Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 2013 г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

    Тази вечер се върнах от трасето. Набързо ви пускам една снимка от него, че съм много уморен, а утре повече инфо и кадри !

    Ендурото и сексът не са шега работа !
    -------------
    Животът се измерва с броят на издишванията !

    http://sixdayscrazyjob.com
    http://crazy-job.com

    Коментар


    • #77
      От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

      И така 350 км

      Коментар


      • #78
        От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

        сега вече ми е ясно с какви гуми да сложа

        Коментар


        • #79
          От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

          Красота 350 км от Шумен ще смачкаме конкуренцията с 2 или 3 отбора hard racer-чета...
          ГЛАВИ МЕ БОЛИЧКАТА

          Коментар


          • #80
            От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

            Ето и обещаната информация след 2-та дни прекарани между Сливен и Дъскотна.
            Оказа се, че билото между Върбица и Риш е задръстено от паднали дървета и то по-точно в отсечката река Елешница - Ришки проход. Същото е положението и на билото след Ришки проход, та чак до частта над село Рупча. Това наложи чертане на съвсем ново трасе, но мисля, че алтернативата се получи добре, по-бърза е и почти навсякъде става за АТВ, а там където не става, намерих алтернативи на алтернативата, така че всички да са доволни
            Ето всичко това в снимки, за да ви стане по ясно.


            Знаете, трябва да съм актуален в гората !


            Тръгнах първо от Котел към прохода "Вратник" над Сливен. След около 2 км пътечката беше задръстена от много паднали дървета. Намерих обход на цялото задръстване отгоре. Обходът е лесен ! Нататък има още няколко паднали дървета, но по ваш избор или пренасяте моторите през тях, или ги заобикаляте от горната страна на склона. Аз заобикалях, но не ставаше сам да нося.


            Най-неприятно е преминаването през ниска борова горичка, където пътят е задръстен от счупени борове. Търсите си подходящ проход през нея встрани от пътя, но всичко това е за около не повече от 200 метра. От там до "Вратник" вече няма никакви проблеми ! Пътеката е в чудесно състояние, почвата е мека и са минавали на много места дори джипове. Истинско удоволствие е карането по многобройните S-ки сред вековните буки.
            На снимката, заслонът е в началото на черния път след асфалта.


            Точно тук се чудих, дали да търся алтернатива за АТВ-тата, но нали са ми френдове, реших да не ги оставям да спят в Балкана.


            Тук знам, че има огромна долина, която се свързва с черен път от Жеравна към Котел. За АТВ-тата щеше да е супер ! Потърсих го.


            Знам онзи път от преди, минавал съм по него с Витарата, но е много тягостен и обикаля орталъците преди да стигне Котел, затова потърсих друг по-пряк и го намерих.


            В средата на пътя (по-скоро просеката) има една отсечка, която е камък до камък, затова препоръчвам всички АТВ-та да имат надеждни скари против удари от камъни. Ще има такива удари, внимавайте да оцелеете и да не получите сериозни повреди ! На този заслон като по поръчка, точно след падналите дървета, тракът на АТВ-тата се вързва с моторджийския. Перфектно !


            Промених влизането в Котел, за да не се кара толкова асфалт. Оказа се, че това си е оригиналния маршрут Ком-Емине.


            Имаше проблеми и в трака веднага след Котел в посока Върбица. Атрактивното дере в началото отново е затрупано от дървета. Не съм снимал там, защото се нахаках навътре и бях зает с псуване Качих се на един връх и разгледах добре района. Намерих прекрасен билен път, който е ем по-кратък, ем по-бърз ! Когато не става с майката, става с мислене ... или беше обратното ...


            Бях направил вече слизането до Върбица за зареждане и поех към билото, но няколко километра след река Елешница пак беше задръстено. Това е само началото, нататък става ужасно ! Искам да ме разберете правилно. Ако човек се заинати, особено, ако са група инати пичове, може да си пробият път, но нашата цел е да се стигне за ден морето и инатът в случая не ни помага изобщо !


            Всички ме знаят като човек, който не се плаши от такива места. но в случая нямаше смисъл. Хванах успореден път по северния склон на планината, който се движи на около километър под туристическия маршрут и при всяка възможност пробвах да се включа в стария трак, но навсякъде беше задръстено лайк дис !


            Жестът ми красноречиво показва как няма изход нататък.


