиден международен “С” – лиценз по изисквания на FIA. В случай, че пилотът не притежава валиден личен състезателен лиценз, но автомобилът, с който стартира е снабден със задължителното оборудване, той може да вземе участие в състезанието. Класирането от Балкан Офроуд Рали на участници без валиден личен състезателен лиценз важи за самото състезание, но не важи за Националния шампионат по офроуд на България.


    ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
    Състезанията от Националния шампионат по офроуд на България са отворени за участие на екипажи от всички страни. За автомобилите участващи в класирането на Националния шампионат, независимо от регистрацията им и националността на състезателите е задължително следното оборудане: клетка за безопасност (ролбар), 4-точкови колани за пилота и навигатора, прахови пожарогасители с общ капацитет минимум 2 кг. с валидна заверка, каски за пилота и навигатора по норма ЕСЕ, надеждни ремъци за теглене 2бр., автомобилна аптечка (DIN13164), сигнален триъгълник.
    За автомобилите, участващи само в текущото състезание и без право на класиране за Националния шампионат, независимо от регистрацията им и националността на състезателите е задължително следното оборудване: клетка за безопасност (ролбар) за откритите автомобили, минимум серийни предпазни колани за пилота и навигатора, прахови пожарогасители с общ капацитет минимум 2 кг. с валидна заверка, каски за пилота и навигатора по норма ЕСЕ, надеждни ремъци за теглене 2бр., автомобилна аптечка (DIN13164), сигнален триъгълник.
    Товарът в автомобила трябва да бъде здраво закрепен и осигурен, за да не представлява опасност за пасажерите.


    ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
    Специфичните за автомобила резервни части са ангажимент на състезателите. Снабдяването с резервни части от страна на организатора не може да бъде гарантирано.


    РАЗРЕШЕНО ОБОРУДВАНЕ
    Раликомпютър – Tripmaster, GPS


    ЗАБРАНЕНО ОБОРУДВАНЕ
    Забранено е в кабината на автомобила да се транспортират резервни туби с гориво.


    ТРАСЕ
    Трасето съдържа всякаква настилка от асфалт (свързващи етапи) до много тежък терен.Екипажите преминават трасато по описан в пътна книга (roadbook) задължителен маршрут. Обявяването на трасето става единствено по следните начини:
    ­ пътна книга (roadbook)
    ­ официален брифинг (техническа конференция)
    На свързващите етапи важи и е задължително спазването на Закона за движение по пътищата. Трасето не е обезопасено и не е отцепено.


    ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД
    Всички автомобили, стартиращи в състезанието, задължително преминават през технически преглед. Прегледа включва:
    ­ проверка на функционалната изправност и безопасност
    ­ проверка на задължителното оборудване
    ­ проверка на рекламни стикери
    Техническият преглед е в услуга на сигурността на състезателите, на всички останали участници в състезанието и не на последно място е основа за феърплей.
    Залепен стартов номер удостоверява успешно преминат технически преглед.


    СПОРТНА ОРГАНИЗАЦИЯ
    Организацията е на разположение на всичките участници. Решенията на организацията са задължителни и неоспорими.


    СЪДИИ / СЪТРУДНИЦИ
    Съдии и сътрудници заемат места на старта и финала, по трасето и на контролните точки (СР). Съдиите съдействат на организацията при анализа на резултатите и изготвяне на класирането, а също и при въпроси касаещи регламента и при технически проблеми. На сътрудниците по трасето е забранено да дават информация относно маршрута на трасето или вида на специалните секции, както и да отговарят на въпроси относно регламента и класирането.


    МЕДИЦИНСКО ОБСЛУЖВАНЕ
    Състезанието се съпровожда от лекар и доброволни планински спасители. В случай на сериозно заболяване или произшествие, пострадалият се откарва в болница. Всеки участник в състезанието задължително сключва застраховка, покриваща риска. Условията на застраховката се разясняват от застрахователен брокер в деня на записването, а също могат да бъдат прочетени и в интернет: www.zoad.dzi.bg
    Участниците, които се нуждаят от постоянен прием на специални лекарства сами отговарят за снабдяването си с тези лекарства. Като допълнение към автомобилната аптечка за първа помощ се препоръчва всеки участник да си носи лекарства от общ характер, като например против: главоболие, настинка, разстройство, зъбобол и т.н. Организаторите не поемат никаква отговорност за услугите на медицинското обслужване.
    Внимание: Хронични заболявания (алергии, диабет и др.) трябва да бъдат съобщени на лекаря преди състезанието.


    САНИТАРНИ СЪОРЪЖЕНИЯ
    Санитарни съоръжения не са на разположение по време на цялата проява. Дори някои да са налице, не трябва да се очаква съвременен стандарт.