            След голямо лутане и много комбинации се стига Ришки проход, но новото трасе е доста по-бързо от билната пътека. Тази червена стрелка съм я слагал още през далечната 2006-та година, но тогава навсякъде маршрута беше песен !


            От началото на защитената местност "Орлиците", та чак до билото следва няколко километра бърз макадам, който предразполага към висока скорост, но много внимавайте по него поради две причини ! Първо: отгоре постоянно се спускат камиони, свалящи дървен материал. Ако се ударите в такъв камион, той ще спре най-рано 200 метра, след като мине през вас. Второ: макадамът по завоите е изпълнен с камъни с големина на тенис топка и много рискувате, ако се увлечете в скоростта, да си посините задникът както моят например !


            Билото се стига бързо, но по пътеката на изток отново не може да се мине ! Плюс това ще е време за зареждане и се спускаме по полуизоставен черен път към село Люляково, където има нова бензиностанция. Зареждането на тази бензиностанция обезсмисля слизането преди това до Върбица и съкращава маршрута с около 20 км. Махнал съм трака до Върбица.


            И да не закачате момите в Люляково, ей !


            След зареждането ми дойде на ум, че черните пътища ще ви дойдат в повече и ви прекарвам по височините над Рупча и Планиница. Там е красиво. АТВ-тата пердашат по асфалта около 10 км до самата Дъскотна, но като прегледам трака накрая, тогава ще реша окончателно.


            Това е познатото спускане към Планиница, но този път го измених и не е вече от тук. Спомням си, точно на това място по време на първото състезание до Емине дойдоха двама атевисти, които караха и плачеха със сълзи Само дето трасето тогава беше далеч по-трудно !
            Искам точно тук да спомена за уникалното постижение на Краси Колев, който тогава сам с АТВ с размерите на малък джип премина цялото трасе изцяло по моторджийския трак. Имаше и други, разбира се, но той го направи първи, пробивайки път за останалите !
            Оказа се, че преди 10 дни са пуснали отново бензиностанцията на Дъскотна, така че, проблеми до морето с бензина вече няма да имате. Не знам как да я измислим от Шипка до Котел обаче ...


            Отново съм във Върбица, доволен ям от любимоя си сладолед, на който не знам името и си мисля, че тракът стана добре. Е, по-лек е между Елешница и Риш, отколкото по билото, но да не забравяме, че има на другия ден и връщане !
            Искам да успокоя АТВ-истите, че тракът им стана чудесен ! Няма задръстени и много криви места с изключние на 1-2 по цялото трасе. Мисля, че на всички ще има хареса и очаквам най-после да почерпят
            Имам идея, след състезанието да обособим една тема с доказани изключителни постижения в ендурото за България и победителите от това състезание (ако има такива), да се впишат в нея със сребърни букви. Защо не златни ли ? Защото така ми харесва !

            Това е от мен засега. Тези дни ще ви напиша и регламента на състезанието.
            Ендурото и сексът не са шега работа !
            -------------
            Животът се измерва с броят на издишванията !

            http://sixdayscrazyjob.com
            http://crazy-job.com

            Коментар


            • #81
              От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

              Браво Жоро!! Респект за ентусиазма!! Дано като изпратим групата от Ненката да има кой да посрещнем на другата вечер!! Аз за по сигурно може да ги причакам на Емона!!
              Най-добре е да имаш богати приятели!!!
              Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!

              Коментар


              • #82
                От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

                Още един отбор
                АТВ ПИРАТИТЕ-(Симеон Стоянов - Тодор Бончев )

                Коментар


                • #83
                  От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

                  В крайна сметка колко е дължината на трака?

                  Коментар


                  • #84
                    От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

                    Първоначално публикуван от biboqn Преглед на мнение
                    В крайна сметка колко е дължината на трака?
                    Един SIX DAYS

                    МОТОРА ТРЯБВА ТИ ДА ГО КАРАШ А НЕ ТОЙ ТЕБ 0888984256

                    Коментар


                    • #85
                      От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

                      Жоро, хиляди благодарности и едно "Мерси" за труда и хвърлената светлина върху най - притеснителния до момента участък.

                      По отношение на зареждането - според теб от Хаинбоаз до Котел Е ли е възможно да се стигне с един резервоар или напротив ? А какво ще кажеш за гениалната ми идея да дадеш трака, след като го сглобиш, за да имаме повече яснота с маршрута на асистенцията и евентуални зарядни точки ?

                      Коментар


                      • #86
                        От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

                        Единственото уточнение което е добре да се изясни е разстоянието между отделните бензиностанции и старта и финала. Шипка – Котел - Люляково - Дъскотна – Емине или там както се падат. Между Люляково и Дъскотна гледам е кратко, Дъскотна - Емине отива към 100тина км май, но за останалите? Като знаем разстоянието всеки ще си прави сметка колко гориво да си носи. Някой едва минават 80км с едно зареждане, за други 140км не са проблем. Та това е единствената ми молба за сега.

                        Примерно аз си знам че около 80тия км е добре да се оглеждам за бензин, че 100 може и да не изкарам. (тубите с бензин в раницата явно ще трябва да са поне 6-7л в моя случай за да не си остана някъде преди Котел).
                        Иван Маринов
                        Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
                        ЕНДУРО ВАРНА

                        Коментар


                        • #87
                          От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

                          Вече съм направил сметка на разстоянията, ето ги:
                          Цялата дистанция по GPS е 310 км, но действителните километри са с около 10% повече.
                          Шипка - Котел 128 км по GPS (значи около 150 действителни) Тук не е лошо да се направи зареждане на прохода Твърдица-Елена след хижа Буковец. Това е точно по средата на дистанцията. Доста по лесна е за обслужване точката на пресичане на Прохода на Републиката, но там пропорцията 50/50 се нарушава и към Котел ще останат около 88 км за един резервоар.
                          Котел - Люляково 85 км по GPS (около 93 реални)
                          Люляково - Дъскотна 20 км
                          Дъскотна - Емине 80 км по GPS (около 88 реални)

                          Понякога, когато тракът е доста начупен, тогава действителното разстояние е с около 15, че понякога и с 20% по-дълго, но мисля, че в нашия случай процентите ще са около 10-12.
                          Не забравяйте обаче, че ако се обърквате повече, разходът ви на гориво ще се вдигне още !
                          Една препоръка ! Точно на такива дълги дистанции се кара равномерно, за да се пести горивото, машината и енергията на ездача. Бъдете разумни, защото юркането ще ви лиши най-вероятно от силите необходими за връщането ви обратно !
                          Ендурото и сексът не са шега работа !
                          -------------
                          Животът се измерва с броят на издишванията !

                          http://sixdayscrazyjob.com
                          http://crazy-job.com

                          Коментар


                          • #88
                            От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

                            И още нещо за трасето ! Има отсечки по които от години насам аз минах онзи ден за първи път. Тревата е скрила дълбоки коловози и е опасно да се кара бързо ! Внимавайте на такива места !
                            И друго ! Вече около Котел, та чак до Дъскотна си гледайте добре трака, защото на много места той няма нищо общо с маршрута Ком-Емине !

                            И я колегите от Бухово да се стегнат и да помогнат на младите пичове около тях да дойдат да карат, като им осигурят транспорт ! На младежите им се кара, но няма как да дойдат ...
                            Ендурото и сексът не са шега работа !
                            -------------
                            Животът се измерва с броят на издишванията !

                            http://sixdayscrazyjob.com
                            http://crazy-job.com

                            Коментар


                            • #89
                              От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

                              Браво за великият ентусиазъм на Жоро,поклон ! Нашият ентусиазъм също беше голям. На 27.06 потеглихме ,четери ЯМАХИ И един бомбандиер,от Габрово ,х.Българка и по стария трак.До Котел няма ядове,но после стана весело. Опитвахме алтернативи,местихме дървета и прочие. На места имаше чисто нова маркировка и беше почиствано . В крайна сметка сме при Смилен на плаж и сме Ок.

                              Коментар


                              • #90
                                От: "Чесън и скариди" - Отборно ендуро състезание от Шипка до Емине - 13 и 14 юли 201

                                Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев Преглед на мнение
                                Шипка - Котел 128 км по GPS (значи около 150 действителни) Тук не е лошо да се направи зареждане на прохода Твърдица-Елена след хижа Буковец. Това е точно по средата на дистанцията. Доста по лесна е за обслужване точката на пресичане на Прохода на Републиката, но там пропорцията 50/50 се нарушава и към Котел ще останат около 88 км за един резервоар.!
                                Това е най-разумния вариант.
                                Ние миналата година ходихме от Габрово до Котел и сме изгорили точно по 10 литра.Но не в състезателно темпо.
                                Прохода Твърдица Елена е най удобното място за зареждане.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X