    ЕТАПИ
    Състезанието се състои от етапи, разпределени в периода на протичане на състезанието. Етапът е съставен от специални секции (specialstages) и свръзки (liassons). Етапът може да започва както със специална секция (specialstage), така и със свръзка (liasson). Етапът може да съдържа множество специални секции (specialstages) и свръзки (liassons). Броят на етапите се обявява в програмата на състезанието.
    За един ден от състезанието се предвижда един етап.
    Етапите са описани в пътна книга (road book). За всеки етап, организаторът определя максимално време за преминаване, изразено в часове. Това време е еднакво за всички състезатели, като то се добавя към часа на стартиране на всеки екипаж и по този начин се фиксира астрономически час на най-късно финиширане на всеки един. Етапът се затваря след изтичане на максималното време за преминаване на последния стартирал екипаж.


    ВРЕМЕИЗМЕРВАНЕ
    Времеизмерването на отделните етапи е описано в пътната книга (roadbook). Най-голямата мерна единица за време е час, а най-малката е секунда.На специалните секции (specialstage) се измерва времето на всеки екипаж за преминаване по маршрута. На свръзките (liassons) също се измерва времето за преминаване по маршрута на свръзката, като се контролира спазването на точното време, което е обявено в пътната книга (roadbook) на съответния етап. Това време също е критерий за класирането – виж абзац НАКАЗАНИЯ, точка: Закъснение за междинен старт. Времената се записват в контролен карнет и се обработват вечерта в бивака. Всеки участник е задължен и отговорен да предаде лично контролния си карнет на финала или след пристигането си в бивака.
    За класиране се обработват контролни карнети предадени до 1 (един) час след затваряне на етапа.
    Времеизмерването и дължината на етапите се обявява в пътната книга (roadbook) или на официален брифинг.


    ПРОЛОГ
    Прологът е задължителен елемент и има за цел определянето на стартовата поредност (решетка) за първия етап от състезанието. Прологът протича като състезателен етап и при него важат всички правила за времеизмермане, наказания, задължително оборудване и безопастност. Поредността на стартиране в пролога съвпада с поредността на стартовите номера на екипажите. Стартовите номера на екипажите се раздават по реда на приемане на заявки за участие в състезанието.


    СТАРТИРАНЕ
    Часът на стартиране на всеки етап се обявява чрез пътната книга (roadbook) или на официален брифинг. Също така се обявява интервалът, през който стартират екипажите.
    Спрямо класирането от пролога и обявения интервал за стартиране на първия етап се оформя стартова поредност (решетка) за първия етап от състезанието.
    В следващите етапи екипажите стартират по реда на класирането от предишния етап. В зависимост от обявения час на стартиране на тези етапи и съответните интервали автоматично се определят точните времена за стартиране на всички екипажи.
    Всеки екипаж е задължен да стартира в точния час и да спазва реда на стартиране. Официалното астрономическо време валидно за състезанието се обявява на официален брифинг.


    КЛАСИРАНЕ
    Измереното време за преминаване по маршрута на етапа и наложените наказания определят класирането за съответния етап. Критерий за класиране е най-малкото време за преодоляване на етапа. Времената подреждат екипажите по ранг, а след това, в зависимост от заетото място, се начисляват точки както следва:


    1 - 25 точки
    2 - 22 точки
    3 - 20 точки
    4 - 18 точки
    5 - 16 точки
    6 - 15 точки
    7 - 14 точки
    8 - 13 точки
    9 - 12 точки
    10 - 11 точки
    11 - 10 точки
    12 - 9 точки
    13 - 8 точки
    14 - 7 точки
    15 - 6 точки
    16 - 5 точки
    17 - 4 точки
    18 - 3 точки
    19 - 2 точки
    20 - 1 точка



    Поради различната продължителност и степен на трудност състезателните етапи носят коефицент едно (1), две (2) или три (3). Начислените точки от съответния етап се умножават по определения за този етап коефицент и оформят класирането за етапа.
    Коефицентът за всеки етап се обявява в пътната книга (road book) и в програмата на състезанието. Коефицентите се определят от организатора.
    Победител в съответния етап е екипажът събрал най-голям брой точки. Класирането за етапа на екипажите извън зоната на точките става спрямо времената им. Победител в състезанието е екипажът събрал най-голям брой точки.
    В случай, че след приключване на последния етап има екипажи с равен брой точки, критерий за по-предно класиране става броя на етапните победи.
    В случай, че и броя на етапните победи е равен за критерий се вземат времената за преминаване на всички етапи като сбор. По-малкото време означава по-предно класиране.
    Събраните точки са основен критерий за крайното класиране, а сборът от времената на всички етапи е помощен критерий. Това означава, че екипаж получил и само една точка за цялото състезание ще бъде по-напред в крайното класиране от екипаж с по-малък сбор от времена за етапите, но без получени точки.
    Крайното класиране на екипажите без получени точки става спрямо сбор от техните времена за всички етапи.


    НАКАЗАНИЯ
    При закъснение за начален старт на етапа екипажът стартира последен, като времето му започва да тече от момента на определеното му време за стартиране.
    При закъснение за междинен старт екипажът стартира при подадена му команда от съдията на междинния старт и получава наказание от 15 минути. Единствено стартиращия съдия на междинния старт има правото да прецени ситуацията и да извика на старт закъснелия екипаж. Времето на закъснелия екипаж тече от момента на определеното му време за стартиране. Закъснелият за междинен старт екипаж няма право да оспорва решенията на стартиращия съдия.
    Загубата на контролния карнет означава незачитане на етапа.
    Непреминаване през контролна точка (СР) от трасето означава 2 (два) часа наказание за всяка контролна точка (СР).
    Неспазването на описаните в пътната книга особености, например: забрани за изпреварване, ограничения на скоростта, напускане на определения маршрут с цел облагодетелстване и други се наказват с 2 (два) часа.
    Етапът се счита като прекъснат, когато екипажа се откаже или не пресече финала в рамките на определеното му максимално време за преминаване на етапа. В този случай наказанието е 2 (два) часа плюс измереното време на най-бавния редовно финиширал екипаж на същия етап плюс времето от наложените наказания.
    Етапът се счита за непреминат, когато екипажът не стартира или стартира и не премине през нито една контролна точка (СР). Наказателното време в този случай е 4 (четири) часа плюс измереното време на най-бавния редовно финиширал екипаж на същия етап плюс времето от наложените наказания. При непредаване на контролния карнет на финала или в случай на финиширане след затварянето на етапа и непредаване на контролния карнет в организационния офис, етапът се счита за непреминат. Освен това може да бъде търсена финансова отговорност от съответния екипаж, предизвикал разходи от ненужни акции за издирване.
    В специални случаи арбитражна комисия, свикана от организатора може да взема еднични решения.


    ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ / НАРУШЕНИЯ
    По време на цялото състезание участниците са зъдължени да спазват указанията на организаторите, на съдиите по трасето и на сътрудниците. Организаторите имат право да наложат наказателни времена в случай на неспазване на указанията, а в случай на екстремни нарушения на регламента и да дисквалифицират участника или да го отстранят от мероприятието. В случай, че екипаж се откаже от състезанието е задължен да информира оргаризаторите.


    ДИСКВАЛИФИКАЦИЯ
    Санкцията дисквалификация се налага при безотговорно лудо каране в бивака или по време на свързващите етапи или при преминаване на етапа извън класирането. Състезателите са отговорни за действията на обслужващите и съпровождащите ги лица, като могат да бъдат дисквалифицирани в случай, че тези лица проявят безотговорно, хулиганско поведение, преминат без разрешение маршрута по трасето или при шофиране със скорост по-висока от 10 км/ч в бивака.
    Участникът може да бъде дисквалифициран или да получи наказателно време от 1 час при:
    § Манипулация на контролния карнет
    § Манипулация на автомобила след техническия преглед, т.е. промени, които не отговарят на зъдължителното оборудване
    § Грубо, небрежно или преднамерено застрашаване на други лица.
    § Неоказана първа помощ
    § Шофиране без задължителните предпазни средства (каска, предпазен колан)


    ПРОТЕСТИ, ОПЛАКВАНИЯ, РЕКЛАМАЦИИ
    Протест срещу решение на организатора на мероприятието не може да бъде подаден. Рекламации за грешно отчетено време се подават вечерта след състезателния ден, но не по-късно от 1 (един) час след обявяване на класирането.
    Протест срещу участник при подозрение за нарушения на регламента или манипулация е възможен. Протесът се подава в писмен вид след състезателния ден, но не по-късно от 1 (един) час след обявяване на класирането.
    Таксата за подаване на протест възлиза на 200лв. и се внася в брой заедно с протеста. В случай, че протестът е основателен, таксата се връща. Оргаризаторите вземат решение по протест след изслушване на обвиняващата и обвинената страна. Обжалване на взетото решение не е възможно!!!
    Протести внесени ненавреме и/или без такса не се разглеждат.


    РЕКЛАМА
    Всички участници с подаване на регистрационен талон за участие в състезанието се задължават да поставят рекламата на спонсорите на проявата върху автомобилите си, на предвидените за това места.
    Участникът може да се освободи от задължението си към рекламата, чрез заплащане на двойна стартова такса.
    Реклама на конкуренти на спонсорите на мероприятието и също така собствена реклама се позволява само след уговорка с организатора.


    МАРКИРОВКА
    Всеки екипаж получава плакети със стартов номер. Тези плакети се залепват от двете страни на автомобила, а малкият плакет се залепва в дясно на челното стъкло.
    Всички плакети с номера от предишни състезания трябва да бъдат отстранени или закрити.


    ПОМОЩ / СЪДЕЙСТВИЕ
    Всеки участник е задължен, както по време на етапите така и извън тях да оказва помощ. Съдействието при технически проблеми не е задължение, но е показател за феърплей.


    МЕДИИ
    Медиите придружават цялото състезание. Те ще снимат на интересните места, ще вземат интервюта от участниците в бивака и ще правят съпровождащи репортажи. В интерес на мероприятието е медиите и участниците да си сътрудничат. Медиите по никакъв начин не трябва да възпрепятстват състезанието.


    ЛИЧНА АСИСТЕНЦИЯ
    Всички превозни средства на личната асистенция и нейния екип, участващи в класирането или не, се подчиняват на общия регламент. Лична асистенция, оказваща помощ по време на етапа не трябва по никакъв начин да възпрепятства състезанието.
    Екип на лична асистенция, който не участва в класирането няма право да навлиза и да оказва помощ в специалните секции от етапа (specialstages). Ремонт и/или репатриране на дефектирали автомобили от страна на личната асистенция в специалните секции се извършва след затваряне на състезателния етап.
    При нарушение по тази точка от регламента екипажът, на който е оказана неправомерна помощ получава наказание като за непреминат етап.


    НАЦИОНАЛЕН ШАМПИОНАТ
    Балкан Офроуд Рали 2007 е първи кръг от Националния шампионат по офроуд на България за 2007г. и притежава коефициент 2 (две). Резултатите от крайното класиране на Балкан Офроуд Рали носят точки за Националния шампионат по следната схема:


    1 място - 20 точки
    2 място - 16 точки
    3 място - 12 точки
    4 място - 10 точки
    5 място - 8 точки
    6 място - 6 точки
    7 място - 4 точки
    8 място - 2 точки
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от gladiator; 18-04-07, 12:11.
    www.offroad24.bg www.remarketa.com www.arena-offroad.com
    тел.: 032/277 999; факс: 032/ 277 990; моб.: 0888/ 524 330

  • #2
    Re: РЕГЛАМЕНТ 2007

    Честит да Ви е новия регламент. Честит да Ви е и негласно написания хоби клас (само дето не се казва така иначе няма промяна от миналата година). Честити да са Ви правилата за рекламата (къде отидоха личните спосори).
    За някои неща просто не трябва да се говори, а и както виждам няма смисъл.

    Коментар


    • #3
      Re: РЕГЛАМЕНТ 2007

      Иване , ще те изкажа на Долфи , че се обаждаш пак във форума.Ще ти пукне голямата глава от бой и без туй неговата го боли. . .

      Коментар


      • #4
        Re: РЕГЛАМЕНТ 2007

        Може.

        Коментар


        • #5
          Re: РЕГЛАМЕНТ 2007

          ами аз си имам лични спонсори и техните стикери ще са по колата ми /или по това, което остане от нея/ нека този пост да се счита за оведомление на организаторите .... и да, единия от тези спонсори е конкурент на тези, които финансират състезанието, какво да се прави, пазарна икономика

          иначе в регламента има много добри неща, определено има еволюция от миналата година харесва ми
          drive alive

          Коментар


          • #6
            Re: РЕГЛАМЕНТ 2007

            Първоначално публикуван от go go go Преглед на мнение
            единия от тези спонсори е конкурент на тези, които финансират състезанието, какво да се прави, пазарна икономика
            "Реклама на конкуренти на спонсорите на мероприятието и също така собствена реклама се позволява само след уговорка с организатора."

            И какво, ако искам да си сложа стикер на някоя моя фирма трябва да искаме разрешение ли?

            Коментар


            • #7
              Re: РЕГЛАМЕНТ 2007

              така пише колега

              явно още несме дораснали, като спорт да имаме нормални спонсори. според организаторите спонсор е такъв, който дава пари на тях, а реда на мислене според мен е на обратно. ако няма лични спонсори няма да има състезатели и тога се обезмисля съществъването на организатори ...
              drive alive

              Коментар


              • #8
                Re: РЕГЛАМЕНТ 2007

                Това явно не е написано добре в регламента и се надявам за в бъдеще да бъде коригирано според правилника на БФАС и ФИА.
                Мисля, че Сашо е разумен човек и няма да се стига до крайности и всеки ще си има рекламите на личните спонсори без проблем.

                Коментар


                • #9
                  Re: РЕГЛАМЕНТ 2007

                  и аз така мисля
                  drive alive

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X